Dostum öncelikle geçmiş olsun, kaza yapmamış motorcu yoktur henüz kaza yapmamış olan vardır sözü nispeten doğru.
Gördüğüm kadarı ile 125cc bir motora biniyosun haliyle acemilik zamanların olsa gerek diye düşünüyorum.
Sana kendi başımdan geçen bir olayı özetleyim, herkes gibi bende 125cc bir racing ile motora başladım yamaha yzf r125 ti motorum, daha öncesinde kısa süreli scooter tecrübem vardı, ehliyeti aldım motoru aldım hurra otobana çıktım, 15 gün sora emniyet şeridinde giderken bana polis arabası çarptı, ikimizde şuçluyduk. onun kör noktasında kaldım, ikimizde emniyet şeridinde gidiyorduk o önde ben arkada, şeritte park halinde bir otobüs vardı oda sola çıktı bende, sonra onu emniyet şeridine tekrar girsindiye bekledim o girmeyince ben gireyim derken sen sağ ben selamet

allahtan çok ufak hızda çarpıştık, sadece küçük çiziklerle atlattım. Akşam eve gittim kimseye bişey söylemedim hemen motorumu satıcam dedim. Ertesi gün ilana koyucaktım, önce aynen senin yaptığını yapıp forum sitelerine göz attım. Bunu ilk yaşayan kişi sen değilsin yani
Neden kaza yaptığımı düşündüm, hatalarımı düşündüm.. Ve kendime şöyle bir yol çizdim, motosiklet eğitim videolarını izledim,eğitim alabileceğim yerleri ve hocaları araştırdım sonra Güvenli sürüş 1 ve 2 nin eğitimini bire bir şekilde hocadan aldım, anladım ki ben motor sürmüyormuşum motor beni sürüyormuş

Herkes eğitimmi alıyor? tabikide asla, ama
kendi kendimize öğrendiğimiz şeyler doğru öğrendiğimiz anlamına gelmez.. Öyle bir kaza anında kalırsınki bildiğin en ufacık bilgi yada teknik hayatını kurtara bilir.
Örneğin motorda nereye bakarsan oraya gidersin!! çok çok önemli bir bilgi bence.. ben o kazada polis arabasına bakıyordum

ve kurtara bilirim vardı, ama ne tecrübem vardı nede ne yapacağımı biliyorum arabaya bakıp frene asıldım hepsi bu.. gerisi malum.
Bak dostum o rüzgarın tadını alan bir daha motoru asla kolay kolay bırakamaz, bırakmamalıda bence.
Şimdi o zamanlarımı hatırlıyorum bu zevkten mahrum kalıcaktım ne kadar acı..
Özetle sen yada karşı tarafın suçu farketmez. Düşmenin bile bir tekniği var, nokta fren den tutta panik frene kadar bir çok teknik vs.. hepisnin teknik ve pratik eğitimi var, belki kaza kaçınılmaz olabilir ama
eğitimler en asgari şekilde hasarla atlatmanı sağlaya bilir.
Merhabalar Arkadaşlar
Geçen hafta ara sokaktan bir aracın önüme çıkması sonucu duramayacak kadar yakin olmamiz sebebiyle kontra ile kurtulmayi denememe rağmen ne yazik ki dengemi kaybedip düstüm ... Millet diz sürttürür asfalta , biz kafamizi sürttürduk
Tabi bu durum her motorcuyu psikolojik olarak etkileyecegi gibi beni de psikolojik olarak cok etkiledi ... Motorumun ayagimin ustune dusmesi sebebiyle şükür kirik falan yok ama tabi ki morluklar kan toplanmalari var ee tabi biraz da acı

Full ekipmanlarim görevlerini iyi yaptı..
Asil söylemek istediklerime gelirsem ; bu durum beni cok sevdigim motorumdan biraz soguttu .. Kaza gunu eve geldigimde bu is burada bitti dedim .. Inanin 40 km/h hızla dustum ama o kafayı kask da olsa yere carpmak beni cok korkuttu (kask Nolan N86 ).. Ama kazadan 1 hafta sonra motorumu satmiyayim ya belki yine binerim diye dusunmeye basladim :mrgreen: ..
Ben her zaman "dikkatli kullanirsam sagsalim binerim "diye dusunuyordum ancak bu kaza bana sen ne kadar dikkatli olursan ol baskalarinin hatalarini da sizin cekebileceginizi gösterdi.. Ve acikcasi cesaretimi biraz kaybettim sanirim.. Cok kararsizim ailemin , yakinlarimin kaza gecirdigimi duyduklarinda seslerindeki korku ne bileyim hic birsey aklimdan gitmiyor..
Sonuc olarak illa ki forumumuzda kaza gecirip , benim gibi dusunup sonrasinda cesaretini kazanan arkadaslarimiz vardir ... Bunu nasıl basardilar neler yapmak gerekiyor ??
Eskisi gibi motoruma asik olmak istiyorum ama acikcasi soguklukta girdi aramiza...