Araç değer kaybı hakkında

Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
75
Arkadaşlar merhaba,
Geçen 1 yıllık süre içerisinde motorsikletimle 2 kaza atlattım. İkisindede asli kusurlu olarak karşı tarafın sigortasından bütün hasarım karşılandı. Fakat tramerden sorgu yaptığımızda tabiki bütün hasarlar ortaya dökülüyor. Benimde yaklaşık 3 bin tl civarı bir kaydım gözükmekte.

Şimdi ben bu motoru satmak istediğimde haliyle bir değer kaybı yaşayacağım, satmamda oldukça zor olacaktır. İnternette araştırdığımda, değer kaybı ile ilgili olarak açılan davalarda Yargıtay davaları kabul edip değer kaybını sigortadan talep ediyormuş. Bununla ilgili olarakta(dava açma konusunda) internette oldukça fazla site var.

Acaba 3 bin liralık bir hasar için bu işe girmelimiyim? Avukat masrafı gibi masraflar yüksekmi olur? Ve bunun için yönlendirebileceğiniz bir avukat yada aracı (her ne oluyorsa :) tavsiye varmıdır?
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
avukata bulaşma derim. çok masraf çıkartır. bi de bulaştın mı da bırakamıyorsun, daha çok masraf açıyor başına.
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
954
Yeni sigorta sisteminde bu mevcut artık kullanıcılar "değer kaybını" isteyebiliyor. Fakat eski kazalarda durum nedir bilemiyorum.
 
Katılım
1 Kas 2013
Mesajlar
224
Değer kaybının peşini bırakmayın. Mutlaka para alınabiliyor. Davayla falan da uğraşılmıyormuş, hakemler hallediyormuş. Yani düşündüğünüz gibi bir avukat ücreti çıkmayacaktır.
 
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
75
Teşekkürler arkadaşlar bilgilendirmeler için.
Şimdi biraz daha bakındımda, geriye dönük 2 seneye kadar geri dönüş yapılabiliyormuş. Dediğim bazı aracı sitelerdede Sık Sorulan sorular bölümünde bizden herhangi bir ücret talebinde bulunmadıkları yazıyor. Masrafları karşı tarafın sigortasına yıkıyorlarmış. Arayıp bilgi alıcam bakalım ne diyecekler.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Benim sıfır arabama çarptılar. Çarpan %100 suçlu.
Karşı tarafın zorunlu sigortasından 2300tl para aldım.
Sigorta tahkim komisyonu na başvuruyosunuz. Davayla uğraşmadan değer kaybının bir kısmını kolayca alabilirsiniz karşının sigortasından.
Ben experden 6500tl değer kaybı raporu aldım. Rapora rağmen sigorta tahkim komisyonu 2300tl uygun gördü. Exper ıvır zıvırı düşünce 1300tl para kaldı. Karşı tarafın sigortası 1300tl yi banka hesabıma yatırdı.
Yani özet olarak 6500tl değer kaybına 1300tl anca alabildim. Davayla falan uğraşmadım.
 
Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
498
Sigorta experine basvur internetten ara en yakin experin numarasi konus sana bi rapor cikaracak sonra onu sigortaya gotur parayi al
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Tahsin arkadaş konuyu açıklık getirmiş. Sizin motosikletinizin piyasa şartlarındaki satış rakamı ne kadar ? Ve sizin motorunuzun gideri ne kadar ? Bu değerleri ortaya çıkartabilirseniz, başvurup başvurmamak konusunda bir karar verebilirsiniz düsüncesindeyim.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Benim sıfır arabama çarptılar. Çarpan %100 suçlu.
Karşı tarafın zorunlu sigortasından 2300tl para aldım.
Sigorta tahkim komisyonu na başvuruyosunuz. Davayla uğraşmadan değer kaybının bir kısmını kolayca alabilirsiniz karşının sigortasından.
Ben experden 6500tl değer kaybı raporu aldım. Rapora rağmen sigorta tahkim komisyonu 2300tl uygun gördü. Exper ıvır zıvırı düşünce 1300tl para kaldı. Karşı tarafın sigortası 1300tl yi banka hesabıma yatırdı.
Yani özet olarak 6500tl değer kaybına 1300tl anca alabildim. Davayla falan uğraşmadım.

işte sorunun net cevabı burda.. teşekkür ederiz....
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Benim sıfır arabama çarptılar. Çarpan %100 suçlu.
Karşı tarafın zorunlu sigortasından 2300tl para aldım.
Sigorta tahkim komisyonu na başvuruyosunuz. Davayla uğraşmadan değer kaybının bir kısmını kolayca alabilirsiniz karşının sigortasından.
Ben experden 6500tl değer kaybı raporu aldım. Rapora rağmen sigorta tahkim komisyonu 2300tl uygun gördü. Exper ıvır zıvırı düşünce 1300tl para kaldı. Karşı tarafın sigortası 1300tl yi banka hesabıma yatırdı.
Yani özet olarak 6500tl değer kaybına 1300tl anca alabildim. Davayla falan uğraşmadım.

benim anlamadığım nokta şu, madem biçilen miktarı vermeyeceksin o exper niye var?
experle neden uğraştırıyolar milleti, kafalarına göre versinler, çok saçma bi düzen yav.
 
Katılım
19 May 2014
Mesajlar
2,499
bildiğim kadarı ile aracınızın değeri 30bin tl'nin üzeri olması gerekiyor yanılıyor olabilirim.
 
Katılım
6 Eyl 2012
Mesajlar
1,840
avukata bulaşma derim. çok masraf çıkartır. bi de bulaştın mı da bırakamıyorsun, daha çok masraf açıyor başına.

avuktlık bürosunda calısıyorum, isterseniz davayı kendiniz açın sonra etrafta avukat ararsınız zaten :) avukat sizden kendi emeği için bir para ister, sonra dava masrafları kalır sistem böyle yürür. Avukat senin dava sürecinde ortaya masraf çıkarmaz zırt pırt mahkemenin taktir ettiği masrafları senden talep eder ki çok normaldir.

Tabiki bu davada avukata gerek duymayabilir çünkü meblağ küçük olacak. arkadaşın dediği gibi 3000 lira olacağını sanmıyorum. 1000 1500 belki olacaktır bu sebeple avukatta uğraşmak istemeyecektir... meblağ ufak olsa da zahmeti büyük olacaktır. ama uğraşmak isteyenlerde illaki vardır, yeni avukatttır, dava kovalıyordur falan filan :)
 
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
75
Tahsin Bey teşekkürler, gayet açıklayıcı olmuş.
Benimde anladığım kadarıyla, işte o aradaki farkıda mahkemeye başvurarak alabiliyormuşsunuz. Yani Sigortacı size "Ben sana 2000 veriyorum" dediğinde mahkemeye gittiğinizde eksperin verdiği miktar neyse onun tamamını tanzim edebiliyormuşsunuz sanırım ama yanlışta biliyor olabilirim.
Benim durumumda 2 ayrı kaza olduğu için ayrı ayrı uğraşmam gerekecek sanırım. Bir getirisi olurmu pek sanmıyorum, nispeten küçük bir meblağ. Bakalım biraz daha soruşturayım.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
benim anlamadığım nokta şu, madem biçilen miktarı vermeyeceksin o exper niye var?
experle neden uğraştırıyolar milleti, kafalarına göre versinler, çok saçma bi düzen yav.

sigorta tahkim komisyonunun 2000-3000tl üzeri ödeme verdiği pek görülmüyor zaten. kalan kısmı dava ile alırsın ama çooook uzun sürer :)
güzel tarafı zahmetsiz. evrakları veriyosun. 1-2 ay içinde sigorta şirketi s.ke s.ke ödemeni yapıyor hesabına.
sigorta tahkim komisyonun kararları dava sonucu hükmünde. benim ödemem çıktığı zaman. karşı tarafın sigorta yetkilisi 5 kez aramış beni paramı yatırmak için :) .

bildiğim kadarı ile aracınızın değeri 30bin tl'nin üzeri olması gerekiyor yanılıyor olabilirim.
öyle bir şey yok. aracınızda değer kaybı varsa. karşı tarafın zorunlu sigortasından değer kaybını tahsil edebilirsiniz.

Tahsin Bey teşekkürler, gayet açıklayıcı olmuş.
Benimde anladığım kadarıyla, işte o aradaki farkıda mahkemeye başvurarak alabiliyormuşsunuz. Yani Sigortacı size "Ben sana 2000 veriyorum" dediğinde mahkemeye gittiğinizde eksperin verdiği miktar neyse onun tamamını tanzim edebiliyormuşsunuz sanırım ama yanlışta biliyor olabilirim.
Benim durumumda 2 ayrı kaza olduğu için ayrı ayrı uğraşmam gerekecek sanırım. Bir getirisi olurmu pek sanmıyorum, nispeten küçük bir meblağ. Bakalım biraz daha soruşturayım.

tabi aradaki farkı mahkeme ile alabilirsiniz. sigorta tahkim komisyonu daha uğraşmadan ve beklemeden kaybın bir kısmını almanıza yarıyor. bu arada sigortacı asla size "2000tl veriyorum" falan demez. siz sigortaya başvuracaksınız. o sizin başvurunuzu reddedecek. posta ile red kağıdı yollayacack size. siz o red kağıdıyla sigorta tahkim komisyonuna başvuracaksınız. ve karar sonuçlanınca sigorta avukatı size ulaşıp s.ke s.ke ödemenizi yapacak.. kanuni hükmü var zaten.


experin yaptığı değer kaybı kesinlikle en doğrusu. adam zaten 50 tane bayiye fiyat sorarak aracın değerini belirliyor. her tarafını kazada değişenlerini kontrol ediyor. zilyon tane şeyi inceliyor. lastiklerin diş derinliğine kadar :)
benim arabama daha 10.000km deyken axor tır ışıklarda arkadan çarptı. sağlam vurdu ve benim arabanın boyunu 8cm kadar kısalttı. :) 12.000tl lik hasar verdi aracıma. aracın değeri 30.000tl olduğundan perte çıkartamadık. mecbur yaptırdım. ama şimdi satmaya kalksam emsallerine göre 5000-6000tl daha ucuza gider. büyük kazalı olduğu için...
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Kas 2012
Mesajlar
56
Değerkaybında hasarlı aracın tampon,far,jant,lastik ve cıvata ile söküle bilen ufak parçalar ayrıca değişmeden onarım gören parçalar kapsam dışıdır..
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
avuktlık bürosunda calısıyorum, isterseniz davayı kendiniz açın sonra etrafta avukat ararsınız zaten :) avukat sizden kendi emeği için bir para ister, sonra dava masrafları kalır sistem böyle yürür. Avukat senin dava sürecinde ortaya masraf çıkarmaz zırt pırt mahkemenin taktir ettiği masrafları senden talep eder ki çok normaldir.

Tabiki bu davada avukata gerek duymayabilir çünkü meblağ küçük olacak. arkadaşın dediği gibi 3000 lira olacağını sanmıyorum. 1000 1500 belki olacaktır bu sebeple avukatta uğraşmak istemeyecektir... meblağ ufak olsa da zahmeti büyük olacaktır. ama uğraşmak isteyenlerde illaki vardır, yeni avukatttır, dava kovalıyordur falan filan :)

hocam ben 8 yıldır savcılıkta çalışıyorum ve düzenin nasıl işlediğini çok iyi biliyorum.
lafım tüm avukatlara değil ama denk gelirsen çok başını ağrıtan tipler var.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst