yıllarca otomotiv yan sanayisinde mühendis olarak çalışmış kendi işini kurmuş otomotiv yan sanayinin yan sanayisi ve ramzey motosiklet boyahanesinde boyahane şefi olarak çalışmış bir kişi olarak söylüyorum. öyle motosiklet üretmek için çok büyük sermayelere devlet teşviklerine ihtiyaç yok. yok biz yaparız da dış güçler izin vermiyor diye absürt laflara da gerek yok. 100 metre kare bir yeriniz ve bir kaç basit alet edavatınız ve ayrıca kafanızın olması yeter. örnek mi açın interneti kendi motosikletini üreten binlerce örneği görün yeter. şimdi bu montaj diyeceksiniz. o zaman mercedes inde binlerce yan sanayisi var odamı montaj. sistem şöyle işliyor motorlu taşıt firmaları üretmek istedikleri modeli tasarlıyor veya tasarlatıyor. bunun için gerekli parçaların teknik resmini çiziyor şartnameyi hazırlıyor yan sanayine bu parçaları ürettiriyor ve bunları tesisinde bir araya getiriyor olayın temeli ve özü bu. şimdi diyeceksiniz şu kısımları kendi fabrikasında yapıyor ve boyuyor doğru ama bu olayın özünü değiştirmez. sizde bir kaynak makinası bir basit torna, bir kompresör alarak bazı parçaları üretir boyarsınız.çeşitli çapta kablo alarak biliyorsanız siz bilmiyorsanız bir ustaya elektrik tesisatını çektirirsiniz. otomotiv üreten opel, bmw, ford, mercedes, fiat, vs kendi lastik, cam, buji, hortum, kapı kolu, silecek, civata somun, artık sayın herneyse fabrikalarımı var yok. onlarda bunları çeşitli yerde ürettiriyorlar. olayın temeli bu gerisi reklam ve pazarlama kimsenin kapısında müşteri yatmıyor.