Asfaltta Cross ve cross kaskı(bilgisi olan yardım etsin)

Katılım
15 Ocak 2015
Mesajlar
71
Merhaba içimde motor hevesi başladı başlangıç olarak cross motor tavsiye edilmesede ben mondial in x-treme max 150 modelini 3 gün içerisinde alıcam fakat motoru işten eve evden okula gibi şehir içinde asfaltta kulanıcam ve kask olarak cross kask kullanıla bilirmi? ve lastik önere bilirmisiniz:p
 
Katılım
30 Eyl 2012
Mesajlar
289
70-80 km sonrası hızlarda rahatsız ediyor ani bi kafa kaldırma hareketin gunesligin rüzgar yemesiyle boynunu bile kırabilir dikkat ama cross kaskin şekli bile bir başka al tabiki :D
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
70-80 km sonrası hızlarda rahatsız ediyor ani bi kafa kaldırma hareketin gunesligin rüzgar yemesiyle boynunu bile kırabilir dikkat ama cross kaskin şekli bile bir başka al tabiki :D

yok artık boynunu bile kırabilir dedi ya yok geri takla attırır hatta.
dostum 120-130a kadar çıktım. tek problem kış günü olmasından dolayı soğuktan buz kesilmemdi. kışın kullanacaksan kesinlikle fullface al boşver kros kaskını. bir diğer dezavantajı ise goggle/maske taktıktan sonra görüş açın diğer kasklara göre oldukça düşüyor. öyle boynun moynun kırılmaz. o hızlarda kafamı da kaldırdım sağa sola da yaptım. bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan insanlara bakma sen. sorunları söylediğim gibi kendin bilirsin artık.
 
Mardin İl Temsilcisi
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
1,003
Motosikleti
Yamaha XS
Merhaba içimde motor hevesi başladı başlangıç olarak cross motor tavsiye edilmesede ben mondial in x-treme max 150 modelini 3 gün içerisinde alıcam fakat motoru işten eve evden okula gibi şehir içinde asfaltta kulanıcam ve kask olarak cross kask kullanıla bilirmi? ve lastik önere bilirmisiniz:p

x treme maxım var normal kask kullanıyrum. keske kross alsaymışım diyorum şimdi ;)
 
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
144
bu boyun kırılma bakış açısına bende katılmıyorum. şehirlerarası sürüşlerimde 80-100 km/h'nin altına düşmem hiç ve aşırı rüzgarlı günler haricinde bi sıkıntı yaşamadım. Bazen hafif boyun ağrısı olabiliyor rüzgara bağlı olarak. Telike'nin yorumuna katılıyorum görüş açısı dışında büyük bir problem teşkil edeceğini sanmam. Sonuçta o terek(güneşlik denilen üst parça) rüzgar geçişini sağlayacak şekilde kanallara sahip dümdüz bir plastik değil. ve şehir içi kullanımlarda boyunda sıkıntı yapacağını hiç sanmıyorum. Lastik olarakda dual-sport ve ya enduro olarak bilinen kısa dişli ve sık kanallı lastiklerden kullansan sıkıntı yaşayacağını düşünmüyorum. Islak zeminde tedbiri elden bırakmamak şart tabiki. :)
 
Katılım
30 Eyl 2012
Mesajlar
289
yok artık boynunu bile kırabilir dedi ya yok geri takla attırır hatta.
dostum 120-130a kadar çıktım. tek problem kış günü olmasından dolayı soğuktan buz kesilmemdi. kışın kullanacaksan kesinlikle fullface al boşver kros kaskını. bir diğer dezavantajı ise goggle/maske taktıktan sonra görüş açın diğer kasklara göre oldukça düşüyor. öyle boynun moynun kırılmaz. o hızlarda kafamı da kaldırdım sağa sola da yaptım. bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan insanlara bakma sen. sorunları söylediğim gibi kendin bilirsin artık.
Orda dikkatini çekeyim ani bir harekette yazıyor okuman varsa o yyüksek egonla yazdığın gibi takla bile artırabilir evet bilgi tecrübe hem de fikir sahibi olarak bu kadar net konuşuyorum.
Konusahibi aarkadaşım İlk kez cross kask kullandığımda böyle hissetmiştim o yüzden yazma gereği duydum
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
Orda dikkatini çekeyim ani bir harekette yazıyor okuman varsa o yyüksek egonla yazdığın gibi takla bile artırabilir evet bilgi tecrübe hem de fikir sahibi olarak bu kadar net konuşuyorum.
Konusahibi aarkadaşım İlk kez cross kask kullandığımda böyle hissetmiştim o yüzden yazma gereği duydum

bence sen çok pimpiriklisin :D egom yüksek veya değil sen böyle boynun kırılır kafan kopar diye abarta abarta bişeyler yazarsan cevabını alırsın kusura bakma. hiç de bişey olmaz istediğin ani hareketi yap motor üstünde bi anda 200km/s lik bi rüzgar kafana vurmayacaksa boynun kırılmaz komik komik cevaplar vermeyin. o zaman motordan düştün mü öldün sayıyosun sen? yalan mı? boyun kırarmış takla attırırmış :D bilgi tecrübe diyor bi de. dostum şu fotoğraftaki kask ile 120 130 yaptım diyorum rahatsız edecekmi diye. etmedi diyorum. boynun kıldan inceyse belini bile kırar o kask :D şaka mısınız nesiniz ya

al kask da bu
Marushin%20XMR%20VINTAGE%20red.jpg

yüzümde de maske vardı.
 
Katılım
10 May 2013
Mesajlar
386
Bende de X-Treme Max varken her iki kask tarzını da kullandım (Full face-cross) cross kask ile 100 km hızda yaptım, ne boynum kırıldı ne de bir şey oldu. Ayrıca benim kullandığım kask Telike'nin paylaştığı kask kadar da kaliteli bir model değildi..

Cross kask kapalı kaska göre rüzgardan daha çok etkileniyor derseniz size katılırım ama boyun kırılması biraz abartılı olmuş gibi zira rüzgardan boyun kırılsaydı şuan motosiklet süren insan bulamazdınız..
 
Katılım
30 Eyl 2012
Mesajlar
289
bence sen çok pimpiriklisin :D egom yüksek veya değil sen böyle boynun kırılır kafan kopar diye abarta abarta bişeyler yazarsan cevabını alırsın kusura bakma. hiç de bişey olmaz istediğin ani hareketi yap motor üstünde bi anda 200km/s lik bi rüzgar kafana vurmayacaksa boynun kırılmaz komik komik cevaplar vermeyin. o zaman motordan düştün mü öldün sayıyosun sen? yalan mı? boyun kırarmış takla attırırmış :D bilgi tecrübe diyor bi de. dostum şu fotoğraftaki kask ile 120 130 yaptım diyorum rahatsız edecekmi diye. etmedi diyorum. boynun kıldan inceyse belini bile kırar o kask :D şaka mısınız nesiniz ya

al kask da bu
http://belbike.com/catalog/marushin/cross/XMR_PRO/Marushin XMR VINTAGE red.jpg
yüzümde de maske vardı.

Afferim yapmışsın ben de yaptığım bişeyi yazıyorum benim bilgi birikimim senin ne haddine?
ben de 8 aydır ls2 magnum kask kullanıyorum cross kask kullanmaya başladığımda diğer kasklara göre hissettiğim farkı yazdım.
Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olanlarmisiz ya biz beyim, sizin sözünüz gecerliymis hangi noterden tasdikli her mesajınız merak ettim
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
eğer bir konu hakkında bir yorumda bulunuyorsam adım gibi emin olmuşumdur. sana tasdik ettircek halim yok! ikili tartışmayı uzatmanın manası yok. kros kaskı rüzgardan boyun kırmaz :D şaka mı bu? fullface kaskımla 180lere çıktığımda yine boynumu arkaya iteliyor. hatta kros kaskının 120 de itelediğinden daha fazla iteliyor eğer uygun sürüş pozisyonunu almazsan, varsa siperin arkasına saklanmazsan. kıracağı varsa o da kırar. şimdi çocuk gibi boy yarıştırmicam kusura bakma dostum.
özetle senin boynunu kırar başka kimsenin boynunu kırmaz. hadi selametle
 
Katılım
30 Eyl 2012
Mesajlar
289
eğer bir konu hakkında bir yorumda bulunuyorsam adım gibi emin olmuşumdur. sana tasdik ettircek halim yok! ikili tartışmayı uzatmanın manası yok. kros kaskı rüzgardan boyun kırmaz :D şaka mı bu? fullface kaskımla 180lere çıktığımda yine boynumu arkaya iteliyor. hatta kros kaskının 120 de itelediğinden daha fazla iteliyor eğer uygun sürüş pozisyonunu almazsan, varsa siperin arkasına saklanmazsan. kıracağı varsa o da kırar. şimdi çocuk gibi boy yarıştırmicam kusura bakma dostum.
özetle senin boynunu kırar başka kimsenin boynunu kırmaz. hadi selametle
Benim mesajıma
# bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan insanlara bakma sen. #
Diyerek ortaya sidik döken sensin arkadaşım bir de burda haklı edalarina girme herneyse görüşmemek üzere (konu sahibi arkadaş kusura bakma)
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
Benim mesajıma
# bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan insanlara bakma sen. #
Diyerek ortaya sidik döken sensin arkadaşım bir de burda haklı edalarina girme herneyse görüşmemek üzere (konu sahibi arkadaş kusura bakma)

ne görüşcem senle :D trip atıyo bi de :D
 
Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
218
Cross kaskların vizörlü olanları var. Gerektiğinde vizör gerektiğinde gözlük canın nasıl isterse. Rüzgarıda boşver sen. 25 30 beygirlik bir makinan yoksa rüzgarda olmuyor zaten:D
 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
854
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
cross kaski ile yaklasik 4500 km yol yaptim, istanbul-giresun-istanbul yaptim uzun yok olarak. yüksesk hizlarda da kullandim, 170 km/h ile mesela, ani hareket de ettim ama boyun kirilma olmadi cok sükür.

iki kötü tarafi var, bir; kapali kasklara göre cok ses/rüzgar aliyor, iki; su an aklima gelmiyor :)

kask ile ilgili daha önce yazdigim yaziya bak istersen: http://www.motosiklet.net/forum/enduro-off-road/119826-hangi-cross-kask-almak-icin-tecrubelerinizi-bekliyorumi.html#post3128061

http://img856.imageshack.us/img856/7202/rsi6.jpg

mümkün değil kafanın kopması lazımdı :D
helal olsun bu arada :))
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
2,248
Vizörlü cross kasklar var şehir içi için de ideal bilgilerinize
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst