honda bayisinin zincir yaglama anlayisi

Katılım
8 Tem 2015
Mesajlar
36
Sorun yok, orjinal zincir 8-10 bin km gider diyolar Pulsarda. 3000km'yi geçti zincirde bir yıpranma veya abartılı uzama yok. Zincire zarar vermiyo. Bir avuç kadar grese 30-40ml falan yağ ekleyip karıştırıyorum. Aslında yağ-gres oranı konusunda net bir kararım yok, gresi biraz yumuşatıp sulandıracak kadar koyuyorum iş görüyo. Demir çubukla karışımı zincire sürüyorum.

Dostum sadece motor yağı koysak olur mu ?
 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
Sorun yok, orjinal zincir 8-10 bin km gider diyolar Pulsarda. 3000km'yi geçti zincirde bir yıpranma veya abartılı uzama yok. Zincire zarar vermiyo. Bir avuç kadar grese 30-40ml falan yağ ekleyip karıştırıyorum. Aslında yağ-gres oranı konusunda net bir kararım yok, gresi biraz yumuşatıp sulandıracak kadar koyuyorum iş görüyo. Demir çubukla karışımı zincire sürüyorum.

Sprey bitince deneyeyim bende. Toz toprak çok topluyormu peki?
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Sprey bitince deneyeyim bende. Toz toprak çok topluyormu peki?
Motoru biraz kullanınca yağ eriyip zincirin aralarına giriyor zincirin her tarafını sarıyor. Zincirin üzerinde topak topak kalmıyo ki toz toplasın. Toz toprak konusunda zincir yağından farkı olacağını sanmıyorum. Motoru stabilize yola sokup tozutmuştum bir kere, zincirde fazla bir toz yoktu.
 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
Motoru biraz kullanınca yağ eriyip zincirin aralarına giriyor zincirin her tarafını sarıyor. Zincirin üzerinde topak topak kalmıyo ki toz toplasın. Toz toprak konusunda zincir yağından farkı olacağını sanmıyorum. Motoru stabilize yola sokup tozutmuştum bir kere, zincirde fazla bir toz yoktu.

Eyvallah dostum sağolasın. Deneyeyim.
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
ipone yarış için üretilen yüksek tutuculu yağını alın. güzel bi şekilde sıçratmadan kendiniz sıkın böyle basit şeyleri kendiniz yapın. videoları da aratıp izleyin yüzlerce nasıl yağlanır diye gösterilen video var
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
yahu hemen kızmayın bol bol yağlamışlar işte.. :pl:
neyse Allah kaza bela vermesin. :) düşüncesizce ve ihmalkar davranmışlar..
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
989
hocam öncelikle motorun yağını rengine göre değiştirme ben mesleğimi yapamasamda makine teknikeriyim yağın renginden yağın ne durumda olduğu anlaşılmaz yağı baş parmağına sür işaret parmağınla baş parmağını birleştirip yavaşca ayır eğer yağ iki parmak arasında uzuyorsa yap sağlamadır film tabakası özelliğini kaybetmemmiştir yağını km.bazında değiştir cbr 600 sahipleri kaç binde yağ değiştiriyolar ona göre değiştir....zincirini de kendin temizle kendin yağla yağladıktan sonra kurumaya bırak aksamdan fılan temızle yagla ertesı gun bın motora o zamana kadar yağ kurur ertesı gun yagın atma yapmaz toz kır fılanda toplamaz
 
Katılım
19 May 2015
Mesajlar
342
hocam öncelikle motorun yağını rengine göre değiştirme ben mesleğimi yapamasamda makine teknikeriyim yağın renginden yağın ne durumda olduğu anlaşılmaz yağı baş parmağına sür işaret parmağınla baş parmağını birleştirip yavaşca ayır eğer yağ iki parmak arasında uzuyorsa yap sağlamadır film tabakası özelliğini kaybetmemmiştir yağını km.bazında değiştir cbr 600 sahipleri kaç binde yağ değiştiriyolar ona göre değiştir....zincirini de kendin temizle kendin yağla yağladıktan sonra kurumaya bırak aksamdan fılan temızle yagla ertesı gun bın motora o zamana kadar yağ kurur ertesı gun yagın atma yapmaz toz kır fılanda toplamaz

Hocam yanlis anlasilma olmus sanirim burda. Ben yaglamadim boyle servis yagladi..

Anes motora motor yagi ve filtre degisimi icin gitmistim... Onlar da zincirine de bakalim silip yagliyalim dedi.. (motor yagini filan beklerken, yeni musteri oldugum icin heralde... parafilan da almadilar)

Birde boyle bi sekilde hic bi zaman atmiyo zincirden yag... Cizgi cizgi atiyo bir damla atio oda donen lastikde cizgi oluyo... Burda adam yaglarken vurdumduymazcasina lastige diske eli nereye geldiyse sikmis

Zincirini kendim yagliyorum.. yaklasik 250km de bir filan :) Daha 2 kere yagladim:mrgreen:
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
989
Hocam yanlis anlasilma olmus sanirim burda. Ben yaglamadim boyle servis yagladi..

Anes motora motor yagi ve filtre degisimi icin gitmistim... Onlar da zincirine de bakalim silip yagliyalim dedi.. (motor yagini filan beklerken, yeni musteri oldugum icin heralde... parafilan da almadilar)

Birde boyle bi sekilde hic bi zaman atmiyo zincirden yag... Cizgi cizgi atiyo bir damla atio oda donen lastikde cizgi oluyo... Burda adam yaglarken vurdumduymazcasina lastige diske eli nereye geldiyse sikmis

Zincirini kendim yagliyorum.. yaklasik 250km de bir filan :) Daha 2 kere yagladim:mrgreen:


bılıyorum hocam onların yaptığını sen yagı sıyah olmustu değişim için gittim yazmısın ondan yazdım :)
 
Katılım
25 Eyl 2014
Mesajlar
1,913
zinciri yağladıkdan sonra yarım saat kadar sürüş yapmamak gerekir aksi halde lastiğiniz jantınız vede diskiniz yağ içinde kalır..

tabi bu sizin hatanız değil müsaade etmemeleri gerekirdi çıkmanıza..

kendim Anes motordan servis almadım ama yedek parça ve aksesuar satın aldım ilgi alaka güzeldi..

geçmiş olsun diyelim..

Zinciri yağlar yağlamaz bile yola çıkılsa lastik yüzeyi yağ olamaz. Yanak yağ olabilir en fazla ve jant kirlenir. Dikkat ederseniz frenin açık aksamı da hep zincirin ters tarafındadır, yani frenin de yağ olması söz konusu değil.
 
Katılım
27 Şub 2014
Mesajlar
2,829
hangi anes bu halkalı sanırım? yapılacak iş değil ya tüm servisler tüm markalarda tırt arkadaş
 
Katılım
19 May 2015
Mesajlar
342
bılıyorum hocam onların yaptığını sen yagı sıyah olmustu değişim için gittim yazmısın ondan yazdım :)

Paron hocam ben gece gece saglikli okuyamamisim :) evet haklisiniz motor yagi konusunds aslindz gitmemin buyuk bir sebebide yeni motordan olusan capaklardi onlar motordan gitsin istedim..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst