3 metre yuksekten düştüm 12 dikiş var yardım :P

Katılım
2 Eyl 2011
Mesajlar
978
Arkadaslar merhaba akşam üzeri 2.katın son basamağı 260cm ayakta oldugumu varsayarsak

3metre yüksekten merdiven kırılması sebebi ile bel üstü çakıldım

Ha sorarsanız mt ile nedir alakası diye motosiklet forumu sonuç olarak dikiş yemiş arkadaşlar vardır mutlaka

Şans eseri belim ezilmesi dışında kırık çıkık yok şükürler olsun

Ama merdivenin bir demir çubuğu sol elime saplandı ve ciddi bir yarık oluştu

Yine şükürler olsun ki kaba et hizasında kesilmiş ve kaslarda tendomlarda sorun yok

İlk defa başıma böyle bir olay geldi ve yeterli soruları soramadım doktorlara

4.boydan 12 dikiş var avuç içimde ama bu dikişe nasıl bakmalıyım su temasından kaçınmalımıyım

Nelere dikkat etmeliyim? Herkeze iyi forumlar
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
1,056
zaten pansuman yaptıkları zaman sana söylemiş olmaları lazımdı
su değmeyecek dikişler alınana kadar...
pansuman esnasında hijyen için bir jel sürüyorlar sanırım, ben cam kesmesinde poşet sarıp elime bağlayıp duş alıyordum

geçmiş olsun
gariban birileri varsa yakınında un yağ şeker...v.s gücün neye yeterse yardım yap.
 
Katılım
9 Nis 2013
Mesajlar
160
ucuz atlatmışşın.. geçmiş olsun.. tendon sinir veya damarlarında sorun yoksa dikişi hiç dert etme 1 hafta 10 güne kalmaz düzelirsin. günlük pansumanlarını aksatma malzemeleri alıp evde de yaptırabilirsin. su değdirme çok hava almayacak şekilde kapatma üstünü. teramisin krem kullanabilirsin bol bol sür ne kdr nemli kalırsa o kdr hızlı iyileşir baticon sürmeyi de unutma. duş almak biraz zor olsa da arkadaşın söylediği gibi poset vs sarabilirsin.. tekrar geçmiş olsun..
 
Katılım
7 Ocak 2015
Mesajlar
29
Ortopedi ve Travmatoloji uzmanı olarak öneride bulunayım. Dikişler alınana kadar hatta dikişler alındıktan sonra 2 gün daha su değdirmeyin. Pansuman ıslanırsa en kısa zamanda değiştirin. 15 günden önce asla dikişleri aldırmayın. Bazen sağlık ocaklarında erken alabiliyorlar. Ama bizim için kafa bölgesi 7, gövde 10, ekstremite dediğimiz kol ve bacaklardaki dikişler 15 günden önce alınmamalı , açılabilir. Hele yara kenarlarında doku beslenme bozukluklarına bağlı nekroz dediğimiz siyahlaşmalar belirgin ise 20-25 güne dikiş alma süreci uzayabilir. Bu dönemde 2-3 günde bir pansuman (yapışma yoksa sadece batikon ile yapışma oluyorsa az miktar furocin pomad ile ) yapılması uygun olacaktır. Antibiyotik almayı ihmal etmeyin(3-7 gün arası). El şişerse yüksekte tutmaya çalışın. Kızarıklık olursa ve artarsa tekrar doktora başvurun. Geçmiş olsun.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Eyl 2011
Mesajlar
978
Ortopedi ve Travmatoloji uzmanı olarak öneride bulunayım. Dikişler alınana kadar hatta dikişler alındıktan sonra 2 gün daha su değdirmeyin. Pansuman ıslanırsa en kısa zamanda değiştirin. 15 günden önce asla dikişleri aldırmayın. Bazen sağlık ocaklarında erken alabiliyorlar. Ama bizim için kafa bölgesi 7, gövde 10, ekstremite dediğimiz kol ve bacaklardaki dikişler 15 günden önce alınmamalı , açılabilir. Hele yara kenarlarında doku beslenme bozukluklarına bağlı nekroz dediğimiz siyahlaşmalar belirgin ise 20-25 güne dikiş alma süreci uzayabilir. Bu dönemde 2-3 günde bir pansuman (yapışma yoksa sadece batikon ile yapışma oluyorsa az miktar furocin pomad ile ) yapılması uygun olacaktır. Antibiyotik almayı ihmal etmeyin(3-7 gün arası). El şişerse yüksekte tutmaya çalışın. Kızarıklık olursa ve artarsa tekrar doktora başvurun. Geçmiş olsun.

Hocam çok sağolun
 
Katılım
12 Tem 2013
Mesajlar
578
Çok geçmiş olsun. Ucuz kurtulmuşsunuz. Sinir ve tendomlarda kesik olmaması büyük şansınız. Yukarıda bir doktor arkadaş zaten ayrıntıları yazmış. Dikkat ederseniz 15 günde tamamen iyileşirsiniz.
İş kazaları veya ev kazalarından dolayı ülkemizde maalesef çok ciddi yaralanmalar ve ölümler meydana geliyor. Lütfen ama lütfen her yaptığınız işte, evde, gezide, otomobilde ÖNCE EMNİYET prensibini adımız soyadımız gibi ezberleyelim. Bu kurallara uymayanları uyarmayı da ihmal etmeyelim.
Türk milleti olarak biz de biraz cahil cesareti var. Kurallara uymama konusu da bence genetik olarak araştırmaya muhtaç bir konu :)
Geçen ay iş yerinde kaza geçiren bir tane işgüzar arkadaşımız yüzünden karakol, savcılık, mahkeme dolaşmış bir insan olarak söylüyorum bunları.
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
Sen elektrik okudun ne işin var ticarette senin. :queen:

Bizimkilerden tavsiyeleri aldım, telefonuna bir bak arada sırada. :mrgreen:
 

Sti

Katılım
24 Kas 2015
Mesajlar
681
2 kere dikis yemis bir insan olarak (cene ve ayagimin bilek arkasi) suyla temastan kacinilmasi gerekiyo,ayagimi posetle baglayip dusa giriyodum. Ipler kendi kendine curumeli,belirli zamanlarda pansumani vardir ona gidersiniz. Aman diyeyim o bantla ustunu kapattiklari bezleri sokmeyin birakin kapali kalsin ve doktorlar ne diyosa harfiyen uygulayin. Zamani geldiginde zaten adam bicagi aliyo dikisleri takir takir kesiyo,sonrada cimbiz gibi biseyle cekip cikartiyo. Yanliz o dikis atmadan once uyusmasi icin vurulan igne ne acitiyo be. Tekrar tekrar yasadim suan be,huhuuvv icim bi deginsik oldu :queen: gecmis olsun,en kisa zamanda iyilesmeniz dilegiyle :)
 
Katılım
2 Eyl 2011
Mesajlar
978
2 kere dikis yemis bir insan olarak (cene ve ayagimin bilek arkasi) suyla temastan kacinilmasi gerekiyo,ayagimi posetle baglayip dusa giriyodum. Ipler kendi kendine curumeli,belirli zamanlarda pansumani vardir ona gidersiniz. Aman diyeyim o bantla ustunu kapattiklari bezleri sokmeyin birakin kapali kalsin ve doktorlar ne diyosa harfiyen uygulayin. Zamani geldiginde zaten adam bicagi aliyo dikisleri takir takir kesiyo,sonrada cimbiz gibi biseyle cekip cikartiyo. Yanliz o dikis atmadan once uyusmasi icin vurulan igne ne acitiyo be. Tekrar tekrar yasadim suan be,huhuuvv icim bi deginsik oldu :queen: gecmis olsun,en kisa zamanda iyilesmeniz dilegiyle :)

Aynen öyle 4 iğne yaptı dikiş atmadan önce iğneyi çıkarırken gözüm kaydı acıdan
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst