Olduğu yerde düşmeye yeltenen motor ve dizin durumu

Katılım
21 Şub 2015
Mesajlar
91
Merhaba arkadaşlar;

Bugün durduk yere ufak bir dengesizlikle motoru hafiften yatırmam sonucu baldırın geldiği durum bu. Hastanelik olup 5 gün rapor çakıldı. Bırak pantolun giymemeyi, kaskın vizörünü taş gelir diye açmayan ben; 250 metre gideceğim diye pantolonsuz bindim. Olduğu yerde dengesizlik sonucu motor yatacakken bacağımı kurtaramadım ve bacağımla 200 küsür kiloyu tutmak zorunda kaldım. Motor yere değmedi bile, hatta bacağım da yere değmedi ama nasıl kasıldıysa damar kesilmiş içerde, kas zedelenmesi olmuş, çok şükür kırık çıkık yok. Bir kaç güne düzelecekmiş.

Yine bir bilgilendirme ve eğitim konusuyla birlikteydik; okuduğunuz için teşekkürler. :)

Not: CBF 500.

EqyBR1.jpg
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
13 Eyl 2013
Mesajlar
3,093
geçmiş olsun...:rendeer:
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
21 Şub 2015
Mesajlar
91
Teşekkür ederim, bacağımı ben bile bu kadar net ve büyük görmemiştim :)
 
Katılım
31 May 2016
Mesajlar
168
34 yaşındayım motor alalı 3-4 ay oldu bazen diyorum hayatımın en saçma kararıydı (daha önce araba ile taklalar atan biri olarak) diyorum. Ama akıllıca şeyler genelde çok sıkıcı oluyo ::xblink::
 
Katılım
9 Mar 2008
Mesajlar
877
geçmiş olsun, çok benzeri bi durum benim de başıma gelmişti. Sitenin garajında kaskımı fln taktım tam hareket edecekken motor birden stop etti ve yana yattı. Tabi 250 kiloyu tutmak pek mümkün olmadığından beraber yana devriliyorduk ki yanımdaki arabayı farketmemle kafayı tampona patlatmam bir oldu. Kendimi kurtarıp baktığımda arabanın tamponunu yamulttuğumu gördüm ki Allahtan kafamda kask vardı. 1 hafta boyun ağrısı çektim, kask olmasa neler olurdu bilemiyorum. O günden beri motora binmeden önce mutlaka ekipmanı tam takarım.
 
Katılım
8 Nis 2014
Mesajlar
695
Gecmis olsun dostum. Motor olduğu yerde anlık denge bozulması sonucu yana yatmaya başlarsa, yattigi taraftaki ayağınızı yere koyun ve motora doğru dönün.(aynı anda diğer bacaginizi dizden kırıp kalcaniza doğru yukarı kaldirin, bacaginiz sele üzerine gelecek). Ardından dizinizi biraz kırarak motora dayanın. Bu sayede vucudunuzun en kuvvetli bölgesi ve fizik olarak en sağlam şekilde motoru tutuyor olacaksınız.(doğru kas grupları doğru yönde çalışarak motoru tutacak) Seri şekilde diğer bacaginizi da ilkinin yanına indirince dengeli şekilde motordan inmiş olursunuz. Şimdi motoru sifir noktasına (yere 90 derece dik olacak sekilde) geri alın ve tekrar binin.
 
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
829
Gecmis olsun dostum. Motor olduğu yerde anlık denge bozulması sonucu yana yatmaya başlarsa, yattigi taraftaki ayağınızı yere koyun ve motora doğru dönün.(aynı anda diğer bacaginizi dizden kırıp kalcaniza doğru yukarı kaldirin, bacaginiz sele üzerine gelecek). Ardından dizinizi biraz kırarak motora dayanın. Bu sayede vucudunuzun en kuvvetli bölgesi ve fizik olarak en sağlam şekilde motoru tutuyor olacaksınız.(doğru kas grupları doğru yönde çalışarak motoru tutacak) Seri şekilde diğer bacaginizi da ilkinin yanına indirince dengeli şekilde motordan inmiş olursunuz. Şimdi motoru sifir noktasına (yere 90 derece dik olacak sekilde) geri alın ve tekrar binin.

tam 6 kere okudum ,anlamadım yazıyım bir daha okucam.
 
Katılım
8 Nis 2014
Mesajlar
695
Yazarak anlatmak biraz zor tabii. Şimdi motora standart biniş pozisyonunu hayal edin. Aslında aynı şeyi tersten ve hızlı yapıcaksiniz. Ve bunu yaparken motora tek diziniz biraz bükülmüş olacak sekilde dayanacaksiniz. Yani kendinizi ayaklik yapacaksınız.
 
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
829
Yazarak anlatmak biraz zor tabii. Şimdi motora standart biniş pozisyonunu hayal edin. Aslında aynı şeyi tersten ve hızlı yapıcaksiniz. Ve bunu yaparken motora tek diziniz biraz bükülmüş olacak sekilde dayanacaksiniz. Yani kendinizi ayaklik yapacaksınız.

bir stratejiden bahsettiniz onun farkındayım ben çözümlerim onu tam oturmadı kafama.teşekkür ederim.
 
Katılım
12 Ağu 2015
Mesajlar
2,367
Gecmis olsun dostum. Motor olduğu yerde anlık denge bozulması sonucu yana yatmaya başlarsa, yattigi taraftaki ayağınızı yere koyun ve motora doğru dönün.(aynı anda diğer bacaginizi dizden kırıp kalcaniza doğru yukarı kaldirin, bacaginiz sele üzerine gelecek). Ardından dizinizi biraz kırarak motora dayanın. Bu sayede vucudunuzun en kuvvetli bölgesi ve fizik olarak en sağlam şekilde motoru tutuyor olacaksınız.(doğru kas grupları doğru yönde çalışarak motoru tutacak) Seri şekilde diğer bacaginizi da ilkinin yanına indirince dengeli şekilde motordan inmiş olursunuz. Şimdi motoru sifir noktasına (yere 90 derece dik olacak sekilde) geri alın ve tekrar binin.


Bu iş böyle olmaz bunun resim veya video destekli uygulama görüntülerini istiyoruz :)
 
Katılım
26 Nis 2016
Mesajlar
1,671
Merhaba arkadaşlar;

Bugün durduk yere ufak bir dengesizlikle motoru hafiften yatırmam sonucu baldırın geldiği durum bu. Hastanelik olup 5 gün rapor çakıldı. Bırak pantolun giymemeyi, kaskın vizörünü taş gelir diye açmayan ben; 250 metre gideceğim diye pantolonsuz bindim. Olduğu yerde dengesizlik sonucu motor yatacakken bacağımı kurtaramadım ve bacağımla 200 küsür kiloyu tutmak zorunda kaldım. Motor yere değmedi bile, hatta bacağım da yere değmedi ama nasıl kasıldıysa damar kesilmiş içerde, kas zedelenmesi olmuş, çok şükür kırık çıkık yok. Bir kaç güne düzelecekmiş.

Yine bir bilgilendirme ve eğitim konusuyla birlikteydik; okuduğunuz için teşekkürler. :)

Not: CBF 500.

http://imageshack.com/a/img922/8947/EqyBR1.jpg

Geçmiş olsun en yakın zamanda iyileşmenizi dilerim. Daha önce başıma gelmediği ve gelmemesi için soruyorum, motor olduğu yerde bir anda nasıl dengesini kaybetti ? Bunu bir anda tetikleyen etken neydi ? Egimmi ,gidon mu , dışardan gelen başka bir araç mi ? Detayı yazabilirseniz bende dikkat edeyim başıma gelmesin.
Örneğin ben 1 seferinde motoru yerde kum olan bir zeminde üstünde değilken iterken ayağım kaydı ve motor üstüme doğru eğildi, 175 180 kilo birsekilde zorda olsa tutaabildim. O gün ki sebep yerdeki kumlardi.
Başka bir arkadaşimin daha önce yaşadığı ıslanmış mermer zeminde çok dikkatli ol her anlamda kalkarken binerken gaz verirken , çok kısa mesafede olsa dengeni bozup seni düşürebilir şeklinde verdiği tavsiyese sayesinde aynı ortamda sorunsuzca çıkmıştım.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Ara 2015
Mesajlar
1,352
Gecmis olsun dostum. Motor olduğu yerde anlık denge bozulması sonucu yana yatmaya başlarsa, yattigi taraftaki ayağınızı yere koyun ve motora doğru dönün.(aynı anda diğer bacaginizi dizden kırıp kalcaniza doğru yukarı kaldirin, bacaginiz sele üzerine gelecek). Ardından dizinizi biraz kırarak motora dayanın. Bu sayede vucudunuzun en kuvvetli bölgesi ve fizik olarak en sağlam şekilde motoru tutuyor olacaksınız.(doğru kas grupları doğru yönde çalışarak motoru tutacak) Seri şekilde diğer bacaginizi da ilkinin yanına indirince dengeli şekilde motordan inmiş olursunuz. Şimdi motoru sifir noktasına (yere 90 derece dik olacak sekilde) geri alın ve tekrar binin.

Denemeyin çapraz bağlarım koptu.
 
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
829
Ben düşündüm arkadaşın ne demek istediğini anladım.düşerken diğer ayağınızdan destek alıp motorsikletin bacağınızın üstüne düşmesini engelliceksiniz demek istedi sanırım yada bacağınız motorsikletin altında kalında ayağınızı düzleyip çıkarabilirsiniz demek istedi ikisinden biri.
 
Katılım
6 Eyl 2015
Mesajlar
1,924
Ben düşündüm arkadaşın ne demek istediğini anladım.düşerken diğer ayağınızdan destek alıp motorsikletin bacağınızın üstüne düşmesini engelliceksiniz demek istedi sanırım yada bacağınız motorsikletin altında kalında ayağınızı düzleyip çıkarabilirsiniz demek istedi ikisinden biri.

tavuk mu yumurtadan yumurta mı tavuktan cıkar :sunny:
 
Katılım
8 Nis 2014
Mesajlar
695
Denemeyin çapraz bağlarım koptu.

Yükü yandan karsilamissin, bu yüzden bağların kopmuş, geçmiş olsun. Motor yana doğru devrilirken bazen kacabilirsin bazen kacamazsin, kaçamadıgin durumda anlattigim şekilde yükü karsilamalisin. Çapraz bağlara zarar gelmemesi için motora doğru dönüp dizini hafif bukmelisin.

Yazarak anlatmak zor, okuyarak anlamak zor. Anlamayan arkadaşlar için tekrar edeyim. Motor yana yatmaya basladigi anda standart motora biniş hareketinin tam tersini yapın. Motora tam düz pozisyona gelin ve dizinizi biraz buküp motoru karşılayın. Tam düz olmasanız yüke çapraz bağinizdan maruz kalirsiniz.
 
Katılım
21 Şub 2015
Mesajlar
91
:) valla capozz dostum düşünecek vaktim bile olmadı.

Nasıl olduğunu soran arkadaşlar için açıklayayım, işi bilmeyen artçı sebebiyle oldu diyebilirim ama konuyu sadece artçıya yüklemekte olmaz. Daha artçı peglerini açmadan arkadaşım binmeye çalıştı işin temel sebebi bu. Ben de aslında henüz pegleri bile açmadığım için binmeye çalışmayacağını düşünmüştüm, halbuki çok daha öncesinden ben izin vermeden binmemesi gerektiğini söylemeliydim. (peglerin kapalı haline basmış, demir parçaya).

Devamında ben ne olduğunu anlamadan motor yattı milisaniye içerisinde ve bacak altındaydı, yatacağını anlasam zaten salardım motoru, eski motorum cbx250'yi çok bıraktım acemilik dönemimde.

Geçmiş olsun dilekleri için teşekkürler; o şişliğin içi söylediklerine göre full kan doluymuş. Basit bir hata nelere mal oluyor, dikkatsiz olmayın benim gibi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:54 ----------

Ayak parmakların niye o kadar kısa senin?

:)) aslında normaldir ama fotoda harbiden tövbe estafurullah bi değişik çıkmış
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst