Hatalı sollayışım: Video

Katılım
3 Mar 2015
Mesajlar
978
Zafer abi senin tecrüben yanında benimkinin lafı olmaz ama sanki sollamaya biraz daha erken başlaman lazım gibi geldi bana :)
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Sollama zaten hatalı da, şu şerit çizgisinin durumu nedir aga?
a087c6bd908a4f429a526b0199e3d25b.png


Viraja 50 metre kalmış hala kesik çizgi devam ediyor. Farkında olmasak da şerit çizgilerinin sürücülerin hata payına etkisi(olumlu/olumsuz) oldukça yüksek. Oradaki kesik çizgiler sürücüyü cesaretlendirip sollamaya çıkmasına sebep olabilir. Karşıdan da bir araç geliyor olsa sonuç hüsran.
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
hatalı değil ölümüne sollayış olmuş ::yanliss:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Ağu 2014
Mesajlar
580
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sana tecrubeli diyorlar ya,o zaman tecrubesizleri dusunmek dahi isyemiyorum.
 
Katılım
15 Mar 2008
Mesajlar
467
Sana tecrubeli diyorlar ya,o zaman tecrubesizleri dusunmek dahi isyemiyorum.

tecrübe bir yere kadar önemli bir noktadan sonra, daha heyecanlı bir sürüş için neleri, ne kadar riske atabileceğin ön plana geçiyor.
bu tür hata yapmayan arkadaşımız yoktur sanırım, inşallah sonu kötü olmaz
 
Katılım
29 Kas 2015
Mesajlar
1,029
Sonunu göremediğin yolda basmayacaksın demişler. Demişler mi gerçi bilmiyorum ama bence öyle.
 
Katılım
1 Haz 2006
Mesajlar
1,027
Kim ne kadar tecrübeli ve yetenekli olursa olsun, ne kadar eğitim alırsa alsın hata yapabilir. Sadece motosiklet değil her konuda bu geçerlidir.

Önemli olan hatanın farkına varabilmek (unutmayın, sadece kendisi halihazırda belli bir yetkinlik ve zekada olan insan kendi hatasını görebilir, bkz: Dunning-Kruger etkisi) hatayı kabullenmek ve bir daha tekrar etmemek için çaba harcamaktır. Zaferce, bunun da ötesine geçmiş, belki birinin daha hata bile yapmadan gelecekte yapabileceği olası bir hatasının farkına varmasını sağlayabilir düşüncesiyle açıkça herkesle paylaşmış.

Buna rağmen laf sokma arayışında olanlar var, neden böyle yorumlar yapıyorsunuz cidden psikoloji disiplininin ilgi alanına giren bir durum.
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
Sollama hatalı olsada bunun farkına varmak o hatayı kapatıcı bir davranış. Arkanızda bekleyenleri üzmemek ve motosiklete daha cok binebilmek için canınızı tehlikeye atmayınız
 
Katılım
16 Haz 2006
Mesajlar
658
Motosikleti
'13 Inazuma
hit almak için her şeye de başlık açılmaz ki.... her zaman olabilecek basit bi trafik ihlali.
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
hatalı sollama yapıldığı apaçık,videonun sonuna doğru aynı şekildeki virajda aniden karşıdan beyaz bir araç çıkıyor,o aracın siz videonun sollama yaparken karşınıza çıktığını bir düşünün,sonuç facia,,ama hatanızı anlamanız erdemliktir
 
Katılım
21 May 2015
Mesajlar
438
Yalnız bence büyük görüntüye bakınca durum olduğundan daha vahimmiş gibi görünüyor.

Arkadakinin görüşüne göre daha sollamayı bitimeden görüş bitmiş gibi görünüyor
ama alttaki pencerede-öndekinin kamerasından izleyince görüş çok uzak olmasa da arkadakinin kamerasındaki kadar vahim bir durum yok
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Sollama zaten hatalı da, şu şerit çizgisinin durumu nedir aga?
http://image.prntscr.com/image/a087c6bd908a4f429a526b0199e3d25b.png

Viraja 50 metre kalmış hala kesik çizgi devam ediyor. Farkında olmasak da şerit çizgilerinin sürücülerin hata payına etkisi(olumlu/olumsuz) oldukça yüksek. Oradaki kesik çizgiler sürücüyü cesaretlendirip sollamaya çıkmasına sebep olabilir. Karşıdan da bir araç geliyor olsa sonuç hüsran.

bire bir aynı şeyi yazacaktım..
 
Katılım
12 Ağu 2015
Mesajlar
2,367
Benim için farketmez motor kullanırken gözümün kestiği yerlerde her daim çıkarım sollamaya
bu gibi durumlarda fazla açılmadan sıfıra yakın sollama yaparım gayet normeeeel.
 
Katılım
29 Kas 2015
Mesajlar
1,029
fotoda görüldüğü üzere pek bir mesafe görülemiyor ve araç geliyor olsaydı kesinlikle kaza yapardı. hayatınıza mâl olacak hatalar yapmayın lütfen.

YbvQ2a.jpg
 
Katılım
25 Eki 2011
Mesajlar
909
Motosikleti
Dominar 250
Deli cesareti
neyseki karşıdan araç gelmiyormuş
 
Katılım
3 Tem 2014
Mesajlar
396
Motosikleti
Triumph Tiger 900 GT
Yol çizgisi sollama yasağını işaret etmeden önce sollamaya başlamışsınız, ancak yasak bölgede sollama tamamlanmış. Öngörü gerektiren bir virajmış.
 
Katılım
16 Eyl 2015
Mesajlar
699
Benim için farketmez motor kullanırken gözümün kestiği yerlerde her daim çıkarım sollamaya
bu gibi durumlarda fazla açılmadan sıfıra yakın sollama yaparım gayet normeeeel.

Bir gün solladiğin araç sirf geçmeni zorlastirmak için gazı köklerse olan sana ve karsidan gelen suçsuz adama olur.Yinede sen bilirsin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst