Zincir Bakımı (Anlatım + Fotoğraf) :cat:

Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
50TL gibi bir rakama tam elektronik damlatma zaman ayarlı otomatik yağmala sistemi yapılabildiğinden bahsetsem ? 1 litre 10-40 yağ alsanız heralde 50.000Km gider.

Dostum şu selenoid li olanlardan mı?
Bir link atsan çok iyi olur. Bende motoruma otomatik yağlama yapacağım bilgi, fikir deneyim vs. Lazım...
 
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
3,050
sivi gress kullandim toz toprak cok tuttu hicte tekerime sicramazdi.. ancak temizleme periyodu cok kisa araliklardaydi. Simdi c2 kullaniyorum tekere sicriyor maalesef sol yanak yag izleri ile cok sevimsiz gorunuyor.

gazyagini fisfisli siseye bosalttim ben.Cam sil sisesine mesela,sag elimle fis fis sikarken sol elimlede dis fircasi ile fircaliyorum.Boya fircasi ile fircalamistim ama mubarek yamuldu killarii .Dis fircasina bisey olmuyor.. tekeri ara ara dondurerek zincirin tamamini temizlemek fisfisla cok kolay.. yalniz dikkat edilmeli gazyagi ucmali zincirden su ile yikayip bez ile kurulayip , orta sehpada 1. viteste dondurup var olani da zincirden uzaklastirip sigara icenler burada sigara molasi verebilir :p bir muddet bekleyip yaglama yapiyorum.

bez kurulama islemi kesinlikle soyle yapiyorum.. sag el tekeri dondur,sol el bez ile zinciri tut kurula..
iki el illa yaga bulasacak :p

bir keresinde gazyagini ucurmadan yagladim zincire yag sicramadi meger sebebi gazyagi ile zincir yagi ask yasamislar.. eger boyle bir durum yoksa aradiginizi bulmussunuz.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
8 Tem 2006
Mesajlar
968
Dostum şu selenoid li olanlardan mı?
Bir link atsan çok iyi olur. Bende motoruma otomatik yağlama yapacağım bilgi, fikir deneyim vs. Lazım...

selonoid valve bu; 12v ile çalışıyor.
http://www.ebay.com/itm/PURGE-VALVE-CONTROL-CBR1000RR-CBR900RR-CBR600RR-VFR800-CBR1100XX-98-13-03-04-05-/131070787955?hash=item1e846d8173&vxp=mtr

Zamanlayıcı da bu;
http://www.dx.com/p/produino-12v-digital-mobilize-cycle-high-and-low-trigger-multi-function-time-delay-relay-module-301860#.VZeYkHrtlBc

Yağ tankı bu;
http://www.ebay.com/itm/221553666258?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Geriye eczaneden sorum seti alıp bağlamak kalıyor. Bende selonoid vardı önceden, sadece zamanlayıcıyı aldım. Selonoid illa bu olacak diye bir kaide yok. 5-6usd ye de bulunabilir çin sitelerinden.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
selonoid valve bu; 12v ile çalışıyor.
http://www.ebay.com/itm/PURGE-VALVE-CONTROL-CBR1000RR-CBR900RR-CBR600RR-VFR800-CBR1100XX-98-13-03-04-05-/131070787955?hash=item1e846d8173&vxp=mtr

Zamanlayıcı da bu;
http://www.dx.com/p/produino-12v-digital-mobilize-cycle-high-and-low-trigger-multi-function-time-delay-relay-module-301860#.VZeYkHrtlBc

Yağ tankı bu;
http://www.ebay.com/itm/221553666258?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Geriye eczaneden sorum seti alıp bağlamak kalıyor. Bende selonoid vardı önceden, sadece zamanlayıcıyı aldım. Selonoid illa bu olacak diye bir kaide yok. 5-6usd ye de bulunabilir çin sitelerinden.

Dostum süpersin. Allah razı olsun. Çok çok işe yaradı.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
8 Tem 2006
Mesajlar
968
Rica ederim. Normalde elektronik yağmala sistemi 1000TL civarında ama bu da aynı işi yapıyor.
 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
Bu arada gazyağı dediğin eğer resimdeki ise o gazyağı değil. Parafin karışımı. Zor olur onunla temizlemesi. Gazyağını boyacılarda bulabilirsiniz.
 
Katılım
27 Nis 2014
Mesajlar
2,207
Sanırım motosiklet kullanmanın en eziyetli yönü zincir. Gerçekten zincirin pisliği başka oluyor :)
Önceden zincşr temizlemeyle falan çok uğraştım ama tam bir eziyet.
Baktım bu iş böyle olmaz, Ybrnin 25tl lik zincir dişli takımlarından alıyorum. 8.000kmde bir komple değiştiriyorum.
Zincir dişli değişmek bana zincir temizlemekten daha pratik geliyor hemde kafam rahat oluyor.
Bu arada güzel paylaşım emeğine sağlık

İlk mesajınızı okuyunca yok artık daha neler dedim. Sonradan hesap yapınca siz haklı çıktınız :)

Şimdi diyelim ki 500km.de bir yağlayıp 1.000 kmde temizliyoruz ve bu şekilde 20bin km. kullanıyoruz bir zinciri. Çok iyimser evet.

Ipone veya Motul zincir yağı aldık diyelim üstüne de gazyağı masrafı ekleyince 50 TL'ye aldık diyelim ikisini. 10 kez yağlama sonrası bir kutunun bittiğini farzedelim. 20bin km için her 500km. de yağlasak 4 kutu lazım gelir o da 200 TL yapar. Her temizlemede kullandığımız fırçaları attığımız bezleri saymıyorum.

Temizleme spreyine para vermek yerine gazyağı kullandığım için kara geçtiğimi zannediyordum :pr: Help meeee

Temizlemek için greenstrong tavsiye edebilirim. Hiç uğraşmadan eldivensiz iş çözülüyor.

Hocam bu ürün bir kaç kez karşıma çıktı zincir temizliğinde kullanıldığını bilmiyordum.

sag elimle fis fis sikarken sol elimlede dis fircasi ile fircaliyorum.Boya fircasi ile fircalamistim ama mubarek yamuldu killarii .Dis fircasina bisey olmuyor..
bez kurulama islemi kesinlikle soyle yapiyorum.. sag el tekeri dondur,sol el bez ile zinciri tut kurula..

Diş fırçası da denedim fırça da. Diş fırçası hem çok zaman alıyor hem de temizlemekten ziyade zincir üzerindeki yağı dağıtıyor gibi geldi bana.

Başı dönebilen fırça aldım 3 TL'ye ;

images


Camsil ile fırçaya gazyağını sıkıp geçiyorum zincir üstünden sonra tekrar üzerindeki yağı dağıtmak için fıs fıs gazyağı. Bekledikçe süzülüyor yağ yere. Sonra kurulama işlemi. Çiçek çiçek :cat:
 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
Normal boya fırçasının kıllarını uzunluğu diş fırçası kılı olacak kadar makasla kesin. Mükemmel oluyor. Diğer türlü ne boya fırçasıyla ne diş fırçasıyla uğraşılmaz.
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
ben otamatik yaglama yaptım vakumlu elektirik gerektirmiyor selonaidler baya bi elektirik çeker motorların elektirik sisitemini zorlar.kışın 90 yazın 140 numara dişli yagı ile devamlı yaglanıyor zincirde devamlı yaglandıgı için pislik barındırmıyor devamlı bakımlı ve temiz zincirin önrünü en az 4/1 daha uzuyor tavsiye ederim istiyene gelsin yapalım zincir derdini unutsun
 
Katılım
3 Mar 2011
Mesajlar
904
Hocam yaptığınız vakumlu sistemi biraz acarmisiniz? Kolay bisey ise bende yapmak isterim.
 
Katılım
27 Nis 2014
Mesajlar
2,207
Konuyu hortlatıyorum abi :wiinkk:

Bu yağ hakkında izlenimlerin ne oldu ? Kaç km. sürdün sıçratma durumu nasıl ?

Belki sprey kutulara kıyasla pahalı olabilir ama zincir muhafaza amortisör ve lastik kenarlarındaki yağdan bıktım, virajın birinde patates olacağım bu yüzden. Temizlemesi ayrı dert. :farao:
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,948
Bu zincir temizleme yağlama işi hem Pahalı hemde zor
Ben 90 numara Dişli yağını döküyorum zincir e 1500 km de 1 de mazotla temizliyorum fazla Özen göstermeden
Zaten temizledikten 50 km sonra bi stabilize bulup girdiğim için fazla temiz kalmıyor bende Özen göstermiyorum
Olduğu kadar
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Konuyu hortlatıyorum abi :wiinkk:

Bu yağ hakkında izlenimlerin ne oldu ? Kaç km. sürdün sıçratma durumu nasıl ?

Belki sprey kutulara kıyasla pahalı olabilir ama zincir muhafaza amortisör ve lastik kenarlarındaki yağdan bıktım, virajın birinde patates olacağım bu yüzden. Temizlemesi ayrı dert. :farao:

Evet sonucu paylaşacağım demiştim ama unuttum kaldı. Yaklaşık 200 km kullandım, ve bu aksam tekrar bir temizlik yaptım (Cuma günleri aksam 2 saat motosiklet temizliği Standart)

Zincir yağını kontrol ettiğimde tekrar yağ ister durumdaydı. Sıçratma konusuna gelince, malesef 200 lü rakamlara gelindiğinde sıcradı, ama normal sprey gibi değil. Bir bez ile kolayca çıktı gitti. C5 tavsiye ederim, fakat uygulaması sprey yağdan daha zor. Bildiğin sulu boya yapar gibi zinciri yağlıyorsun. Bunun dışında memnunum.
 
Katılım
28 Ocak 2015
Mesajlar
581
ama ben zinciri gördükten sonra ben benım zinciri temizlerim :'( benımki leş gibi oldu ya gaz yagı bulsam bıde yağ aldınmı tamamdır :D :D
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Su kullanma kısmı kafama yatmadı, gazyagida her yerde yok, mazot kullanarak yapsak.??

Su kullanmak zincirde kullandığınız gazyağı kalıntılarından arındırmak için etkili bir yöntem. Ayrıca mazotda kullanılabilir.

eline emegine saglik
paylastigin icin de cok tesekkurler

gazyagi ile temizlikten sonra su ile durulama olayini bilmiyordum.
deniyecem.
fikir icin cok tesekkurler.

motul C5in yaklasik ne kadarini kullandin?
yaklasik kac yaglama yapabilirsin?
ben C2 kullaniyorum ve sicratiyor.
degistimeyi dusundum senin paylasimindan sonra.

C5 tüp ile yaklasık 5-6 yağlama yapabilirsiniz diye düşünüyorum, kullanım şeklinde 1mm lik bir tabaka oluşturmanız kafi diyor ama ben bol bol yediriyorum açıkçası.

Normal boya fırçasının kıllarını uzunluğu diş fırçası kılı olacak kadar makasla kesin. Mükemmel oluyor. Diğer türlü ne boya fırçasıyla ne diş fırçasıyla uğraşılmaz.

Zaten öyle yapmıştık :)
 
Katılım
27 Nis 2014
Mesajlar
2,207
Yahu ben ne mal adamım ya. Motosikleti yıkarken zincire su gelmesin diye orta boy çöp poşetiyle zincir aksamını sarmaladım alt kısmına yapıştırdım. Sonra motoru yıkarken yahu şu tekeri de temizleyeyim diye su tutarak çevirdim, o çöp poşeti gitti ön dişli arasında paramparça kaldı. Şimdi lokma anahtarı ile açıp almam lazım o parçalanmış poşetleri. Ya sabır gece gece mallığıma doyamıyorum :pr:
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Yahu ben ne mal adamım ya. Motosikleti yıkarken zincire su gelmesin diye orta boy çöp poşetiyle zincir aksamını sarmaladım alt kısmına yapıştırdım. Sonra motoru yıkarken yahu şu tekeri de temizleyeyim diye su tutarak çevirdim, o çöp poşeti gitti ön dişli arasında paramparça kaldı. Şimdi lokma anahtarı ile açıp almam lazım o parçalanmış poşetleri. Ya sabır gece gece mallığıma doyamıyorum :pr:

Yarin geliyor musun ?
 
Katılım
27 Nis 2014
Mesajlar
2,207
Yarin geliyor musun ?

Yok abi yarın akşam gelemiyorum mesai var gece. Sabahtan üsküdara geçmem lazım şimdi 8 numara lokma anahtarı bulmam lazım gece 2 de :(

Pazar sabahı bir etkinlik düşünüyoruz 5-6 motor ayrıntıları sana da yazarım sonra özelden.

Sinirden ağlayacağım yok böyle bir şey
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Yok abi yarın akşam gelemiyorum mesai var gece. Sabahtan üsküdara geçmem lazım şimdi 8 numara lokma anahtarı bulmam lazım gece 2 de :(

Pazar sabahı bir etkinlik düşünüyoruz 5-6 motor ayrıntıları sana da yazarım sonra özelden.

Sinirden ağlayacağım yok böyle bir şey

Okey, kolay gelsin, haberleşelim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst