0 Motosiklete plaka-ruhsat işlemleri YARDIM :)

Katılım
26 Eki 2014
Mesajlar
439
Arkadaşlar çoğunuzun bildiği gibi cumartesi günü 0 motosikletimi aldım,
Motorun faturasını babamın üstüne kestirdim , ilk defa 0 araç aldığım için bu işlerin adabını bilmiyorum. İnternetten araştırdım bi süre ama çok yararlı bişey bulamadım.
Şuan elimde bayinin bana verdiği 6 adet belge var.
Ben bu belgelerle plaka-ruhsat işlerini nasıl yapıcam bana çok çok detaylı anlatırsanız sevinirim , mesela ek-1 formu lazımmış onu nerden alıcam falan hiç bir bilgim yok,
Sizlerden ricam bana sırasıyla yapmam gerekenleri detaylıca anlatın :)
Şimdiden yardımcı olan herkeze çok teşekkürler.
 
Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
5,397
Fatura ile sigortacıya git sigortadan sonra eldeki evraklarla trafik tescile gidecen ek-1 forumunu sigorta yaptığım yer halletmişti
 
Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
5,397
Yeni alınmış motosiklete sigorta yapılmadan plaka ruhsat verilmiyor diye biliyorum Fatura sigorta trafik tescile kayıt ruhsat plaka diye gidiyo yanlışım varsa bilen arkdşlr düzeltsin :cherry:
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
Ilk once sasi no uzerine sigorta yapiliyor plaka alindiktan sonra da plakaya zeyil yapiliyor
 
Katılım
26 Eki 2014
Mesajlar
439
Anladım yani ilk durağım sigortacı olacak , internette şoförler odasından tescil belgesi falan yazıyordu onları nerden temin edeceğim ?
 
Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
5,397
Şoförler odasınada uğraman gerekiyo motoru aldığın yere sor onlar yönlendirir ucuza sigorta yapan yerler neresi diye onlarıda bi sor
 
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,412
motosiklet babanın üstüne ise babanla beraber sigortacıya gideceksin ben ziraat sigortada yaptırdım en uygunu oydu sigorta policen ve evraklarla trafik tescile randevu alıp varsa tanıdık randevusuz gidersin trafık subelerin orda bu işlere bakan adamlar var zaten seni yönlendirirler form dolduracak 2 tane 25 30 gibi para alırlar sonra isleme sokacaksın plaka için seni yönlendirecekler ordan plakayı alıcaksın ruhsat ve plakan olduktan sonrada tekrar sigortaya gidip plakanı isleteceksin

bu arada evrakların hepsinden fotokopi çektirmeyi unutma bazılarının aslını bazılarınında fotokopısını alıyorlar faturanın aslınıda almayı unutma sakın onlarda kalmasın
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Eyl 2014
Mesajlar
1,913
Ek-1 yapılması zorunluluğu kalktı diye biliyorum. Bunu bir araştırın bence, eğer öyleyse boşuna uğraşmayın.
 
Katılım
28 Ocak 2015
Mesajlar
581
kardeşim en iyi ben sana yardımcı olabilirm :D daha dun cıkarttıım 1 ay once aldıgı cbr ımı :D yarıdna ruhsatı alcam sımdı istanbul da oturuyorsun taksiciler odası var koparatıf oraya gıdıyorsun motosiklet için plaka cıkarıcam motor 0 de sana onlar
2 adet ek-1
1 adet pembe dosya
1 adet dosya ıcıne bısey koymak ıcın


bunlara toplam 3 tl verdım cuma gunu :D 15 tl yede ek 1 leri doldurttum bu arada sen gıdıp alamazsın motoru baban alcak gıdıp baban olmazsa ıslem yapmıyor benıtokom ustumeydı motor oyle gıttım ben bu arada bunlardan once sıgortanı yaptırmıs olman lazım uygun bı sıgorta bul bu sıgortacıya fatura bılgılerını yolla gırsın paranı yatır sonra bır kagıt yollucak yada verıcek yada fotokopısı bıle olur benım umranıyede oldugu için fotokopi çekip yolladı bennde onu cıkarttım goturdum bişeyde demedi

ben sana hangı belgelerin lazım oldugunu yazım dur fiş de yazıyordu



Gerekli belgeler

araç gümrük şahadetnameli ise aslı , fatura veya satış belgesi gibi diğer sahiplik belgeleri ise aslı ve fotokopileri

Uygunluk belgesinin aslı
araçta tadilat yapılmış ise , tse tarafından onaylanmış olan 'münferit Araç uygunluk belgesi ' aslı

özel tüketim vergisi ödeme belgesinin aslı
zorunlu mali sorumluluk sigorta poliçesinin aslı ve fotokopisi
taksiciler kooperatifi'nden 2 adet usulune uygun doldurulmuş ek -1
varsa vekaletname veya yetki belgesinin aslı ve fotokopisi



Araç tescil belgesi ücreti 76.50L
Motorlu araç trafik belgesi ücreti : 102 TL

Toplam bukadar para veriyorsun :) 1 kuruş üstünü istemiyor ve öneri tavsiye sakın unutmayın kendi oturdugunuz kayıtlı oldugunuz ilçe nin emniyet müdürlüğüne gidiceksiniz yoksa işlem yapmıyor
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Aldığınız yer plaka ruhsat dahil vermiyor muydu ? Neden tercih etmediniz?
 
Katılım
26 Eki 2014
Mesajlar
439
kardeşim en iyi ben sana yardımcı olabilirm :D daha dun cıkarttıım 1 ay once aldıgı cbr ımı :D yarıdna ruhsatı alcam sımdı istanbul da oturuyorsun taksiciler odası var koparatıf oraya gıdıyorsun motosiklet için plaka cıkarıcam motor 0 de sana onlar
2 adet ek-1
1 adet pembe dosya
1 adet dosya ıcıne bısey koymak ıcın


bunlara toplam 3 tl verdım cuma gunu :D 15 tl yede ek 1 leri doldurttum bu arada sen gıdıp alamazsın motoru baban alcak gıdıp baban olmazsa ıslem yapmıyor benıtokom ustumeydı motor oyle gıttım ben bu arada bunlardan once sıgortanı yaptırmıs olman lazım uygun bı sıgorta bul bu sıgortacıya fatura bılgılerını yolla gırsın paranı yatır sonra bır kagıt yollucak yada verıcek yada fotokopısı bıle olur benım umranıyede oldugu için fotokopi çekip yolladı bennde onu cıkarttım goturdum bişeyde demedi

ben sana hangı belgelerin lazım oldugunu yazım dur fiş de yazıyordu



Gerekli belgeler

araç gümrük şahadetnameli ise aslı , fatura veya satış belgesi gibi diğer sahiplik belgeleri ise aslı ve fotokopileri

Uygunluk belgesinin aslı
araçta tadilat yapılmış ise , tse tarafından onaylanmış olan 'münferit Araç uygunluk belgesi ' aslı

özel tüketim vergisi ödeme belgesinin aslı
zorunlu mali sorumluluk sigorta poliçesinin aslı ve fotokopisi
taksiciler kooperatifi'nden 2 adet usulune uygun doldurulmuş ek -1
varsa vekaletname veya yetki belgesinin aslı ve fotokopisi



Araç tescil belgesi ücreti 76.50L
Motorlu araç trafik belgesi ücreti : 102 TL

Toplam bukadar para veriyorsun :) 1 kuruş üstünü istemiyor ve öneri tavsiye sakın unutmayın kendi oturdugunuz kayıtlı oldugunuz ilçe nin emniyet müdürlüğüne gidiceksiniz yoksa işlem yapmıyor

Teşekkürler kardeşim , çok yardımcı oldun
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
geçen hafta çıkardım bende... yukarda yazılmış her şey... 180 lira trafik şube. sigorta . 10 tl dosya ve evraklar 10 küsür lira plaka basımı...
 
Katılım
28 Ocak 2015
Mesajlar
581
benden 800 tl istendi istanbulda adapazarında ıkametkagım olursa 650 ye baglarım dedı

390 tl sigorta 200 tl de ruhsat plaka dıyelım bugun basılıcak plaka 200 un ıcınde :)

590 tl geriye kalan para benım cebıme gırmedı ama olsun en azından babam depomu fulledi ::queen:
 
Katılım
15 Ocak 2015
Mesajlar
151
sigorta yapatırmadan ruhsat plaka cıkaramazsın once sigorta yaptırıcan sonra elindeki butun belgelerle emniyete gidicen orda herşeyi yaparsın fazla bişe yok ben hepsini 1 gunde hallettim aynı gunde ruhsatımı aldım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst