TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Eki 2015
Mesajlar
11
merhabalar 9. ayda 2012 model 2. el apache aldım, ilk motorum. ilk sahibi pistonlarıyla oynatıp 180lik yaptırmış. ben de o tecrübesizlikle güvenip aldım motoru 1600 kmdir bende. gaz verdiğimde motorun devir sesi azalmaya yakın çıngırak sesi gibi ses geliyo motordan uzun süredir. bugün gittim (ankarada oturuyorum) ostimde duran ustaya gösterdim dinlettim. pistonlarında sıkıntı olabilir üst kısmından da bi kaç bişey falan(saydığı şeyleri hatırlayamıyorum tam) değişmesi gerekebilir motoru açıp bakmamız lazım dedi. 500 ile 750 lira arası masraf yapabilir dedi. orjinaline falan döndürürüz dedi.
şimdi sizlerden yardım istediğim şeyler de şunlar.
1)öğrenciyim benim için 500 lira ve üstü paralar çok fazla hala motorun borcunu ödemeye uğraşıyorum zaten. bu kadar parayı zor toparlarım bunu ankarada daha uyguna yapabilcek bi usta vesaire var mıdır?
2)motoru bu şekilde kullanmaya devam edersem ilerde karşılaşabileceğim şeyler nedir?
3)eğer ki pistonları değiştirmek gerekirse tekrar 180lik yaptırmam nasıl olur sizce?(1.90 boyunda ve 100kiloyum beni yokuşta da çeksin istiyorum)
 
Katılım
2 Eki 2012
Mesajlar
1,426
merhabalar 9. ayda 2012 model 2. el apache aldım, ilk motorum. ilk sahibi pistonlarıyla oynatıp 180lik yaptırmış. ben de o tecrübesizlikle güvenip aldım motoru 1600 kmdir bende. gaz verdiğimde motorun devir sesi azalmaya yakın çıngırak sesi gibi ses geliyo motordan uzun süredir. bugün gittim (ankarada oturuyorum) ostimde duran ustaya gösterdim dinlettim. pistonlarında sıkıntı olabilir üst kısmından da bi kaç bişey falan(saydığı şeyleri hatırlayamıyorum tam) değişmesi gerekebilir motoru açıp bakmamız lazım dedi. 500 ile 750 lira arası masraf yapabilir dedi. orjinaline falan döndürürüz dedi.
şimdi sizlerden yardım istediğim şeyler de şunlar.
1)öğrenciyim benim için 500 lira ve üstü paralar çok fazla hala motorun borcunu ödemeye uğraşıyorum zaten. bu kadar parayı zor toparlarım bunu ankarada daha uyguna yapabilcek bi usta vesaire var mıdır?
2)motoru bu şekilde kullanmaya devam edersem ilerde karşılaşabileceğim şeyler nedir?
3)eğer ki pistonları değiştirmek gerekirse tekrar 180lik yaptırmam nasıl olur sizce?(1.90 boyunda ve 100kiloyum beni yokuşta da çeksin istiyorum)

Bende motoru murat ustadan almıştım.Uzak olduğu için gitmiyorum.bentderesi kayabaşı tarafında Bilgiç motosiklet var yol üstünde oraya göster bi çözüm bulacaktır.
 
Katılım
15 Ağu 2015
Mesajlar
40
Selam arkadaşlar bende yeşil apache ile aranıza katıldım...
o33yom.jpg
[/url][/IMG]
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
462
merhabalar 9. ayda 2012 model 2. el apache aldım, ilk motorum. ilk sahibi pistonlarıyla oynatıp 180lik yaptırmış. ben de o tecrübesizlikle güvenip aldım motoru 1600 kmdir bende. gaz verdiğimde motorun devir sesi azalmaya yakın çıngırak sesi gibi ses geliyo motordan uzun süredir. bugün gittim (ankarada oturuyorum) ostimde duran ustaya gösterdim dinlettim. pistonlarında sıkıntı olabilir üst kısmından da bi kaç bişey falan(saydığı şeyleri hatırlayamıyorum tam) değişmesi gerekebilir motoru açıp bakmamız lazım dedi. 500 ile 750 lira arası masraf yapabilir dedi. orjinaline falan döndürürüz dedi.
şimdi sizlerden yardım istediğim şeyler de şunlar.
1)öğrenciyim benim için 500 lira ve üstü paralar çok fazla hala motorun borcunu ödemeye uğraşıyorum zaten. bu kadar parayı zor toparlarım bunu ankarada daha uyguna yapabilcek bi usta vesaire var mıdır?
2)motoru bu şekilde kullanmaya devam edersem ilerde karşılaşabileceğim şeyler nedir?
3)eğer ki pistonları değiştirmek gerekirse tekrar 180lik yaptırmam nasıl olur sizce?(1.90 boyunda ve 100kiloyum beni yokuşta da çeksin istiyorum)

Hocam kesin Çin malı silindir takmışlardır o motora. Üst kapaktan gelen sesi, üst kapak contasını 1mm conta kestirip takarsan o ses kesilecektir. Egzantrik gergisi için iyi bir ustaya baktır. Uymuyordur gergi
 
Katılım
1 Eki 2015
Mesajlar
11
Bende motoru murat ustadan almıştım.Uzak olduğu için gitmiyorum.bentderesi kayabaşı tarafında Bilgiç motosiklet var yol üstünde oraya göster bi çözüm bulacaktır.

Yazarken duran usta demişim murat usta, duran motor :)

Ordan memnun musunuz? Ben alırken oraya götürmüstüm bildiğim motor bakıma da buraya geliyo temiz dedi adam. 1000km sonra 500 le 750 lira arası masraf olur dedi... Açıkçası işkillendim ordan...

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:27 ----------

Ankarada önerebileceğiniz uygun fiyatlı iyi bi usta var mı peki?
 
Katılım
2 Eki 2012
Mesajlar
1,426
Yazarken duran usta demişim murat usta, duran motor :)

Ordan memnun musunuz? Ben alırken oraya götürmüstüm bildiğim motor bakıma da buraya geliyo temiz dedi adam. 1000km sonra 500 le 750 lira arası masraf olur dedi... Açıkçası işkillendim ordan...

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:27 ----------

Ankarada önerebileceğiniz uygun fiyatlı iyi bi usta var mı peki?

Dediğim gibi ilk bakıma murat ustaya gitmiştim şimdi gitmiyorum. Bilgiç motosiklete gidersen memnun kalırsın
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
arkadaşlar bende 2012 Sarı TVS apache ile aranıza katılcam ama baktığım motorun bazı sorunları var ve baya kafamıza takıldı.

öncelikle dehşet bir çekişi var, gerçekten ben 150cc bir motordan böyle çekiş beklemiyordum. Fındık kadar tek bir piston ne kadar güç verebilir ki diyordum ama bugün baktığımız apache çok güçlüydü. Ama motordan garip bir ses geliyordu, sübap diycem ama bu daha kalın gelen bir ses. rölantide çalışırken duyuluyor ama gaza yüklenince motorun kükremesi tüm sesi bastırıyordu.

bunu biraz irdeledik ve motorun sahibi eski sahibini aradı ve daha önce krank mili değiştiğini ve ondan dolayı ses yaptığını söyledi eski sahibi. Bu arada vitesi boşa alamadım bir türlü, 1'e geçiyor ve 2'ye geçiyor. Şanzumanda sorun olabilir mi? basıyorum ama ser olduğundan birazdaha güçlü yüklenince bu sefer ortada boş vitesi atlatıyorum istemeden.

Gaz teli yıpranmış olsa gerek gaza hafiften basayım diyorum ama motor kendini birden atıyor. Gaz teli hafiften çekilmiyor. Yakın zamanda gaz teli kopabilir.

Bu motorun krank mili, şanzuman, rektefe, sekman gibi masrafları kabarık mıdır? bu problemler tek tek kaç tl ye yapılır?

Tecrübeli arkadaşlar aydınlatın beni :)
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
dostum hayırlı olsun ilk olarak,

boşa geçmeme sorunu DEBRİYAJ BALATALARI BİTMİŞ olabilir,
veya DEBRİYAJ TELİ AYARSIZ olabilir,

krank mili,sanzuman,segman piston conta yağ vs en az 700 en azla 1300,,1500 e kadar çıkabilir orjınal isterseniz eğer,
tabi bu iyata eksantriker vs dahildir,,,

Moto Garaj,
Gürcan Moto,
0535 939 20 86
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
dostum hayırlı olsun ilk olarak,

boşa geçmeme sorunu DEBRİYAJ BALATALARI BİTMİŞ olabilir,
veya DEBRİYAJ TELİ AYARSIZ olabilir,

krank mili,sanzuman,segman piston conta yağ vs en az 700 en azla 1300,,1500 e kadar çıkabilir orjınal isterseniz eğer,
tabi bu iyata eksantriker vs dahildir,,,

Moto Garaj,
Gürcan Moto,
0535 939 20 86

istanbul/büyükçekmece bölgesine yakın mısınız?

700 tl çok fazla. burada 150cc tek silindir bir motordan bahsediyoruz. 2 sübap, fındık kadar 1 piston, 1 piston kolu, 10 cm civarı bir krank mili ve piston gömleğinden ibaret.

rektefe için 700 tl para istemeyeceksiniz dimi?
 
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
8
salih hayırlı olsun motorun kısmetse yakın zamanda bende aranıza katılıcam bı sorum olucaktı sana senın motor kaç model ve kaça aldın acaba
 
Katılım
15 Ağu 2015
Mesajlar
40
Teşekkür ederim 2014 model sıfır km 5500tl ye aldım+ trafik sigortası plaka ruhsat shad sh39 canta+çanta demiri vs.. 6.800 civarı tuttu toplam
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
beyler kimse söylememiş buda benim kişisel görüşüm olsun;

TVS Apache RTR150 = odun motoru :)

13. saniyeden sonra odun motoru çalışıyor :mrgreen: ama yinede çok sevdim bu motoru. cuma günü alıcam kısmetse ama cuma günü gelmiyor bir türlü.


================================================== ====================================

bir rivayete göre TVS firması eskiden ağaç motoru üretiyormuş sonradan motorsiklet üretimine geçtiği için apachelerde ağaç motoru sesi varmış.

 
Son düzenleme:
Katılım
6 Şub 2016
Mesajlar
11
Arkadaşlar selamlar . motor lastiklerini değiştireceğim. ön arka tubeless yapmak istiyorum piyasada anlaş marka bi lastik cıkıyor ırc olarak gecıyormuş. birde tyco diye bir marka cıkıyor sureklı cevrede. yakın zamanda izmirde lastik değişimi yapan tanıdığı bildiği gidip kendi işini görmüş olanlar daha makbuldur. yardım edebilcek öneride bulanacak birilierni arıyorum.
90/90 17
110/80 18 mevcut lastiklerin arka lastikte mesela 130/80 yapsak bişey olurmu yada 110/90 olsa ? bilgisi olayan deneyim eden varsa yardımcı olsun lütfen.
(lastik konusu illaki acılmıstır. ama guncel olarak bi bilgi yok 2013 2014 forumları hep.) yardımcı olursanız sevinirim =)
 
Katılım
9 Haz 2015
Mesajlar
313
130 takıcaksan ki önermiyorum, jantta emanet duruyo, michelin var. Uygun bütçeli arıyorsan metzeller var. Pahalı Pirelli mt75 var, ben pirelli kullanıyorum ve çok memnunum. Apaçiye pirelli takan başka görmedim pek yorum alamadan taktırmıştım.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
130 daha ağır olur ve çekişten düşürür motoru, daha ince lastik çekişi iyileştirir. Ama söz konusu yol tutuşu diyorsan hiç bilmiyorum. Ben daha apaçi motorumu almadım bile.
 
Katılım
3 Tem 2012
Mesajlar
319
herkese merhabalar yaklasık 5 senelik bir apache kullancısıyım
şuan kullandıgım harici bir apachem daha olmuştu satmıştım
şuanki apachemde 2 adet sorun var

1. debriyaj balatasının değişmesi gerekiyor götürdüğüm usta içine etti oturtamadı büyük ihtimal elimde alet takımı yok yapamıyorum istanbulda abuk sabuk fiyat çekmiycek usta varmı 6 vida açmak bu kadar zor olmamalı parça ve yağı zaten ben temin edicem benden istenen fiyat 100 tl bunun gibi saçma sapan fiyat çıkarmıycak usta arıyorum

2: elektrik aksamından anlayan usta arıyorum dijital saatim coluk cocugun kafa granajının altındaki kabloları koparması sonucu calısmıyor yoksa saatemi sorun bilmiyorum kendi saatimi deniyebilceğim bir apache arıyorum fatih civarında ikamet eden yardımcı olabilcek biri varsa özelden ulaşırsa sevinirim tek yapacagım benim saati sizin kablolara takıcam şarj alleti değiştirmek gibi bişiy ^^
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst