Cruiser Yakıt Tüketimi ve Uzun Yolda Rüzgar Sorunu

Katılım
7 Nis 2015
Mesajlar
1,701
Yakıt meselesi çok bilinmeyenli denklem...

Bel ağrına gelince ; rüzgar bel ağrıtmaz. Muhtemelen oturuş pozisyonun hatalı. Motor cinsi ne olursa olsun bacakların depoya yapışık olmalı. Bu şekilde sürmezsen ağırlık ve uzun yol gerilimi kollarında, sırtında ve belinde olur. Bacaklarını tatlı sert depoda tutarak sürüş yapmayı dene. Amerikan filmlerinde bacaklar dışarıda kullanan ağabeyleri boşver :)
 
Katılım
20 Ağu 2012
Mesajlar
529
Motosikleti
'08 GTR 1400
Şehir içinde düşük devirle gidersen şehir dışında hızlanmak istediğinde performans kaybı diye bir şey olmaz. Ekonomik gitmek istersen düşük devir kullanmalısın, basıcağın zaman da her vitesi sonuna kadar zorlayıp bir üste öyle geçmelisin. 5. vites mevzusu da şöyle, senin makinende 5. vites ekonomi için. O makinenin gücü, yüksek hızlardaki rüzgar direnci ile o dişliyi daha yüksek sayıda çevirmeye yetmiyor. 5. vitesten performans alabilmek için 4 ü sonuna kadar zorlayıp hafif rampa aşağı 5 e atmalısın.

Bugün yeni benzin aldım, bakalım hep düşük devir çevirtireceğim şehiriçinde, bu haftaiçi durumu anlarım. 5. vitesi ise tekrar bir uzun yola çıktığımda gözden geçiririm artık.

100 km de 4.5 lt çok fazla 2 lt yakan makinalara bak. cruiser desen cruiser değil zaten sat gitsin dostum

Değil mi ya? Bence de hepimiz en ufak sorunda motorumuzu satalım, neyi nasıl şartlarda aldığımı zaten önemli değil.

Yakıt meselesi çok bilinmeyenli denklem...

Bel ağrına gelince ; rüzgar bel ağrıtmaz. Muhtemelen oturuş pozisyonun hatalı. Motor cinsi ne olursa olsun bacakların depoya yapışık olmalı. Bu şekilde sürmezsen ağırlık ve uzun yol gerilimi kollarında, sırtında ve belinde olur. Bacaklarını tatlı sert depoda tutarak sürüş yapmayı dene. Amerikan filmlerinde bacaklar dışarıda kullanan ağabeyleri boşver :)

Herkesin önerilerini dinleyip bir çözüm getirmek lazım yakıta. Depo meselesine hep dikkat ediyorum, gidonu sıkmamayı da sürekli uyguladığım için rüzgara karşı vücudumu tutmanın tek yolu bel kalıyor, o yüzden rüzgarın belimi ağrıttığını düşünmüştüm. O ağabeylere hiç girmeyelim, onlara özensem RR alırdım. :)
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
bu akşam, yani 2-3 saat önce 2 günlük 800 km lik bir tur yaptık. tam konunun üzerine geldim :mrgreen:

motorun hayırlı olsun, bazı motorlar yüksek devir çevirdiği zaman yakıtı oldukça artar. ben yaptığım tur boyunca 100 km 'de tamamen yolların durumu ve kullanıma bağlı olarak 3.68 Lt, 4.02 Lt ve 4.38 Lt gibi yakıt değerleri ölçtüm.. cruiser tarzı motorlar aynı cc başka segment motorlara göre daha ağır olduğu için ve oturuş pozusyonu itibariyle rüzgar aldığımız için gaza daha fazla basmamız gerekiyor.. buda yüksek devirlerde yüksek yakıt tüketimi olarak geri dönüyor. karşılaştırma yapmak için bir örnek vereyim; benim motorum suzuki vstormdan daha ağır:salut:

tur camı konusunu bende bilmiyorum o yüzden yorum yapamıycam ancak bel ağrısı yine cruiser motorlarda genelde olan bir sorundur. bunun çözümü için bellik, sürücü dayanağı(sisy bar), yada benim yöntemi :) (aşağıda resimde görebilirsin) kullanırsan bel ağrısını nerdeyse tamamen çözersin. ben resimdeki yastık olmadan 200 km yol gidemiyorum bir günde. bel ağrısının sebebi dik oturmamanızdan kaynaklanıyor, motora bindiğinizde kambur şekilde kendinizi salarsanız bele yük biner bir süre sonra durmak zorunda kalırsınız..


IMG-20150424-00601_zpsnktrk2ce.jpg
 
Katılım
20 Ağu 2012
Mesajlar
529
Motosikleti
'08 GTR 1400
bu akşam, yani 2-3 saat önce 2 günlük 800 km lik bir tur yaptık. tam konunun üzerine geldim :mrgreen:

motorun hayırlı olsun, bazı motorlar yüksek devir çevirdiği zaman yakıtı oldukça artar. ben yaptığım tur boyunca 100 km 'de tamamen yolların durumu ve kullanıma bağlı olarak 3.68 Lt, 4.02 Lt ve 4.38 Lt gibi yakıt değerleri ölçtüm.. cruiser tarzı motorlar aynı cc başka segment motorlara göre daha ağır olduğu için ve oturuş pozusyonu itibariyle rüzgar aldığımız için gaza daha fazla basmamız gerekiyor.. buda yüksek devirlerde yüksek yakıt tüketimi olarak geri dönüyor. karşılaştırma yapmak için bir örnek vereyim; benim motorum suzuki vstormdan daha ağır:salut:

tur camı konusunu bende bilmiyorum o yüzden yorum yapamıycam ancak bel ağrısı yine cruiser motorlarda genelde olan bir sorundur. bunun çözümü için bellik, sürücü dayanağı(sisy bar), yada benim yöntemi :) (aşağıda resimde görebilirsin) kullanırsan bel ağrısını nerdeyse tamamen çözersin. ben resimdeki yastık olmadan 200 km yol gidemiyorum bir günde. bel ağrısının sebebi dik oturmamanızdan kaynaklanıyor, motora bindiğinizde kambur şekilde kendinizi salarsanız bele yük biner bir süre sonra durmak zorunda kalırsınız..

Teşekkürler. Ayrıntılı yorum ayrıca için teşekkürler, motorun en zor koşullarda 4.5 litre yaktığını düşünürsek o kadar da kötü değilmiş sanırım. :) Bel konusunu ise verdiğiniz bilgiler doğrultusunda çözeceğim umarım. Motosiklette sürücü kısmına sissy bar hiç çekici gelmiyor, o yüzden önce bir bellik ve oturuş pozisyonuna dikkat ederek deneyeceğim. Ondan sonra da duruma göre bakacağım artık.
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Bu yakıt değerleri ne agalar, siz neler yakıyorsunuz böyle.
GV250 ile şehir içi 3.5 litre, uzun yolda 3.2 - 3.3 lt yakardım
750'lik shadow ile şehir içi 3.6 litre, uzun yol 3,4 litre yakıyorum.
Motorlarınıza tecavüz etmeyin düzgün kullanın :p
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
1,315
Yakıt bileğiniz ile alakalı. Mesela 1.5 dci QQ yi s.içi ben 5.6 lt ort yaktirirken hanım 7 lt nın üstünde yaktirir.

Bel ağrısına gelecek olursak kendi adıma konuşayım 250 lik Zongseng aynı sizin tipteki motor daki bel ağrım 600rr dan çok daha fazla oldu.
600rr bile daha rahat geldi bana. :(
 
Katılım
20 Ağu 2012
Mesajlar
529
Motosikleti
'08 GTR 1400
Bu yakıt değerleri ne agalar, siz neler yakıyorsunuz böyle.
GV250 ile şehir içi 3.5 litre, uzun yolda 3.2 - 3.3 lt yakardım
750'lik shadow ile şehir içi 3.6 litre, uzun yol 3,4 litre yakıyorum.
Motorlarınıza tecavüz etmeyin düzgün kullanın :p

Ve işte tüm rahatlamaları ortadan kaldıran bilgi, 750cc lik cruiserın yakıt tüketimi geldi. :cherry: Şimdi aldığım benzini şehir içinde hep düşük devirlerde kullanacağım, bakalım tek sorun kullanım tarzımıymış.

Yakıt bileğiniz ile alakalı. Mesela 1.5 dci QQ yi s.içi ben 5.6 lt ort yaktirirken hanım 7 lt nın üstünde yaktirir.

Bel ağrısına gelecek olursak kendi adıma konuşayım 250 lik Zongseng aynı sizin tipteki motor daki bel ağrım 600rr dan çok daha fazla oldu.
600rr bile daha rahat geldi bana. :(

Ne kadar süre kullandınız? Alışkanlık meselesi diyen çok. :)
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Ve işte tüm rahatlamaları ortadan kaldıran bilgi, 750cc lik cruiserın yakıt tüketimi geldi. :cherry: Şimdi aldığım benzini şehir içinde hep düşük devirlerde kullanacağım, bakalım tek sorun kullanım tarzımıymış.

Sadece düşük devir kullanmak değil olay.
Gereksiz fren kullanımından, ani hızlanmalardan kaçın. Gerekmedikçe aragaz verme.
Mümkün olduğunca sabit hızda gitmeye özen göster.
Yokuş tırmanmaya başlamadan önce imkanın varsa hızını artır.
Bakkala girip sigara alıp çıkma vb sürelerde motoru stop etme. Tabi bu sırada çaldırmamaya dikkat et :cherry
Lastiklerinin basıncı olması gerektiği kadar olsun.
Bujilerin ve hava filtren temiz olsun.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Bunlara da dikkat et derim
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
Bütün içten yanmalı motorlarda yakıt işinin mantığı şudur; ne kadar yavaşla hızlan yaparsan, ne kadar agresif kalkışlar yaparsan, ne kadar geç vites değiştirirsen o kadar yakar. Bindiğim focus ile İzmir'e gittik. Babam hemen hemen yarım depoyla İzmir'e indi. Dönüşte direksiyona ben geçtim, aynı rotadan döndük, ben neredeyse bir depo yaktım :cherry: Babamın kullanımında ortalaması 4,5 litreydi, ben kullandığımda 7 litrenin üzerindeydi. Çünkü ben 110 km hızdan önce beşe takmam mesela vitesi, ışıklarda durduğumda önüm açıksa sert kalkarım falan. (Dönüşte yediğim 287 tl hız cezasınıda hesaplarsak ben iki depo yakmıştım :cherry: )

Şuan motosiklette de aynı. İmzamda yazıyor, Aralıkta afyondan regal raptor daytonayı arkadaş için aldım, Afyondan Ankaraya kadar 2 depoyu yaktım, 3. defa benzinliğe girdik. Gecenin bir yarısı o soğukta motorla o yolu gidince, motor ne kadar gidiyorsa motor, o kadar basmıştım. O kadr basmaya az bile yakmış, şu an 17 / 20 krş civarında yakıyor kullanıma bağlı.
 
Katılım
20 Ağu 2012
Mesajlar
529
Motosikleti
'08 GTR 1400
Sadece düşük devir kullanmak değil olay.
Gereksiz fren kullanımından, ani hızlanmalardan kaçın. Gerekmedikçe aragaz verme.
Mümkün olduğunca sabit hızda gitmeye özen göster.
Yokuş tırmanmaya başlamadan önce imkanın varsa hızını artır.
Bakkala girip sigara alıp çıkma vb sürelerde motoru stop etme. Tabi bu sırada çaldırmamaya dikkat et :cherry
Lastiklerinin basıncı olması gerektiği kadar olsun.
Bujilerin ve hava filtren temiz olsun.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Bunlara da dikkat et derim

Lastikler - zaten tamam
Düşük devir - tamam
Yokuş tırmanmaya başlamadan önce hız arttırma - zaten tamam
Ani hızlanmalardan kaçınmak - ! - şehir içinde çok agresif kullanıyorum sakin kullanımla birlikte bunu da çözerim

Önerileri göz önünde bulundurarak bu dün akşam aldığım 20₺'lik benzinle(4.5 litre) bakalım 100km'yi ne kadar geçeceğim. Sonucu gördüğümde burada tekrar sizinle paylaşırım. :)
 
Katılım
20 Ağu 2012
Mesajlar
529
Motosikleti
'08 GTR 1400
.....''100 km de 4.5 lt çok fazla 2 lt yakan makinalara bak. cruiser desen cruiser değil zaten sat gitsin dostum''

.....''Değil mi ya? Bence de hepimiz en ufak sorunda motorumuzu satalım, neyi nasıl şartlarda aldığımı zaten önemli değil''


http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-rks-2014-cikisli-v-motor-cruiser-250-210554043/detay

:silent:

Motoru satmaya çalıştığımdan değil hocam, bir arkadaşla piyasa nabzı için denemek istedi, ben de koydum. :)
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Yakıt tüketiminde bir gariplik yok. Agresif kullanılan her motor fazla yakar. Bel ağrısı da oturuş pızisyonundan kaynaklanıyor.
 
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
87
98 xvs 650 kullanıyorum şehir içi 6,5 litre yakıyor düşük devirde kullanmama rağmen anormallik mi var ?
 
Katılım
20 Ağu 2012
Mesajlar
529
Motosikleti
'08 GTR 1400
İyi haftasonları ahali, an itibariyle şehiriçi yakıt tüketimim 3.2lt olmuş durumda. ^=^
 
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
43
Arkadaşlar rks cruiser 250 almak istiyorum. Kullananlar tavsiye eder mi? Yedek parça servis konusunda sorun var mı?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst