Yamaha Zamlarına Boykot (Fuarda Standa Gitme Protestosu) Duyurulur

Katılım
25 Nis 2014
Mesajlar
1,732
Şimdi merak edip baktım.
125 R Fransa satış fiyatı
4699€
TL ye çevirirseniz ülkemizdeki satış fiyatı makul görünüyor.
Tabi rakamsal olarak.
Çünkü bu rakam Fransa'daki işsiz adamın 4 aylık geliri.
Yani alım gücü olarak işler çok değişiyor.
R25 diye bir motosiklet ise satışta yok..
Onun yerine 300 cc hacminde yeni bir model koymuşlar.
R25'e para vermeyi düşünen arkadaşlar tekrardan bir düşünsünler derim.

Geçenlerde fransada ekmeğin, suyun vs. fiyatlarına baktım ekonomik olarak bu motor fiyatlarını hesaplamak için, ekmek orda (bauquette diye geçiyor) 0.80 ila 1 euro arasında satılıyor. Bizim ülkemizde ekmek 1-1.25 lira arası bak en basit örnekle motor farkını böyle de hesaplayabiliyorsun, ekonomik gelire göre bu motorlar bizim ülkemizde 3 kat daha pahalı neredeyse ama gel gelelim ekonomisi bizim ki gibi kötü olan brezilyada işler böyle değil onlara daha güzel fiyatlar uygulanıyor. Kısaca yok mu Türkü yolmak isteyen diye bi grup kurmuşlar caponlar tüm firmalar başvurup bizden bişeyler yontuyorlar.
 
Katılım
17 Tem 2008
Mesajlar
298
YA O DEĞİLDE BU XT 660Z TENERENİN FİYATINA NOLMUŞ GEÇEN SENE 21 KÜSÜRE ABSLİSİNİ BIRAKIYORLARDI ONDAN ÖNCEKİ SENEDE 19 BİN LİRAYDI
27.250 YAZMIŞ OHAAAAA BE KARDEŞİM
 
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
1,716
Bir şeyi hesap ettikleri yok. Siz Türkiye'deki firmaların çok ince eleyip sık dokuduklarını mı düşünüyorsunuz ? Tek yaptıkları olabilecek en yüksek fiyattan satmak ki bunu da ilkokul çocuğu bile yapabilir. 1000 TL karla 500 tane satmaktansa 3000 TL karla 50 tane satmayı tercih ediyorlar. Ve ben bugüne dek tersini denemiş tek bir firma bile görmedim. Onlar buna ticaret diyor, ben köylü kurnazlığı diyorum. Ve emin olun, bu şekilde bir satış politikası bizden başka kimsede yok. Herkes kendi ülkesindeki insanların alım gücüne göre fiyatlandırma yapıyor.

Bu arada protesto falan edecek değilim, ben Yamaha standına bunu ve MT-09 Tracer'ı görmeye gidiyorum.

bu adamlar beyinsiz değil ya.
basit bir para satış grafiği çıkarırsının tepe noktasından postalarsın.
belki de firma fazla motor göndermiyor olabilir bilemem.
ama bu kadar basit düşünmeniz gerçekten enteresan.
milyonluk satış yapan firma elbet bunu analiz etmiştir...
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Bune;
Moralini bozmak istemem ama carrefour da baget 35, netto da 28 cent.
:)
Neden Türk milletini öpüyorlar da Brezilyalı'yı öpemiyorlar biliyormusun?
Çünkü Brezilyalı öpücük vermiyor.
Bizimkiler dudaklarını büzmüş yok mu beni öpen diye geziyor.

Sene sonunda hatırlatın bu modelin satış rakamlarını bir karşılaştıralım.
Fransa'da çalışan bir ailenin sadece bir aylık, mesleği yoksa bilemedin iki aylık kazancı bu motoru almaya yetiyor.
Ama bakalım alacaklar mı?
Türkiye ile Fransa arasındaki satış rakamları arasında nasıl bir fark olacak?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
1,442
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bence fiyatların daha yüksek olması lazım. Adamlar utanmasa ötv yi savunacak, hemen hükümete çakmışlarmış mış.. Yok Uruguay başbakanına çakacaklardı. Biride ülkeyi karıştırmaktan bahsetmiş aklınca, Daha birinci sayfada bıraktım okumayı. Paranız yoksa almayın binmeyin yanınızdan geçerken bakıp sesini duysanız yeter, hatta o bile fazla. Benim tuzum kuru. Saray çocuğu iyi yapıyor hakettiğinizi alıyorsunuz. Zengin fakir belli olsun, herkes haddini bilsin.
 
Katılım
25 Nis 2014
Mesajlar
1,732
Bune;
Moralini bozmak istemem ama carrefour da baget 35, netto da 28 cent.
:)
Neden Türk milletini öpüyorlar da Brezilyalı'yı öpemiyorlar biliyormusun?
Çünkü Brezilyalı öpücük vermiyor.
Bizimkiler dudaklarını büzmüş yok mu beni öpen diye geziyor.

Sene sonunda hatırlatın bu modelin satış rakamlarını bir karşılaştıralım.
Fransa'da çalışan bir ailenin sadece bir aylık, mesleği yoksa bilemedin iki aylık kazancı bu motoru almaya yetiyor.
Ama bakalım alacaklar mı?
Türkiye ile Fransa arasındaki satış rakamları arasında nasıl bir fark olacak?

Valla doğrudur senden iyi bilecek değilim fransada yaşayan sensin :) ben bi turist sitesinden bakmıştım fransaya tatile gidecekler için maliyet hesaplama veriyorlardı dur bulursam linkini vereyim

Bu arada haklısın brezilyada otobüs biletlerine zam yaptılar diye geçen sene olanları gördük onlar ekmek parları için kazan kaldırırken bizimkiler başkalarına maşa olup tüyden sebeplerle isyan çıkarıyorlar haliyle mazeret yersiz olunca isyan edenleri de duyan olmuyor bilmem anlatabilidim mi. :wiinkk:


Not: Linki buldum burasıydı :cat: http://www.parisescapes.com/paris_groceries_cost.html
 
Katılım
30 May 2012
Mesajlar
526
Hadi gitmeyelim. El birliği ile batıralım şu firmayı. Haydi millet el ele...

Keşke benim olsa.

hayııır batıramayacaksınız, buna asla müsade etmeyelim herkez ikişer tane motor almalı R25 alcam bidee R1 alıcam herkez birer tane alsın ki batmasın yazıııkk adamlara
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Bune;
link vermene gerek yoktu senin fiyatlarda doğru.
Ben o fiyatları alternatif olduğunu belirtmek için yazdım.

Bu yıllık satış karşılaştırması için bizim millete bir haksızlık etmeyeyim diye gözüme çarpan bir ayrıntıyı da yazayım.
Bu motor daha ucuz olsa bile burada fazla satacağını zannetmiyorum.
Çünkü 125'lik bir yarış motoru için fazla kalıplı duruyor.
Yine de teknik özelliklerine bir bakayım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
7 Şub 2015
Mesajlar
40
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
konuya 47 kişi mesaj yazmış.. acaba standa kaç kişi gitmeyecek. zaten fiyatları yüksek olduğu için satışları düşecektir. protestoya gerek yok. bir mal olması gerektiğinden pahalıysa ona olan talepte düşer.
 
Katılım
1 Ağu 2014
Mesajlar
1,475
Yani beyler birbirimizi kırmadan eleştiri yaparız sıkıntı yok !Herşeyi ötvye bağlamanın mantığıda yok!Çoğunuz okumuş insanlarsınız bazılarınızda kendilerininde ifade ettiği gibi tuzu kuru insanlarmış mış.. Cbr a geçen zaman içinde bu kadar zam yapan kim ?Şimdi R25 13.500 den 15.000 e yükselirse yada 17.000 e yükselirse yine ötv mi konuşulacak BU YAMAHANIN HİÇ Mİ SUÇU YOK!
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
7 Şub 2015
Mesajlar
40
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yani beyler birbirimizi kırmadan eleştiri yaparız sıkıntı yok !Herşeyi ötvye bağlamanın mantığıda yok!Çoğunuz okumuş insanlarsınız bazılarınızda kendilerininde ifade ettiği gibi tuzu kuru insanlarmış mış.. Cbr a geçen zaman içinde bu kadar zam yapan kim ?Şimdi R25 13.500 den 15.000 e yükselirse yada 17.000 e yükselirse yine ötv mi konuşulacak BU YAMAHANIN HİÇ Mİ SUÇU YOK!

13500 tl olan r25 in 7000 tl si ötv olsa demek ki motor 6500 tl

bu hesapla 17000 tl ye çıkarsa fiyat ötv yine tr giriş fiyatının 55 i olan 7000 tl civarında...

motor 17000 olduğunda 6500 tl olan motor 10000 tl olmuş olur %7 civarında kdv farkını çıkarsak yamaha motora %50 civarında zam yapmış oluyor..

çünkü bildiğim kadarıyla ötv firma tarafından geliş fiyatı üzerinden ödeniyor yanlışım varsa düzeltin.
 
Katılım
1 Ağu 2014
Mesajlar
1,475
13500 tl olan r25 in 7000 tl si ötv olsa demek ki motor 6500 tl

bu hesapla 17000 tl ye çıkarsa fiyat ötv yine tr giriş fiyatının 55 i olan 7000 tl civarında...

motor 17000 olduğunda 6500 tl olan motor 10000 tl olmuş olur %7 civarında kdv farkını çıkarsak yamaha motora %50 civarında zam yapmış oluyor..

çünkü bildiğim kadarıyla ötv firma tarafından geliş fiyatı üzerinden ödeniyor yanlışım varsa düzeltin.

EYVALLAH Abi ! Bende ötvyi savunmuyorum yalnız şöyle bir algı oluşmuş sanki yamaha honda Suzuki kawasaki fiyatları normal tutuyor bütün parayı devlet ötvyi kullanarak götürüyor motorseverleri sömürüyor.Keşke ötv düşse eğer bütün sorun ötv ise !
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Sorun tabi ki ÖTV değerli arkadaşlar.
ÖTV haksız bir vergilendirmedir.
Bir de onun KDV si var.
Motorun fiyatından ÖTV ve ikinci defa ödediğiniz KDV yi çıkarın bak makina kaça geliyor?
Bu haksız vergiler olmasa firmaların ne kazandığı umurunuzda bile olmayacak çünkü fiyatlar gayet makul hale geliyor
 
Katılım
6 Tem 2013
Mesajlar
165
Motosikleti
cf dual 230/honda crf 300
1 eylül 2014 tarihinde 2.15 olan dolar şu an tl karşısında en yüksek değerinde ve siz diyorsunuz ki markalar neden zam yapıyor. tamam honda'nın fiyat arttırımına gitmesinin bir başka sebebi, artık otomobilden gelen kar ile motosiklet departmanını finanse etmiyor oluşu. o nedenle fiyat artışları normal.

ötv-kdv lerin ne kadar etkili olduğunu şuradan görebilirsiniz.
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/141933-yamaha-2015-fiyat-listesi.html
 
Katılım
4 Kas 2014
Mesajlar
1,868
EYVALLAH Abi ! Bende ötvyi savunmuyorum yalnız şöyle bir algı oluşmuş sanki yamaha honda Suzuki kawasaki fiyatları normal tutuyor bütün parayı devlet ötvyi kullanarak götürüyor motorseverleri sömürüyor.Keşke ötv düşse eğer bütün sorun ötv ise !

Buyuk harfle yazmalarinizi,unlem isaretlerinizi,ölumune savunmanizi goren sizi bakan falan zanneder. Otv denilen vergi yanilmiyorsam 99 duzce depreminde gecici bir sureligine uygulanmaya basladi. Ama o tarihten sonra, ne o zaman ki hukumet, nede mevcut hukumet otv'yi kaldirmaya yanasmadilar. Aksine bindirdikce bindirdiler. Ben lux bir araba alacaksam aynisindan 2 tane devlete hediye etmek zorunda miyim?
Bu kadar sabit fikirli olmayin. Lafim illa akpye degil. Su anda mevcut sistemde bu bal canagini yalamayacak hic bir parti yok. Size kimse hukumeti savunuyorsunuz diye ters gitmiyor,aksine derdini anlatmaya calisiyor.
Zira turk lirasinin, dolar karsisinda deger kaybetmesi markalarin sucu degil.
Ha markalarin sucu yok mu? Tabiki var. Kendi kullandigim pcxin yurtdisinda satilanlari kendinden alarmli ama ulkemize gelenlerde alarm yok.
Ama soyle bir durum var,imam osurursa cemaat ne yapmaz?
 
Katılım
4 Haz 2014
Mesajlar
174
Şu anki vergi sistemi ve kura göre, motosikletlerin vergiden arındırılmış ( firmanın cebine girecek miktar ) fiyatlar yaklaşık şöyle
Kawasaki Ninja 300 => 10200 TL ( 16.400 TL )
Kawasaki Z300 => 9900 TL ( 16.000 TL )
Yamaha R25 => 11400 TL ( 14.500 TL )

Hangi firma açgözlü acaba belli oluyor mu? ÖTV Yamaha'nın işine geliyor bu durumda.
 
Katılım
3 Şub 2015
Mesajlar
6
boykot etmeye gerek yok nasıl olsa düşen motor satışları üreticiye mesajı ulaştırır. sen zam yaparsan vatandaşta ürünü almaz olay budur bence
 
Katılım
15 Ara 2006
Mesajlar
337
aynı klastaki diğer markalardan alırız bizde nolcak. Ben kawasaki alacam ama alana kadar onlarda gaza gelip zam yapmasa bari.
 
Katılım
24 Ara 2003
Mesajlar
1,447
Basit ve net: Pahalı geliyorsa almayın.Cebinize parayı koyun uygun fiyat 2. el araştırın.250cc üzeri kaç motosiklet satılıyor ki Türkiye'de, fiyat için hassas olsunlar. Honda servislerine gittiğimde her zaman küçük cc li motorlarla dolu olur, arada tek tük yüksek cc motorlar bulunur numunelikten.
Büyük cc de
1-vergi çok
2-kar marjı az
3-pazar payı sınırlı

Bir de "çok konuşan" ha bire doları yükseltiyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst