Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Nis 2005
Mesajlar
64
seleyi nasıl kaldırıyoruz?
vida sökmekmi gerek yoksa yukarı kaldırsam gelirmi?
 
Katılım
1 May 2015
Mesajlar
123
Drift ve Wolf iyilermiş, bir de lifan emisol için iyi deniyor. Fiyatları nedir?

drift 3500 salcano wolf 3200. kanuni puma nın fiyatı bayaa bi yüksekmiş o fiyata bence alınmaz.ybr ye cbf ye yaklaşmış.4700 lira.
bu arada 2010 piyasa çıkışlı salcano wolfun kullanıcı yorumları 744 sayfa,yine 2010 da çıkmış olan driftin de 630 sayfa olmuş.okumak çok zor olacak gibi :silent:
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Bajaj Boxer'a amortisör körüğü nasıl takılır? :)

baoqRy.jpg


Elimde sadece lokma takımı olduğundan, çamurluğu sökebilmek için önce lastiği yerinden çıkardım.


6FLS06.jpg


Açık ağız anahtarımız olmadığından sökemediğimiz ön çamurluğumuzu böylece daha kolay sökebildik.

iFhCBX.jpg


Sonra amortisörleri tutan şu arkadaşları gevşetiyoruz.

GTkQc1.jpg


Gidon somunlarını söktükten sonra, amortisöri tutan üstteki vidaları söküyoruz. (Deponun üzerine kalınca bir bez havlu vb. koyarak çizilmesini önlemeniz tavsiye edilir)

Dn5F4u.jpg


Amortisörü aşağıya doğru çekip çıkarıyoruz ve amacımızı gerçekleştirmek için amortisör körüğünü takıyoruz :)(Motosiklet orta sehpada iken dikkat edin, öne doğru yüklenip motorun dengesini bozup devirebilirsiniz. Biz iki kişi yaptığımızdan alta destek vb. herhangi birşey koymaya gerek görmedik)

yXGU0o.jpg


Ve amortisörümüzü yerine takıyoruz.

sGeXlm.jpg


PFIZEd.jpg


acgTms.jpg



Bir başka montaj/demontaj da görüşmek üzere :)

Not : Motosikletin rodajı henüz tamamlanmadığından, rodajın ardından, farklı motosiklet kullanıcı profilleriyle test sürüşü gerçekleştirip, onlarında görüşlerini alarak ortak bir değerlendirme yazısı yayınlayacağız.
İyi forumlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Mar 2015
Mesajlar
29
boxer bir başka zevk, akbile son trafikte kalmaya son :) biraz da artist :p koltugu kısaltıp kaplattım, arka çamurluğu traşladım, arka sinyal grubunu koltuga yanaştırdım, arka demirleri söktüm .. ben motorumu begeniyorum, yorumlarınızı beklerim
 

Ygz

Katılım
22 Haz 2014
Mesajlar
320
boxer bir başka zevk, akbile son trafikte kalmaya son :) biraz da artist :p [url]http://i.hizliresim.com/Pq6DVv.png[/url] koltugu kısaltıp kaplattım, arka çamurluğu traşladım, arka sinyal grubunu koltuga yanaştırdım, arka demirleri söktüm .. ben motorumu begeniyorum, yorumlarınızı beklerim


Ben bunu instagramda görmüştüm telecaster gibi bişeydi sizsiniz sanırım

Seleyi motosaya mı yaptırdınız
Birde bu demirleri tek sökemeyeb benim herhalde 😄
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
boxer bir başka zevk, akbile son trafikte kalmaya son :) biraz da artist :p [url]http://i.hizliresim.com/Pq6DVv.png[/url] koltugu kısaltıp kaplattım, arka çamurluğu traşladım, arka sinyal grubunu koltuga yanaştırdım, arka demirleri söktüm .. ben motorumu begeniyorum, yorumlarınızı beklerim


Bir çift de geniş lastik ( tercihen 130) ile 10 numara olur. Yapılabilir mi bilmiyorum ama bir de 18" lik jant takılsa tadından yenmez.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
https://satis.kuralkan.com.tr/ypproduct.aspx
Yedek parçalarının fiyatlarına hiç baktınız mı ? Yedek parçaları çok pahalı motor çinlilerle aynı fiyata satılıyor olabilir ama yedek parçada 3 kat fiyat farkı var Debriyaj komple 166 lira ?? Çinlide 166 liraya piston silindir üst kapak alırsın. 6 balatalı performans debriyajlar 50-60 lira.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511

ROT

Katılım
10 Nis 2015
Mesajlar
70
http://www.kalyoncumotor.com/cg-performans-debriyaj-komple-6y-6b-rialli?keyword=debriyaj&category_id=0
Cg200 baskı balata + dişlili tas 40 lira hem de 6 balatalı, Bajaj 150F'in debriyajı 166, Boxer'ın 141 lira. Arada korkunç fark var, sonuçta sarf malzemesi bu aşınıp eskiyecek.

Hiç bu açıdan düşündünüz mü,
Çinliler Bajaj'ın 1/4 kadar ucuz parçaları montajlayıp, Bajaj ile aynı fiyata satıyor size. Demek ki, Çin motoruna ederinin 4 katını ödemiş oluyorsun. E bi zahmet yedek parçasınıda ucuz versin o zaman. :bounce:
 
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
97
Motor 2.300km. de, debriyaj artık daha yukarıda kavramaya başladı. Neredeyse debrijayı tam bırakınca motor hareket ediyor, Eskiden ortalarda kavrama yapıyordu. Bunun nedeni ve çözümü ne olabilir?

Bir de motorun özellikle sıcak havalarda hareket ettikten bir süre sonra boğulup stop etme sorununa başka bir çözüm önerisi bulan arkadaş var mı? Bu sorunu bir tek ben mi yaşıyorum.
 
Katılım
30 Nis 2014
Mesajlar
66
amortisör körüklerini nerden aldınız acaba bende arıyorum ama bulamıyorum birde hangi markanın o?
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
amortisör körüklerini nerden aldınız acaba bende arıyorum ama bulamıyorum birde hangi markanın o?

İstanbul Bahçelievler de motosiklet sarf malzemeleri satan bir çok dükkan var. Orada birine girip alıp çıkmıştım. Adını falan hatırlamıyorum :) 10 liraya almıştım çiftini.
 
Katılım
5 Ağu 2011
Mesajlar
227
Motor 2.300km. de, debriyaj artık daha yukarıda kavramaya başladı. Neredeyse debrijayı tam bırakınca motor hareket ediyor, Eskiden ortalarda kavrama yapıyordu. Bunun nedeni ve çözümü ne olabilir?

Bir de motorun özellikle sıcak havalarda hareket ettikten bir süre sonra boğulup stop etme sorununa başka bir çözüm önerisi bulan arkadaş var mı? Bu sorunu bir tek ben mi yaşıyorum.

Debriyaj genelde kendiliğinden bollaşır ama seninki sıkılmış :) Kendin ayarlayabilirsin motorun sağ tarafında debriyajı sıktığında hareket eden yerde iki tane civata var onları elinle gevşetip sıkarak dene istediğin gibi ayarla.

Stop etme benim benzin az iken ilk çalıştırmadan sonra motoru ısıttığım halde ilk ışıklarda durduğumda yapıyor. Depoyu fulledim şimdi yapmıyor. Bir arkadaş hava ayarından da olabilir dedi.
 
Katılım
5 May 2015
Mesajlar
11
Arkadaslar herkese selamlar.
Cok uzun zamandir forumu takip ediyorum.
2005 yilindan beri scooter kullaniyorum ve alicisi cikti. Bundan dolayi elden cikartip yeni bir motor almak istiyorum.
Kullanim amacim genel olarak ise gidip gelmek. Toplam gidis gelis 18 km kadar bir yol.
Gosteris ve hiz meraklisi falan degilim.

Bugun Motoran CBS 150 Balancer aliyordum noterden geri dondum. Borcu cikti vs alamadim.
Takip ettigim ilk goz agrim Boxer var ve yarin artik bu isi sonlandirmak istiyorum.
Esim bile ne pinpiriklisin 3 ayda bitiremedin mi incelemeni al artik birsey diyor.

Kisa ve oz almali miyim??
Diyeceksiniz 150 sayfa yazi var oku. Hepsini okudum.
Ama icimi rahatlatmam gerekiyor.

Herkese cok tesekkur ederim.

Saygi ve sevgilerle
 
Katılım
21 Ocak 2007
Mesajlar
7
Arkadaslar herkese selamlar.
Cok uzun zamandir forumu takip ediyorum.
2005 yilindan beri scooter kullaniyorum ve alicisi cikti. Bundan dolayi elden cikartip yeni bir motor almak istiyorum.
Kullanim amacim genel olarak ise gidip gelmek. Toplam gidis gelis 18 km kadar bir yol.
Gosteris ve hiz meraklisi falan degilim.

Bugun Motoran CBS 150 Balancer aliyordum noterden geri dondum. Borcu cikti vs alamadim.
Takip ettigim ilk goz agrim Boxer var ve yarin artik bu isi sonlandirmak istiyorum.
Esim bile ne pinpiriklisin 3 ayda bitiremedin mi incelemeni al artik birsey diyor.

Kisa ve oz almali miyim??
Diyeceksiniz 150 sayfa yazi var oku. Hepsini okudum.
Ama icimi rahatlatmam gerekiyor.

Herkese cok tesekkur ederim.

Saygi ve sevgilerle

Sn. Chapelle,
Bence sorunuzun cevabı boxer'dan neler beklediğinize bağlı:

Eğer çok üst düzey bir beklentiniz yoksa, memnun kalırsınız diye düşünüyorum. Sonuçta 3000 tl'lik bir motor, fiyat performans oranı fena değil. Ama bir YBR ya da CBF performansı/kalitesi beklerseniz üzülebilirsiniz. Ben 3 yıl 50'lik scooter kullandıktan sonra, artık vitesliye geçeyim diye düşündüm. Yaşadığım yerde sıfır olarak alabileceğim en uygun fiyatlı boxer vardı (çin malları hariç). Ondan tercih ettim. Belki zorlasam daha pahalı bir şey de alırdım ama 850 TL'lik ilk motorumdan sonra motora 5000 TL vermek de hiç işime gelmedi. Sonuçta ailemin rızkından kesip alıyorum, ben öyle düşündüm. Biraz uzadı, kusura bakmayın. Ne alırsanız alın, Allah kaza bela vermesin inşallah.
 
Katılım
5 May 2015
Mesajlar
11
Sn. Chapelle,
Bence sorunuzun cevabı boxer'dan neler beklediğinize bağlı:

Eğer çok üst düzey bir beklentiniz yoksa, memnun kalırsınız diye düşünüyorum. Sonuçta 3000 tl'lik bir motor, fiyat performans oranı fena değil. Ama bir YBR ya da CBF performansı/kalitesi beklerseniz üzülebilirsiniz. Ben 3 yıl 50'lik scooter kullandıktan sonra, artık vitesliye geçeyim diye düşündüm. Yaşadığım yerde sıfır olarak alabileceğim en uygun fiyatlı boxer vardı (çin malları hariç). Ondan tercih ettim. Belki zorlasam daha pahalı bir şey de alırdım ama 850 TL'lik ilk motorumdan sonra motora 5000 TL vermek de hiç işime gelmedi. Sonuçta ailemin rızkından kesip alıyorum, ben öyle düşündüm. Biraz uzadı, kusura bakmayın. Ne alırsanız alın, Allah kaza bela vermesin inşallah.

Cok tesekkurler.. Beklentilerim soyledigim gibi isime gotursun getirsin altimda patlamasin. :)
 
Katılım
1 May 2015
Mesajlar
123
sa. arkadaşlar biliyorsunuz boxer dahil üç motor inceliyordum.bugün mucize eseri ayağıma öyle bi fırsat geldi ki anlatamam.
bulunduğum ilçe de bi tane ybr si olan birinin motoru sattığını duydum gidip bi bakayım dedim.alma niyetimde yoktu ikinci eli pahalı diye.birisinde 3000 lira istemiş o da almamış.bende dedim 2500 çekerim satarsa temizse alırım dedim.2010 model ybr esd 14 bin km de.ilk sahibinden.motoru sürdüm denedim gayet güzel.adam araba alacağı için acele satması gerekiyormuş ve piyasadan da pek haberi yok.
hele hülasa 2350 liraya kadar indirttim pazarlıkla.bu fiyata ybr yi almassam beni döverler diye düşündüm.internette 2010 modeller 3 bin 500 den aşağı değil.birde km leri 40-50 binde çoğunun.hemen adama 350 kapora verdim.motoru getirdim evin önüne çektim.pazartesi de devrini yapacağız.hayırlısıyla.ruhsatı falan bende zaten sima olarak tanıdığım birisi ufak yer olduğu için.
boxer sayfasıda benim severek ve ilgiyle takip etmeye devam ettiğim bi sayfa olduğu için sizle paylaşmak istedim.
herkese kazasız sürüşler dilerim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst