Tartışılan İngiliz SHARP testine karşılık Alman MOTORRAD kask testi

Katılım
2 Mar 2012
Mesajlar
1,861
arai marai de bizde hikaye :) ben de bir çok arkadaş gibi bell marka kaskları aradım. şu an inidirimde olduğu için scorpion almıştım ama bundan sonraki benim ve eşimin kasklarımı kesinlikle bell den seçeceğim.

ikinci husus Marushin kasklar testlerden oldukça başarılı geçiyor. ama kullanıcı yorumları pek iyi değil. 777 için araştırmıştım. bu testte de 999 var. kullanan var mı bu kaskı?
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Aslında bu testlerin hepsi hikaye... Normalde otomobil testlerinde olduğu gibi gerçek manken kullanarak test yapılması gerekir. Bu şekilde ancak fikir sahibi olursunuz. Ayrıca bana göre kaskta paranın en çok harcandığı yer koruyucu malzemeler değil, konforu, sessizliği, görüşü sağlayan, terletmeyen vs. malzemelerdir. Bakarsanız bütün kasklar karbon fiber ama satış fiyatları arasında 3 kat fark var ve ucuz olan daha fazla puan almış. Eminim ki o fazla puan alan ucuz kask sürüş konforunda diğerinin yanına yaklaşamaz.
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
tahminen 8 yaşında bi agv var bende, çok memnunum.
şöyle ki;
o kadar eski ve güvenilmez durumdaki başıma bi iş gelmesin diye çok daha dikkatli motor kullanıyorum :)
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
yazdım seni bi kenara, artık makus kaderine katlanacaksın :p :mrgreen:

Bell distribütörü ile konuşup reklam bile almam lazım aslında . :cherry: Şaka bir yana bu testlerde niye Bell yok şaşırdım doğrusu . Bu teste göre Ls2 benim kullandığım Bell M3R'dan daha iyi anlamı çıkar . Hemen Bell kaskımı parçalayayıp LS2 almaya gidiyorum beyler :p

Ben Bell kullanıyorum gayet memnunum konforu ve sessizliği paha biçilemez :cherry: Tabi bu yorumumuda Bell kaskımdan önce , Ls2 FF370 çeneden açılır modelini kullanıyordum . Anca bu modele göre kıyaslama yapabilirim . :) Ls2'nin kapalı kaskını kullanan bir arkaşıma denemesi için Bell kaskımı verdiğimde tepkisi şu olmuştu ; Kaskta ses diye bişey yok çok konforluymuş demesi oldu .

Tabi kaskın sağlamlığı nasıldır orası hakkında bir şey diyemeyceğim . Allah kazadan beladan hepimizi korusun . Ne kask giyersek giyelim belirli bir hızın üstünde kaza yapıp kafayı sabit bir yere vurursak ya boyun kırılmasından yada beyin travmasından ölürüz bu bir gerçek arkadaşlar . Önemli olan en iyi performansı verebilecek ekipmanları kullanmak . AEA'nında dediği gibi , en pahalı ekipmanlarıda giysek ölümsüz olmuyoruz yine ölümlüyüz . En önemli etken sınırları zorlamadan motosiklete binmek . Çok konuştum kusura bakmayın . :)
 
Katılım
24 Şub 2013
Mesajlar
220
2.5 yildir suomy marka kask kullaniyorum. Ilk aldigimda kask kafami cok sikmisti, ozellikle cene bolgesi uzun sure giyince cok agriyor fakat satan arkadas zamanla acilir, alisirsin demisti. 2.5 yil gecti oyle birsey olmadi. Almanya yollarinda hiz siniri da olmadigindan ortalama 140-150 km/sa hizlarda yol aliyorum. O hizda Suomy kaskla 2 saat gittigimde, kulagimda o kadar igrenc bir gurultu oluyor ki katlanamaz hale geldim. ayrica cok da konforsuz. dun kask satan bir yere gittim. Satici, hjc marka kask gosterdi. Buradaki bir motor dergisinden yilin urunu odulunu filan almis. Kask inanilmaz rahat geldi. Ses yalitimi konusunda da cok basariliymis. fakat bende bir suredir gereksiz bir shoei hayranligi var. Bugun arai ve shoei satan bir yere gidip digerlerini de deneyecegim fakat cok buyuk bir fark gormezsem hjc alacagim. shoei ve hjc arasinda 150€, arai ile arasinda +200€ fiyat farki var (hjc icin 369€ dediler).
Aklimdaki tek soru isareti gunes vizorleri konusu. bazi kasklar, gunes vizoru ozelligi sunuyor. bir kez denedigimde bunun cok kullanisli oldugunu gordum. Kimisi ise bunun bir guvenlik tehlikesi oldugunu ve kaza aninda vizorun yuvasindaki bosluk yuzunden tehlikeli olabilecegini soyluyor. Bu konuda bilgisi olan var mi?
 
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,209
sevgili üstadım sayın coq ile evvelki akşam testin bilimselliği ile ilgili konuştuk. İkimizinde vardığı ortak kanı ise darbe testinden elde edilen değerler üzerineydi. Akşam diğer hdd'mi bağlayabilirsem bir kaç test daha vardı, onları da burada paylaşırım.
 
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
2,644
bu motorrad dergisi 2005 yada 04 yıllarında tarih değişebilir yaptığı kask testlerinde verdiği en yüksek koruma puanlı kasklar sharp testlerinde dökülmüşlerdi öyleki shoei xr1000 modelini üretimden kaldırmistı bu motorrad'ın para yiyerek yaptıkları testlerde üç kağıtları ortaya çıkınca sesleri kesilmişti şimdi imana geldiler herhalde
 
Katılım
4 Şub 2014
Mesajlar
398
ancak f1 in ve motogp nin yarısının arai kaskları kullanıyor olmasının bir sebebi vardır diye düşünüyorum..

kapitalizm , serberst ekonomi , liberalizm gibi kavramlar sizin merak ettiğiniz sebebin cevabıdır hocam. o kadar sponsorluk bedelini GDR ödesin pilotlar el mahkum onu takar..
 
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,209
kapitalizm , serberst ekonomi , liberalizm gibi kavramlar sizin merak ettiğiniz sebebin cevabıdır hocam. o kadar sponsorluk bedelini GDR ödesin pilotlar el mahkum onu takar..


aynen, safebet rossiye 20 milyon €cuk verirse kafasında safebet ile görebiliriz motogp'de kendisini :D
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Bell distribütörü ile konuşup reklam bile almam lazım aslında . :cherry: Şaka bir yana bu testlerde niye Bell yok şaşırdım doğrusu . Bu teste göre Ls2 benim kullandığım Bell M3R'dan daha iyi anlamı çıkar . Hemen Bell kaskımı parçalayayıp LS2 almaya gidiyorum beyler :p

Ben Bell kullanıyorum gayet memnunum konforu ve sessizliği paha biçilemez :cherry: Tabi bu yorumumuda Bell kaskımdan önce , Ls2 FF370 çeneden açılır modelini kullanıyordum . Anca bu modele göre kıyaslama yapabilirim . :) Ls2'nin kapalı kaskını kullanan bir arkaşıma denemesi için Bell kaskımı verdiğimde tepkisi şu olmuştu ; Kaskta ses diye bişey yok çok konforluymuş demesi oldu .

Tabi kaskın sağlamlığı nasıldır orası hakkında bir şey diyemeyceğim . Allah kazadan beladan hepimizi korusun . Ne kask giyersek giyelim belirli bir hızın üstünde kaza yapıp kafayı sabit bir yere vurursak ya boyun kırılmasından yada beyin travmasından ölürüz bu bir gerçek arkadaşlar . Önemli olan en iyi performansı verebilecek ekipmanları kullanmak . AEA'nında dediği gibi , en pahalı ekipmanlarıda giysek ölümsüz olmuyoruz yine ölümlüyüz . En önemli etken sınırları zorlamadan motosiklete binmek . Çok konuştum kusura bakmayın . :)


hocam bende bell m1 ile bell m3r arasında kaldım. m3r ses konusunda nasıl, kaç km hızdan sonra rahatsız edici uğultular başlıyor? bi de bekler vaziyette buğu yapıo mu?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
171
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Öncelikle böyle faydalı bi konuyu alıntı dahi olsa bizleri düşünüp bu foruma taşıyan COQ' a teşekkürler.

Kapitalizm nedir insanları nasıl sömürür diye sorarsa ufak bir çocuk alın bu başlığa sokun arkadaşlar insanların nasıl marka bağımlısı bir hale getirildiğini ve hala gözüne gözüne test sonuçları verildiğinde dahi "yok canım o *** marka o kesinlike daha iyidir olmaz öyle şey sizin testiniz yanlış" diyebilmesinin nedenidir kapitalizm.

Bütün dünya dört bir yandan testleri gözünüze sokuyor daha nedir bu arai aşkı? Kolpa işte yaptıkları bu model 2+2=4 bunu kabul edin artık... Starbucks' a gidip bildiğimiz 1 liralık hazır kahvenin adını süsleyip 15 liraya itelemenin diğer mantığı da bu işte. Yazık şu Arai' ye sırf adı arai diye servet ödeyenlere....

Eziklik yapma, boş testler bunlar, Arai herzaman bir araidir, kötüsü olmaz, arai nin kağıttan yaptığı kask bile diğerlerine göre sağlamdır. Herifler kafalarına takıp moto gp gibi milyar dolarlık organizasyonlarda yarışıyorlar saçma sapan şeylere inanmayın. bu sosyalist ayaklarınıda bırakın.

starbuckdaki kahvede bildiğiniz gibi 1 liralık değildir. Özel olarak ithal edilir ve özel makinelerde özel tarifle pişirilir, herşeyin bir standartı vardır starbuckta, dünyanın en iyi soğuk sıcak kahvelerini içip en iyi chesecakelerini yersiniz orada.
Senin takıldığın kraathanede mehmet amcanın ağzında cigarayla pişirdiği zıkkım gibi olan 1 tl lik kahvelerle karıştırma starbuck kahvelerini
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst