Arkadaşlar selamlar.Gruba yeni katılıyorum;ben bir scooter kullanıcısıydım.(Kymco like 200İ)İki yılda 4 bin km kadar kullandım ve sattım. 2 yıl sonra,16/12/2014 te İzmir, Karşıyaka Motoshop'un Çankaya şubesinden Boxer aldım.Vitesli motor kullanmadığımdan Üçyola teslimini rica ettim.Sağolsunlar,kabul ettiler.Motoru almaya gittiğimde,motoru kamyonete yüklemişlerdi.Motoru direksiyondan bastı. motor çalıştı. Eve gelindi,motoru indirip marşa bastı.fakat motor çalışmadı.Ayaktan baya bir uğraştı,zorlada olsa çalıştı.50m ilerdeki evimin önüne geldi,kaldırıma çıkartırken motor yine stop etti.bahçeye iterek indirdi,ben tekrar çalıştırmasını istedim,ayakla uğraşıp anca çalıştırdı,15 dakika çalıştır,bu sulu akü,kendini toparlasın dedi ve yetkili (sanırım patron) gitti.O kamyonetle uzaklaşırken motor stop etti.Ben çalıştıramadım,zaten akşam olmuştu. Ertesi gün yine çalışmadı,telefon ettim motorun hergün 5 dakika çalışması gerekir dediler.Benim kalbimde stent var,yaş 54,çalıştıracağım,gezeceğim hevesiyle motor elbiselerimi,korumalarımı,kasklarımı,eldivenimi vs giyinip ayak marşına bas Allah bas,kanter içinde kalıyorum,ama motordan tık yok.Hayde eve gidiyorum,terin suyun içinde,duşa giriyorum.O elbiselerle motora oturup,geri inince insanlara mahcup olduğum gibi,ter içinde ,motoru bahçeye geri kilitleyip,hop duşa giriyorum.Öteki motorda 15 gün çalıştırmasam bile el marşıyla bir kerede,en çok ikincide çalışırdı.Bunda ayakla bile çok zor.Telefonla servisi aradım,akü kendini ancak toplar dediler.Ama çalışmıyor.Bende yeni tanıştığım özel motor servisi olan(Vip Motor Emre Taylan) arkadaşa rica ettim, arkadaş sağolsun-ilk kez yanyana geldik,çünkü internetten tanıştık-geldi ayak marşıyla iki bastı,baktım motor çalıştı,hayret ettim,tamam acemiyiz ama okadarda değil yani.Fakat tekrar aç kapalarda motor çalışmada zorlanınca iki tur filan attı,dediki bunun aküsü zayıf,servise bildir dedi. Neyse telefon görüşmelerinden sonra bana dedilerki motoru Karşıyaka'ya (Çankaya değil,orası satış yeri,k.yaka daha uzak)getir dediler.Ben zaten o trafiğe çıkamam dedim,(çalışma sorunu olmayaydı ara yollarda alıştırmalar yapacaktım).Ayrıca motor çalışmıyor ki getireyim dedim.Bir iki gün aradıktan sonra ;o tarflarda işimiz olunca ustayı yollarız dediler.2 gün sonra yine aradım, bugün size uğrayacaklar denildi.akşama doğru aynı kamyonetle usta veya şoför geldi. Uğraşa uğraşa ayak ile çalıştırdı.Dediki abi ben bişeyler atıştırayım,15-20 dakika bunu elleme çalışsın akü dolsun dedi.O gitti tam 14 dakika sonra motor kendiliğinden stop etti. Çocuk geldi,telefonla servisi aradı,önce götürmek istemedi,bir daha aradı,sonra götürmeye karar verdiler.Motoru götürdüler,biz size haber vereceğiz dediler.3gün sonra ben aradım ne oldu diye.Motorun birşeyi yok gel al dediler.Ben vapur iskelesine kadar getirin bari vapura atalım,sonra Allah kerim dedim,olmaz işimiz yoğun birini bul dediler.Bende Emreye rica ettim,sağolsun ben arabayla oda motorla eve geldik.Ha orada el marşıyla çalıştı,artık ne yapıldıysa?Ertesi gün marştan zorla çalıştı,iki,üç tur attım(nihayet!) ama yolda stop ettirerek. Bu defa ayakla çalıştırarak,tabiki ben su içinde. Birgün üşendim çalıştırmayınca ertesi gün motordan yine tık yok.Ben yine birkaç gün perişan vaziyette çalıştıramadım.Yoldan geçenlerin yardımıyla filan.En sonunda internetten de methini duyduğum Bajaj resmi servisçisi Bahri ustayı telefonla arayıp durumu izah ettim. arabasıyla geldi ,(bir gece akşamı bizim damat geldiydi o da deneyip nasıl olduysa ayakla çalıştırdıydı).Ertesi sabah Bahri usta ,arabasıyla geldi çalıştırdı az biraz kullandı,dediki,bu aküden.Sulu akülerde bazen böyle oluyor biz buna kuru akü takalım dedi.Hatta fiyat aldım, aradan üç gün filan geçti aradım,rahatsızım iki gün içinde gelirim dedi. Aradan bir hafta geçti,motor hala yatıyor. 2 Ocak’ta sağolsun Ekrem Ata beyin kandil kutlama mesajını aldım fakat telefon numarası olmadığı için görüşemedim.Bende talebimi buradan yapmaya ve sizlerle paylaşmaya karar verdim.
a) Motor değiştirme hakkım var mı veya buna gerek varmı?
b) Kuru akü takılsın mı,yoksa sulu akünün yenisi ile mi değişmesi gerekiyor.
c) Akü değişimi için benden ücret talebi yapılacak mı?
d) Değişim sonucunda el marşı ile beni yormadan (malum kalp damarlarım stentli) çalışacak mı.(Hergün çalıştırma zorunluluğu olmadan.)
e) Bu değişimi kim ve nasıl yapacak? 5 lik akü imiş 7 lik filan takılsa daha iyi olur mu?

Ekrem ata beyden ricam beni bigilendirir misiniz? Tel 0505 682 29 49
Arkadaşlar biliyorum fazla uzattım,fakat anca açıkladım,kusura bakmayın.Bu bir şikayet için değil,yardım talebi,bir ricadır. İlgileneceklere şimdiden teşekkür ederim. Adnan TAYLAN