Neden yüksek cc li motosikletler ve arabalar satılıyor.

Katılım
14 Nis 2015
Mesajlar
27
Uzun yıllardır araba kullanırım. A2 ehliyetim de var. Motor olarak da şu anda arkadaştan ara ara aldığım cbf150 yi kullanıyorum. Karayollarımızda hız sınırları belli. En fazla yasal hız 120. Hadi sollamaya falan girdin max. 150 kmh. Şimdi 200-250 max sürati olan araba/motor satışına devlet neden izin verir? Bu arabayı/motoru alan adam belliki hız limitlerini aşacak. Hızlanma dersen ok anlarım. 0-100 km keşke 2-3 saniye olsa bütün araçlarda. Max. da 150 km hızda sabitlense araçlar. Yani bu iş biraz bana garip geliyor. Vergiden falan kazanıyor devlet ok .Bana biraz uyuşturucu taşı , kullan ama bana yakalanma; yakalanırsan cezayı yazarım gibi geliyor. Sizin düşünceleriniz nelerdir?
 
Son düzenleme:

R3d

Katılım
28 Ağu 2016
Mesajlar
87
Hız lımıtoru kullanmaları lazım dedıgın sey ıcın, motor omrune zıyan. Devletın para kazanması gerek nıcın yasaklasın? Yuksek hız yuksek benzın/mazot+ceza olursa kaza ordan kdv. Bındıgın dalı keser mısın?
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
bunun sebebi siyasidir hocam, kapitalizm ile alakalı serbest piyasa olduğu için herkes herşeyi satmakta özgür, devlet bu tür işlere pek fazla karışmıyor.(istisnalar hariç)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Uzun yıllardır araba kullanırım. A2 ehliyetim de var. Motor olarak da şu anda arkadaştan ara ara aldığım cbf150 yi kullanıyorum. Karayollarımızda hız sınırları belli. En fazla yasal hız 120. Hadi sollamaya falan girdin max. 150 kmh. Şimdi 200-250 max sürati olan araba/motor satışına devlet neden izin verir? Bu arabayı/motoru alan adam belliki hız limitlerini aşacak. Hızlanma dersen ok anlarım. 0-100 km keşke 2-3 saniye olsa bütün araçlarda. Max. da 150 km hızda sabitlense araçlar. Yani bu iş biraz bana garip geliyor. Vergiden falan kazanıyor devlet ok .Bana biraz uyuşturucu taşı , kullan ama bana yakalanma; yakalanırsan cezayı yazarım gibi geliyor. Sizin düşünceleriniz nelerdir?

Hizlanma :)

Tecrube ederseniz fikriniz degisir. Turkiye'deki ortalama araba ölü. Gaza bastinmi gitmiyor. Amerika'nin ortalama arabasi (Honda Accord, Toyota Camry, Nissan Altima, Hyundai Sonata, hepsi $22000 civarinda) 2400cc 4 silindir motor kullanir. Minimum olmasi gereken de bu. O bile yokusta hizlaniyorken veya solluyorken zorlanip bagirabiliyor. 3.5 litre V6 bayilmiyor, daha bir rahat. Daha da otesi biraz zevk'e giriyor. Ama daha azi zevk degil, olmasi gereken.

Tabi turbo olunca bu hacimleri (2.4 ve 3.5), 1.8 ve 2.4 diye azaltabiliriz. Bir de kucuk araba (Civic, Corolla, Versa) icin hafif olduklari icin biraz daha da azaltilabilir.

Bu arada 0-100km 2-3 saniye hizlanan araba demek, 1 milyon TL demek, en az...
 
Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
3,156
Zevk işidir kimse karışamaz.Ayrıca bu ülkeye gelmeyen modeller için firmalar taşlanıyorken devlet hız sınırı belli onun için sadece bu hacme kadar motor/araba alacaksınız daha fazlasını alamazsınız dese millet neler yapar kim bilir.Bu benim özgürlüğümdür.Belki yüksek cc motoru sadece tipi için sesi için kalınlığı vs vs. Bunlar için seviyorumdur kimse bana alma diyemez.Siz bu yakarışınızı firmalara yapın yüksek cc üretmeyin sadece pist için belli sayıda üretin seri üretim yapmayın de.
 

MrJ

Katılım
23 Şub 2015
Mesajlar
312
Tesla P100D 2.5sn 120.000$'a satıyorlar.Hatta otomatik pilotuda var :))))

[YT]C3DbrYx-SN4[/YT]

Bizde 120.000tl'ye (gelir oranına girmeden bile 1 araba sana 2 araba devlete modeli yüzünden teneke satıyorlar.)

Anlamadığım istanbul sokaklarındaki 200.000€'luk Range Rover'ları bedavamı dağıtıyorlar :)
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
3,156
Tesla P100D 2.5sn 120.000$'a satıyorlar.
Bizde 120.000tl'ye (gelir oranına girmeden bile 1 araba sana 2 araba devlete modeli yüzünden teneke satıyorlar.)

Anlamadığım istanbul sokaklarındaki 200.000€'luk Range Rover'ları bedavamı dağıtıyorlar :)

Hayır öyle birşey yaptıklarını sanmıyorum
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
314
Kapitalizmin dayatması ve insanlardaki tatminsizlik duygusu nedeniyle bu araçlar satılıyor ve alınıyor. Ama söylediklerinizde %100 haklısınız. Hem 120 km hız sınırı koyuyorsun hem de 200 yapan araba/ motor satışına birşey demiyorsun. Aynı define aramanın yasak olması ama dedektör satışının serbest olması gibi. Aklı başında bir insanın anlayabileceği birşey değil. Ama insanlık ilerleyip belli bir düzeye gelirse bu gibi yanlışlar da zamanla düzelecektir. En azından olması gereken bu.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kapitalizmin dayatması ve insanlardaki tatminsizlik duygusu nedeniyle bu araçlar satılıyor ve alınıyor. Ama söylediklerinizde %100 haklısınız. Hem 120 km hız sınırı koyuyorsun hem de 200 yapan araba/ motor satışına birşey demiyorsun. Aynı define aramanın yasak olması ama dedektör satışının serbest olması gibi. Aklı başında bir insanın anlayabileceği birşey değil. Ama insanlık ilerleyip belli bir düzeye gelirse bu gibi yanlışlar da zamanla düzelecektir. En azından olması gereken bu.
Hizlanma siniri var mi peki? "Kardesim, 50'dan 120'ye cikiyorken ille de 5 saniye bekleyeceksin" diye bir kural var mi? Peki bu hizlanmayi kac cc arac yapabilir?
 
Katılım
12 Ağu 2015
Mesajlar
2,367
Tek marka sigara satılması gibi bir şey olmuş bu..
Neticede hepsi adamı kanser yapıyor, hepsi tütün dumanı ne gerek var bu kadar çeşitliliğe naneli, filtreli, uzun, kısa vs..
ve fiyat farkına..
Sigara içmek yasak mı ? Yasak..
Eeee yasak diye milletin elinden sigaraları toplayamazsın.
Kardeşim şu alanda içemezsin içersen cezası var..
Radar olayı gibi..

Çok yanlış bir açıdan konuya bakıyorsunuz.

Tüm araçlara limitör takılı diyelim.
140 son 141 demiyor.
Sende BMW 760Li, önündeki araç şahin sollamaya kalktın şahinci gurur yaptı bastı kafa kafaya gidiyorsun nereye kadar ?
Ne güzel bir çözüm üretmişsiniz kafanızda değil mi ?
Bazen 1 saniye önemli dir bu gibi durumlarda.
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
Belki haftasonu piste çıkıyor araçlar ::winkwink
Ama hızlı araçların %99'u şehir içinde, dışında basmak için alınıyor.

Hızlı gidiyor diye araç satışını engellemek, adam öldürebilir diye bıçak satmayı engellemeye benziyor biraz.
 
Katılım
24 Tem 2016
Mesajlar
310
Türk kafası sorun varsa çözüm hepten yasaklamak. Her şehre adam gibi pist açarsın denetimli ücretsiz vs azan girer rahatlar. Bunun gibi yapıcı çözümler yerine Türk mantığı yasaklayalım engelleyelim diyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------

Yayalar kaldırımda yürüyemiyor motorlardan kaldırıma motor koymayı yasaklıyalım motorlar için bir yer yapmıyalım. Otoparktan motor çalınıyor yasaklıyalım girmesinler güvenlik koyalım yok. Bu liste uzar gider.
 
Katılım
14 Nis 2015
Mesajlar
27
Mesele yasaklamak değil. Hatta bence şu anki hız sınırlarımız yok yetersiz.
 
Katılım
13 Eki 2007
Mesajlar
338
Güç sadece son hız demek değil. Motorda güç arttıkça zevkde o oranda artıyor. Ben gibi insanlar, yani zevk için motor kullananlar da, yüksek cc motor kullanıyor.
 
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
50
Bi lamborghini ile fluance aynı mı gitsin şimdi. Hızlı giden aracı Yasaklamak başka birşey, kurallara uymayana cezai işlem uygulamak ayrı birşey. Hız sınırını aşan cezasına da razıdır zaten.

Hem zevk meselesi bu ben hiç istemezdim tüm araçların son hızının 120 falan olmasını
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
güç sadece çok hızlı gitmek demek değil,herkes böyle algılıyor,güçlü motor ani hızlanma,ara hızlanma,sollamalarda çok önemli,yoksa türkiyede nerde boş trafiksiz ve düzgün yol bulupta 250-300 lere çıkıcan,,

şu var orta güçteki bir motorla artçılı olarak düzde 180 gidersin diyelim fakat rampaya vurunca 120-140 lara düşersin ama güçlü motorla düzdede rampadada 180 gidersin,motorun bayılmaz,motor her devirde gaz açmaya cevap verir
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
3,156
Kapitalizmin dayatması ve insanlardaki tatminsizlik duygusu nedeniyle bu araçlar satılıyor ve alınıyor. Ama söylediklerinizde %100 haklısınız. Hem 120 km hız sınırı koyuyorsun hem de 200 yapan araba/ motor satışına birşey demiyorsun. Aynı define aramanın yasak olması ama dedektör satışının serbest olması gibi. Aklı başında bir insanın anlayabileceği birşey değil. Ama insanlık ilerleyip belli bir düzeye gelirse bu gibi yanlışlar da zamanla düzelecektir. En azından olması gereken bu.

Sen dedektörü sadece define aramakta kullanıldığını düşünüyorsan zaten boşver hocam bunları sen aşmışsın
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst