Motorsiklet Temizligini Ne kadar Dogru Yapiyoruz ?

Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Sadece yag ile yapsam olmazmi?
Gres yapışkan bişey olduğundan yağın atmasını önlüyo. Elinde kalan motor yağı düşük hızlarda zincire tutunabilir ama 100km hız üzerinde uzun süre kalırsan zincirin yağsız kalır. Kauçuklu gresin 1 kiloluk kutusu 15-20 lira bişey olmalı alırsan güzel olur. O paralara zincir yağı var ama kısa sürede bitiyo onlar. Gresi 3-4 senede bitiremezsin, ve motorun başka yerlerine de sürme şansın var.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Ben basınçlı su artı bulaşık deterjanı yapıyorum
Motoru yıkarken zinciri temizlemek gibisi yok. Mazotla zinciri temizleyenlerin aldığı sonuçtan daha iyi sonuç alacağına eminim basınçlı su ile. Zincirdeki kir dediğin en fazla kumdur tozdur, mikroskobik temizlik gerekmiyo basınçlı suyu daya geç :)
 
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
216
Koltuk için tatlı badem yağı - aktarlarda bulunur - 3-5 tl gibi bir şey. Serin saatlerde, güneş görmeyecek yani akşam üstü sürüp tüm gece bırakırsanız deri canlanır. Motosikletin modelini bilemiyorum da, deri yi canlı tutmanın tek yolu tatlı badem yağıdır.

Ben demiyorum deri sektörü diyor. Hemen saldırmayın. Paketli, fiyakalı çözümlere gerek yok:cat:

Ayrıntı güneş görmemesi. Güneş görürse kurak toprak gibi kavrulur.
 
Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
124
Seleye parlatıcı vs sürmeni çok önermem. Parlatıcı cila gibi ürünler seleyi kayganlaştıracak ve senin de kaymana sebep olacaktır.
 
Katılım
26 Şub 2010
Mesajlar
1,071
Gres yapışkan bişey olduğundan yağın atmasını önlüyo. Elinde kalan motor yağı düşük hızlarda zincire tutunabilir ama 100km hız üzerinde uzun süre kalırsan zincirin yağsız kalır. Kauçuklu gresin 1 kiloluk kutusu 15-20 lira bişey olmalı alırsan güzel olur. O paralara zincir yağı var ama kısa sürede bitiyo onlar. Gresi 3-4 senede bitiremezsin, ve motorun başka yerlerine de sürme şansın var.

Arap yağı bol bulunca :)
 
Katılım
4 Haz 2015
Mesajlar
358
Motosikleti
Tvs Jupi
Çoğunlukla silerek hallediyorum işi, öyle parlasın diye bir düşüncem olmadığı için köpük veya parlatıcı bakmadım hiç.

Bir defa caldini zincir temizleme spreyi aldım 10tl 500ml , bir de würt zincir yağı, bunları da seyahate gideceğim için almıştım.

Arkadaşım zinciri yıllardır mazot+fırça ile temizleyip bez ile siler, yağ olarak da motorun eski yağını kullanır, ben de öyle yapıyorum, bizim makinalar toza toprağa fazlaca maruz kalıyor, haftada veya iki haftada bir temizlerim, alternatif gaz yağı da olur hesaplı olduğu gibi sağlam da oluyor.

Şu kaldıraç dediğiniz şeyden bana da lazım :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Haz 2013
Mesajlar
353
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arap sabunu. Bu kural değişmez.eski taksi şöförleri arap sabunu gazyağı veya mazot,araba içindede vanilya kullanırlardı.. aaah aaah ne günlerdi o günler.
Lastik ve plastik aksama arap sabunu uygulaması şu şekilde yapılır; sünger yoksa yumuşak havlu az suyla ıslatılır veya orta kurulukta sıkılır. Tas içindeki arap sabunu bir kısmına elle sıvanır.Lastik yanaklaına fazla bastırmadan sürülür ve o şekilde bırakılır.Kuruduğunda lastikleriniz simsiyah ve doğal görünümünde olmakla kalmayıp aynı zamanda ömürleri de uzayacaktır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:16 ----------

Seleye parlatıcı vs sürmeni çok önermem. Parlatıcı cila gibi ürünler seleyi kayganlaştıracak ve senin de kaymana sebep olacaktır.

gazyağı tavsiye ediyorum.hem deriyi besler hem parlatır.Kedi derdinden kurtarır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:19 ----------

Gres yapışkan bişey olduğundan yağın atmasını önlüyo. Elinde kalan motor yağı düşük hızlarda zincire tutunabilir ama 100km hız üzerinde uzun süre kalırsan zincirin yağsız kalır. Kauçuklu gresin 1 kiloluk kutusu 15-20 lira bişey olmalı alırsan güzel olur. O paralara zincir yağı var ama kısa sürede bitiyo onlar. Gresi 3-4 senede bitiremezsin, ve motorun başka yerlerine de sürme şansın var.

ancak çok fazla toz topladığından kapalı alanlarda(bilya,istavroz vb) yerlerde kullanmak gerek.Diğer türlü zarar verebilir.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst