Yurt disindan arac getirmek? (Gumruk islerinden anliyan?)

Katılım
19 May 2015
Mesajlar
342
Merhaba arkadaslar acaba aranizda gumruk islerinden anliyan bu isle ugrasan varmidir..ben bu yaza dogru yurt disindsn araba getirmek istiorum..

Bu vergiler yuzunden yurt disinda 3 litre 4 litre motorlarla satilan arabalar bizde 2 litreyle gelio

Neyse tepkim bir yana ben nakliye ve aracin kayit islerini yurt disinda halledebilir.. sad ece tr ye geldiginde bu islerden anliyan arkadas lazim
 
Katılım
9 Kas 2012
Mesajlar
802
Burada konuşulmuştu bu konu net hatırlıyorum. Biraz bakım hocam illaki bulursun :)
 
Katılım
5 Eyl 2014
Mesajlar
1,225
Sahibindende var bitane cbr 250 yeni kasa 7 bin lira istiyor arkadas. Yurt disindan getirtmis ben sahsen inanmam vermemde o parayi
 
Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
622
2000 cc üzerinde ki araçların gümrük vergisi hariç %84 ÖTV, %18 KDV yani toplamda %117,12(KDV, otomobilin değerine ÖTV. eklendikten sonra hesaplanmaktadır) yani ÖTV'nin de KDV'sini ödüyoruz. Araçların yüksek hacimli modellerinin ülkemize getirilmemesinin başlıca sebeplerinden birisi bu sanırım.

Size Gürcistan yolları gözüküyor galiba.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
aracı ülkeye sokarken aracın fiyatından fazla ötv ve kdv ödemek zorunda kalırsın.
 
Katılım
19 May 2015
Mesajlar
342
2000 cc üzerinde ki araçların gümrük vergisi hariç %84 ÖTV, %18 KDV yani toplamda %117,12(KDV, otomobilin değerine ÖTV. eklendikten sonra hesaplanmaktadır) yani ÖTV'nin de KDV'sini ödüyoruz. Araçların yüksek hacimli modellerinin ülkemize getirilmemesinin başlıca sebeplerinden birisi bu sanırım.

Size Gürcistan yolları gözüküyor galiba.

2lt nin otv si %90

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:22 ----------

aracı ülkeye sokarken aracın fiyatından fazla ötv ve kdv ödemek zorunda kalırsın.

Amac o zaten yabanci plaka ile kullanicam
 
Katılım
3 Mar 2015
Mesajlar
978
Gürcistan yada Bulgaristan üzerinden Tr ye araç sokabilirsin yeni yasa tasarısı ile süresi 2 seneye uzatıldı. 2 sene ülkemizde sorunsuz kullanabilirsin, bizzat getirmiş arkadaşım var, hatta bu yaz bende düşünmekteyim.

Önemli olan arabayı oradan alırken güvenilir bir adam bulup dolandırılmamak, Gürcistan da bu işi yapan birçok firma var nette biraz araştırıp bulabilirsin.
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
878
Katılım
19 May 2015
Mesajlar
342
http://www.londrali.com/articles_list/view/1147/bakanliktan-yurt-disindan-getirilen-tasitlar-hakkinda-uyari

benım bulgaristan pasaportum var, hiç bulaşmıyorum. hatta annannem yılın 7-8 ayı orada yaşıyor, 185 gün şartını sağlıyor;onun üzerine alıp getirebilirim istersem, ona rağmen bulaşmıyorum. hiç girişmeyin bence o işe. sonra burada " yurtdışından araç getirdim dolandırıldım" konulu topicler okumayalım.

Hocam annen senenin 7 8 ayi orda kaliosa ordan araci alip turkiyeye aokabilorsiniz.. araci gidip kendiniz alinca nasil bir dolandirilma olucak ki?

Kanunlari arastirdim arkadaslar.. dedigim gibi aenenin 185 gunu yurt disinda kalmis olanlar 24 ay arac getirebiliolar.. aravi gumrukten bizzat kendisi gecirmek zorunda ve araci herhangi bir 3. Sahis kullanamaz.. 1. Derece aile kullanabilir fakat arac sahibi kullanmasi icin ailesine araci getiremez.. aslinda yasalar ve mevzuatlae burda tam deil ama insanlarin genel gorusu 1. Derece akrabanin aracinise senin kullanmanda sorun olmaz.. fakat arac baskanin uzerine ise baglama olabilir..

Ha birde arac ulkeye girdikten sonra yurt disinda satisi gerceklestirip araci kendi uzerinize almaniz da suc gumruk gorevlileri bunu da kontrol ediyormua
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Senin için toparlayayım :

1) Kullanılmış araç ithali yasak. Tek istisnası kesin dönüş yapan yurtdışında yaşayanlar 1 defaya mahsus orada kulandıkları araçarını getirebilirler
2) Sıfır araç getirdiğinde o aracı türkiyede pahalı yapan bütün vergileri aynen senin de ödemen gerekecek. Ayrıca nakliye + antrepo + TSE gümrükçü ücreti gibi ithalatçının toplu olarak ucuza yaptırdığı masrafları sen daha fazla para ödeyerek yapacaksın.

Sonuçta Türkiye 'den almaktan daha pahalıya gelir

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:08 ----------

Gürcistan yada Bulgaristan üzerinden Tr ye araç sokabilirsin yeni yasa tasarısı ile süresi 2 seneye uzatıldı. 2 sene ülkemizde sorunsuz kullanabilirsin, bizzat getirmiş arkadaşım var, hatta bu yaz bende düşünmekteyim.

Önemli olan arabayı oradan alırken güvenilir bir adam bulup dolandırılmamak, Gürcistan da bu işi yapan birçok firma var nette biraz araştırıp bulabilirsin.

Kendi adına yabancı plakalı araç getirebilmen için son 1 yılın 185 gününü yurtdışında geçirmiş olman gerekli. Başkasına adına getirip vekaletle kullanmak yasaklandı, bu şekilde kullanılan tüm araçları gümrük parkına çekmeye başladılar.
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
878
Hocam annen senenin 7 8 ayi orda kaliosa ordan araci alip turkiyeye aokabilorsiniz.. araci gidip kendiniz alinca nasil bir dolandirilma olucak ki?

Kanunlari arastirdim arkadaslar.. dedigim gibi aenenin 185 gunu yurt disinda kalmis olanlar 24 ay arac getirebiliolar.. aravi gumrukten bizzat kendisi gecirmek zorunda ve araci herhangi bir 3. Sahis kullanamaz.. 1. Derece aile kullanabilir fakat arac sahibi kullanmasi icin ailesine araci getiremez.. aslinda yasalar ve mevzuatlae burda tam deil ama insanlarin genel gorusu 1. Derece akrabanin aracinise senin kullanmanda sorun olmaz.. fakat arac baskanin uzerine ise baglama olabilir..

Ha birde arac ulkeye girdikten sonra yurt disinda satisi gerceklestirip araci kendi uzerinize almaniz da suc gumruk gorevlileri bunu da kontrol ediyormua

dostum senelerdir gidip geliyoruz. sınır geçişlerinde çektiklerimi ben bilirim.getirdiğin 3-5 kg et için bile saatlerce uğraşabiliyorsun. o yüzden koskoca arabayla hiç uğraşamam. bir de burada allah korusun bir kaza yaptığında sigorta-kasko işleri çok uğraştırır. türk plakalı aracımızla kaza yaptığımızda bile günlerce uğraşırken,yabancı plaka ile yapacağım kazada ne kadar uğraşacağımı tahmin bile edemiyorum.
 
Katılım
19 May 2015
Mesajlar
342
Senin için toparlayayım :

1) Kullanılmış araç ithali yasak. Tek istisnası kesin dönüş yapan yurtdışında yaşayanlar 1 defaya mahsus orada kulandıkları araçarını getirebilirler
2) Sıfır araç getirdiğinde o aracı türkiyede pahalı yapan bütün vergileri aynen senin de ödemen gerekecek. Ayrıca nakliye + antrepo + TSE gümrükçü ücreti gibi ithalatçının toplu olarak ucuza yaptırdığı masrafları sen daha fazla para ödeyerek yapacaksın.

Sonuçta Türkiye 'den almaktan daha pahalıya gelir

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:08 ----------



Kendi adına yabancı plakalı araç getirebilmen için son 1 yılın 185 gününü yurtdışında geçirmiş olman gerekli. Başkasına adına getirip vekaletle kullanmak yasaklandı, bu şekilde kullanılan tüm araçları gümrük parkına çekmeye başladılar.

Dostum abimin adina getiricem. 1.derece yakiari kullanabiliyormus araci..

Yada mavi plaka almayi dusunuorum ma olanlardan fakat ondada teyminat yatirdigin icin ayni ucrete denk geliyormus
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst