Motosiklet Mağazası Açmak - Ankara veya İzmir

Katılım
10 Kas 2012
Mesajlar
38
Arkadaşlar herkese merhabalar,

Bilkent Üniversitesi İng- Fransızca muhasebe bitirdikten sonra 2 senedir muhasebe üzerine İzmir'de özel bir şirkette çalışmaktayım, fakat içimdeki motosiklet sevgisini hiç bir zaman kaybetmedim, aktif olarak da kullanıcıyım.

Motosiklet ve ekipmanları üzerine bir mağaza açmayı planlamaktayım, ayırabildiğim bütçem ise 100.000 TL civarında, farkındayım yetersiz. Bu yüzden benim gibi kendi işine sahip olmayı planlayan arkadaşlar var ise, İzmir ya da Ankara kuruluşlu bir firma sahibi olabiliriz.

Detayları yüzyüze görüşerek şekillendirmek isterim.

Fikirlerinize ve desteğinize ihtiyacım var.

Şimdiden hepinize teşekkür ederim.
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
3,235
Ankara içerisindeki motosiklet mağazalarının yapısını iyi okur, eksiklerini tespit ve analiz ederseniz, eksikleri tamamlayıp hatrı sayılır bir motosiklet mağazası kurabilir ve müşteri çekebilirsiniz.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
3,435
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
100 tl ye malesef açamazsın fizibilite kısmında zaten sadece kurgularken bile 3-4 ayda malesef batışa geçiyorsun,

mağazada müdür kendin sin diyleim 2 taen çalışan olucak temizlikten sorumlu olucak 4 kişi asgari ücret kişi başı 3000 tl ye mal olucak sana 3000x3 aylık 9 bin tl zaten yolu yemeği dükkan gideleri ile 100.000 tl sana 3-4 ay yetecek haliyle sen bir firmadan lisans istediğinde buda sana ücretli verilecek 1 yılda harçayacağın masraflar ile birlikte 200-300 bin tl ye ihtiyacın var,
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
26 Ağu 2016
Mesajlar
886
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar herkese merhabalar,

Bilkent Üniversitesi İng- Fransızca muhasebe bitirdikten sonra 2 senedir muhasebe üzerine İzmir'de özel bir şirkette çalışmaktayım, fakat içimdeki motosiklet sevgisini hiç bir zaman kaybetmedim, aktif olarak da kullanıcıyım.

Motosiklet ve ekipmanları üzerine bir mağaza açmayı planlamaktayım, ayırabildiğim bütçem ise 100.000 TL civarında, farkındayım yetersiz. Bu yüzden benim gibi kendi işine sahip olmayı planlayan arkadaşlar var ise, İzmir ya da Ankara kuruluşlu bir firma sahibi olabiliriz.

Detayları yüzyüze görüşerek şekillendirmek isterim.

Fikirlerinize ve desteğinize ihtiyacım var.

Şimdiden hepinize teşekkür ederim.

Merhaba konuyu daha detaylı şekilde bana mail atarsanız sevinirim...
 
Katılım
29 Ağu 2011
Mesajlar
2,951
Motosikleti
Suzuki GSX-S 1000 F ...S..... CGSUKİ 250 MELEZ KROSS
Ankarada japon motosiklet yedek parcasi bulmak cok zor...herkes genelde ya paragoz ulusana arkasini donuyor yada istanbul vb yerlerden getirtiyor... ben bile revit mont ve agv kask almak icin istanbula gittim... gene motorumun kece balata gibi yedeklerini istanbuldan getirttim...
izmirde zaten bir cok firma var ama ankarada motosiklet kulturu bana gore hala gelismemis...yani cin mallarindan ve 100-200 cc motorlardan ibaret.. ankarada japon yedek parcasi ,agv revit ve daha ustun ekipmanlarin piyasasi sadece bir kac yerin elinde... onlar da sagolsunlar gayet guzel bombalayip gonderiyorlar musteriyi...
bu yuzden ben olsam ankarada bir firma acmayi dusunurum...
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Kas 2012
Mesajlar
38
Ankarada japon motosiklet yedek parcasi bulmak cok zor...herkes genelde ya paragoz ulusana arkasini donuyor yada istanbul vb yerlerden getirtiyor... ben bile revit mont ve agv kask almak icin istanbula gittim... gene motorumun kece balata gibi yedeklerini istanbuldan getirttim...
izmirde zaten bir cok firma var ama ankarada motosiklet kulturu bana gore hala gelismemis...yani cin mallarindan ve 100-200 cc motorlardan ibaret.. ankarada japon yedek parcasi ,agv revit ve daha ustun ekipmanlarin piyasasi sadece bir kac yerin elinde... onlar da sagolsunlar gayet guzel bombalayip gonderiyorlar musteriyi...
bu yuzden ben olsam ankarada bir firma acmayi dusunurum...

Teşekkür ederim fikirleriniz için.
 
Katılım
2 Ağu 2015
Mesajlar
75
Arkadaşlar herkese merhabalar,

Bilkent Üniversitesi İng- Fransızca muhasebe bitirdikten sonra 2 senedir muhasebe üzerine İzmir'de özel bir şirkette çalışmaktayım, fakat içimdeki motosiklet sevgisini hiç bir zaman kaybetmedim, aktif olarak da kullanıcıyım.

Motosiklet ve ekipmanları üzerine bir mağaza açmayı planlamaktayım, ayırabildiğim bütçem ise 100.000 TL civarında, farkındayım yetersiz. Bu yüzden benim gibi kendi işine sahip olmayı planlayan arkadaşlar var ise, İzmir ya da Ankara kuruluşlu bir firma sahibi olabiliriz.

Detayları yüzyüze görüşerek şekillendirmek isterim.

Fikirlerinize ve desteğinize ihtiyacım var.

Şimdiden hepinize teşekkür ederim.

Merhaba,

Ankara'da motosiklet kültürü yok, yukarıda yazan arkadaşlara hak veriyorum.. Birkaç tane motosiklet aksesuarı (ekipman, aksesuar) satan yer var ancak hem fiyat hem kalite hem de ürün çeşitliliği anlamında bence yetersiz.. Yani ekipman olarak anca internet sitelerinden faydalanabiliyoruz.

Ben eksikliğini çok yaşıyorum ve bekliyorum ki fuar zamanı gelsin ve oraya gideyim..

Eğer böyle bir fikriniz varsa, maddi olarak yardımcı olamasam bile manevi olarak desteğe hazırım.. En azından Ankara'da birçok motosikletliyi bir araya getirebilirsiniz bu sayede..

Bu arada ben de Bilkent mezunuyum, sanırım kan çekti :)
 
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
2,414
Motosikleti
BWS 100
Acarsan hayirli olsun sevinirim senin adina.
Gozunu seveyim en onemli isin musteri memnuniyeti olsun. Elemanlarina cok dikkat et, gulumsemeyi bilmeyen adami ise alma. Gerekirse egit, isi ogret.
O elemanlar tam anlamiyla tezgahtarlik yapmayacak. Unutma oraya gelen insanlar genelde, bu iste bilgisi olan adamlar. Sharptan, kevlardan, dottan haberdar olan. Veya yedek parcada ne aradigini bilen adamlar.
Bunun icin, malzemeyi, urunu taniyan, tam anlamiyla ogrenmesi gereken insanlar lazim.
Normal bos gezen, dukkan gezen adamlar gelmez.
"Hee bu kaskta guzel olur", "6 ay giy alisir kafan", "bir sefer takip cikardiginiz icin geri alamayiz", kaska yere dusurup " hell yea, bisey olmaz bak" diyen adamlari ise alma. Tabi bunlar absurt ornekler ama demek istedigimi anladin.
Veya bir distributorluk falan alirsan, elinde olmayan parcayi getirtmeye calis. Internetten kargo vs, risk alamayip fahis fiyatlara aprca alan cok insan var. Gerekirse o riski sen alarak internetten siparis et, kar koyup adama ver.
Tavsiyem cruiser aksesuar isinde dedigim gibi parca temini isine girersen olabilir.
Yani ben, acar bu forumda, tum esnaf ile sikayetleri okurdum. Cok insan var goruyoruz, haftada bir sikayet konusu dusuyor. Ki konu acmayan da cok. Bunlari okuyarak, buyuk bir pay cikarabilirsin kendine.
Butce biraz az, arkadaslarin dedigi gibi. Umarim iyi olur, kazancli cikarsin.
Izmirde olursan da her turlu yolum duser, bir ugrarim :)
Online alisveris olayindan bahsetmiyorum bile. Onu kesinlikle yap eticaret sitesini. Sosyal medya da keza o sekilde.
Reklamin iyisi kotusu olmaz.
 
Katılım
10 Kas 2012
Mesajlar
38
Merhaba,

Ankara'da motosiklet kültürü yok, yukarıda yazan arkadaşlara hak veriyorum.. Birkaç tane motosiklet aksesuarı (ekipman, aksesuar) satan yer var ancak hem fiyat hem kalite hem de ürün çeşitliliği anlamında bence yetersiz.. Yani ekipman olarak anca internet sitelerinden faydalanabiliyoruz.

Ben eksikliğini çok yaşıyorum ve bekliyorum ki fuar zamanı gelsin ve oraya gideyim..

Eğer böyle bir fikriniz varsa, maddi olarak yardımcı olamasam bile manevi olarak desteğe hazırım.. En azından Ankara'da birçok motosikletliyi bir araya getirebilirsiniz bu sayede..

Bu arada ben de Bilkent mezunuyum, sanırım kan çekti :)

Çok teşekkür ederim yorumlarınız için :) kan çekti anlaşılan dedğiniz gibi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------

Acarsan hayirli olsun sevinirim senin adina.
Gozunu seveyim en onemli isin musteri memnuniyeti olsun. Elemanlarina cok dikkat et, gulumsemeyi bilmeyen adami ise alma. Gerekirse egit, isi ogret.
O elemanlar tam anlamiyla tezgahtarlik yapmayacak. Unutma oraya gelen insanlar genelde, bu iste bilgisi olan adamlar. Sharptan, kevlardan, dottan haberdar olan. Veya yedek parcada ne aradigini bilen adamlar.
Bunun icin, malzemeyi, urunu taniyan, tam anlamiyla ogrenmesi gereken insanlar lazim.
Normal bos gezen, dukkan gezen adamlar gelmez.
"Hee bu kaskta guzel olur", "6 ay giy alisir kafan", "bir sefer takip cikardiginiz icin geri alamayiz", kaska yere dusurup " hell yea, bisey olmaz bak" diyen adamlari ise alma. Tabi bunlar absurt ornekler ama demek istedigimi anladin.
Veya bir distributorluk falan alirsan, elinde olmayan parcayi getirtmeye calis. Internetten kargo vs, risk alamayip fahis fiyatlara aprca alan cok insan var. Gerekirse o riski sen alarak internetten siparis et, kar koyup adama ver.
Tavsiyem cruiser aksesuar isinde dedigim gibi parca temini isine girersen olabilir.
Yani ben, acar bu forumda, tum esnaf ile sikayetleri okurdum. Cok insan var goruyoruz, haftada bir sikayet konusu dusuyor. Ki konu acmayan da cok. Bunlari okuyarak, buyuk bir pay cikarabilirsin kendine.
Butce biraz az, arkadaslarin dedigi gibi. Umarim iyi olur, kazancli cikarsin.
Izmirde olursan da her turlu yolum duser, bir ugrarim :)
Online alisveris olayindan bahsetmiyorum bile. Onu kesinlikle yap eticaret sitesini. Sosyal medya da keza o sekilde.
Reklamin iyisi kotusu olmaz.

Konu yorumları gittikçe güzel olmaya başladı, teşekkür ederim yorumlarınız için :)
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
ortaklık problemli bir iştir.
çok iyi uyum sağlamadıkça bütün tarafları zarara uğratarak cortlama ihtimali yüksektir.
bir şahıs firması açıp e-ticaret ile başlayarak sermaye büyütmeni ve ne-nereden-kaça alınır, kime-nasıl satılır gibi konuları bu şekilde çözmeni tavsiye ederim.
mağaza sonraki iş.
 
Katılım
10 Kas 2012
Mesajlar
38
ortaklık problemli bir iştir.
çok iyi uyum sağlamadıkça bütün tarafları zarara uğratarak cortlama ihtimali yüksektir.
bir şahıs firması açıp e-ticaret ile başlayarak sermaye büyütmeni ve ne-nereden-kaça alınır, kime-nasıl satılır gibi konuları bu şekilde çözmeni tavsiye ederim.
mağaza sonraki iş.

Teşekkür ederim :)
 
Katılım
2 Ağu 2015
Mesajlar
75
ortaklık problemli bir iştir.
çok iyi uyum sağlamadıkça bütün tarafları zarara uğratarak cortlama ihtimali yüksektir.
bir şahıs firması açıp e-ticaret ile başlayarak sermaye büyütmeni ve ne-nereden-kaça alınır, kime-nasıl satılır gibi konuları bu şekilde çözmeni tavsiye ederim.
mağaza sonraki iş.

Bence de bu fikir mantıklı..

Öncelikle e-ticaret ile başlayın ama bu da kolay olmayabilir.. Bütçeniz olan 100 bin TL'yi böyle değerlendirebilirsiniz.. Maliyetler sebebiyle en çok tercih edilen ürünleri toplu alıp, stok yapabilirsiniz ki size de hesaplı gelsin.. Sonrasında güzel bir internet sitesi ile piyasaya girip isminizi duyurmuş olursunuz..

Marka bilindikten sonra ise, bu sefer merkez mağaza veya şubeleşme yoluna gidebilirsiniz.. Onu da franchise verip, siz tek bir depodan yönlendirebilir, dolayısıyla ürün/satın alma işleri sizin üzerinizde olur..

Hani direkt bir mağazaya yatırım yapmaktansa, elinizeki bütçeyi e-ticaret ile değerlendirmiş ve maliyetleri bir bakıma daha mantıklı kullanmış olursunuz.. Yani benim aklıma gelen tavsiyeler bunlar..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst