125cc japon motorlar ve üretim süreçleri ??? yzf ve cbr içerir.

Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
861
arkadaşlar 125cc motorlarin yamaha ya da honda olsa dahi çin mali olduğunu söylüyor bi motosikletci.. 125cc motorların motor ömürleri iyi bakım ve iyi bir kullanım ile daha düşük mü olur. motor bloğunda kullanılan malzeme, krank, piston, şanzuman gibi malzemelerde kalite düşürülebilir mi?
mesela ben yzf almayı düşünüyorum yeni kasa yzf çıktı. eski kasa yzf de jantlarda made in ıtaly yazarken yeni kasa nin jantlarda made in china yazıyor. şimdi merakim şu: belli ki jantlarda kalite ıtalyandan çin e düşmüş. bu motor bloğunda ve bu blok içerisinde kullanılan parçalarda da kalite düşüşü anlamına gelir mi?
 
Katılım
10 Şub 2014
Mesajlar
1,286
Şuan bu mesajı yazdığın klavye'den bu yazının bize ulaşmasını sağlayan modem dahi çin malı, hatta utanmasam insanlar bile çin malı diyebilirim :mrgreen: Her çin malı kötü olacak diye bir şey yok 10 liralık çinliden değil 1 liralık çinliden korkun :cat:

Yamaha - Honda bunları sizden - bizden çok düşünmüştür inanın :)
 
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
981
Yzf r 125 fransa da üretiliyor. Mbk fabrikasında. Motoru ise italyada üretiliyor.
Cbr taylandda üretiliyor diye biliyorum emin değilim.
R25 endonezyada üretiliyor.
Cbr250 taylandda
Wr125 Fransada
Crf 250 taylandda
Wr250 japonyada
Mt07 japonyada.
Bu markaların Avrupaya gelen orta üst sınıf motorlarından çinde üretilen ben bilmiyorum.
Zaten Son dönemde cin yerine Vietnam, tayland endonezya yatırımcılar için daha cazip olmaya başladı.
Hondanın scooterlarından bir kısmı cin olmalı, yamaha scooterlar fransa.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:45 ----------

Çin hükümeti firmaların kendi başına iş yapmlarına pek sıcak bakmıyor. Dolayısıyla pazarı cin olan ürünleri çinde yerel ortaklarla pazarı cin olmyan ürünleri Cine yakın hatta daha iyi fırsatlar barındıran ve yüzde 100 kendi sermayelerıyle fabrika kurabıleceklerı yerlerde üretiyorlar. Honda büyük pazara sahip hero dan dahi ayrıldı. Ortaklık sevmez japonlar bizde sabancıyı bosadıkları gibi.
Bir istisnası endonezya fabrikası kaldı yamahanın. Bakalım ne olacak.
 
Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
861
Yzf r 125 fransa da üretiliyor. Mbk fabrikasında. Motoru ise italyada üretiliyor.
Cbr taylandda üretiliyor diye biliyorum emin değilim.
R25 endonezyada üretiliyor.
Cbr250 taylandda
Wr125 Fransada
Crf 250 taylandda
Wr250 japonyada
Mt07 japonyada.
Bu markaların Avrupaya gelen orta üst sınıf motorlarından çinde üretilen ben bilmiyorum.
Zaten Son dönemde cin yerine Vietnam, tayland endonezya yatırımcılar için daha cazip olmaya başladı.
Hondanın scooterlarından bir kısmı cin olmalı, yamaha scooterlar fransa.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:45 ----------

Çin hükümeti firmaların kendi başına iş yapmlarına pek sıcak bakmıyor. Dolayısıyla pazarı cin olan ürünleri çinde yerel ortaklarla pazarı cin olmyan ürünleri Cine yakın hatta daha iyi fırsatlar barındıran ve yüzde 100 kendi sermayelerıyle fabrika kurabıleceklerı yerlerde üretiyorlar. Honda büyük pazara sahip hero dan dahi ayrıldı. Ortaklık sevmez japonlar bizde sabancıyı bosadıkları gibi.
Bir istisnası endonezya fabrikası kaldı yamahanın. Bakalım ne olacak.

bilgiler için çok teşekkür ederim harika bilgiler. şunu sormak istiyorum yzf nin yeni kasada jantlarda china yazıyor. eski kasa jantta ıtaly yazıyor. bu durum eski kasa motorların daha sağlam olduğu anlamına gelebilir mi?? ona göre eski ya da yeni kasa almayı düşünüyorum da
 
Katılım
11 Eyl 2009
Mesajlar
635
fiatlarda toyotalarda da made in turkey yazıyor fakat biz mi imal ediyoruz bunları. Çinli üreticiler ayrı çinde parça birleştiren yabancı sermayeler ayrı. Aklınıza gelen her iyi markanın üretimleri işçi maaşlarının ucuz olduğu yerlerde yapılıyor.
 
Katılım
28 Ağu 2011
Mesajlar
426
arkadaşlar 125cc motorlarin yamaha ya da honda olsa dahi çin mali olduğunu söylüyor bi motosikletci.. 125cc motorların motor ömürleri iyi bakım ve iyi bir kullanım ile daha düşük mü olur. motor bloğunda kullanılan malzeme, krank, piston, şanzuman gibi malzemelerde kalite düşürülebilir mi?
mesela ben yzf almayı düşünüyorum yeni kasa yzf çıktı. eski kasa yzf de jantlarda made in ıtaly yazarken yeni kasa nin jantlarda made in china yazıyor. şimdi merakim şu: belli ki jantlarda kalite ıtalyandan çin e düşmüş. bu motor bloğunda ve bu blok içerisinde kullanılan parçalarda da kalite düşüşü anlamına gelir mi?

Çin kendi ülkesinden pazarlanan mallara mecburi madde in china ibaresi koyduruyor.
 
Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
861
giydiğiniz boxer bile çin malı zora sokuyormu sizi
3liralık boxer ile 10000 tl lik motoru bir tutamıyoruz

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:09 ----------

2014 yzf alacaktım iyiki 2013 almışım :p

eski kasada tek sevmediğim şey ön amortisörü kardesim yoksa eski kasalar bana daha cazip geliyor.. sen bir sorun yasadın mı memnun musun ?
 
Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
861
Ben inanılmaz memnunum motorumdan kim ne derse diyebilir...

senin motor kaç km de kaça aldın fiyatlar uçmuş.normal fiyatlı bulsam ben de arıyorum yzf

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:38 ----------

Ben inanılmaz memnunum motorumdan kim ne derse diyebilir...

birde eski kasa yzflerde hangi renk daha albenili duruyor sence ??
 
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
981
Janta takılmayın. Önemli değildir. Yenisini alırdım ben yerınızde olsaydım.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Kaliteyi üzerinde yazan marka belirler, üretildiği ülke değil.
 
Katılım
6 Tem 2013
Mesajlar
165
Motosikleti
cf dual 230/honda crf 300
bu markalara ait -örneğin ybr125- düşük cc motorların çin'de üretiliyor olmasının nedeni ucuz iş gücüne bağlı olarak ilgili modelin yüksek cclere göre daha fazla satıyor oluşudur. kaliteden ziyade -kalitesi stabildir- üretimi almanya'da yapsalardı örneğin, iş gücü çin'e göre pahalı olduğu için ybr 4.800 yerine 7000 olurdu misal. bu tamamen ilgili markanın satış politakasıyla; yılda kaç ürün satmayı hedeflediği, a ülkesinde b kadar üretilirse ne kadara mal edileceği ve ne kadar satmayı hedefleriyle alakalı özetle.
 
Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
861
arkadaşlar çok teşekkür ederim yorumlariniz için. yeni modele karşı önyargımi aşmama yardımcı oldunuz.
 
Katılım
28 Eyl 2012
Mesajlar
514
Bence önemli olan ülke değil fabrikadır. Herhangi bir parça nerede üretilirse üretilsin illaki bir parçasını çinden temin eder. Çin olmasa diğer ülkelerin fabrikalarının hali yaman ( bu bütün makinalar için geçerli )
 
Katılım
19 May 2014
Mesajlar
342
Eski yada yeni kasa fark etmez yzf seni tatmin edecektir çok güzel bir motosiklet kalitesi mutlu edecek seni garanti ederim :)
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
368
Çin anlayışının ne olduğuna bağlı.Etrafında ki her şey çin malı, casper vb. gibi markaların bile menşei ülkeleri çindir.Bugün gazetede gördüm o yüzden casper'ı örnek veriyorum emin olduğum için :D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst