KTM KTM Duke 390 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Nis 2011
Mesajlar
335
Arkadaşlar bugün 390 nın bakımını yaptım.Motul 5100 15*50 yağ, yağ filtre, buji değiştirdim.Hava filtresini temizledim.Öncelikle fiyatları vereyim
Motul 5100 yağ 2 litre 55 TL
Yağ filtresi 15 TL
NGK İridyum Buji 45 TL
Toplam 115 TL.Tamirhane bizden işçilik yok.20 tl yemek parası.On numara oldu.420 TL yetkil servisten yırttık.Motorum bu arada 7500 kmde.Şunu fark ettim bujiyi değiştirmeden önce daha evvelden konuştuğumuz düşük devirlerde silkeleme problemi vardı ya iridyum bujiyi takınca geçti.Ateşlemedenmiş demek ki.

normalde bakımlarımı bizzat yaparım fakat garanti dışı kalmasın diye mecbur servıse verıyorum:s
 
Katılım
12 Nis 2015
Mesajlar
38
Katılım
27 Haz 2016
Mesajlar
136
375 cc makine neden tek silindir hocamya 2 li yapiyonda ikinci motor olarak alalim sunu ya

ktmnin yanlışım yoksa tüm motorları 1 silindir. Adamların pro üstünlüğü üzerine yoğunlaştığı konu bu zaten. Örn: KTM Süperduke 1290R 1300 cc ama tek silindir nasıl olcak? nerdeyse tüm ssleri tokatlıyo :D
 
Katılım
4 Kas 2014
Mesajlar
1,868
ktmnin yanlışım yoksa tüm motorları 1 silindir. Adamların pro üstünlüğü üzerine yoğunlaştığı konu bu zaten. Örn: KTM Süperduke 1290R 1300 cc ama tek silindir nasıl olcak? nerdeyse tüm ssleri tokatlıyo :D


KTM 1290 super duke cift silindir.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2015
Mesajlar
1,743
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hoca resimdeki motoru geçtim kadrana takıldım.valla renki ekran billa renkli ekranlı geliyor.yeni 690daki ekran sanırım olur.telefon koymuşlar sanmıştım öyle afilliydi ekran.
 
Katılım
12 Ocak 2011
Mesajlar
94
Arkadaşlar merhaba herkese oncelikle.su an R25 sahibiyim ve bu yil satip gelecek yıl ne alayim araştırması yapıyorum. Aslinda endrou istiyorum ama bütçe ve kalite devreye girince başka arayışlara giriyorum.yani 2005 2006 v strom veya kle alacağıma 2016 abs li mis gibi duke 390 alayim diyorum ama iste 1 2 mevzu kafama takiliyor.her ne kadar sehir icinde daha cok kullanacak olsam da yilda 1 2 defa 1 2 haftalik turlara da cikmak istiyorum.soyle cadiri esyayi yükleyip..konuyu yaydim iyice direk sorularimi sorayim ben ve simdiden cevaplayan, okuyan herkese tesekkur ediyorum;
1 canta ve demir takiliyormu takiliyorsa uzun yolculuklar icin yeterli mi ?
2 uzun yolda beni üzer mi? Gunde 500 600 km yaptiktan sonra eşekten düşmüşe donermiyim ?
3 cevap her ne kadar belli olsada belki deneyimlemis arkadaşlarin farkli dusunceleri vardir diye soruyorum; artçılı uzun yol yapılır mi?
 
Katılım
27 Haz 2013
Mesajlar
1,447
Arkadaşlar merhaba herkese oncelikle.su an R25 sahibiyim ve bu yil satip gelecek yıl ne alayim araştırması yapıyorum. Aslinda endrou istiyorum ama bütçe ve kalite devreye girince başka arayışlara giriyorum.yani 2005 2006 v strom veya kle alacağıma 2016 abs li mis gibi duke 390 alayim diyorum ama iste 1 2 mevzu kafama takiliyor.her ne kadar sehir icinde daha cok kullanacak olsam da yilda 1 2 defa 1 2 haftalik turlara da cikmak istiyorum.soyle cadiri esyayi yükleyip..konuyu yaydim iyice direk sorularimi sorayim ben ve simdiden cevaplayan, okuyan herkese tesekkur ediyorum;
1 canta ve demir takiliyormu takiliyorsa uzun yolculuklar icin yeterli mi ?
2 uzun yolda beni üzer mi? Gunde 500 600 km yaptiktan sonra eşekten düşmüşe donermiyim ?
3 cevap her ne kadar belli olsada belki deneyimlemis arkadaşlarin farkli dusunceleri vardir diye soruyorum; artçılı uzun yol yapılır mi?

1- çanta demiri takılıyor, face grubunda 3lü çanta seti takan arkadaşımız var
2- cevap: kesinlikle evet
3- cevap: kesinlikle hayır.
Şahsi düşünceme göre duke serisi şehir içi ve solo kullanım için tasarlanmış makinalar. Artçılı binişe ve uzun yola pek gelmiyor. İstanbulda 15 kmlik yolda bile insanın totosu ağrıyor. Hem uzun yol hem şehir içi için benim gördüğüm uygun ve konforlu makinalar nc750 x/s artık hangiine boyunuz yetiyorsa.
 
Katılım
1 Nis 2011
Mesajlar
335
2016 model 2200 km de olan duke 390 ımda fena bir sorun ile karşı karşıya kaldım..
eve geldigimde motoru garaja koymadan önce silindirin üst kapak contasından yag sızdıgını farkettim!!!
serviste bana ; korkma abi bu motor devirli kullanımı sever rahat ol hiç bir şey olmaz,demelerine ragmen 10 k rpm i en fazla 2 3 kere görmüş yani devirli kullanan birisi olarak bu durum canımı fena sıktı..

servis ile konustum haftaiçi gelin bakalım dediler ama garnti konusunu konuşmadık umarım kullanıcı hatası veyada abi çok sorun olmaz demezler.
cünkü üst kapaktan yag atması,sübabların basınç kaybettigini ve bu basıncında üst kapaga birikerek üst kapagın contasını zorlaması neticesinde yag sızmasına sebeb oluyor.

yani bilmiyorum ama fena migdem bulandı..
 
Katılım
16 May 2016
Mesajlar
41
2016 model 2200 km de olan duke 390 ımda fena bir sorun ile karşı karşıya kaldım..
eve geldigimde motoru garaja koymadan önce silindirin üst kapak contasından yag sızdıgını farkettim!!!
serviste bana ; korkma abi bu motor devirli kullanımı sever rahat ol hiç bir şey olmaz,demelerine ragmen 10 k rpm i en fazla 2 3 kere görmüş yani devirli kullanan birisi olarak bu durum canımı fena sıktı..

servis ile konustum haftaiçi gelin bakalım dediler ama garnti konusunu konuşmadık umarım kullanıcı hatası veyada abi çok sorun olmaz demezler.
cünkü üst kapaktan yag atması,sübabların basınç kaybettigini ve bu basıncında üst kapaga birikerek üst kapagın contasını zorlaması neticesinde yag sızmasına sebeb oluyor.

yani bilmiyorum ama fena migdem bulandı..

Hocam aynı sorun bende de var. Götürdüm servise. Vidalar gevşekmiş sıktım tekrar olursa 2 gün kalcak motor dedi. Şuan tekrar oldu. Önceki kadar sızdırmasada yine terleme yaptı. Hafta içi bırakıcam. 3500km de şuan. 2 aylık motor. Çok garip. 7bin deviri çok aşırı nadir geçerim. Zorlama falanda olcağını sanmıyorum.

Bu arada motor için bilgi isteyen arkadaşlara gayet konforlu. Şehir içi çok iyi. Şehir dışı artçılı yol yapılmaz diyenede şaşırdım açıkcası. İzmir istanbul yaptım daha yeni ve haftaya tekrar yapıcam. 1200km 2 gün içinde artçılı. Hiç sorun yok. Gayet keyifli
 
Katılım
1 Nis 2011
Mesajlar
335
Hocam aynı sorun bende de var. Götürdüm servise. Vidalar gevşekmiş sıktım tekrar olursa 2 gün kalcak motor dedi. Şuan tekrar oldu. Önceki kadar sızdırmasada yine terleme yaptı. Hafta içi bırakıcam. 3500km de şuan. 2 aylık motor. Çok garip. 7bin deviri çok aşırı nadir geçerim. Zorlama falanda olcağını sanmıyorum.

Bu arada motor için bilgi isteyen arkadaşlara gayet konforlu. Şehir içi çok iyi. Şehir dışı artçılı yol yapılmaz diyenede şaşırdım açıkcası. İzmir istanbul yaptım daha yeni ve haftaya tekrar yapıcam. 1200km 2 gün içinde artçılı. Hiç sorun yok. Gayet keyifli


dostum bu kadar kısa sürede bunu yapması normal değil yapılacak mınımum eylem kapak contasının değişmesi olmalıdır.pazartesi götürücem bakalım ne diyecekler işte..

sele kısmı ılk zamanlar sıkıntı versede artık alıstım selesı gayet rahat :) benzın sarfiyatı ise süper
 
Katılım
16 May 2016
Mesajlar
41
Artçı oturma pozisyonu nasıl rahat mı?

Supersport a göre konforlu. Artçının da ehliyeti olduğundan uzun yolda değişmeli kullanıyoruz. Can sıkılmasın diye :) bi bmw f650gs rahatlığı bekleme. Sürüş zevki, teknolojisi, bu güce bu yakıt vb. Olunca çokta kıyaslamıyorsunuz zaten. Benim ilk motorum. 2 ay oldu alalı. Çok çabuk alıştım ve 4bin e yaklaştı km :) daha iyisini alamazdım sanırım.
 
Katılım
27 Haz 2013
Mesajlar
1,447
Hocam aynı sorun bende de var. Götürdüm servise. Vidalar gevşekmiş sıktım tekrar olursa 2 gün kalcak motor dedi. Şuan tekrar oldu. Önceki kadar sızdırmasada yine terleme yaptı. Hafta içi bırakıcam. 3500km de şuan. 2 aylık motor. Çok garip. 7bin deviri çok aşırı nadir geçerim. Zorlama falanda olcağını sanmıyorum.

Bu arada motor için bilgi isteyen arkadaşlara gayet konforlu. Şehir içi çok iyi. Şehir dışı artçılı yol yapılmaz diyenede şaşırdım açıkcası. İzmir istanbul yaptım daha yeni ve haftaya tekrar yapıcam. 1200km 2 gün içinde artçılı. Hiç sorun yok. Gayet keyifli

Supersport a göre konforlu. Artçının da ehliyeti olduğundan uzun yolda değişmeli kullanıyoruz. Can sıkılmasın diye :) bi bmw f650gs rahatlığı bekleme. Sürüş zevki, teknolojisi, bu güce bu yakıt vb. Olunca çokta kıyaslamıyorsunuz zaten. Benim ilk motorum. 2 ay oldu alalı. Çok çabuk alıştım ve 4bin e yaklaştı km :) daha iyisini alamazdım sanırım.

Daha ilk motorun alalı iki ay olmuş ve "Şehir dışı artçılı yol yapılmaz diyenede şaşırdım açıkcası" diye cümle kuruyorsun. :pr:
 
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
899
Benimkide 3700km ye yaklaştı. Tapa gaz, gaz kesmeden yarım saat sürmüşlüğüm var. devirli sürerim daha tık demedi cok sukur sadece ayaklıgın bi vidası düstü o kadar.
 
Katılım
12 Ocak 2011
Mesajlar
94
Ya bende ilk zamanlar hic rahatsız olmuyordum artçılı artçısız , uzun mesafe kısa mesafe demeden sürüyordum.motor üstünde yorulduğunu hissetmiyor insan ama yoruluyor. Ilk heyecan gectikten sonra ise insan konfor arıyor açıkçası :) en azindan uzun yolda.... buradan ahkam kesecek değilim, benimde ilk motorum R25 ve 7000 km yol yaptım.hani usta motorcular ve eğitimciler derlerya yeni baslayanlar icin ; kendine güvendiğin an hata yaparsın diye... iste ben o sureci de gectigimi düşünürdüm, yeri geldiginde sakin yeri geldiginde biraz hizli suruyordum. Ama tecrübenin oyle 10.000 20.000 km ile olmayacağını şükür ki ufak bir kaza ile öğrendim. Dedigim gibi ahkam kesmeyecegim ; artçı alip almamak da sana kalmış, nasıl süreceğinde...ama yeni baslayan birinden yeni baslayan birine gördüğü, deneyimledigi birseyi aktarmak olarak say lutfen soylediklerimi ve bu bahsedilen surecte her ne kadar kendine güvensende farkındalığını ve dikkatini ve disiplini ilk sırada tut dostum. Hayır işin en kötü kısmı tam sezonda 3 4 hafta motordan uzak kalmak...en cok da bu koyuyo adama :) kle icin erken belki diye de dusunuyorum aslinda ama konfor ve dusuk cc bir arada oldugu bir seçenek de yok... ama gördüm ki yeni baslanildiginda abs li motor kullanmak gerek... hele bi ayaklanayim ondan sonra bakacağım sanirim onume. ( konu farkli yerlere gitmis olabilir. Tum gun evde yatmaktan icim şişti. Mazur görün ) bilgi ve tecrubesini paylasan herkese tesekkur ederim. Tekerimiz düz bassın;)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst