Salcano Salcano Wolf125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
20 Eki 2007
Mesajlar
95
@Salih bey deponun yanlarına yapıştırdığınız pedin yerine kaput koruma filmi yaptırsanız çok daha şık olur bence, düşündünüz mü?
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
@Salih bey deponun yanlarına yapıştırdığınız pedin yerine kaput koruma filmi yaptırsanız çok daha şık olur bence, düşündünüz mü?

Kaput koruma öncesi ped işi kolay diye bir denedim.. işlevselliği çok güzel ama görüntü felakete dönüştü, bende farkındayım.. O yüzden kaput koruma filmi işine girmek lazım gibi görünüyor... yada görseli güzel bu iş için yapılmış pedlerden edinmek gerek.. Benim taktıklarım, oto aksesuarı olarak geçen telefon kaydırmaz silikonlardan...
 
Katılım
20 Eki 2007
Mesajlar
95
En iyisi şeffaf film, uğraşmayın bence işçiliği güzel bi usta belli etmeden kaplar. Benimde düşündüklerimden birisi.Tabi motor bulabilirsek ::blusssh:
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
selam arkadaşlar iki gündür motosikletimden bir çatırtı geliyor. vitesi bire alıp kavramayı tamamlayıp gaz verince çatırt çuturt sesler geliyor. vitesi boşa aldığımda bu sesler gelmiyor. ama birinci veya ikinci viteste düşük hızda düz yolda veya yokuşta gaz verince motor çatırdamaya başlıyor. bu basit bir problem midir yoksa şanzımanı elime falan mı aldım?
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
selam arkadaşlar iki gündür motosikletimden bir çatırtı geliyor. vitesi bire alıp kavramayı tamamlayıp gaz verince çatırt çuturt sesler geliyor. vitesi boşa aldığımda bu sesler gelmiyor. ama birinci veya ikinci viteste düşük hızda düz yolda veya yokuşta gaz verince motor çatırdamaya başlıyor. bu basit bir problem midir yoksa şanzımanı elime falan mı aldım?

Zincir gevşemesinden kaynaklanan bir ses değildir heralde.. yada korktuğun gibi vites dişlilerinde bir problem olabilir.. Belkide zincir dişlilerinde de gevşeme olmuştur.. aklıma gelenler bunlar..
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
selam arkadaşlar iki gündür motosikletimden bir çatırtı geliyor. vitesi bire alıp kavramayı tamamlayıp gaz verince çatırt çuturt sesler geliyor. vitesi boşa aldığımda bu sesler gelmiyor. ama birinci veya ikinci viteste düşük hızda düz yolda veya yokuşta gaz verince motor çatırdamaya başlıyor. bu basit bir problem midir yoksa şanzımanı elime falan mı aldım?

Ani harekette motordan gelen vurma sesi mi? Eğer oysa benim Wolf ve Ybr'den de geliyor. Ustaya sordum önemli bir şey değil dedi.
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
vurma sesi değil. bildiğin çatırdama. hani ağaç dalını ortadan ikiye kırarken gelen çatırdama sesi olur ya hah işte onun daha yüksek seslisi. video çekmeye çalışacam. fakat şöyle bi sorun var ki bu çatırdama birinci veya ikinci viteste 20 km hızın altında motor kompresyona girdiğinde birden gaz verince geliyor. onun dışında hiç gelmiyor. (rampada durup kalkmaya çalışırken de aynı çatırdama sesi geliyor) her fren yaptığımda motor frenini de kullanıyorum. bunun sonucu olan bi problem olmasın?
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
vurma sesi değil. bildiğin çatırdama. hani ağaç dalını ortadan ikiye kırarken gelen çatırdama sesi olur ya hah işte onun daha yüksek seslisi. video çekmeye çalışacam. fakat şöyle bi sorun var ki bu çatırdama birinci veya ikinci viteste 20 km hızın altında motor kompresyona girdiğinde birden gaz verince geliyor. onun dışında hiç gelmiyor. (rampada durup kalkmaya çalışırken de aynı çatırdama sesi geliyor) her fren yaptığımda motor frenini de kullanıyorum. bunun sonucu olan bi problem olmasın?

Zincir gerginliğini bir kontrol et, biraz ger, tekrar dene. Ses gene gelirse tekrar yaz. Motor yüke binince zincir gevşekse sağa sola, aşa yukarı çarparak çatırtı çıkartabilir.
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
Abi acikcasi ben de zincirden supheleniyorum. Cunku arka tekeri son gittigim motorcu cok sıkmış. Bu yuzden coook onceden yapmak istedigim ve yapmaya calistigim zincir gerginligini yapamadim su arka tekeri gevsetemedigimden. Usengecligimden gidip bi tane kombine anahtar da alamadim. Muhtemelen yarin yibaya gidip 21 numaralı anahtardan bi tane alip zincir gerginligini yapacam. duzelmezse video ceker atarim. Tavsiyen icin simdiden tesekkurler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:28 ----------

selam arkadaşlar. bugün koçtaşa gidip 21mm kombine anahtar alayım dedim fakat bir de ne göreyim en ucuz 20-22mm anahtar 22-23 lira. dedim aga ben bu parayı buna vermem. hemen nete baktım bari netten sipariş vereyim gelsin diye ama nette ararken tekzende 10 liraya buldum aradığım anahtarı. hemen gordion avm'den çıkıp yakınlarda olan mesa plaza avm diye bir yerdeki tekzene gidip aldım anahtarı.(dandik sandım ama gayet de sağlam birşeye benziyor fiyatına göre)dedim hiç motora binmeden avm'nin otorpakında şunun zincir gerginlik ayarını yapayım ama kombine anahtarla bile açamadım. mcdonaldsın kuryelerinden biri gelip çantayı tutup(topcase) ayağınla bas dedi. dediğini yapıp açtım sonunda o berbat somunu. teşekkür de etmeyi ihmal etmedim tabi. boşuna dememişler motorcu motorcunun dostudur diye. neyse yaptım gerginlik ayarını ve o çatırtı geliyor mu diye baktım. yarı yarıya kesilmişti o iğrenç çatırtı. durum böyle. bir de bu wolflerin yağ süzgecini ve benzin filtresini kaç km'de bir temizlemeliyım veya değiştirmeliyim?
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Okan;
Yağ süzgeci işi bizde ancak motor açılınca şöyle bir temizlenip yeniden takılır.. Filtre değilde süzgeç olduğu için değişime gerek yok diye biliyorum.. Benzin filtreside öyle kirlenip tıkanacak birşey değil.. Zaten Ankara'da yakıtlar kaliteli onuda dert etmene gerek yok..Ben kış için motoru depoya çektiğimde açtım baktım.. pırıl pırıldı.. temizleyecek bişey bulamadım..
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Abi acikcasi ben de zincirden supheleniyorum. Cunku arka tekeri son gittigim motorcu cok sıkmış. Bu yuzden coook onceden yapmak istedigim ve yapmaya calistigim zincir gerginligini yapamadim su arka tekeri gevsetemedigimden. Usengecligimden gidip bi tane kombine anahtar da alamadim. Muhtemelen yarin yibaya gidip 21 numaralı anahtardan bi tane alip zincir gerginligini yapacam. duzelmezse video ceker atarim. Tavsiyen icin simdiden tesekkurler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:28 ----------

selam arkadaşlar. bugün koçtaşa gidip 21mm kombine anahtar alayım dedim fakat bir de ne göreyim en ucuz 20-22mm anahtar 22-23 lira. dedim aga ben bu parayı buna vermem. hemen nete baktım bari netten sipariş vereyim gelsin diye ama nette ararken tekzende 10 liraya buldum aradığım anahtarı. hemen gordion avm'den çıkıp yakınlarda olan mesa plaza avm diye bir yerdeki tekzene gidip aldım anahtarı.(dandik sandım ama gayet de sağlam birşeye benziyor fiyatına göre)dedim hiç motora binmeden avm'nin otorpakında şunun zincir gerginlik ayarını yapayım ama kombine anahtarla bile açamadım. mcdonaldsın kuryelerinden biri gelip çantayı tutup(topcase) ayağınla bas dedi. dediğini yapıp açtım sonunda o berbat somunu. teşekkür de etmeyi ihmal etmedim tabi. boşuna dememişler motorcu motorcunun dostudur diye. neyse yaptım gerginlik ayarını ve o çatırtı geliyor mu diye baktım. yarı yarıya kesilmişti o iğrenç çatırtı. durum böyle. bir de bu wolflerin yağ süzgecini ve benzin filtresini kaç km'de bir temizlemeliyım veya değiştirmeliyim?


yağ ve benzin filtresi değişmez ybr cbf türü motorlarda. yağ filtresi yok zaten.yağ süzgeç var. sadece debriyaj değişim zamanı temizlenip yerine takılır.

bak ben sen sorduğum zaman sana ne demişim dostum :farao:
sen o somunu elle sıktıysan 3 günde gevşer yolda feleğeni şaşırtır. boruyla sıkıp boruyla sökmen lazım.


21 kombine ve uzatmak için demir boru lazım dostum sana. Ama o somunun ayarlı penseyle falan sökülmemesi normal. En az 10kg sıkmak lazım o somunu.
Ucuna boru tak anahtarın öyle sık. Gevşer yoksa.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
yağ ve benzin filtresi değişmez ybr cbf türü motorlarda. yağ filtresi yok zaten.yağ süzgeç var. sadece debriyaj değişim zamanı temizlenip yerine takılır.

bak ben sen sorduğum zaman sana ne demişim dostum :farao:
sen o somunu elle sıktıysan 3 günde gevşer yolda feleğeni şaşırtır. boruyla sıkıp boruyla sökmen lazım.

boruyla sıkıp sökmem gerektiğimi biliyorum abi söylemiştin ama yarın lastik değişimi için gideceğimden hemen idareten işimi halledeyim dedim çünkü çatırtı ve zincirin anormal bolluğu beni korkutuyordu

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:22 ----------

Okan;
Yağ süzgeci işi bizde ancak motor açılınca şöyle bir temizlenip yeniden takılır.. Filtre değilde süzgeç olduğu için değişime gerek yok diye biliyorum.. Benzin filtreside öyle kirlenip tıkanacak birşey değil.. Zaten Ankara'da yakıtlar kaliteli onuda dert etmene gerek yok..Ben kış için motoru depoya çektiğimde açtım baktım.. pırıl pırıldı.. temizleyecek bişey bulamadım..

benim motor biraz fazla yakıyor ondan acaba bir yerlerde temizlenmesi veya değştirilmesi gereken birşey mi var diye düşünüyorum. 15 liralık benzinle 100 km zor yapıyorum
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Tahsin abi, ben de ayakla söküp el ile sıkmıştım. Hafta sonu 280 km (50-60 km'si stabilize yolda) kullandım.
Herhangi bir gevşeme görmedim. Sen öyle söyleyince tırstım biraz. Müsait olunca iyice kontrol edeyim bari.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Tahsin abi, ben de ayakla söküp el ile sıkmıştım. Hafta sonu 280 km (50-60 km'si stabilize yolda) kullandım.
Herhangi bir gevşeme görmedim. Sen öyle söyleyince tırstım biraz. Müsait olunca iyice kontrol edeyim bari.

valla kitapçıktada yazıyor. 90nm arka teker somunu sıkma torku.
bu 90nm torku normal 21 anahtarla anca boksör falan sıkar. normal bir insan 21 anahtarla anca 40-50nm anca sıkar.
anca ucuna boru takarak sıkabilir.
 
Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
583
Merhaba millet amortisörden yana sıkıntı yaşayan oldumu? benim sağ amortisör yağ kaçırıyor, keçe değişmesi gerek galiba. Afsalt dışı yollarda artçılı çok kulanıyorum yazın, yaylalara gidiyodum ondan belkide :silent:
Sıkıntı yaparmı bu bana acele edeyimmi değiştirmek için. Bir de km redüktörü ses yapmaya başladı ona da el atmam lazım.

Ayrıca yan çanta düşünenler için Salcano Motosiklet facebook sayfasında bi arkadaştan rica etmiştim, nası yaptınız diye burada da paylaşayım birinin işine yarar belki. Ybr demiri alıp, 17cm sacı 10-7 olarak katlayıp kaynatıyoruz.Çanta demiri bağanan yere vidalıyoruz, tamamdır.
11178611_452481661577134_1849223122_n.jpg


11198868_452481671577133_961618680_n.jpg


11198629_452481701577130_2137812543_n.jpg
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Enes benimde sol amortisör patlak. Keçeyi değiştirttim. Gene patladı. Artık değiştirmiyorum. Böyle yağ aka aka gidecek sanırım.
Km redüktörü benimde bozuk. Km işlemiyor. Scooter larınki uyuyomuş.
Bu arada benim patlak amortisörün akan yağı redüktörü yağladığından ötme yapmıyodu :flower:
 
Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
583
ahaha oda iyiymiş abi:thumleft:
Peki patlak amortisör bi tarafa çekme, frene basınca çekme veya titreme vs yapıyomu??
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
benim motor biraz fazla yakıyor ondan acaba bir yerlerde temizlenmesi veya değştirilmesi gereken birşey mi var diye düşünüyorum. 15 liralık benzinle 100 km zor yapıyorum

Evet bu değer bizim motosikletler için biraz fazla.. Tahminim biraz fazla sıkıştırıyor olabilirsin.. Sakin bi kullanımda dene..

Bu arada zincir gerginliği/temizliği, hava filtresi de yakıtta etkili faktörler..

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:23 ----------

Merhaba millet amortisörden yana sıkıntı yaşayan oldumu? benim sağ amortisör yağ kaçırıyor, keçe değişmesi gerek galiba. Afsalt dışı yollarda artçılı çok kulanıyorum yazın, yaylalara gidiyodum ondan belkide :silent:
Sıkıntı yaparmı bu bana acele edeyimmi değiştirmek için. Bir de km redüktörü ses yapmaya başladı ona da el atmam lazım.

Ayrıca yan çanta düşünenler için Salcano Motosiklet facebook sayfasında bi arkadaştan rica etmiştim, nası yaptınız diye burada da paylaşayım birinin işine yarar belki. Ybr demiri alıp, 17cm sacı 10-7 olarak katlayıp kaynatıyoruz.Çanta demiri bağanan yere vidalıyoruz, tamamdır.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd...._=1430635074_17702ab254afa4098f12b01c32cfe540

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd...._=1430614046_5e3288e40d5e00a86b2d8fbd4d26d0ca

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd...._=1430634425_10f5e820a4203e056dd55ff801e31194

Enes Teşekkür ettim bilgi ve fotoğraflar için..

Benimde yan çanta düşüncem vardı, demir işi nasıl halledilebilir diye düşünüyordum. Cevabı araştırmama bile gerek kalmadan aldım.. :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst