Yeni başlayan biri için seçeneklerden hangisi uygun olur ?

Katılım
13 Ocak 2016
Mesajlar
35
Kendim hakkında kısa bir bilgi vereyim 1,70 boyum var daha önce benzinli motora hiç binmedim (sürücü kursu hariç) . Ancak trafikteki yerimi biliyorum uzun bir süre elektrikli motor kullanmıştım.

Chopper tarzı motor düşünüyordum ama bütçem dahilindekilerin çokta garanti bir seçim olmadığını düşündüm listeye genede 1-2 tane ekledim .

Dediğim gibi motor kullanmadım haliyle şu dönemler elim tamir işlerine yatkın olmaz sorunu kendim anlamam , birşeyleri kendim değiştiremem zamanla ustayı izleye izleye birşeyler kaparım ama şu dönemler başım ağrımasın istiyorum . Gider bakımını zamanında yaptırırım motoruma temiz bakarım o açıdan sorun olmaz .

İşe ekipmanları , sigortanın fiyatını katınca malesef bütçem yollayacağım motorlara yetiyor ekleme şansım pek görünmüyor o açıdan ybr - cbf tarzı motorlara tamamlıyabileceğimi sanmıyorum .

Birde taşınma olaylarım olduğu için (arkadaşlarım başka şehirlerde) ve özellikle yazları gezmeyi seven biri olduğum için bakımını vs yaptıktan sonra uzun yola çıkabileceğim beni yolda bırakmayacak birşey olsun .

Benim kendi çapımda belirlediklerim bunlar :

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-temiz-ve-bakimli-ihtiyactan-satiliktir-262650420/detay/

Bahsettiğim chopper tipi motordan biri .

----------------------------------------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kuba-temiz-motor-xcg-150-261891276/detay/

Çok temiz duruyor yorumlarına bakıncada kötü bir yorum görmedim

----------------------------------------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-son-fiyat-budur-249331580/detay/

Daha çok yeni ve temiz

----------------------------------------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kuba-hatasiz-full-plusfull-239852989/detay/

Tip olarak çok hoşuma gitti fiyatında biraz indirime giderse çok iyi olur 200 cc olması ayrı bir avantaj

----------------------------------------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-acil-bu-fiyata-baska-yok-253833597/detay/

Kilometresi düşük bir sorunu yok anladığım kadarıyla chopper tarzı

-----------------------------------------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kuba-temiz-8000-km-bakimli-telefon-takasli-fiyat-dustu-257985234/detay/

Gayet temiz duruyor KUBA markası hakkında kötü yorumlar okuduğum söylenemez

-----------------------------------------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-sahibinden-2013-temiz-motorsiklet-258638508/detay/

Aslında tipi olarak çok ilgimi çekmesede popüler olduğu için parça ve usta sorunu yaşamam yıllardır üretildiği içinde sorunsuz şekilde üretiliyor yorumları ilgimi çekti

------------------------------------------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kuba-2012-model-kuba-cg-100-alti-bin-kilometrede-258553960/detay/

Aynı yukarıdaki yorumum gibi

------------------------------------------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-emsalsiz-temiz-zc-230975379/detay/

Bu konuda çok kararsızım pek fikrim yok sizin yorumlarınıza kalmış

------------------------------------------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-ybr-125-2005-vizeli-telefon-takasli-kelepir-262332299/detay/

YBR olması ilgimi çekti ancak son ihtimallerde düşündüğüm bir seçenek

------------------------------------------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-acill-satilik-773-km-de-sifirdan-farksiz-261088424/detay/

Kullanım kolaylığı , aynı şekilde parça ve usta sorunu olmadığından dolayı düşündüğüm bir model .


Yorumlarınızı ve tavsiyelerinizi bekliyorum
 
Katılım
11 May 2014
Mesajlar
172
Kendim hakkında kısa bir bilgi vereyim 1,70 boyum var daha önce benzinli motora hiç binmedim (sürücü kursu hariç) . Ancak trafikteki yerimi biliyorum uzun bir süre elektrikli motor kullanmıştım.

Chopper tarzı motor düşünüyordum ama bütçem dahilindekilerin çokta garanti bir seçim olmadığını düşündüm listeye genede 1-2 tane ekledim .

Dediğim gibi motor kullanmadım haliyle şu dönemler elim tamir işlerine yatkın olmaz sorunu kendim anlamam , birşeyleri kendim değiştiremem zamanla ustayı izleye izleye birşeyler kaparım ama şu dönemler başım ağrımasın istiyorum . Gider bakımını zamanında yaptırırım motoruma temiz bakarım o açıdan sorun olmaz .

İşe ekipmanları , sigortanın fiyatını katınca malesef bütçem yollayacağım motorlara yetiyor ekleme şansım pek görünmüyor o açıdan ybr - cbf tarzı motorlara tamamlıyabileceğimi sanmıyorum .

Birde taşınma olaylarım olduğu için (arkadaşlarım başka şehirlerde) ve özellikle yazları gezmeyi seven biri olduğum için bakımını vs yaptıktan sonra uzun yola çıkabileceğim beni yolda bırakmayacak birşey olsun .

Benim kendi çapımda belirlediklerim bunlar :

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-temiz-ve-bakimli-ihtiyactan-satiliktir-262650420/detay/
Bahsettiğim chopper tipi motordan biri .

----------------------------------------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kuba-temiz-motor-xcg-150-261891276/detay/
Çok temiz duruyor yorumlarına bakıncada kötü bir yorum görmedim

----------------------------------------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-son-fiyat-budur-249331580/detay/
Daha çok yeni ve temiz

----------------------------------------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kuba-hatasiz-full-plusfull-239852989/detay/
Tip olarak çok hoşuma gitti fiyatında biraz indirime giderse çok iyi olur 200 cc olması ayrı bir avantaj

----------------------------------------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-acil-bu-fiyata-baska-yok-253833597/detay/
Kilometresi düşük bir sorunu yok anladığım kadarıyla chopper tarzı

-----------------------------------------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kuba-temiz-8000-km-bakimli-telefon-takasli-fiyat-dustu-257985234/detay/
Gayet temiz duruyor KUBA markası hakkında kötü yorumlar okuduğum söylenemez

-----------------------------------------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-sahibinden-2013-temiz-motorsiklet-258638508/detay/
Aslında tipi olarak çok ilgimi çekmesede popüler olduğu için parça ve usta sorunu yaşamam yıllardır üretildiği içinde sorunsuz şekilde üretiliyor yorumları ilgimi çekti

------------------------------------------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kuba-2012-model-kuba-cg-100-alti-bin-kilometrede-258553960/detay/
Aynı yukarıdaki yorumum gibi

------------------------------------------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-emsalsiz-temiz-zc-230975379/detay/
Bu konuda çok kararsızım pek fikrim yok sizin yorumlarınıza kalmış

------------------------------------------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-ybr-125-2005-vizeli-telefon-takasli-kelepir-262332299/detay/
YBR olması ilgimi çekti ancak son ihtimallerde düşündüğüm bir seçenek

------------------------------------------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-acill-satilik-773-km-de-sifirdan-farksiz-261088424/detay/
Kullanım kolaylığı , aynı şekilde parça ve usta sorunu olmadığından dolayı düşündüğüm bir model .


Yorumlarınızı ve tavsiyelerinizi bekliyorum

Linkli hali budur.
 
Katılım
13 Eki 2015
Mesajlar
1,106
konu açarken link var bak mektupun yanında ona tıklayıp ekliyeceksin bu konularda mobilden girince illalah ediyorum seçene kadar :D
 
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
1,206
Daha önce benzinli motora binmediysen sıkıntı yaşarsın. Başlangıç olarak amonyaklı motorları denemeni tavsiye ederim. Sonra biraz daha ekleyip ybr alırsın.
 
Katılım
11 Ara 2015
Mesajlar
1,352
Benzinli motora binebilirsin performans istersen biraz nitrometan veya metanol karıştırabilirsin bulamazsan tinerde olur ben yarışırken koyuyordum bir sıkıntı olmuyor.
 
Katılım
13 Ocak 2016
Mesajlar
35
Benzinli motordan kastım vitesli motordu . Daha sonrasında elektrikli motor diyeceğimden dolayı anlam kargaşası olmaması açısından benzinli dedim güldüğünüze göre cevapları alabilirim ?
 
Katılım
17 Haz 2014
Mesajlar
974
250 mct diğerlerine nazaran daha mantıklı bi seçenek olur senin için. Mct nin arkasından 2. tercihin ybr olsun.
 
Katılım
31 Ocak 2015
Mesajlar
1,748
Paranı bu aletlerle çöpe atma. Biraz daha biriktir, sabret doğru dürüst çalışan, yüksek kilometreli bile olsa en azından bakımlı ve masrafsız bir ybr/cbf ikilisinden birini düşün. Saatte max. 40-60 arası hıza çıkan bir elektrikli motorla trafikte konumlanmayı öğrenemezsin. Başlangıç için dikkate alınması gereken ana unsurlar bakım maliyetlerinin düşük olması, az yakması, sık sorun çıkarıp yeni kullanıcıyı soğutmaması, hafif olması, düşük güç üreten bir bloğa sahip olması ve düzgün frenlerinin olmasıdır.

Ayrıca hesaba kattın mı bilmiyorum ama bu bütçelerdeki motosikletlere bakıyor dahi olsan da alt kalite koruma ekipmanlarını alman bile yaklaşık 1000-1500 TL tutacaktır.

Son olarak cruiser'lar benim şahsi kanaatime ve tecrübeme göre başlangıç için uygun olmamakla beraber bu fiyata alacağın hiçbir cruiser görünümlü motosiklet şasi yapısıyla oynanmış commuter'lardan farklı değildir.

Not: Dalga geçen arkadaşlar, ilk başta troll sanıp ben de dalga geçtim ama sonra okuyunca daha önce "ELEKTRİKLİ" kullandığından benzinli demiş. Dalga geçilecekler kendini daha kolay belli ediyor zaten.
 
Katılım
12 Ara 2014
Mesajlar
8
Ne kadar laçka bir hal aldı forum yazık arkadaş gayet mantıklı şekilde yardım istiyor yok mazotmuş amonyakmış 600 lükmüş saçma sapan yorumlarla kirletiyorsunuz şu forumu.
Güzel kardeşim boyuna değinmişsin sorun olacak bir boyun yok aynı boydayız bazı chopperlar dışında kullanamayacağın motor yok. Yazdıkların arasında bu tarz bir motor zaten yok. Tavsiyem commuter tarzı bir motorla vitesli motor geçişini yapman olur. Hem hakimiyetinin daha kolay ve kıvrak olması hemde daha hafif olması nedeniyle çok daha rahat edersin. Mondial drift daha önce kullandığım bir motor bu bütçelerde tercih edilebilecek güzel bir alternatif. Bunun dışında mondial mcx 150 lerede bakabilirsin. Neredeyse 3000 liralara kadar motor ilanlarını çıkarmışsın bu rakamlarda çok canı alınmamış ybr yada cb gibi japonlarada bakman çok daha iyi olur.
 
Katılım
13 Ocak 2016
Mesajlar
35
250 mct diğerlerine nazaran daha mantıklı bi seçenek olur senin için. Mct nin arkasından 2. tercihin ybr olsun.

teşekkür ederim . Konusuna girip biraz araştırma şansım oldu tip olarak çok beğendiğim bir motor oldu gözümü korkutan tek şey kullananlar sürekli olarak motoru kurcalıyor bakımlarını vs kendisi yapıyor acaba sanayilerde süründürür mü diye düşündüm . Tecrübeli bir gözle baktığınızda siyah olanı mı daha temiz duruyor kırmızı olanı mı ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:10 ----------

Ne kadar laçka bir hal aldı forum yazık arkadaş gayet mantıklı şekilde yardım istiyor yok mazotmuş amonyakmış 600 lükmüş saçma sapan yorumlarla kirletiyorsunuz şu forumu.
Güzel kardeşim boyuna değinmişsin sorun olacak bir boyun yok aynı boydayız bazı chopperlar dışında kullanamayacağın motor yok. Yazdıkların arasında bu tarz bir motor zaten yok. Tavsiyem commuter tarzı bir motorla vitesli motor geçişini yapman olur. Hem hakimiyetinin daha kolay ve kıvrak olması hemde daha hafif olması nedeniyle çok daha rahat edersin. Mondial drift daha önce kullandığım bir motor bu bütçelerde tercih edilebilecek güzel bir alternatif. Bunun dışında mondial mcx 150 lerede bakabilirsin. Neredeyse 3000 liralara kadar motor ilanlarını çıkarmışsın bu rakamlarda çok canı alınmamış ybr yada cb gibi japonlarada bakman çok daha iyi olur.

her iki anlamdada desteğiniz için teşekkür ederim . Biraz daha araştırdığımda çok temiz 3000 liraya satılan cb 125'lerle karşılaştım biraz zorlayıp çıkabilirsem tavsiyenizle kendimi o yöne doğru çekeceğim . Motor benim için şu an zevkten çok ihtiyaç haline geldi o yüzden biraz aceleci davranıyorum . Tavsiyelerinizi dikkate alacağım bütçemin yettiği şehrimde bulunan motorların tavsiyesini verdiniz . Bir japon performansı alamayacağımın farkındayım zaten daha önce japona binme şansım olmadığından dolayı bu durum gözüme batmaz . Kuba markası konusundaki fikirleriniz nedir ? yoksa dediğiniz gibi mondial drift - mcx ' e mi yöneleyim direk

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:19 ----------

Paranı bu aletlerle çöpe atma. Biraz daha biriktir, sabret doğru dürüst çalışan, yüksek kilometreli bile olsa en azından bakımlı ve masrafsız bir ybr/cbf ikilisinden birini düşün. Saatte max. 40-60 arası hıza çıkan bir elektrikli motorla trafikte konumlanmayı öğrenemezsin. Başlangıç için dikkate alınması gereken ana unsurlar bakım maliyetlerinin düşük olması, az yakması, sık sorun çıkarıp yeni kullanıcıyı soğutmaması, hafif olması, düşük güç üreten bir bloğa sahip olması ve düzgün frenlerinin olmasıdır.

Ayrıca hesaba kattın mı bilmiyorum ama bu bütçelerdeki motosikletlere bakıyor dahi olsan da alt kalite koruma ekipmanlarını alman bile yaklaşık 1000-1500 TL tutacaktır.

Son olarak cruiser'lar benim şahsi kanaatime ve tecrübeme göre başlangıç için uygun olmamakla beraber bu fiyata alacağın hiçbir cruiser görünümlü motosiklet şasi yapısıyla oynanmış commuter'lardan farklı değildir.

Not: Dalga geçen arkadaşlar, ilk başta troll sanıp ben de dalga geçtim ama sonra okuyunca daha önce "ELEKTRİKLİ" kullandığından benzinli demiş. Dalga geçilecekler kendini daha kolay belli ediyor zaten.

Demek istediğinizi anladım . Dediğim gibi biraz acelem var ihtiyaç haline geldiği için aceleci davranıyorum . Japon alabilmek için kendimi zorlayacağım teşekkür ederim destek ve tavsiyeniz için
 
Katılım
12 Ara 2014
Mesajlar
8
her iki anlamdada desteğiniz için teşekkür ederim . Biraz daha araştırdığımda çok temiz 3000 liraya satılan cb 125'lerle karşılaştım biraz zorlayıp çıkabilirsem tavsiyenizle kendimi o yöne doğru çekeceğim . Motor benim için şu an zevkten çok ihtiyaç haline geldi o yüzden biraz aceleci davranıyorum . Tavsiyelerinizi dikkate alacağım bütçemin yettiği şehrimde bulunan motorların tavsiyesini verdiniz . Bir japon performansı alamayacağımın farkındayım zaten daha önce japona binme şansım olmadığından dolayı bu durum gözüme batmaz . Kuba markası konusundaki fikirleriniz nedir ? yoksa dediğiniz gibi mondial drift - mcx ' e mi yöneleyim direk

Kuba hakkında çok fikir yürütemiyorum maalesef çok iyi bildiğim motorlar değil. Tercihini her şekilde japondan yana kullanman avantajına olur. Her konuda faydasını görürsün. Bakım maliyetleri bu sınıfta birbirine çok yakındır. Nispeten japon motorlarda malzeme kalitesi daha iyidir. Haliyle daha az yedek parça ihtiyacı duyarlar. Drift çinliler arasında sağlamlığını kanıtlamış bir motor ama bir japon olamıyor. Amortisörleri de çok iç açıcı değil. Mcx tuhaf şekilde seridir ama ağırlık dengesi bozuk bir motordur. Ağırlığın tamamı arkada genelde stund yapan arkadaşlar sever o motoru.
 
Katılım
13 Ocak 2016
Mesajlar
35
Kuba hakkında çok fikir yürütemiyorum maalesef çok iyi bildiğim motorlar değil. Tercihini her şekilde japondan yana kullanman avantajına olur. Her konuda faydasını görürsün. Bakım maliyetleri bu sınıfta birbirine çok yakındır. Nispeten japon motorlarda malzeme kalitesi daha iyidir. Haliyle daha az yedek parça ihtiyacı duyarlar. Drift çinliler arasında sağlamlığını kanıtlamış bir motor ama bir japon olamıyor. Amortisörleri de çok iç açıcı değil. Mcx tuhaf şekilde seridir ama ağırlık dengesi bozuk bir motordur. Ağırlığın tamamı arkada genelde stund yapan arkadaşlar sever o motoru.

anladım ilgi alakan için teşekkürler :)
 
Katılım
13 Ocak 2016
Mesajlar
35
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-mondial-150-z-one-1600-km-de-sorunsuz-259859672/detay

Kardeşim bütçen buna yetermi bilmiyorum, ancak gösterdiğin linklerde düzgün motor göremedim.Buna benzer garantili az km motor alırsan daha iyi olur gibi.Pazarlıkta yapılır sanırım bence uygundur..

tavsiyeniz için teşekkür ederim model olarak onuda listeme ekliyorum ancak ankarada yaşıyorum şehirdışına gitmem mümkün değil malesef
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst