Kavşaklarda Dikkatli Olmak Lazım

Katılım
9 Mar 2008
Mesajlar
877
Bu videoyu o haklı bu haksız tartışmasından ziyade özellikle genç arkadaşlara örnek olması açısından yüklüyorum. Kavşaklarda son derece dikkatli olmak lazım çünkü muhteşem sürücülerimiz son anda bakmadan, sinyalsiz dalış yapabiliyorlar. Her zaman bu kadar şanslı olunmayabilir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
3,557
Bmw ne kadar mal ise NC li arkadaşın yaptığıda bir o kadar saçmalık... Sağdan gaz açmadan bir bak hele dimi dalma riski yaratacak araç varmı :)
 
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
1,206
Sağa giriş veya sağdan çıkış varsa mümkün olduğu kadar orta ve sol şeritten gitmek lazım. Bmwliden ziyade taksi ve servis şoförleri çok yapıyor bunu.
 
Katılım
11 Şub 2016
Mesajlar
287
Arkadaş bu nasıl bir motor sesidir ya? Bence suç sağ şeritte olduğu için helikopterde. Üstten gidebilirdi.
 
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
619
Her ikisi de son derece hatalı... Çünkü ikisi de yanlış şerit değiştiriyor.
Her şeyden önce trafiğin ABC si yani yol işaretleri ve şerit çizgilerini okuyabilmek gerekli...
İkisinin de şerit değiştirdiği yerde artık devamlı çizgi başlıyor yani en basit anlatımla çizgi kesilmeden sürekliliği varsa diğer şeride geçemezsiniz kardeşim. Bu trafiğin kırmızıda dur-yeşilde geçten sonraki ilk derste verilmesi gereken kurallarından biridir.
Kaldı ki orası bir kavşaksa ve motosiklet gibi bir alet kullanıyorsanız ve tüm bunlar Türkiye gibi bir ülkede geçiyorsa iki değil beş kat hatta on kat daha öngörülü olmak sürekli tetikte olmak zorundasınız.

Motor sürücüsü ölmediğine dua edip , kusurunu tartışmadan kabul edip ders çıkartmalı...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
3,435
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ikaz vermeden sağ seride geçtiği için bence asil kusuru araba alıcaktır
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
ikaz vermeden sağ seride geçtiği için bence asil kusuru araba alıcaktır

evet sizin trafik bilginizi şuan tartışabiliriz...

öncelikle arabada kesinlikle suç var , sinyal vermiyor ve son anda sağa dönüş yapıyor. bu konuda aynı düşüncedeyiz...

asıl gelelim en büyük suçluya yani motorluya...

bu şekilde kavşak olan yerlerde asla ve asla bu videodaki gibi bir sürüş yapılmaz. bak sağdan geçilmez falan demiyorum , evet geçilmezde hepimiz geçiyoruz o yüzden bunu söylemiyorum. videodaki gibi bir sürüş asla yapılmaz çünkü bmwlinin yaptığı gibi birisi gelir son anda önüne kırar ve kaza yaparsın. Arkadaş biraz daha hızlı olsaymış belkide duramazdı... durdu , kurtardı vs iyikide kurtarmış ucuz atlatmış...

burada suç oranını 100 üzerinden düşünürsek %75 motor %25 araçtır. motor yanlış şeritte , yanlış şekilde kullandığı için araç ise sinyal vermeyip son anda saptığı içindir.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Orada bir tane mal var o da motorun sürücüsü... Trafikte düz çizgilerin üzerinden gidilmez, bu birinci kuraldır. İkincisi de yol ayırımlarına gelmeden pozisyonunu alman gerekir ki aslında bunu da o çizgiler sağlıyorlar. Orada ikisi de hatalı ama motosiklet kullandığı için motorcu bir kat daha hatalı. Böyle salakça motor sürenler kaza yapmaua mahkumdurlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
607
Orada bir tane mal var o da motorun sürücüsü... Trafikte düz çizgilerin üzerinden gidilmez, bu birinci kuraldır. İkincisi de yol ayırımlarına gelmeden pozisyonunu alman gerekir ki aslında bunu da o çizgiler sağlıyorlar. Orada ikisi de hatalı ama motosiklet kullandığı için motorcu bir kat daha hatalı. Böyle salakça motor sürenler kaza yapmaua mahkumdurlar.

Dikkat ederseniz motorlu olan arkadaş farkında gibi düz çizgiyi biraz kaçırmış, sanıyor olmalı ki, o çizgilerden üzerime araç çıkmaz.
 
Katılım
9 Mar 2008
Mesajlar
877
Burada böyle şu haklı, bu haksız tartışmasına girmemek için başta özellikle yazdım bunun için yüklemiyorum, sadece örnek olarak izleyin diye fakat bilirkişi arkadaşlar dayanamayıp oranları çıkarmışlar bile. Fakat bu çok bilirkişi arkadaşların görmeyip atladığı bir konu var, motor kavşağa araçla beraber girmiyor, araç anayoldan sağa ayrılıyor, motor ise kavşağa en sağdan bağlanıyor.
Yani motor zaten en sağdan bağlanıyor kavşağa, hatası önündeki araç ağır kaldığı için onu sağından geçtikten sonra anayola bağlanmak istemesi (buna rağmen devamlı çizgiden önce sola geçecekken önü kesiliyor), zaten bu riskten haberdar olduğu için solunu kollayarak bu hareketi yapıyor ve bu sayede soldan dalış yapan bmw yi görüp durabiliyor.
Aracın yaptığının ise hiçbir açıklaması yok, anayolda giderken düz çizgi başladıktan sonra son anda sinyalsiz sağa kırarak kazaya davetiye çıkarıyor. Yaptığının hiçbir savunulacak tarafı yok. Burada motoru asli kusurlu çıkarmak apaçık yanlı olmak olur.
 
Katılım
9 Mar 2008
Mesajlar
877
Orada bir tane mal var o da motorun sürücüsü... Trafikte düz çizgilerin üzerinden gidilmez, bu birinci kuraldır. İkincisi de yol ayırımlarına gelmeden pozisyonunu alman gerekir ki aslında bunu da o çizgiler sağlıyorlar. Orada ikisi de hatalı ama motosiklet kullandığı için motorcu bir kat daha hatalı. Böyle salakça motor sürenler kaza yapmaua mahkumdurlar.

Mal mal yorum yapacağına salakça hakaretlerini kendine sakla. Anlamıyorum ki kendinizi ne sanıyorsunuz da böyle insanların yüzüne söyleyemeyeceğiniz hakaretleri etme, ahkam kesme hakkını kendinizde buluyorsunuz.
 
Katılım
16 Eyl 2015
Mesajlar
699
Motorlu arkadaş hatali olmasına rağmen videoyu buraya koymussun bide o tavri kornaya uzun uzun basmasi beni bile tahrik etti.İlk cikista connect benzeri araç var üzerinde yazilar motosikletin önünde olan araç iste o araci izle olmasi gereken i görürsün.
 
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
1,046
Valla arkadaşlar eğri oturp doğru konuşalım... ŞAhsen hem otomobil hemde motosiklet sürücüsüyüm...

Araba kullanırken amman motorlu kardeşlerim nerden çıkacak acaba diye pür dikkat halindeyim.. Ancak... Burası Türkiye daha geçen gün ben sol şeritten kaptırmışken üstüme üstüme ticari araç sinyalsiz ve kontrolsüz geldi dikkat etmesem yada panik yapacak bir bayan sürücü falan olsam o hızla çok ciddi bir kaza kaçınılmazdı...

Yahu adamlar koskoca arabayı farketmiyor. Siz diyorsunuzki motorları farkedin :) bu ülkem için komik kaçıyor..

Bir motorcu öncelikle her araya dereye girmeye çalışmayacak geçen gün bir Pulsarlı trafik canavarı ikinci köprü girişinde akrobasi deniyordu. Ya arkadaş bu tip motosiklet kullanıcılarına sesleniyorum neyine güveniyosun.. En dandik mini SMART bile çarpsa seni parça parça edecek kime neyin artisliğini yapıyosun..

Sakin, önündeki , yanındaki ve arkasındaki taşıtı kollayan ve motosikletinin limitlerini bilen sürücüler olmamız şart...

Motosiklette fren otomobil gibi işe yaramaz en iyi ihtimalle o panikle dengenizi bozar şehir içinde özellikle 100 + km.lere çok çok dikkat ediniz.. Motorunuzun markası modeli ne olursa olsun..

Özellikle akıcı trafik ( 70 km.s/hız ve üzeri ) çok çok tehlikeli...O sürüşün vereceği dalgınlıkla birçok 4 tekerlekli taşıt sürücüsü herşeyi yapabiliyor..

Ayrıca özellikle çok dar emniyet şeritlerinden yangından mal kaçırır gibi gazlayarak giden motorcu kardeşlerim. Yapmayın..Sizin için hiç hayırlı olmaz..
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Burada böyle şu haklı, bu haksız tartışmasına girmemek için başta özellikle yazdım bunun için yüklemiyorum, sadece örnek olarak izleyin diye fakat bilirkişi arkadaşlar dayanamayıp oranları çıkarmışlar bile. Fakat bu çok bilirkişi arkadaşların görmeyip atladığı bir konu var, motor kavşağa araçla beraber girmiyor, araç anayoldan sağa ayrılıyor, motor ise kavşağa en sağdan bağlanıyor.
Yani motor zaten en sağdan bağlanıyor kavşağa, hatası önündeki araç ağır kaldığı için onu sağından geçtikten sonra anayola bağlanmak istemesi (buna rağmen devamlı çizgiden önce sola geçecekken önü kesiliyor), zaten bu riskten haberdar olduğu için solunu kollayarak bu hareketi yapıyor ve bu sayede soldan dalış yapan bmw yi görüp durabiliyor.
Aracın yaptığının ise hiçbir açıklaması yok, anayolda giderken düz çizgi başladıktan sonra son anda sinyalsiz sağa kırarak kazaya davetiye çıkarıyor. Yaptığının hiçbir savunulacak tarafı yok. Burada motoru asli kusurlu çıkarmak apaçık yanlı olmak olur.

aslında olay oranları çıkartmak değil.

dediğiniz şeylere katılıyorum fakat aynı zamanda katılmıyorumda. bir önceki yorumumda bahsettim her iki araçta hatalı. evet bu bir ikaz videosu aslında. ders çıkartılacak bir görsel. çıkartılacak dersler ise

1 - motorun gittiği şekilde gidilmez

2 - trafikte bu şekilde araç çok kullanan insan var ve bunlara dikkat etmemiz lazım.

benim gözümde motor daha ağır suçlu. sebebini tekrardan söylüyorum o şekilde oradan gidilir ise bir dallama çıkar önünüze kırar. evet bir dallamanın hatası size ceza olarak geri döner fakat siz o hatayı cezalandıracak davetiyeyi kendiniz vermişsinizdir.

siz o davetiyeyi çıkartmadığınız halde bir olay olursa o ayrı...

ben sağdan gidilmez diye bir şey demiyorum , aslında diyorum ama neredeyse hiç birimiz arabaların sağından geçmemezlik yapmıyoruz , yapıyoruz. fakat sizinde bahsettiğiniz gibi kavşak gibi yerlere girerken bu şekilde girilmez. evet sağdan araba geçtiğim oluyor ama kavşağa gelirken bunu yapmıyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Ocak 2016
Mesajlar
488
madem orta şeritten gidecen neden son ana kadar sağ şeritte beklersin Motorcuda da hata var küçük bi şeysin şerit değiştirmen araba kadar zor değil beklemene luzüm nedir
 
Katılım
15 Ara 2014
Mesajlar
135
Bu tarz ayrılan yol kavşaklarına geldiğimde her an bir ayı nın aniden sağa sapacağını düşünüp gaz kesiyorum ve öyle geçiyorum. Trafik tıkalı olduğu için orta ve sağ şeritten gidemezsiniz mecburen sağ şerit yada emniyetten gidiyorsunuz onun içinde böyle atlayabilecek biri çıkabileceğini her an akılda bulundurmak gerekiyor.
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
durabilecek hızda ve ofsayta düşmemen lazım. arkadan gelen virajı alamayıp dışarı açılabilir. bu en basit örneklerden tabi önemli olan mantığını kavrayıp taktikleri o an'a göre uyarlamak gerekirki tecrübemizi herkese gösterelim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst