aşırı yakıt tüketimi.

Katılım
5 Ağu 2007
Mesajlar
74
Ozaman hava filtresine ve karbüratöre baktıracağım başka çare yok :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:16 ----------

Ben birde ateşleme sisteminden şüpheleniyorum çünkü motor rölantide sayarken hafif devir yükseliyor ve alçalıyor ama motor soğukken böyle bişey yapmıyor zaten yarın ustaya götürecegim umarım sorunu çözer
 
Katılım
5 Ağu 2007
Mesajlar
74
Ha bu arada aslında konuyu açarken söylemem gerekirdi ama unutmuşum motor ısındıktan sonra rölantide hafif dalgalanma oluyor bunun sanırım hava ayaryla bi ilgisi yok çünkü o ayarı kurcaladıgım zamanda düzelmedi dalgalanma
 
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
440
Bujim kurum bağladı demişsin. Motorun zengin karışım yani az hava çok benzin ile çalışıyor. Karbüratör ayarı yaptır, yaptırdıktan sonra buji ve hava filitresini değiştir.
Not:Hava ayarı yapmadan önce bujinin ve hava filitresinin iyi durumda olup olmadığını kontrol edin.
 
Katılım
23 Ağu 2015
Mesajlar
39
Aynı motoru bende kullanıyorum. 17 krş - 21 krş arası seyretti hep yakıtım cidden biraz yakan aletler dostum :) 2012 model bendeki 10.000 km de
 
Katılım
5 Ağu 2007
Mesajlar
74
Aynı motoru bende kullanıyorum. 17 krş - 21 krş arası seyretti hep yakıtım cidden biraz yakan aletler dostum :) 2012 model bendeki 10.000 km de

Galiba 2 egzozlu olduğu için ve diğer 150 lik motorlara göre biraz ağır olduğundan biraz fazla yakıyor :)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Aynı motoru bende kullanıyorum. 17 krş - 21 krş arası seyretti hep yakıtım cidden biraz yakan aletler dostum :) 2012 model bendeki 10.000 km de
Motorunuz ikinci el ise silindiri eski sahibi zamanında sökülüp takılmış olabilir. O zaman sekmanlar silindire oturmuyo kompresyon kaçağı dolayısıyla çok benzin tüketiyor.
 
Katılım
27 Şub 2013
Mesajlar
696
Motosikleti
Ybr, Cygnus L
Aynı motoru bende kullanıyorum. 17 krş - 21 krş arası seyretti hep yakıtım cidden biraz yakan aletler dostum :) 2012 model bendeki 10.000 km de

150'lik motora 17-21 kuruş nedir arkadaş, sırf bunun için bile alınmaz o motor. bence bu normal değil bi ayarsızlık var.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Valla bilmiyorum her motor aynı olcak diebisede yok zaten motor ilk geldiğindede bu civarda yakıyodu.
İlk 500km motoru nazik kullandın mı yoksa aldığın gibi canını çıkardın mı ? 1000-2000km rodaj abartı ama ilk 500'de motoru zorlamamak önemli, sekmanların silindire düzgün oturması için. Motoru düzgün açarsan daha performanslı olur ve daha az yakar.
 
Katılım
5 Ağu 2007
Mesajlar
74
İlk 500km motoru nazik kullandın mı yoksa aldığın gibi canını çıkardın mı ? 1000-2000km rodaj abartı ama ilk 500'de motoru zorlamamak önemli, sekmanların silindire düzgün oturması için. Motoru düzgün açarsan daha performanslı olur ve daha az yakar.

İlk 600-700 arası yumuşak kullandım ama sonrasıbastım yalan yok :) şuan 1400 km civarnda.
 
Katılım
5 Ağu 2007
Mesajlar
74
Motorda kesinlikle bir problem var. Fazla yakittan buji simsiyah olmus. Once karburatore bakin duzelmesse motor acilip herseyinin kontrol edilmesi lazim.

Şamandıra ayarıyla alakalı heralde karbüratöre bi baktıracağım yarın hava filtresinide temizlettireyim umarım düzelir km de 14-15 kuruş normal degilmi bu 150cc lerde ?
 
Katılım
5 Ağu 2007
Mesajlar
74
Arkadaşlar motoru servise götürdüm benzin sarfiyatı yüksek olduğundan ustaya bişey söylemeden bu motor 10 liralik benzin ile kaç km gider diye sordum 60km yi geçmez dedi yani motor tamamen normal yakıyor dedi bu tip motorların diger 150 cc lere gore biraz fazla yaktığını soledi bende bujinin neden kurum yaptığını sordum motoru devirsiz ve kısa mesafe kullanıyorsan normaldir dedi yani motorda hiç bişey yok ama ben yinede hava filtresini temizlettim :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst