Honda Honda CBR-600RR Kullanıcıları/Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
1-3-6-9-12-15-18 ... Bin KM lerde değişim yapıyorum. Gerci sifir aldığım motorlarda max 7ooo km gördüm simdiye kadar :)
 
Katılım
19 May 2015
Mesajlar
342
sorunla karşılaşmadım da yanlış anlamadıysam 0 motorda rodaj bitene kadar mineral yağ daha iyi mesajını çıkardım ben sizden fabrika mineral yağ koyuyor bildiğim kadarıyla ve 1000 km de rodaj sözde bitiyor sorun yok aslında , bence asıl rodaj bence 2500 km civarı biter ve ölümüne gazlayabilirsin istersen ve maça yerse :queen: bundan sonra

gerçi ben motorumun yağını şu an 2300 km deyim 2500 veya 3000 de değiştireceğim , sık değiştirince sorun olmaz zannedersem

Aynen hocam cogu kaynak 2500km gibi tam olarak rodaj bittigini soler ama cok kafaniza takmayin 1000 km sonucta fabrika yagi yetmistir :)

Haa noolur motorunuzun omru 500 bin km deilde 495bin km olur cok da kafaya takilmaz bence o :)

Sifir yagi dokup full sentetik koyanlar var 0km iken onlar biraz sorun :)

Ben motul 3000 10w30 kullaniorum suan gayet de memlunum cok guzel devir aliyor alet tepkileri cok guzel.. 500 km de eneos koymustum pek memlun kalmadim. Muhtamelen bidahaki degisimimde gene 3000 ile devam ederim tek skintisi isininca yag biraz inceliyor hissettirio ama mineral oda :D

Bunlarda bizim yag degisimimizden :)


 
Son düzenleme:
Katılım
25 Şub 2013
Mesajlar
1,085
Bendeki 1100 xx 85.000km de ama ne eksiltme nede renkte kararma var.10-40 motul 5100 ile devam edeceğim bende.yazın 10-50 ye geçerim.
 
Katılım
26 Haz 2014
Mesajlar
1,319
Hocam bu Motul 3000 yarı sentetik mi ? Aynı 5100 gibi.
Yoksa tam mineral mi ? Yada tam mineral yağ var mı ?
 
Katılım
25 Şub 2013
Mesajlar
1,085
Hocam bu Motul 3000 yarı sentetik mi ? Aynı 5100 gibi.
Yoksa tam mineral mi ? Yada tam mineral yağ var mı ?

sitesinde mineral/teknosentez(yarı sentetik)/100de100 tam sentetik olarak ayırmış.

3000 i mineral grubuna almış ama 100de100 mineral değildir.illaki katkı oluyor içinde ama yarı sentetik denilecek kadar fazla değil tahminim
 
Katılım
26 Haz 2014
Mesajlar
1,319
Teşekkürler hocam. Ayrı olarak "mineral" diye geçen bir grup varmış demek ki. Ben mineral yağları hep "yarı sentetik" olarak geçen yağlar olarak biliyordum.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
8 Tem 2006
Mesajlar
968
Bildiğiniz gibi mazda rx8 wankel motor kullanıyor. Bu araç türkiyeye ilk geldiği zamanlarda milletimiz daha pahalı olan daha iyidir diye sentetik yağ kullanmışlar ve motor ömürleri olması gerekenin 1/3 yada 5/1 kadar, yani olması gerekenden çok daha kısa zamanda motorlar bitiyormuş. Halbuki mazda motorda aslında daha ucuz olan mineral yağ kullanılmasını öneriyormuş. Bu yüzden şahsi düşüncem üreticinin önerdiği yağı kullanmaktır.
 
Son düzenleme:

Ygz

Katılım
22 Haz 2014
Mesajlar
320
Bildiğiniz gibi mazda rx8 wankel motor kullanıyor. Bu araç türkiyeye ilk geldiği zamanlarda milletimiz daha pahalı olan daha iyidir diye sentetik yağ kullanmışlar ve motor ömürleri olması gerekenin 1/3 yada 5/1 kadar, yani olması gerekenden çok daha kısa zamanda motorlar bitiyormuş. Halbuki mazda motorda aslında daha ucuz olan mineral yağ kullanılmasını öneriyormuş. Bu yüzden şahsi düşüncem üreticinin önerdiği yağı kullanmaktır.

Hocam o öyle değil delixia yağlar araba ilk geldiğinde yoktu piyasada 2sene sonra geldi ondan o millette bilmiyordu
 
Katılım
13 Ara 2009
Mesajlar
106
Sonuç olarak hangi yağı kullanıcaz şimdi? 4000 km'deyim yakında bakima girecez sanırım. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:12 ----------

Daha once paylaşılmış olabilir. Göremedim kusuruma bakamayın. Motor soğukken kaç dereceye kadar ısınmasını bekliyorsunuz? Ben 50° den önce gaza dokunmuyorum.
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
60 derecede harekete geçiyorum otoparktan cikana kadar 68 70 oluyor zaten ...
Motul 5100 - 1040 deneyin memnun kalirsiniz ...
 
Katılım
19 May 2015
Mesajlar
342
Bende 70 dereceye gelince genelde hareket ediorum yanliz yagin isinmasi 5 10 kadar suruor arkadaslar oo 70 oldu diyip hemen gaza asilmayalim

Suana kadar motul 3000 ve eneos mineral yaglarini kullandim ikisi arasinda motul :) ben gene sizin icin tam yada yari sentetik oneririm yuksek devir ceviren motor sonucta..
 
Katılım
13 Ara 2013
Mesajlar
447
Motosikleti
2013 Kuba XR 125 - 2023 MG V85TT
Doğan sizin R6 cılar çok efendi sürüyor ya maşallah :)
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Bizim seyir hizimiz ortalama 120/130 dur; max vites devrimiz de genel olarak 12 - 13 bin devirdir o da cok dolmussak ...
R6 lar yeni alindi simdi hevesleri var biraz bir de motora alisma evresi o yuzden dikkatli kullanmalari gerekiyor
 
Katılım
27 Şub 2014
Mesajlar
2,829
15 bin - 30 bin lira arası 600rr ları sıralıyorum. 55 ilandan 50 si patlak bakımsız kötü motorlar kalan birkaçı temiz 1-2 tanesi ile 2011 2012 yuksek km de temiz motorlar. Şöyle 25 veriyim temiz 600rr bulayım olayı zor olcak gibi ne kötü ya
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
8 Tem 2006
Mesajlar
968
Patlak derken tam olarak ne kastettiğiniz anlayamadım ama. Boyasız, düşmemiş aramak çok mantıklı değil. Abs si olmyan spor bir alet için. İnşallah bulursunuz iyi bişey. Kısmet.
 
Katılım
27 Şub 2014
Mesajlar
2,829
Patlak derken tam olarak ne kastettiğiniz anlayamadım ama. Boyasız, düşmemiş aramak çok mantıklı değil. Abs si olmyan spor bir alet için. İnşallah bulursunuz iyi bişey. Kısmet.

Patlak = bakımsız, ilanın açıklamasına hiçbişey yazılmamış, duzgun fotosu yada ilan başlıgı olmayan motor ilanları demek. 0 motor arasam sahibindene değil bayiye giderdim zaten inş Martta alıcam zaten bakalım
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Patlak = bakımsız, ilanın açıklamasına hiçbişey yazılmamış, duzgun fotosu yada ilan başlıgı olmayan motor ilanları demek. 0 motor arasam sahibindene değil bayiye giderdim zaten inş Martta alıcam zaten bakalım

Bildiğim bişi var, kullanılmayan motosiklet temiz kaliyor :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst