Motora yeni baslayacaklara yeni baslayandan altin tavsiye :)

Katılım
29 May 2014
Mesajlar
3,557
Vallahi sizde benim gibi motora yeni basliyorsaniz, su yuksek cc ile baslanirmi forumlarini bayagi okumus olmalisiniz, bende bayagi okudum, yas 40, 20 kusur yillik arac kullanirim, bir aydir gozum bozuldu sahibinden.comda motor bakmaktan, egitimleri ybr 125 ile aliyorum ama aksam eve gelince ver elini Honda Hornet, o olmadi er6 (hani 600cc canim orta karar diye dusunuriz ya), temiz bir F650 gs bulabilsem, eski ama bu bmw 800xt de guzelmis az gazi acarim diye dusnur durudum taki dun kapali alanda onume atlayan benden acemiden hallice arkadas gorunce on frene asilmak sureti ile (hayir fren yapamadim teker falanda kitlenmedi) magnet mi diyorlar onu kapana kadar gazi ac sen , beynim farkli komutlar vermeye basladi sag el heyecandan kilit gazi actim kapatamiyorum , allahin 125cc si gazi acinca geriye atti el kilitlendi motor bagiriyor ben panikliyor o sirada onume atliyan elemanin kaskinin icinden portleyen gozlerini kismen hatirliyorum bu adam ne yapiyor die , birde baktigimiz yere gidiyoruz ya mermi gibi elemana dogru tapagaz gidiyorum :)) sonra beyin sivilari yerine oturup ulan olum sol elde debriyaja basta artik yeter rezil oldugun diyor asiliyprum debriyaja oh sonra aklima sag ayakdada fren vardi ya la, onada asil, hop motor yanima gelsin, durup duruken carsafa dolanan ben bayagi rezil oldum anlayacaginiz... Sonra bundan cikan ders, tum 600 cc, 250cc favorileri cikar listenden , 125 lik hatta 100 luk olsun, eger o anda 600 luk sifirdan 100 e 3.5 saniyede cikan bir motor olaydi kapali alandan acik alana duvari yikmak sureti ile gecis yapardim... Hani ne oldu gazi dikkatli acardim usul usul giderdim? Yas 40 doldurusa gelmez efendi giderdim ne oldu? Ehliyeti almadan 600 lugu kapiya cekerim sinava kadar ufak ufak alistirma yapardim ne oldu? Hepsi badem oldu, demekki oyle dusunmuyoruz ustaliga gecene kadar beyin yerine omurilik ile kullanmaya basladigimizda ne zikkimsa gidip aliyoruz, bana gore bu en az 10bin km demek ben bunu cikarttim, aman sakin acemi arkadaslar gaza gelip yuksek cc almak yok, bir acemiden size tavsiye olsun....
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
42
Özeti: Küçük cc ile başlayın.. Yoksa badem olursunuz :p

Darkcity yaşdaşız... aynı dertleri daha düne kadar ben de çekiyordum... motosiklet.net camiasının da yönlendirmesi ile o beğenilmeyen göççük görünen 125 ile motor serüvenine kaldığım yerden başlayacağım...

demekki neymiş... illa kendin yaşamana gerek yok yaşayanların tecrübeleri zaten sana yeter... Amarıkayı yenden keşfetmek ne olaki..

öyle 600 lük alayım da ben 100 ü geçmem, yavaş kullanırım olayları hele de araba tecrübesi olanlar için tam bir hikaye.... bana ver ferrariyi kadranı zorlayayım, lombarginiyi ver yerini bulup ibreyi sonlayayım... bu iş böyledir o yüzden alcan küçük cc yavaaaş yavaaaşş usuldan usuldan kenardan kenardan gitçen, yanından bir SS geçince büyüksün abi deyip yol vercen, uzun zaman sonra cc yükseltecen... nefsine gem vurcan arkidaş...
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Ağu 2013
Mesajlar
1,073
Bende motora baslicak arkadaşlara altın bi öneri. BASLAMAİN ARKADASİM.HASTALİK BU MOTOR MOTOR DİYE KAFAYİ YİYORSUNUZ RUYALARİNİZA GİRİYOR.Bİ GUN KULLANMAYİN NESEF ALİP VERİSİNİZ DEGİSİYOR :D sanırım tedavi görmem lazim benim :(:D
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Darkcity yaşdaşız... aynı dertleri daha düne kadar ben de çekiyordum... motosiklet.net camiasının da yönlendirmesi ile o beğenilmeyen göççük görünen 125 ile motor serüvenine kaldığım yerden başlayacağım...

demekki neymiş... illa kendin yaşamana gerek yok yaşayanların tecrübeleri zaten sana yeter... Amarıkayı yenden keşfetmek ne olaki..

öyle 600 lük alayım da ben 100 ü geçmem, yavaş kullanırım olayları hele de araba tecrübesi olanlar için tam bir hikaye.... bana ver ferrariyi kadranı zorlayayım, lombarginiyi ver yerini bulup ibreyi sonlayayım... bu iş böyledir o yüzden alcan küçük cc yavaaaş yavaaaşş usuldan usuldan kenardan kenardan gitçen, yanından bir SS geçince büyüksün abi deyip yol vercen, uzun zaman sonra cc yükseltecen... nefsine gem vurcan arkidaş...

aynen öyle, yogun forum araştırmaları sonucu 125cc ile başladım bu bile ilk başta fazla mı diye düşündüm, 2.400 km olmuş kullanmaya başlayalı... benim son noktam 250 cc.. onun içinde bu motosikletle en az bi 15-20 bin km yapmam lazım.. fazla cc hiç istemem. arabada bile 110-120 yi geçmesyen adamım, ne işim var yüksek cc ile...

benim amacım motor üstünde püfür püfür gezmek arkadaş...
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
42
Bende motora baslicak arkadaşlara altın bi öneri. BASLAMAİN ARKADASİM.HASTALİK BU MOTOR MOTOR DİYE KAFAYİ YİYORSUNUZ RUYALARİNİZA GİRİYOR.Bİ GUN KULLANMAYİN NESEF ALİP VERİSİNİZ DEGİSİYOR :D sanırım tedavi görmem lazim benim :(:D

yok yok sende bir sıkıntı yok... senin bu cümleni okuyup da şaşıranların piskolocik tedavi görmesi lazım. :)


motoru yeni aldım daha üstüne binmedim... halen satış sitelerine bakıyorum birşey var mı diye, asıl ben nolcam??
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
677
benden kucuk yastakı kardeslerıme tavsıye kucuk cc kullanın 600cc veya800cc yada 1000cc fılan kullanmayın ne olur sızın kanınız kaynıyor gazı acamadan duramazsınız gazetelerde ölüm haberlerını okuyorum cok uzuluyorum bu duruma ben 42yasındayım ve suan fazer800 kullanıyorum ınanıkı bu tur motorlar cok tehlıkelı yavas gıdıyorsunuz motor hararet yapıp zorlanıyor hızlı gıdıyorsunuz ultra tehlıkelı aman ne olur gencler boyle buyuk motorlardan uzak durun benden sıze abı tavsıyesı.
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
1,315
95 yılında dedemin mobiletini kaçırır gezer dururdum. Bir defasında önüme bir araba çıkınca gazı bırakmayı unutup frenler hak getire hop arabadan kacayim derken kendimi duvarda buluyorum.

Her aldığım motosikleti On binlerce km yıllarca kullandıktan sonra değiştiriyorum. Her kullandığım motosiklet altımda sanki bmx bisiklet gibi kaldığını hissedince değişme zamanının geldiğini anlıyorum. Ki sürekli cc yükseltmek zorunda da değiliz. Insan bir noktada kendine dur demek zorunda. ( maddi imkanım olsa veya hanım izin verse ben dahil kimse bana dur diyemez :) )
 
Katılım
23 Eki 2013
Mesajlar
512
15 bin km dir r125 kullanıyorum. yükseltmeye karar verdim. r6 ve gsx r 600 e gözüm kayıyor. ama muhtemelen o riske girmeye cesaret edemeyip 250 cc ile de en az 15 20 bin km devireceğim
 
Katılım
25 Nis 2014
Mesajlar
1,732
Yılların mobilet ve scooter deneyimi var bende kazasını da yaşadım uzun yolunu da ama ilk kez vitesli alacağım zaman gidip 150' lik motor aldım şimdi bakıyorum ne iyi yapmışım diyorum, daha doğrusu çevremdeki motorcular bunu söylüyor :)

Planımı yaptım bu sene 150 seneye cbr 250 bi sonraki sene para çıkarsa 600 cc herhangi bi model (tabii cbr olsa daha iyi olur ama :D ) alma planım var bakalım inş para çıkar :D
 
Katılım
31 Mar 2014
Mesajlar
1,250
Yeni başlayan ve başlamayı düşünen saygıdeğer arkadaşlar;

Şu videoyu dikkatle izlemenizi rica ediyorum. Vites değiştirme videosu ama size vites değiştirmenin yanı sıra fren yapmayı da gösterecektir. Özellikle adamın sağ elinin işaret parmağına ve onun yanında ki parmağa (orta) lütfen dikkat edin. İşte o iki parmak mümkün olduğunca ön fren magnetinin üzerinde olursa magneti aramak zorunda kalmazsınız :) ve böyle alışırsanız her zaman ön ve arka fren kombinasyonunu rahatça sağlayabilirsiniz.

Motoru çok zorunlu olmadıkça gazı avcumun içi ile kavrayarak ve diğer üç parmağımla kullanırım. Sol elimin dört parmağı sürekli debriyajda, sağ elimin iki parmağı ise sürekli frenin üzerindedir. Gaz verme sınırını tamamladığımda yine avcumun içi ve diğer üç parmağımla gazın bulunduğu yerdeki hakimiyetimi kaybetmeden avuç içimin kavrama yerini biraz üste çıkarıp yeni bir hakimiyet kurarım.

Tabi o eğitimlerde neler öğretiyorlar bilmiyorum ve amacım ukalalık yapmak değil ama motoru sağa veya sola çeviriken (hafif yatırarak) gidonu kullanarak kafadan çevirmek veya sadece vücudunuzu kullanarak yatırmak yerine hangi yöne (hafif yatarak) dönecekseniz (bu iki hal de savrulmanıza neden olabilir) gidonun o tarafına hafif basarak (ezerek) veya hafif çekerek sağa veya sola dönerseniz daha rahat edersiniz veya en azından ben böyle rahat ediyorum. :)

http://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ

Başlamışken;
Saygıdeğer arkadaşlar;
Her motorcunun bilmesi gereken temel şey şunlardır bence;
1- Motorun bakımını eksik etmemelisin
2- Motora her binişinden önce başta tekerlekler olamak üzere kontrol edebileceğin her şeyi vidalar pedallar dahil. kontrol etmelisin.
3- Motoru gazlamak iş değildir. Motor bu gazladın mı gider. Önemli olan motoru durdurabilmektir. İyi motorcu motoru durdurmayı bilen adamdır. İşte bu yüzden motorun üzerinde her saniye kafayı yenilerim. Her saniye yeni bir durum kurar, diğer saniyede o durumu yıkıp yeniden başka bir durum oluştururum.

- Önüm nereye kadar açık ve ne yapmaya müsait
(Önüm ve arkamda ki araçların bile yapabilecekleri hataları tahmin etmeye çalışırım)
(Yolun çakılına tozuna suyuna kadar her şeyine hazırlıklı olmaya çalışırım)
- Motoru nereden nasıl geçiririm
- Nerede basarım nerede durur,
vs gibi.

Motor kullanmayı biraz babadan biraz da kendi kendine öğrenmiş birisi olarak umarım derdimi anlatabilmişimdir.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
Saygılarımla.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst