TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
Rolantiyi 1400 devire ayarladım ama motoru isitmam uzun sürüyor ve farları kapatıp motoru çalıştırmam gerekiyor ve devir 1200 yada 1100 lerde duruyor diyorum ha stop etti ha edecek , farları motor iyice isinmadan actiysam tam 1000 devir de duruyor ve çoğu zaman stop ediyor ayrıca devir 1100lerdeyken far güçsüz yanıyor gaz verip deviri yükselttiğimde far duzeliyor acaba normal mi yoksa akümde sorun mu var motorum 2012 model neredeyse 28 bin km olacak benden önceki sahibi aküye müdahale etti mi bilmiyorum.

Ayrıca tvs parça sitesinde gezinirken zincir muhafazası gördüm stokta yoktu acaba yağmur için kullanışlı olur mu?

Ve motorum la iki defa kaza yaptım bunlar da frenlemeden kaynaklı sağ yatmasiydi motoru benden başka kullanan yok ve park ettiğim yerde sola düşmesinin imkânı ve düşürecek kimse yok , geçen genel bakım icin servise götürmüştüm ama alırken bir ahmaklık ettim ve motorun etrafına bakmadim bir değişiklik var mı diye 3,4 gün sonra Sol koruma demirinde göçüklük ve boya atması gordum sonra bir baktım ön koruma , orta koruma , zincirin yanındaki eteklik bunların hepsinde göçüklük gördüm motorum sola yatmış ama bunu servis mi yaptı başka bir şekilde mi oldu bilemiyorum ama sadece düşmeden olacak birşey değil sürüklenme gibi düşünüyorum , servise gidip siz yaptınız da diyemiyorum bir daha bu yetkili servise gitmeli miyim sizce?

Nem yükseldiğinde ve ısı düştüğünde normaldir. Sonuçta karbüratörlü makina. Rölantiyi bir tık daha arttırırsan muhtemelen sorun yaşamazsın. Zaten 1500 devir civarı diyor rölanti ayarı için. Ha ama sorunun iyice can sıkıcı hale geldiyse işinin ehli bir serviste karbüratör temizliği yaptırabilirsin. Ben yaptırdım zamanında kendine geliyor alet resmen.


Zinciri yağmurdan bir tek yağ korur. Zincir korumadan kastın ne bilmiyorum ama tercih senin. Dene biz de öğrenelim :)

Düşme konusunda ise açık açık servisle konuş, adamların tavrına göre bir tutum belirle derim ben. Muhtemelen suçu kabul etmeyip ödeme işine yanaşmayacaklardır(ki normaldir adam nereden bilsin senin dışarda düşürmediğini daha sen bile emin olamıyorken?) ama tutumu sana bir daha gidip gitmeme konusunda bir fikir verir en azından. :)
 
Katılım
11 Nis 2015
Mesajlar
230
Fazla veya az demek bana düşmez mal senin malın ,ama ben yeni sattım (2 hafta önce) fiyatı sana söyleyim 2014 model ,2015 trafiğe çıkışlı 5500 Km de çok temiz bir moturdu 4250 anlaştık satış anında 4200 veriyim dedi bende sesimi çıkarmadım,hadi öyle olsun dedim, yani 4250 ..Lastikleri IRC idi başka bir artısıda(çanta ıvır zıvır gibi) yoktu ..Satış yeri istanbul..Buna göre kendi fiyatını kıyasla az çok kendin karar ver..

Benim ekstraları 400 den saysan motor 4000 e gelir zaten 100-200 neyse pazarlık düşünerek yazdım fiyatı eder 3800.. Ayrıca benim gördüğüm kadarıyla ikinci el İstanbul da bi nebze ucuz gibi Ankara ya göre..
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Haz 2015
Mesajlar
313
Motor 5300 e geldi. 6000 de hava filtresi, buji, yağ değişecek. Şu an motor da tam sentetik motul 10 40 var. Emin değilim ama yarı sentetikten tam sentetiğe geçince titreşim arttı gibi hissediyorum. 4000 de yağı değiştirdiğim de farklı gelmişti çünkü. Bu sefer yarı sentetik koyarak bu durumu test etmeyi planlıyorum.

Ayrıca hava filtresi ve bujiler eğer ucuz ise yenisiyle değiştirteceğim. Geçen yağ süzgecini değiştirelim dediğim de gerek yok dedi usta. Ben yine de yenisini taktırdım elbet. 5 liralık şeyin lafını mı yapıcam motora. Hava filtresi için de durum buysa yenisini alıcam.

Karburatör temizliği ve subap ayarlarına bakarlar mı? Ne zaman ve ne olduğun da bakılması gerektiğini bilmiyorum ondan soruyorum.
 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
Motor 5300 e geldi. 6000 de hava filtresi, buji, yağ değişecek. Şu an motor da tam sentetik motul 10 40 var. Emin değilim ama yarı sentetikten tam sentetiğe geçince titreşim arttı gibi hissediyorum. 4000 de yağı değiştirdiğim de farklı gelmişti çünkü. Bu sefer yarı sentetik koyarak bu durumu test etmeyi planlıyorum.

Ayrıca hava filtresi ve bujiler eğer ucuz ise yenisiyle değiştirteceğim. Geçen yağ süzgecini değiştirelim dediğim de gerek yok dedi usta. Ben yine de yenisini taktırdım elbet. 5 liralık şeyin lafını mı yapıcam motora. Hava filtresi için de durum buysa yenisini alıcam.

Karburatör temizliği ve subap ayarlarına bakarlar mı? Ne zaman ve ne olduğun da bakılması gerektiğini bilmiyorum ondan soruyorum.

Dostum hava filtresi çok zor yıpranıyor TVS'nin.Buji'nin de zamanı yanlış hatırlamıyorsam 10.000 ya da 15.000 km de birdi. Kitapçıkta yazar.

Filtreyi değiştirmek fuzuli para eğer toz toprak yollarda çok kullanmadıysan ve sorun çıkarmıyorsa. İçerden dışarı kompresörle hava bas geç benzincide. Buji için ise yanında en azından 1 tane taşı derim extradan. Buji anahtarı da elbette. Ne olur ne olmaz.

Karbüratör temizliği ve subap ayarı riskli iş eğer işinin ehline yaptırmazsan. Gerek olmadıkça yaptırmamakta fayda var. IT tarafında bir laf vardır. Çalışan sistemi elleme :)
 
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
296
hayırlı geceler
Bazı arkadaşlar yağmurlu havalarda ateşleme ile ilgili sıkıntı yaşamışlardır.bu araçlarla da ateşleme ilgili gecerli bir sıkıntıdır.
kesin çözümü ise wd 40 dır evet kesin çözüm :)
bobin kısmından başlayıp bujiye kadar bol döküm sıkın hava filtresinin alt kısmına kadar suyun içinden geçseniz de gitseniz de hiç bir şey olmaz.
biraz reklam gibi oldu ama gerceği bu.
 
Katılım
11 Ağu 2014
Mesajlar
140
Nem yükseldiğinde ve ısı düştüğünde normaldir. Sonuçta karbüratörlü makina. Rölantiyi bir tık daha arttırırsan muhtemelen sorun yaşamazsın. Zaten 1500 devir civarı diyor rölanti ayarı için. Ha ama sorunun iyice can sıkıcı hale geldiyse işinin ehli bir serviste karbüratör temizliği yaptırabilirsin. Ben yaptırdım zamanında kendine geliyor alet resmen.


Zinciri yağmurdan bir tek yağ korur. Zincir korumadan kastın ne bilmiyorum ama tercih senin. Dene biz de öğrenelim :)

Düşme konusunda ise açık açık servisle konuş, adamların tavrına göre bir tutum belirle derim ben. Muhtemelen suçu kabul etmeyip ödeme işine yanaşmayacaklardır(ki normaldir adam nereden bilsin senin dışarda düşürmediğini daha sen bile emin olamıyorken?) ama tutumu sana bir daha gidip gitmeme konusunda bir fikir verir en azından. :)

Teşekkürler hocam zincir korumadan kasıtım ıslanmasını engellemek artık yağmur başladığı için haftada bir temizlik yapmak gerekcek heralde onu biraz daha erteleyebilmek için söylemiştim.Karbüratör temizliği yaptırmıştım hatta sübap ayarıda çekilmişti ama yetkili serviste değil haliyle sübap boşluklarını tam ayarlayamamış adam ve vuruntulu çalışıyordu motor sonra servise gittim dedim sübap ayarı çekilecek adam baktı dedi genel bakıma sokacağız dedim daha 400km önce yağ değiştim gerek yok bakıma adam zorla s*ktu anlıyacağınız bana 50 liralık işi 205 liraya yaptı.

Bir de ben düşürme konusunda bana söylemeleri gerekirdi aldığım zaman etrafına baksaydım yalanlayamazlardı ama şimdi yalanlayabilirler o yüzden oraya gitmemek en iyisi :)

İlginiz için teşekkürler.
 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
sonra servise gittim dedim sübap ayarı çekilecek adam baktı dedi genel bakıma sokacağız dedim daha 400km önce yağ değiştim gerek yok bakıma adam zorla s*ktu anlıyacağınız bana 50 liralık işi 205 liraya yaptı.

Bir de ben düşürme konusunda bana söylemeleri gerekirdi aldığım zaman etrafına baksaydım yalanlayamazlardı ama şimdi yalanlayabilirler o yüzden oraya gitmemek en iyisi :)

İlginiz için teşekkürler.

Rica ederim de adam daha önce ne yapıldığını bilemiyeceği için komple elden geçirmesi normal. Kazıklamaya çalışmış gibi bir algı yaratsa da işin doğrusunu yapmış aslında.

Anladığım bir şekilde içine sinmemiş servis. Bu durumda tekrar oraya götürmemen en iyisi ama anlattıklarından gördüğüm eğer motor serviste düşmemişse pek yanlış birşey yok yaptıklarında.

Eğer orada düşürdüklerine dair bir şüphe varsa aklında hiç götürme.Düşürmüş olsalarda olmasalarda yaptıkları iyi kötü herşey gözüne bakacak :)
Ama aklında bulunsun. Her zaman motoru serviste teslim almadan önce ilk olarak yapılan işi, sonrasında da sağını solunu bir kontrol et.

Geçmiş olsun.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Ağu 2015
Mesajlar
456
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Benim ekstraları 400 den saysan motor 4000 e gelir zaten 100-200 neyse pazarlık düşünerek yazdım fiyatı eder 3800.. Ayrıca benim gördüğüm kadarıyla ikinci el İstanbul da bi nebze ucuz gibi Ankara ya göre..

Ömer bey bir şey diyemem fikir olsun diye yazdım.Bu iş nasip kısmet işi..
 
Katılım
11 Ağu 2014
Mesajlar
140
Rica ederim de adam daha önce ne yapıldığını bilemiyeceği için komple elden geçirmesi normal. Kazıklamaya çalışmış gibi bir algı yaratsa da işin doğrusunu yapmış aslında.

Anladığım bir şekilde içine sinmemiş servis. Bu durumda tekrar oraya götürmemen en iyisi ama anlattıklarından gördüğüm eğer motor serviste düşmemişse pek yanlış birşey yok yaptıklarında.

Eğer orada düşürdüklerine dair bir şüphe varsa aklında hiç götürme.Düşürmüş olsalarda olmasalarda yaptıkları iyi kötü herşey gözüne bakacak :)
Ama aklında bulunsun. Her zaman motoru serviste teslim almadan önce ilk olarak yapılan işi, sonrasında da sağını solunu bir kontrol et.

Geçmiş olsun.
Hocam teşekkürler, benim motoruma piston silindir gerekiyormuş kompresyonu düşükmüş servis gittiği yere kadar gitsin sonra değiştiririz dedi ortalama fiyat nedir seneye Allah izin verirse üni ye başlıycam ve motorun sorunsuz olmasını istiyorum fakat benden mi kaynaklanıyor bilmiyorum ama aldığımdan beri masraf çıkartıyor sizce bir expertize sokup neler gerekiyorsa yapayım mı yoksa piyasa değerinin altında verip biraz para biriktirip yeni modeline mi geçeyim tavsiyeniz nedir?
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
264
Çok yakında bende aranızdayım yaklaşık 1,5 hafta sonra kısmetse :)
2013 Model sıfır makinemle - henüz ehliyetim yok birsure garajda yatacak motor bu süre zarfında plakada çıkarmayı düşünmüyorum. Çok yakında inşallah resimlerini paylaşırım.
 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
Çok yakında bende aranızdayım yaklaşık 1,5 hafta sonra kısmetse :)
2013 Model sıfır makinemle - henüz ehliyetim yok birsure garajda yatacak motor bu süre zarfında plakada çıkarmayı düşünmüyorum. Çok yakında inşallah resimlerini paylaşırım.

Hoşgeldin :)
 
Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
462
Hocam teşekkürler, benim motoruma piston silindir gerekiyormuş kompresyonu düşükmüş servis gittiği yere kadar gitsin sonra değiştiririz dedi ortalama fiyat nedir seneye Allah izin verirse üni ye başlıycam ve motorun sorunsuz olmasını istiyorum fakat benden mi kaynaklanıyor bilmiyorum ama aldığımdan beri masraf çıkartıyor sizce bir expertize sokup neler gerekiyorsa yapayım mı yoksa piyasa değerinin altında verip biraz para biriktirip yeni modeline mi geçeyim tavsiyeniz nedir?

Benim motorda gaz yemiyordu. Servise gittim bana da silindir zayıf dediler. Karbüratörde sorun olduğunu söyledim benden iyi mi biliyorsun dediler. Diyafram aldım bi tane kendim taktım motor eskisi gibi hatta daha iyi. Benim motorumda yokuşlarda vites 1'e düşmek gerekiyordu düz yolda son hız 60'tı. Yokuşlarda dip gaz son hız 18-20 gidip geliyordu. Bana 750 lira fiyat çektikleri için ben yaptıramamıştım motorumu. O halde işe gidip geliyordum mecburen. Gece geç döndüğüm için motorsuz olmuyordu. Ama benim aklımdaki olay ise 16 binde düzgün kullanılmış bi motorun silindiri Nasıl zayıf olur. Aniden oldu birde.

Ben adım gibi sorunun karbüratörde olduğunu biliyorum fakat servis öyle demiyor. O yüzden kendim yapmaya kalkıştım ve yaptım. Kardeşim motorun gerektiği gibi gidiyorsa, motorun yağ yakmıyorsa silindir piston değişmeye ne gerek var. Sana özelden mesaj attım. Daha önce baya konuşmuştuk seninle bende seninle aynı sorunu yaşayıp atlattım.
 
Katılım
11 Ağu 2014
Mesajlar
140
Benim motorda gaz yemiyordu. Servise gittim bana da silindir zayıf dediler. Karbüratörde sorun olduğunu söyledim benden iyi mi biliyorsun dediler. Diyafram aldım bi tane kendim taktım motor eskisi gibi hatta daha iyi. Benim motorumda yokuşlarda vites 1'e düşmek gerekiyordu düz yolda son hız 60'tı. Yokuşlarda dip gaz son hız 18-20 gidip geliyordu. Bana 750 lira fiyat çektikleri için ben yaptıramamıştım motorumu. O halde işe gidip geliyordum mecburen. Gece geç döndüğüm için motorsuz olmuyordu. Ama benim aklımdaki olay ise 16 binde düzgün kullanılmış bi motorun silindiri Nasıl zayıf olur. Aniden oldu birde.

Ben adım gibi sorunun karbüratörde olduğunu biliyorum fakat servis öyle demiyor. O yüzden kendim yapmaya kalkıştım ve yaptım. Kardeşim motorun gerektiği gibi gidiyorsa, motorun yağ yakmıyorsa silindir piston değişmeye ne gerek var. Sana özelden mesaj attım. Daha önce baya konuşmuştuk seninle bende seninle aynı sorunu yaşayıp atlattım.

Devam ettim hocam özelden
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
Rolantiyi 1400 devire ayarladım ama motoru isitmam uzun sürüyor ve farları kapatıp motoru çalıştırmam gerekiyor ve devir 1200 yada 1100 lerde duruyor diyorum ha stop etti ha edecek , farları motor iyice isinmadan actiysam tam 1000 devir de duruyor ve çoğu zaman stop ediyor ayrıca devir 1100lerdeyken far güçsüz yanıyor gaz verip deviri yükselttiğimde far duzeliyor acaba normal mi yoksa akümde sorun mu var motorum 2012 model neredeyse 28 bin km olacak benden önceki sahibi aküye müdahale etti mi bilmiyorum.

Ayrıca tvs parça sitesinde gezinirken zincir muhafazası gördüm stokta yoktu acaba yağmur için kullanışlı olur mu?

Ve motorum la iki defa kaza yaptım bunlar da frenlemeden kaynaklı sağ yatmasiydi motoru benden başka kullanan yok ve park ettiğim yerde sola düşmesinin imkânı ve düşürecek kimse yok , geçen genel bakım icin servise götürmüştüm ama alırken bir ahmaklık ettim ve motorun etrafına bakmadim bir değişiklik var mı diye 3,4 gün sonra Sol koruma demirinde göçüklük ve boya atması gordum sonra bir baktım ön koruma , orta koruma , zincirin yanındaki eteklik bunların hepsinde göçüklük gördüm motorum sola yatmış ama bunu servis mi yaptı başka bir şekilde mi oldu bilemiyorum ama sadece düşmeden olacak birşey değil sürüklenme gibi düşünüyorum , servise gidip siz yaptınız da diyemiyorum bir daha bu yetkili servise gitmeli miyim sizce?

Kendinden eminsen, servise telefon aç sor.
 
Katılım
11 Ağu 2014
Mesajlar
140
Kendinden eminsen, servise telefon aç sor.
Emin olamiyorum yani kendim yapmadığıma eminim ama park halindeyken yapılmış birşey de olabilir biri düşürüp tekrar kaldırmış olabilir ki zaten hata bende servisten alırken kontrol etmedim etseydim hiçbir sıkıntı olmayacaktı.
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
989
bilmediğim için soruyorum karbüratörün içinde diyafram dediğiniz parça gazı açtığımızda piston gb kendini yukarı çeken parça mı ?


eski motorumda scooterımda başıma gelen bi olay vardı gece manisadan izmire gelirken köy yolunda ismi pek bilinmeyen bi petrolden benzin aldım 1 km gitmeden motor gaz yememeye başladı düz yolda en fazla 60 rampada ise 20 ye kadar düşüyordu manisanın çıkısında bi kamyonun rüzgarına girip sabuncu beli rampasını filan o şekilde çıkmıştım ertesi gün motorcuya gittim direk karbüratörü açtı bi parça vardı onu gösterdi bunun plastiği özelliğini kaybetmiş gazı açtığında yukarı kalkması lazım kalkmıyo dedi 15 tl ye o parçayı değiştirdi sorun düzeldi
 
Katılım
11 Ağu 2014
Mesajlar
140
bilmediğim için soruyorum karbüratörün içinde diyafram dediğiniz parça gazı açtığımızda piston gb kendini yukarı çeken parça mı ?


eski motorumda scooterımda başıma gelen bi olay vardı gece manisadan izmire gelirken köy yolunda ismi pek bilinmeyen bi petrolden benzin aldım 1 km gitmeden motor gaz yememeye başladı düz yolda en fazla 60 rampada ise 20 ye kadar düşüyordu manisanın çıkısında bi kamyonun rüzgarına girip sabuncu beli rampasını filan o şekilde çıkmıştım ertesi gün motorcuya gittim direk karbüratörü açtı bi parça vardı onu gösterdi bunun plastiği özelliğini kaybetmiş gazı açtığında yukarı kalkması lazım kalkmıyo dedi 15 tl ye o parçayı değiştirdi sorun düzeldi

Pek bir bilgim yok fakat karbüratör diyaframı 15-20bin km de özelliğini yitiriyormuş benim motorumda da aniden bozulma oldu rölantide durmuyordu diyaframı değiştirdik sorun düzelmişti o parça sertleşiyormuş sanırım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst