Astımla ilgili...

Katılım
24 Eki 2014
Mesajlar
1,454
Merabalar ben 20 yaşındayım faranjit geçirdim ve ondan sonra nefes darlığı problemim başladı doktora gittim akciğer filmi ve kan tahlili yapıldı ikiside temiz çıkı ancak sft yani solunum testinde bazı değerler düşük çıktı doktor astım başlangıcı olabileceğini söyledi ancak bende ne öksürük ne balgam var aranızda astım hastası olan varsa bana bu konu hakkında bilgi verebilir mi gerçekten tedirginim.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
15 yıl kadar önce, valide tabiri caiz ise öksürük krizlerine tutuluyor idi, durum 1 sene kadar devam edip, koca karı ilacı sair çözümler deneyip pes ettikten sonra, Doktor tetkitlerinde astım olduğu başlangıç periyodunu biraz geçtiği görüldü, geçmişte sigara kullanıyor imiş valide, 36 sene evvel bırakmış, hasılı kelam Doktor kontrolünde ve ilaç tedavisi ile durumu kurtardı sayılır.

Ne zaman ilaçlarını almazsa öksürük krizi yeniden başlıyor idi, ilaçları düzenli kullandıkça öksürük kesiliyor, yani başlangıç seviyesinde tutmayı başardı, eski ilaçlar alınmıyor ancak, olası bir astım tutmasına karşı filimlerde gördüğümüz fısfıs spreyi herdaim yanında bulunduruyor.

Tam iyileşme söz konusu olamıyor (bildiğim kadarı ile!! ), sigara dumanı, yemek dumanı, baharat , toz sair durumlarda öksürmesi tutuyor, ancak zamanında ilaç tedavi ile, filimlerde görünen nefes kesilmesini hiç yaşamadı " çok şükür "

Doktor'unuz ile bağı koparmayın hatta başka Doktorada görünün, başlangıç ise ilaç tedavisi ile ilerlemeyi durdurursunuz, aksi olur ise hayat kalitenizi sekteye uğratırsınız, ihmal etmeyin.
 
Katılım
5 Ağu 2013
Mesajlar
655
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bence astım olma ihtimalin çok düşük. Astım genellikle 8-10 yaşında başlar 30 yaşından sonra da erkeklerde bariz azalır. Alerjikse alerji tedavisi işe yarar. Ventolin inhaler diye bir mucize ilaç var, sıkışınca kullanırsın. Hayatına normal olarak devam edersin. Hatta sigara bile içersin ama içmemeni tavsiye ederim tabi. 9 yaşından beri astımım var, ölümcül bir hastalık değil ama kolay kolay geçmez. Öksürük varsa astımdan çok belki bronşit olabilirsiniz. Gerçekten doktorunuzun şüphesi doğru çıkarsa iyi takip edin tedavi için önerini dinleyin,. Hayat kalitenizi bozmadan astımla yaşayabilmeniz de mümkün benim gibi. Basketbol oynar, balığa çıkarım, yazları yüzerim, işe motosikletle gider-gelirim, ayda 1-2 paket de sigara içiyorum bazı aylar hiç içmiyorum.
 
Katılım
4 Eyl 2014
Mesajlar
17
Merabalar ben 20 yaşındayım faranjit geçirdim ve ondan sonra nefes darlığı problemim başladı doktora gittim akciğer filmi ve kan tahlili yapıldı ikiside temiz çıkı ancak sft yani solunum testinde bazı değerler düşük çıktı doktor astım başlangıcı olabileceğini söyledi ancak bende ne öksürük ne balgam var aranızda astım hastası olan varsa bana bu konu hakkında bilgi verebilir mi gerçekten tedirginim.

Dostum ben sağlıkcıyım. Meraklanma bazı dönemlerde olabılıyor böyle vakalar. Sen ortamına ve varsa kötü alışkanlıklarına dikkat et. Fazla meraklanılcak bir durum sözkonusu değl. Yinede tahlil sonuçlarnı paylaşırsan daha detaylı yardımcı olabilirim
 
Katılım
24 Eki 2014
Mesajlar
1,454
Dostum ben sağlıkcıyım. Meraklanma bazı dönemlerde olabılıyor böyle vakalar. Sen ortamına ve varsa kötü alışkanlıklarına dikkat et. Fazla meraklanılcak bir durum sözkonusu değl. Yinede tahlil sonuçlarnı paylaşırsan daha detaylı yardımcı olabilirim
İlgilendiğiniz için teşekkür ederim
FVCex: 84
FEV1:90 bu iki değerin 100 ün üstünde olması gerekiyormuş doktor astım başlangıcı da olabilir enfeksiyonelde olabilir dedi ve bu ilaçları reçete olarak yazdı factive 320 mg
mucofix 1200/400 mg
Brequal 50/500 inhalasyon için toz içeren 60 kapsul
yukarıda da bahsettiğim gibi ne öksürük nede balgamım yok ayrıca boğazımdan kaynaklandığını düşünüyorum sanki nefes borum daralmış gibi hissediyorum bu mümkün müdür acaba tekrar teşekkür ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:42 ----------

bence astım olma ihtimalin çok düşük. Astım genellikle 8-10 yaşında başlar 30 yaşından sonra da erkeklerde bariz azalır. Alerjikse alerji tedavisi işe yarar. Ventolin inhaler diye bir mucize ilaç var, sıkışınca kullanırsın. Hayatına normal olarak devam edersin. Hatta sigara bile içersin ama içmemeni tavsiye ederim tabi. 9 yaşından beri astımım var, ölümcül bir hastalık değil ama kolay kolay geçmez. Öksürük varsa astımdan çok belki bronşit olabilirsiniz. Gerçekten doktorunuzun şüphesi doğru çıkarsa iyi takip edin tedavi için önerini dinleyin,. Hayat kalitenizi bozmadan astımla yaşayabilmeniz de mümkün benim gibi. Basketbol oynar, balığa çıkarım, yazları yüzerim, işe motosikletle gider-gelirim, ayda 1-2 paket de sigara içiyorum bazı aylar hiç içmiyorum.
banada öyle geliyor çünkü daha önce nefesle ilgili bi problemim olmamıştı faranjitten öncesine kadar şimdi 2 aydır nefes darlığım var ama çok büyük oranda değil inş tahmin ettiğimşz gibidir verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:45 ----------

15 yıl kadar önce, valide tabiri caiz ise öksürük krizlerine tutuluyor idi, durum 1 sene kadar devam edip, koca karı ilacı sair çözümler deneyip pes ettikten sonra, Doktor tetkitlerinde astım olduğu başlangıç periyodunu biraz geçtiği görüldü, geçmişte sigara kullanıyor imiş valide, 36 sene evvel bırakmış, hasılı kelam Doktor kontrolünde ve ilaç tedavisi ile durumu kurtardı sayılır.

Ne zaman ilaçlarını almazsa öksürük krizi yeniden başlıyor idi, ilaçları düzenli kullandıkça öksürük kesiliyor, yani başlangıç seviyesinde tutmayı başardı, eski ilaçlar alınmıyor ancak, olası bir astım tutmasına karşı filimlerde gördüğümüz fısfıs spreyi herdaim yanında bulunduruyor.

Tam iyileşme söz konusu olamıyor (bildiğim kadarı ile!! ), sigara dumanı, yemek dumanı, baharat , toz sair durumlarda öksürmesi tutuyor, ancak zamanında ilaç tedavi ile, filimlerde görünen nefes kesilmesini hiç yaşamadı " çok şükür "

Doktor'unuz ile bağı koparmayın hatta başka Doktorada görünün, başlangıç ise ilaç tedavisi ile ilerlemeyi durdurursunuz, aksi olur ise hayat kalitenizi sekteye uğratırsınız, ihmal etmeyin.

Anneniz için üzüldüm inşallah dahada iyi olur.Bana gelecek olursak hiç öksürüğüm yok ama bu aralar yemek kokularına felan katlanamıyorum gerçektende bi hassasiyetlik oluştu ayrıca başka doktorada gitmeyi düşünüyorum internetten okuduğum kadarıyla sadece solunum testiyle teşhis koymak mümkün değilmiş.
 
Katılım
27 Tem 2016
Mesajlar
31
Astım Nöbetini Tetikleyen Faktörler

Astım hastası olan ancak hastalığı kontrol altında tutan bireyler, alerjileri olan ürünlere karşı gerekli önlemi almış olan kişilerdir. Nöbetlerin kendini tekrarlamaması için muhakkak atağı başlatan maddelerin bilinmesi gerekmektedir. Çoğunluğu çocuk olan astım hastaları, atağa sebep olan ürünü öğrendiklerinde buna göre tedbir alır ve ortamlarda dikkat ederler.

Kişiye göre değişkenlik gösterse de genel olarak astım nöbetini tetikleyen unsurlar; evcil hayvan tüyleri, sigara dumanı ve tebeşir tozudur. Bunların dışında aşırı sıkılmış parfüm, oda spreyleri, kömür kokusu da atağı başlatabilmektedir. Kişinin astım atağını harekete geçiren bir diğer unsur ise egzersiz yapmaktır. Dinlenme pozisyonunda dahi nefes almakta zorlanan kişi, egzersiz yaptığında nefes alış verişinde yetersizlik hissetmektedir.

Alıntı
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
Nefes darlığı hepmi var yoksa gece vakti saat 11 den sonra veya uyumaya yakın kuru öksürükle ve bir iki saat öksürükten uyuyamayacak gibi mi oluyor?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst