Öğrenci İşi Motosiklet Turu ~ Ege-Akdeniz ~ Bajaj Boxer

Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
117
Selamun aleyküm arkadaşlar, ben Abdullah. Öğrenciyim. Kullandığım motosiklet Bajaj Boxer. Aslen Eskişehirliyim ama okul dolayısıyla yılın 8 ayı İzmir'de yaşıyorum. Uzun zamandır yapmayı istediğim Ege-Akdeniz motosiklet turunu nihayet yapabildim. Birtakım aksiliklerden dolayı planlanan tarihten 2 ay kadar gecikmeli yola çıksam da sorunsuz bişekilde tamamladım. Normalde temmuzun sonunda çıkmayı düşünüyordum ama malzemeler gecikti, telefonum arızalandı(1 ay bekledim), araya bayram girdi v.s. Eylül ayının 19'unda marşa bastım Allah'ın izniyle.

Rotamız bu şekilde:
Harita.jpg


IMG_20160918_113610.jpg


Çıkış kilometremiz:
IMG_20160918_113722.jpg


İlk önce İzmir'e gidip, yurtta 1 gece konakladıktan sona sabah saat 14:00 sularında kalacak yer araştırması yapıp Kuşadasına doğru yol aldım.
IMG_20160919_153249.jpg

IMG_20160919_153428.jpg


Her tatil beldesi gibi burada da çok sayıda motosiklet kullanıcısı var, belediye de buna kayıtsız kalamamış ve merkezde motosiklet otoparkı kurulmuş.
IMG_20160919_162421.jpg


Sahile ücretsiz çadır kurmak istedim ama rüzgarın şiddetini artırmasıyla mecbur kamp alanına para vermek zorunda kaldım ve çadırımı kurdum.
Hayatımda ilk defa kendi başıma çadırda kalacağım için, biraz da güvenli olması sebebiyle kamp alanını tercih ettim.
IMG_20160919_183235.jpg

IMG_20160919_183536.jpg

IMG_20160919_164503.jpg

IMG_20160919_212241.jpg

IMG_20160919_212308.jpg

IMG_20160920_143608.jpg

IMG_20160920_143620.jpg


Manzarasını gördüğünüz yer sanırım Akyaka. Bulunduğum yerin 2 kilometre öncesinde nasıl bir sis vardı anlatamam. 10 metre önünüzü görmüyorsunuz ve sürekli tırmanış ve iniş var ama açık havada bu yol çok güzel bol virajlı. Muğla-Marmaris yolu.
IMG_20160920_153916.jpg

IMG_20160920_154002.jpg

IMG_20160920_154008.jpg

IMG_20160920_154013.jpg


Benim hayatımda geçtiğim açık ara en iyi yol Muğla-Marmaris arasıdır. Etrafınız tamamen yeşillik, asfalt kalitesi güzel, temiz hava, manzara.. Yoldan beklediğiniz herşey mevcut.
IMG_20160920_162026.jpg

IMG_20160920_171851.jpg

IMG_20160920_171958.jpg


Hava durumu ve kafamı gökyüzüne kaldırdığımda gördüklerimi sentezlediğimde, bir an önce kamp alanı bulup çadırımı kurmam gerektiği kanaatine vardım. Zira yağmur ha yağdım ya yağacağım durumundaydı. Çadırı kurduktan birkaç dakika sonra 40 saniyeliğine yağmur yağsa da gece boyunca birdaha yağmadı.
IMG_20160920_180830.jpg

IMG_20160920_182530.jpg

IMG_20160920_184900.jpg


İçanadoluda büyüyen biri için deniz çok önemlidir. Denize girmeyi çok istedim ama sınırları belirleyen dubalar çok yakındaydı. İskelenin sonuna bile varmıyor nerdeyse. Bu demek oluyor ki denizi baya derin. Ben de o kadar çok yüzme bilmediğim için cesaret edip giremedim.
IMG_20160920_185030.jpg


Marmariste kaldığım yer "Çubucak Orman Kampı". Kesinlikle müthiş bir yer. İster kendi çadırınızla,ister mekanın çadırını kullanarak kamp yapabiliyorsunuz. Aileler ve tek gelenlere farklı yer gösteriliyor. Sezonlukta kiralayabiliyorsunuz, tek gecelik te.. Müthiş büyük bir yer. Konum olarak da çok iç açıcı. Ben gecelik 22 lira ödedim. Tavsiye ederim.
IMG_20160920_185614.jpg


Marmarise tepeden bakış
IMG_20160921_104302.jpg


Ölüdenize tepeden bakış
IMG_20160921_140749.jpg

IMG_20160921_154137.jpg


Yanlış hatırlamıyorsam burası da KALKAN plajı.
IMG_20160921_154729.jpg


Efsane Kaputaş Plajı
IMG_20160921_155658.jpg

IMG_20160921_155647.jpg



Marmaris'ten Kaş'a gidip, çok methedilen Kaş Kamping'de kalmak istiyordum ama oraya gittiğimde yer olmadığını söylediler(Burası biraz şaibeli, benden sonra giden birkaç kişiyi almışlar. Ya aile alıyorlardı ya da yanında kız olanları. Sonradan karşılaştığımız birisi anlattı)
Yer kalmadığını öğrenince en yakın kamping yeri olan Demre'ye gittim.Herkes çok beğeniyor ama hiç sevmedim. Bataklığın içine yerleşim yeri kurmuşlar, denizi bile nerdeyse bataklık.

Demre'de 1 gece kaldıktan sonra hava raporlarında, havanın kötüye gittiğini öğrenir öğrenmez hemen Eskişehir'e doğru yola koyuldum. Sabah 8:10'dan akşam 18:30'a kadar sürdüm(560 km). Yolda birazcık yağmur yesemde sağ salim, motorumda herhangi bir sıkıntı çıkmadan evime dönebildim Allah'a çok şükür. Motosikletin göstergesinde son kilometre 19.600 küsürdeydi.

Bu geziden çıkarımlarım:
OLUMLU:
*Türkiyem çok güzel bir memleket.
*Küçük motorla da bu tür gezilerin yapılabileceğini görmüş oldum. Ciyes almaya gerek yokmuş Türkiye'yi dolaşmak için :)
*Bir önceki madde gibi; Türkiye Turu yapmak insanların gözünde büyüttüğü gibi çokta maliyetli birşey değilmiş, ormanda kamp atabilecek kadar geliştirsem kendimi sadece yakıt masrafım olur. Öğrenci haliyle bile Türkiye turu yapılabilir.
*İnsanımız bazen asık suratlı olsa da çok yardımsever. Yolda bunu anladım.
*İnsanlar sizi ne kadar bilinçli görürse, size duydukları saygı o kadar artıyor(koruma kıyafetleri,fosforlu yelek vs). Trafikte hiç bir sorun yaşamadım ve hatta otomobil-kamyon sürücüleri selam vererek geçiyordu yanımdan.

OLUMSUZ:
*Böyle bi gezi yapacaksanız günübirlik yapmayın. Günün zaten yarısı yolda geçiyor, gittiğim hiçbir yeri doğru düzgün gezemedim. Git-Çadır Kur diyesiye kadar akşam oluyor zaten.
*Tek başınıza geziye çıkmayın. Açıkçası ben çok sıkıldım yanımda kimse olmadığı için. Motorunuzun başına bi hal gelse dağın başında, çok sıkıntı olabilir ama yanınızda arkadaş olsa en azından moraliniz çok bozulmaz.
*Kamp yerlerine rezervasyon yaptırarak gidin ki benim Kaş'ta yaşadığımı yaşamayın.
*Küçük motosikletle tek seferde 270-300 km üzeri yol gitmek gerçekten çok sıkıcı oluyor, rotanızı ona göre planlayın.


Şimdilik bu kadar arkadaşlar. Biraz amatörce bir paylaşım oldu. Daha ilk gezi yazım, mazur görün :)
Yeni yazılarda görüşmek üzere..
Allah'a emanet.
 
Son düzenleme:
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
ilk,tek gezi için tebrikler.:cat: bu tür geziler yaptıkça daha da çok pratik kazanacaksınız.hepimiz bu şekilde tecrübelendik.güzel paylaşım.
 
Katılım
30 Nis 2016
Mesajlar
86
Tebrikler güzel gezi olmuş biraz kısa tutmuşsun geziyi ama güzel olmuş eline tekerine sağlık 👍😊
 
Katılım
9 May 2014
Mesajlar
486
Motosikleti
V-Strom 800 DE
Keyifle okudum, güzel gezi olmuş :thumleft:
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Bravo kardeşim, başlangıç için iyi bence.
Vallahi şu küçük cc ler ile uzun mesafeli geziye çıkanların hem cesareti hem de sabrına imreniyorum. Benim ufak cc ile en fazla günlük yol 200 km, sonrası gerçekten sıkıyor. Ama fazer ile 800-900 km yaparım.
 
Katılım
15 Mar 2014
Mesajlar
404
Motosikleti
Honda CL250 /tvs jüpiter 110
Tebrik ederim güzel gezi. Çantaları iyi uydurmuşsunuz valla evini bile taşırsın:cherry:.
 
Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
5,397
Kaşda kamp alanı var orman kampından hariç 2 tane kadar daha var )
 
Son düzenleme:
Katılım
31 May 2016
Mesajlar
96
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Boxer ile yaklaşık 1500 kmlik çok keyifli bir gezi yapmışsın.Tebrik ederim. Darısı başımıza :)
 
Katılım
24 Tem 2016
Mesajlar
23
Güzel olmuş ama keşke vaktin az ve yanlış zamandayken bu kadar uzak gitmeseymişsin, akşam gezisi gibi birşey olmuş senin için sadece sahilden geçip gitmişsin gördüğüm kadarıyla. Diğer konu bir Demreli olarak çok yanlış düşünüyorsun. Demre tarım arazisi üzerine kurulu bir yer ve Kaş, Kalkan gibi turistik görünüme sahip değil ayrıca yazın sivrisineği vs boldur (ilaçlama etkili olmuyor), bu bataklık olduğunu göstermez. Demre'de gezilmesi gereken yerlere gitmemişsin sanırım (Kekova-Myra-St.Nicolas Kilisesi-Çayağzı-Burguç şifalı su vs vs)buralara gitmediysen bir sonraki gezinde mutlaka gitmeni tavsiye ederim. Demre güzellik ve gezilecek yerler olarak Kaş'a, Kalkana fark atar. Hatta daha da ileri gideyim o çevredeki en güzel ilçedir, tek başına Kekova-Kale köyü bile yeterli bunu söylemek için
 

MCV

Katılım
14 May 2014
Mesajlar
928
Güzel bir gezi yapmışsın.En kısa zamanda yüzmeyi geliştirmen lazım.Oralarda denize girmemek büyük kayıp.
İnsanın içinde gezme ruhu olduktan sonra motorun ebatının hiç önemi yok.Niyeti olan bisikletle,hatta yürüyerek dünyayı dolaşıyor.
Paylaşım için teşekkürler.
 
Katılım
26 Ağu 2014
Mesajlar
74
Yorumların çok hoşuma gitti yalın, bilgilendirici ve samimi. Böyle devam et.
 
Katılım
16 Haz 2015
Mesajlar
73
keyifle okudum.. çok beğendim..cesaret li olmanı da ayrıca tebrik ederim
 
Katılım
17 Ara 2014
Mesajlar
767
Paylaşım ve fotolar için teşekkürler, ağustos ayında ben de gittiğiniz rotaların bazılarından geçtim ve konakladım.

Özellikle sakar geçidi, kaputaş plajı ve ölüdeniz çok güzel ve etkileyici mekanlar.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Ne güzel gezmişsin.
Şimdi tek başına gezmek evet sıkıcı gelebilir. Ama ileride kendinle başbaşa kalmak için fırsat kollayacağın günlerde gelecek.
Nice bol kilometreli güzel geziler :)
 
Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
117
Güzel bir gezi yapmışsın.En kısa zamanda yüzmeyi geliştirmen lazım.Oralarda denize girmemek büyük kayıp.
İnsanın içinde gezme ruhu olduktan sonra motorun ebatının hiç önemi yok.Niyeti olan bisikletle,hatta yürüyerek dünyayı dolaşıyor.
Paylaşım için teşekkürler.
Yüzmek benim için, insanın özgürlük hissini yaşayabileceği zirve noktalardan bir tanesi. Ben yüzebilen insanlara bu gözle bakıyorum ve imreniyorum.
Ama çevresel duyumlar ve deniz ile iç içe büyüyememe durumundan dolayı deniz biraz ürkütücü geliyor bana. He bir yerden bir yere gidebilecek kadar yüzebiliyorum ancak yorulduğum zaman ayağım yere değmeli. Su üzerinde tutamıyorum kendimi. Bunun üzerine ne kadar eğitim videosu izlesemde o "Boğulurum" korkusunu bir türlü yenemedim. Su, kulak hizamı geçtiği anda panikliyorum.

Yorumların çok hoşuma gitti yalın, bilgilendirici ve samimi. Böyle devam et.
Teşekkür ederim. Bu yorumunuz benim için çok değerli çünkü ben bir öğretmenlik bölümü öğrencisiyim :) Anlatım şeklim insanların dikkatini çekiyor ve hoşuna gidiyorsa, bu çok mutlu edici bir şeydir benim açımdan :)

keyifle okudum.. çok beğendim..cesaret li olmanı da ayrıca tebrik ederim
Teşekkür ederim :)

Paylaşım ve fotolar için teşekkürler, ağustos ayında ben de gittiğiniz rotaların bazılarından geçtim ve konakladım.

Özellikle sakar geçidi, kaputaş plajı ve ölüdeniz çok güzel ve etkileyici mekanlar.
Sise yakalandığım yer sakar geçidiydi. Yazıyı paylaşırken düşündüm düşündüm bir türlü aklıma gelmedi, siz söyleyince hatırladım.

Ne güzel gezmişsin.
Şimdi tek başına gezmek evet sıkıcı gelebilir. Ama ileride kendinle başbaşa kalmak için fırsat kollayacağın günlerde gelecek.
Nice bol kilometreli güzel geziler :)
Ben galiba, günübirlik olmasından dolayı çok gezemedim dolayısıyla mekanların keyfini çok çıkartamadım. Birazcık sıkıldım. O yüzden en azından yol arkadaşı olsun, aradım. Sürekli yoldayım ve market alışverişi haricinde insanlarla nerdeyse hiç muhabbet edemedim. Kulağıma küpe oldu bu.
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Güzel bir fikir olmuş ama sanki biraz plan hatası var gibi sezinledim.
Daha çok yolda zaman harcamış, tatil yapamamışsın gibi geldi ? (Tabi gördüğüm kadarı ile yorumluyorum)
Kücük motosiklet ile dünyanın diğer ucuna da gidilir, bu problem değil sadece yorucu ve uzun sürer.
Ciyes lazim değil demişsin, evet bu doğru, ama en altta 270 km gitmek cok sıkıcı oluyor 'da demişsin. :) Buda büyük-küçük motor farkı.
Büyük motosiklet konforu ve zamanı artırır, bunun dışında Vespa ile dünyayı gezenler var.

Bir diğer bilgi mahiyetinde dipnot:
Motosikletin ağırlığı aşırı olmuş,
Çantalara haddinden fazla ağırlık yüklemişsin.
Orta sehpa işlevini yitirmiş (Arka tekerlek yere değiyor) Ağırlık merkezi kaymış.
Bu sürüş dinamiğini büyük ölçüde bozan bir durum, dikkat etmelisin.

Dipnot:Düşünceleri hayata geçirmek tamamen ona inanmak ve karar vermek ile alakalıdır, sen bunu yapmışsın, ve düşündüğün kadar zor olmadığını(Hem madden,hem de bedenen) görmüşsün.
Düşüncelerini hayata geçirmekten asla korkma.
Nice kazasız belasız gezilere.

Paylaşım için Teşekkürler.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Güzel bir fikir olmuş ama sanki biraz plan hatası var gibi sezinledim.
Daha çok yolda zaman harcamış, tatil yapamamışsın gibi geldi ? (Tabi gördüğüm kadarı ile yorumluyorum)
Kücük motosiklet ile dünyanın diğer ucuna da gidilir, bu problem değil sadece yorucu ve uzun sürer.
Ciyes lazim değil demişsin, evet bu doğru, ama en altta 270 km gitmek cok sıkıcı oluyor 'da demişsin. :) Buda büyük-küçük motor farkı.
Büyük motosiklet konforu ve zamanı artırır, bunun dışında Vespa ile dünyayı gezenler var.

Bir diğer bilgi mahiyetinde dipnot:
Motosikletin ağırlığı aşırı olmuş,
Çantalara haddinden fazla ağırlık yüklemişsin.
Orta sehpa işlevini yitirmiş (Arka tekerlek yere değiyor) Ağırlık merkezi kaymış.
Bu sürüş dinamiğini büyük ölçüde bozan bir durum, dikkat etmelisin.

Dipnot:Düşünceleri hayata geçirmek tamamen ona inanmak ve karar vermek ile alakalıdır, sen bunu yapmışsın, ve düşündüğün kadar zor olmadığını(Hem madden,hem de bedenen) görmüşsün.
Düşüncelerini hayata geçirmekten asla korkma.
Nice kazasız belasız gezilere.

Paylaşım için Teşekkürler.

Aynı motoru kullanıyorum Levent'ciğim.
Hangi sürüş dinamiğinden bahsediyorsun.
80-80 kıyıdan kıyıdan fıtı fıtı gidiyosun işte.
Bol zamanı olup az parası olanlar için ergonomisiz, dinamiksiz iki tekerlekli ulaşım aracı işte.
Ben aynı motorla cross lastiği ile şehirde dolaşıyorum gerisini sen düşün :)
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Aynı motoru kullanıyorum Levent'ciğim.
Hangi sürüş dinamiğinden bahsediyorsun.
80-80 kıyıdan kıyıdan fıtı fıtı gidiyosun işte.
Bol zamanı olup az parası olanlar için ergonomisiz, dinamiksiz iki tekerlekli ulaşım aracı işte.
Ben aynı motorla cross lastiği ile şehirde dolaşıyorum gerisini sen düşün :)

Normalde orta sehpaya aldığında arka lastiğin yere değmiyor ise, bozmuş demektir ;) ben bozmuş diyosam bozmuştur ;)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst