Motosiklet ARKA Frenle Dururmuş!!

Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
uykusuzluk hali işte :D 25 mi40 mi emin olamadım yani oyuzden yazmiştim 25 miş meğersem sizdemi ordaydınız girişteki motorlari hayranlıkla izleyen mavı yelekli kişide bendim :queen:

Hocanın sol tarafındaki merdivende dikilip etrafı pis pis kesen huysuz yaşlı herif bendenizdim :)
 
Katılım
27 Ağu 2014
Mesajlar
321
Hoca doğru söylemiş.
Arka frenlerede durur,ön fren gibi 10 metrede değil 100 metrede durur.
Ama öyle veya böyle durur
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Ön freni cart diye sıkan Abs olmasa motor süremeyecek insanlara önlem olarak ön freni kullandırmadıkları aklıma geliyor.
 
Katılım
20 May 2013
Mesajlar
1,247
10-15 yıl kadar önce scooter kullanıyordum. Kinetic Honda'da arka fren kullanarak durduğumu hatırlıyorum. Sebebi ise tüm yük arka tekerde. Motor orada, siz oraya oturuyorsunuz. Ön tekerde neredeyse hiç yük yok. Frene bastığınız anda kayması an meselesi.

Bu yüzden ön-arka fren olayı zeminle birlikte motosiklet türüne göre de değişen birşey.
 
Katılım
9 Haz 2015
Mesajlar
313
70 km/sa hızla sol şeritten devam ederken biraz ilerinizde bir araç sağ şeritten sol şeride geçiyor ve siz sadece arka fren kullanarak durmak istiyorsanız arka frenle hızınızı biraz azaltıp sonra arka fren kökleyip motoru spin attırıp ters yöne doğru gaz vererek kurtulmaktan başka şansınız yok buda her babayiğidin harcı değildir (ön fren + arka fren daha kolay bir tercih bence :queen: )
https://youtube.com/watch?v=DWKYFRDGqME
 
Son düzenleme:
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
3,557
10-15 yıl kadar önce scooter kullanıyordum. Kinetic Honda'da arka fren kullanarak durduğumu hatırlıyorum. Sebebi ise tüm yük arka tekerde. Motor orada, siz oraya oturuyorsunuz. Ön tekerde neredeyse hiç yük yok. Frene bastığınız anda kayması an meselesi.

Bu yüzden ön-arka fren olayı zeminle birlikte motosiklet türüne göre de değişen birşey.

Hocam motosiklet türü tabirinize katılmıyorum, psikolojik olarak ağır geliyor olabilir ama arka fren esnasında o yük öne iletilir, arkadaki yük bize viraj içinde lazım olur o da bu serfer hafif gaz açarak yükü geriye arka tekere aktarırarak olur ki yere sağlam bassın, ayrıca viraj girişlerinde yavaşlamamızın bir avantajı da yükün ön tekere aktarılması ve kontra sırasında tutuşun daha iyi sağlanmasıdır. Yani yük yol boyunca motorun tipinden bağımsız gezinip durur..
 
Katılım
20 May 2013
Mesajlar
1,247
Hocam motosiklet türü tabirinize katılmıyorum, psikolojik olarak ağır geliyor olabilir ama arka fren esnasında o yük öne iletilir, arkadaki yük bize viraj içinde lazım olur o da bu serfer hafif gaz açarak yükü geriye arka tekere aktarırarak olur ki yere sağlam bassın, ayrıca viraj girişlerinde yavaşlamamızın bir avantajı da yükün ön tekere aktarılması ve kontra sırasında tutuşun daha iyi sağlanmasıdır. Yani yük yol boyunca motorun tipinden bağımsız gezinip durur..

Dediklerin de mantıklı.
Fakat;
Benim motorum SS. Oturuş pozisyonu malum. Ön freni sert sıktığım zaman arkası kolayca havaya kalkabiliyor. Arka freni sıktığımda ise anında kilitleniyor.

Scooter yada commuter tarzı bir motorun ön frenini sert sıktığında arkasının havalanması çok zor ama ön tekerin kilitlenmesi kolay. Arka frenin ise kilitlenmesi çok zor.

Kısacası işin en doğrusunu bilen birinin açıklamalarını merakla bekliyorum.

Ben acemi birine motor kullanmayı öğretirken, zaten yavaşsın. Şimdilik ön freni boşver, arkayla dur. Motora alıştığın vakit ön fren ağırlıklı kombine yapacağız şeklinde öğretmiştim.
(Kendimce sebebim ise: Ön fren kilitlenirse kesin düşer, arka fren kilitlenirse kurtarma şansı var.)
 
Katılım
11 Haz 2015
Mesajlar
247
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
motosiklet arka frenle yavaşlar ön frenle durur.
 
Katılım
4 May 2015
Mesajlar
1,174
sözde motosiklet kültürü olan forum kullanıcılarının yarısından fazlası fren yapmayı bilmiyor. Dışarda kask takmadan gezen adamdan fren nedir bilmesini beklemek abes olur zaten.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
o hocada bilmiyor işi. frene bile gerek yok. direk vites düşür motor yavaşlıyor zaten, birinci vitese gelincede zaten yavaş oluyor ve ayağını arka tekere koy dursun motor :) şaka bir yana vites düşürerek yavaşlamayın sonra motoru alırsınız kucağınıza.

ardanın paylaştığı videodaki kadın ne yapıyor öyle allah göstermesin çok feci şeyler olabilir. o videodan sonra kaza videoları izledim biraz, arada benim motorumu da gördüm. adam bide acıklı bir müzik koymuş gözlerim doldu izlerken.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
müziği baya aradım buldum, https://www.youtube.com/watch?v=omjTcExpX2M

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:36 ----------

viraj dönmediğin sürece ağırlıklı olarak ön fren kullanırsın, ama viraj dönerken fren yapman gerekiyorsa arka kaymaması için arka frene hafif basarsın. zaten aklı başında bir adam frene basmak için viraja girmeyi beklemez.

olaki viraja girdin ve yavaşlaman gerekiyor, arka frene bas çek bas çek bas çek. bas çek yapmak sana kaysan bile toparlama şansı verir :) mantıklı mı sizcede? ama ön kaydımı toparlayamassın.

düz yolda ön ve arka frene asılırım ben. 80 ile giderken 4 saniye falandır benim durmam 150 zc ile, frenler fena. motorumun en çok frenini ve tipini seviyorum. ama direksiyonu falan dümdüz tutman lazım öne çok asılacağın zaman. farketmişsinizdir arkayı sıkınca ön amortisörler çöküyor o zamanda ön frene fazla yüklenmemeye çalışın sonra motorun kıçı kalkmasın :) yüz vermeyin motorlara sonra bir tarafları kalkıyor :)
 
Son düzenleme:

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
s1000rr zx10 gibi motoru olan varsa artçı olarak alsın onu. yeni ve doğruyu öğrenmesi için eski bildiklerini hafızasından silmek lazım :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst