Pis karbüratör, ıslak buji, çalışmayan motor (fotoğraflı)

Katılım
5 Eyl 2014
Mesajlar
700
bujiyi de değiştirdim. bu gün denedim çalıştı ama sürekli gaz verdi. bir şeyleri yanlış yaptım. tekrar eve getirdim karbüratörü.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:14 ----------

motoru çalıştırdım nihayet. rahat bir nefes aldım :) ancak buji kararma problemi halen çözülmüş değil. hava ayar vidası 2 turda, filtreye hava tutturdum, karbüratörü temizledim ve sıfır buji taktım. marş aldıktan sonra biraz gaz verdim, 100 metre kadar gittim. toplamda da 1 dakika falan çalıştı motor. sonuçta sıfır bujiyi söktüm ve bu durumda;

0nAoLB.png


9olPq5.png


bunu nasıl çözeceğim? ne yapmam gerekir?
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
Özelden yazmıştım rolantide çalışmış bujiye bakılmaz zaten öyle kararık çıkar.Yaparım derseniz size doğru buji kızarması nasıl yapalır anlatayım...
 
Katılım
5 Eyl 2014
Mesajlar
700
Özelden yazmıştım rolantide çalışmış bujiye bakılmaz zaten öyle kararık çıkar.Yaparım derseniz size doğru buji kızarması nasıl yapalır anlatayım...

iyi olur hocam, hem benzer sıkıntı yaşayanlar olursa ileride onlar da faydalanır. yapmasak da deneriz, buradaki 'usta'lara güvenmiyorum güveneceklerime param yetmiyor. bozacaksam da ben bozayım :)
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
Motorun kaç yapıyorsa son hızı o kadar hıza çıkacak düz bir yola çıkıyorsun vede bu iş heyecan verici olabilir, otoban kenarı düz yol en uygunudur veya müsait bir yer, sonra her viteste tam gaz açarak 1 tamgaz 2 tamgaz 3 tamgaz 4.5 kaç vites varsa motoru hızlandırıp son hızla veya ona yakın bir hızla giderken gaz tam açıkken 7-10 saniye kadar böyle gidip aniden debriyajı çekip eş zamanlı motoru stop-kapatma düğmesinden yoksa kontaktan kapatıyorsun, yüksek hızdan yavaşça yavaşlayıp sağa çekiyorsun motorunu kesinlikle tekrar çalıştırmıyorsun!

Sonra bujiyi söküyorsun yerinden dikkat buji sıcaktır.Bujiyi kontrol et ortalama rengi kahverengimsi kuru bir renk olması lazım resimdeki bujilerle karşılaştır, ayrıca hava filitresi tıkalı veya pis olmamalı, hava ayarıda doğru olmalı.

Best better yazanlar gibi birşey çıkmalı sonuç:



---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:41 ----------

Veya ortalama yarım gazla son viteste düz yolda 2-3 dakika gidin sonra stop edip sağa çekin bu şekildede bujinize bakabilirsiniz.4 zamanlılarda o yağlanma genelde eski motor düşük kompresör veya sekmanların yağ kaçırmasından kaynaklanır tabiki hava karbüratör ayarları tam ve filitre temizken.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:43 ----------

Şamandıra doğru çalışıyormu onada bakın tam kapanmalı yakıtı sızırmamalı yakıt dolum haznesine, motorunuz kaç km de ?
 
Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
94
Bence benzin deposunu komple bir kaba boşalt 5lik pet şiseye bi benzini gör benzinde extra birşey varsa ortaya çıkar bi dene başıma geldi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst