Yeni akü aldım o da bitti

Katılım
7 Tem 2013
Mesajlar
32
Merhaba.

Bende bir Honda CBR 250R var. Xenon fark takılı. Taktıktan 1-2 ay sonra yolda giderken motor istop etti. Çalıştırmaya çalıştığımda marş motoru dönemiyordu. Işıklar sönüktü. Şarj etmeye çalıştık ama akü zaten eskiydi ben de yeni aldım. Üstünde olan orijinal aküden aldım. Taktım ve sorunsuz çalıştı. Birkaç gün sürdüm bu şekilde. Sonra kar kış gelince tekrar garaja kapattım. 3 gün geçti bir çalıştırayım dedim garajda hemen çalıştı. 10-15 dakika o şekilde bıraktım. Garajda kapalı kalınca ısınmış ve fan açmış. Sonra kontağı kapattım ve tekrar çalıştırmayı denedim. Işıklar yine sönük oldu. Çalışmadı. Xenon'u söktüm yine çalışmadı. Sorun nedir sizce?

Bu arada olayın Xenon ile ilgili olduğundan emin değilim.

Burada sıcaklık -25'lere kadar düşüyor. Onun etkisi var mı bilmem. Ama aynı garajda başka motorlar da var. Onlarda akü sorunu yok.
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
akü tam şarj oluyormu onu ölçtürün belkide rolantide fan açması akünüzü yemiş olabilir
 
Katılım
7 Tem 2013
Mesajlar
32
Yarın şarj alıp almadığını baktıracağım ama önce aküyü şarj etmeliyim. Akü beslemeli olduğu için de vurduramıyorum.
 
Katılım
10 Eyl 2015
Mesajlar
212
Yeni akü takıldığında her zaman bence kaçak olup olmadığı kontrol edilmelidir belkide sisteminizde bir kaçak vardır yada xenon montajı yapılırken usta bir kaçağa sebebiyet vermiş olabilir kontrol ettirmeniz de fayda var bence
 
Katılım
24 Şub 2014
Mesajlar
853
Motorunu oldugu yerde calistirdigin icin akuden yemissin ustunede fan acmis ve durmasini bekleyip kapamissin motorunu orda zaten akun bitmistir die dusunuyorum normalde caliatirsiginda bi 10 dk surmen lazim motorun akusunun bitmemesi icin
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
büyük ihtimal dinamo sargısında yanık vardır...ölçümden sonra belli olacak eski akünü atma sağlamdır
 
Katılım
7 Tem 2013
Mesajlar
32
Motorunu oldugu yerde calistirdigin icin akuden yemissin ustunede fan acmis ve durmasini bekleyip kapamissin motorunu orda zaten akun bitmistir die dusunuyorum normalde caliatirsiginda bi 10 dk surmen lazim motorun akusunun bitmemesi icin

Umarım öyledir. Yarın şarj edip deneyeceğim. Sonucu buraya yazacağım. Teşekkürler cevap için.
 
Katılım
7 Tem 2013
Mesajlar
32
Herkese merhaba. Aküyü şarj ettirdim. Tam dolana kadar şarjda kaldı. Motora taktım çalıştı. Sorun yok şuan. Değerini ölçtürdüm, 11,9 çıktı. Yani olması gerekenin altında. Motosikletçime sorudum "xenon'un fişini çıkarırsanan biraz idare eder" dedi. Buradan 300 km yol gideceğim. O yol için fazlasıyla yeter dedi. Sanırım dinamonun tellerinde sorun varmış. Yardımlarınız için teşekkürler.
 
Katılım
30 Eyl 2012
Mesajlar
289
Hocam akuye ölçü aleti bağlayıp devri yükselttiğinizde voltaj da artıyor mu onu denemeniz gerek. Düşük devirde yeterli akımı üretemez alternator. Konjektorunuz de de problem olabilir.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Herkese merhaba. Aküyü şarj ettirdim. Tam dolana kadar şarjda kaldı. Motora taktım çalıştı. Sorun yok şuan. Değerini ölçtürdüm, 11,9 çıktı. Yani olması gerekenin altında. Motosikletçime sorudum "xenon'un fişini çıkarırsanan biraz idare eder" dedi. Buradan 300 km yol gideceğim. O yol için fazlasıyla yeter dedi. Sanırım dinamonun tellerinde sorun varmış. Yardımlarınız için teşekkürler.



yukarıda da yazmıştım,tel dediğiniz dinamo sargısı yanık..

normalde 14,2 ve 14,5 volt arasında görmelisin o değeri 11,9 çok düşük..

bu şekilde kullanırsan yeni aküyü de öldürürsün hatta konjektörün de gidebilir..

elektronik konjektörler çok pahalıdır dikkat !!
 
Katılım
15 Mar 2014
Mesajlar
404
Motosikleti
Honda CL250 /tvs jüpiter 110
Eğer akün şarj almıyorsa regülatör(yada konjektör deniyor)ve regülatöre giden kabloyu kontrol ettir. Regülatör arzalıysa yada kabloda sıkıntı varsa akü şarj etmez. Bu sebepten yolda kalmışlığım var.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst