Kawasaki Versys 1000 - (15) için Lastik Önerilerinizi bekliyorum

Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Evet sevgili dostlar,
Motosikletimin lastiklerinin değişim zamanı geldi, biraz çabuk oldu belki ama lastikler bitti.
Bu hafta içerisinde lastiklerimi değiştirmeyi planlıyorum.
Bu motosikleti kullanan arkadaşların tercihi nedir, veya siz olsanız
hangi lastiği ve neden tercih ederdiniz*?

Yorumlarınızı bekliyorum. Teşekkürler.

Kawasaki Versys 1000 2015

Ölçüler

Arka; 180/55 - ZR 17 M/C (73W)
Ön ; 120/70 – ZR 17 M/C (58W)

:bestmt:
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,291
Motosikleti
1190 ADV
Kısa mesafe bol virajlı yollarda kullanıyorsanız

Pirelli Rosso Corsa yada Metzeller M7RR

Yüklü halde uzun yolda kullanıyorsanız,

Pirelli Angel GT

tavsiye ederim.
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
2016 Sports Touring Tyre Test | Product Tests | Motorcyclenews.com https://www.youtube.com/watch?v=EzcgeHLZMvw

Testinde Metzeler Roadtec 01 birinci çıkmış.


http://www.motolastik.com/sport-turing-takim-lastikler-pmk17352?ob=0&oz=52_343

paylaşım için teşekkür ederim, Michelin ülkemizde herkesin cok mutlu olduğunu söylediği bir marka, ve pr4 gt lastiğin sonuncu olması kafa karıştırıyor. Ayrıca Pirelli Angel GT göremedim testte.. Benim aklımda Angel GT ve PR 4 var aslında. Bakalım gelecek yorumlar ne yönde olacak.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Hiç anlamam turing motorlardan.
Fakat bu motosikletlere binen tayfanın metzelleri çok tercih ettiğini biliyorum.
Ben mişlenciyim.
Yağmuru bol bir memlekette yaşadığım için tercih ediyorum ve memnunum.
Her lastiğin çalışma sıcaklığı farklı.
Bunu da senin sürüş stilin belirliyor.
Bu nedenle farklı tavsiyeleri okurken kullanıcının sürüş tavrını da bilmek önemli.
Çoğunlukla kendi kendine denenip bulunuyor bu doğru lastik.
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Hiç anlamam turing motorlardan.
Fakat bu motosikletlere binen tayfanın metzelleri çok tercih ettiğini biliyorum.
Ben mişlenciyim.
Yağmuru bol bir memlekette yaşadığım için tercih ediyorum ve memnunum.
Her lastiğin çalışma sıcaklığı farklı.
Bunu da senin sürüş stilin belirliyor.
Bu nedenle farklı tavsiyeleri okurken kullanıcının sürüş tavrını da bilmek önemli.
Çoğunlukla kendi kendine denenip bulunuyor bu doğru lastik.


Abi anlamayacak bişi yok aslen, üzerinde Zx10r bloğu var, 120 beygir, 10 bin devirde dizginlenmiş bir makine. Tek error ağırlık açıkçası, çantaydı şuydu buydu, artçıydı derken motorun üzerindeki yük 450 kilo oluyor, ve zaten 1 bin km bu şekilde sürünce de lastiğin tabanı bozuluyor.

Ben genelde tek başıma kullanıyorum, işe gidip gelirken, sürat de yapmadığım için top case oluyor yanımda. Hafta sonu günübirlik gezecek olursam, topcase de takmıyorum, o zaman agresif kullanıyorum.

Herkesin ortak derdi var,

1- Cabuk ısınsın,
2- Cabuk bitmesin,
3- Yağmurda tutsun,
4- Kuru da dursun.

Aslında kış ve yaz lastikleri yapıları gereği birbirinden farklı türler, kışın soğuk , yazın sıcak hamur lastik kullanmak lazim, fakat ülke şartlarında maalesef 2.500 TL 1 yılda lastiğe para ayıramıyoruz, o yüzden hepsi içinde olsun derdindeyiz millet olarak.
 
Katılım
28 Mar 2016
Mesajlar
30
s1000rrforum'da sayfalarca lastiklerle ilgili yorum okudum. Motorunun türünden ve sürüş tarzından yola çıkarak Angel GT'nin senin ihtiyaçlarını karşılayacağını düşünüyorum. Safkan spor lastiklerden çok geri kalmayan bir performans veriyormuş, hem kuru hem de ıslakta. Tabi en önemli özelliği çok daha uzun km gidebilmesi. Isınma süresi konusunda bilgim yok.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Yıllar önce 600rr kullanırken benim motosikletin aynısını kullanan portekizli bir gençle tanıştım.
Lastiklerimiz de aynı markaydı.
Arka lastik onbinden fazla gitmiyor dediğinde şaşırmıştım.
Çünkü ben beşbin kmden fazla kullanamıyordum arka lastiği.
Üstelik lastiğin her zaman iyi çalışmadığını söylüyordu.
Forumda ss kullanıcı başlığında tartışırken 12-15 bin km kullandığını söyleyenler oldu.
Portekizli çocukla arkadaşlık ettikçe lastiğin neden uzun süre dayandığını çözdüm.
Aslında spor motor o çocuk için uygun değildi ama biz lastiklerin uygun olmadığına karar verip aynı markanın spor modeli yerine turing modelini taktırdık.
Bir daha hiç şikayet etmedi.
Gözlemlerim şu yönde.
Çabuk ısınan lastik sorun çıkarmıyor ama ömrü kısa oluyor.
Turing lastikler genellikle çabuk ısınmıyor ve orta hızlarda verimli çalışıyorlar.
Hız arttıkça lastiklere güven duygun zayıflıyor.
Ben bunları çeşitli motosikletleri test ederken gözlemledim.
Kısaca arada bir deliririm abi diyorsan çok dikkatli lastik seç.
Yüksek hız için tasarlamış lastikler belli bir hızdan sonra doğru dürüst çalışmaya başlıyorlar.
Bu hızlar da pek tavsiye ettiğimiz hızlar değil.
Yani lastiğin pahalı olması senin için en iyisi olduğu anlamına gelmiyor.
İyi araştırma yapmak gerek.
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,291
Motosikleti
1190 ADV
Ben motorlarımın birinde (BMW K1200GT)Angel GT kullanıyorum. SS lastiklerine kıyaslanırsa çok çabuk ısınan bir lastik değil fakat sınıfında en iyilerinden. Islak ve kuru performansı gayet iyi. Yüklü şekilde otoban sürüşü falan yapıyorsan A modelini tercih edebilirsin.
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Kısa mesafe bol virajlı yollarda kullanıyorsanız

Pirelli Rosso Corsa yada Metzeller M7RR

Yüklü halde uzun yolda kullanıyorsanız,

Pirelli Angel GT

tavsiye ederim.

s1000rrforum'da sayfalarca lastiklerle ilgili yorum okudum. Motorunun türünden ve sürüş tarzından yola çıkarak Angel GT'nin senin ihtiyaçlarını karşılayacağını düşünüyorum. Safkan spor lastiklerden çok geri kalmayan bir performans veriyormuş, hem kuru hem de ıslakta. Tabi en önemli özelliği çok daha uzun km gidebilmesi. Isınma süresi konusunda bilgim yok.



Angel GT Ortası sert, yanağı yumuşak bir lastik, taban uzun ömürlü, yanak virajda tutar modunda bi lastik ama, kullanan arkadaslarım var, (Multistrada 1200) 'de .. Çok mutlu olduklarını söylemiyorlar.
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,291
Motosikleti
1190 ADV
Şehir içindeki parlamış asfaltta hiçbir lastik tutunamıyor. Yani sorun lastik değil Türkiye'deki asfalt kalitesi. Angel GT den memnun olmayan arkadaşların ne bakımdan değerlendiriyorlar. Belirttiğim gibi şehir içi performansı ise, çözümü yok.. Başka ülkeye gitmek gerek. Şehir dışı asfaltta da konu altında bahsi geçen lastiklerin herhangi birini kaydırmak bayağı beceri ister. Üstelik çekiş kontrol abs cbf vs teknolojilerle dolu bir motorda.
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Şehir içindeki parlamış asfaltta hiçbir lastik tutunamıyor. Yani sorun lastik değil Türkiye'deki asfalt kalitesi. Angel GT den memnun olmayan arkadaşların ne bakımdan değerlendiriyorlar. Belirttiğim gibi şehir içi performansı ise, çözümü yok.. Başka ülkeye gitmek gerek. Şehir dışı asfaltta da konu altında bahsi geçen lastiklerin herhangi birini kaydırmak bayağı beceri ister. Üstelik çekiş kontrol abs cbf vs teknolojilerle dolu bir motorda.

Aslında çok doğru bir tespit bu. Fakat Avrupa'nın da şehirler arası yolları dışında kalan şehir içi yolları öyle pekte dillere destan durumda değil. Yunan'da şehirler arası otoyollarda irc kullansanız bile tutunmama şansı yok, zira asfalt neredeyse pist gibi. Ama hayatımızın tümü şehirler arası yolda geçmiyor, işe de gidip geliyoruz. O yüzden işler sarpa sarıyor.
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Leventttttttttt anakee 3 diyorum :)

1- ciddi uzun ömürlüdür kendileri ortalama 20 - 25 bin.
2- yağmurda üzerine lastik tanımam. aç gazı , bas frene gram oynamaz.
3- kurusu gayet başarılı ama kuruda pr4 bu lastikten daha iyi.
4- senin motor için var mı bilmiyorum
5- bir kaç kişi ses yaptığını söylüyor ama ben bunu pek anlayamadım.


aslında senin 4 isteğini çok karşılayan bir lastik. bir araştır derim.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
IRC alırdım , en sert modelinden , ebad yoksa bile fabrika kapısında yatar ürettirirdim , demir gimin sert olsun erimez ne kaa gözel olurdu , 55 bin km garanti olurdu .... du,dim,dım sat şunu kurtul...
 
Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
2,782
Şehir içindeki parlamış asfaltta hiçbir lastik tutunamıyor. Yani sorun lastik değil Türkiye'deki asfalt kalitesi. Angel GT den memnun olmayan arkadaşların ne bakımdan değerlendiriyorlar. Belirttiğim gibi şehir içi performansı ise, çözümü yok.. Başka ülkeye gitmek gerek. Şehir dışı asfaltta da konu altında bahsi geçen lastiklerin herhangi birini kaydırmak bayağı beceri ister. Üstelik çekiş kontrol abs cbf vs teknolojilerle dolu bir motorda.
Lastiklerim CST
2 gündür şehir yolarına sıcak asfalt yapılıyor.Aga normalde biraz gaz açsam kıç atan motor gram kaymıyor.Zamanında michelin de kullandım hiç bir değişiklik olmamıştı,paraya yazık.Asfalt kalitesi çok çok daha önemli kanaatine vardım.Lastik firmaları ve marka fanatikleri kızacak ama bu iş böyle aga...Ha arazi için ayrı lastik olayı farklı,onda da marka farkedermi bilmem.Dişli olması yeterli bence.
 
Son düzenleme:
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
evet, %90 Angel GT alıyorum.. 1-2 gün daha bekleyip göreceğim ;)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst