Yamaha Yamaha XENTER 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
9 May 2013
Mesajlar
28
CHNXENTER öncelikle hayırlı satışlar.
Bir kaç sorum olacaktı: Malossi varyatör motorun performansını nasıl değiştirdi? hızlanma mı arttı yoksa kalkıştaki serilik mi? Bir de arka çamurluk gerçekten iyi fikir Türkiye de bulunmuyor mu acaba?

Çamurluk ben motoru aldığımda yoktu.Sonradan yapan bir firma da olmadı sanırım.İlginçtir çamurluğu ebay üzerinden aldım Yunanistandan.Adamların ilanlarına baktığımda sadece çamurluk ve ek yaptığını gördüm:). Malossiye gelince son sürati tabi ki etkilemiyor limitlerden dolayı sanırım.Ama kalkışa şahit olmanız lazım eğer önünüz açıksa 1.6 benzinli bir arabanın size yetişme şansı yok.O derece hızlı yani ve rampalarda sollamada tereddütsüz çıkıp önünüzdeki aracı rahatlıkla sollayabiliyorsunuz.Ben yolu buldukça agresif kullanan biriyim gecmiş paylaşımlarıma bakarsanız bu kullanımımla xenter 124 kuruş yakıyor.
Saygılar
 
Katılım
14 Eyl 2005
Mesajlar
437
Çamurluk ben motoru aldığımda yoktu.Sonradan yapan bir firma da olmadı sanırım.İlginçtir çamurluğu ebay üzerinden aldım Yunanistandan.Adamların ilanlarına baktığımda sadece çamurluk ve ek yaptığını gördüm:). Malossiye gelince son sürati tabi ki etkilemiyor limitlerden dolayı sanırım.Ama kalkışa şahit olmanız lazım eğer önünüz açıksa 1.6 benzinli bir arabanın size yetişme şansı yok.O derece hızlı yani ve rampalarda sollamada tereddütsüz çıkıp önünüzdeki aracı rahatlıkla sollayabiliyorsunuz.Ben yolu buldukça agresif kullanan biriyim gecmiş paylaşımlarıma bakarsanız bu kullanımımla xenter 124 kuruş yakıyor.
Saygılar

Bilgilendirme için teşekkürler, şu malossi olayıma bende bir bakayım o zmn:cherry:
tüketimde gayet iyi agresif kullanıma göre, bende bu değerlere yakın kullanıyorum:cat:
 
Katılım
6 Nis 2006
Mesajlar
3
Merhaba... Arkadaşlar zorunlu bir sebepten dolayı xenter imi satmalıyım. İlgilenenlere whatsaptan resimlerini gönderebilirim. 2013 beyaz...5458990449
 
Katılım
6 Nis 2014
Mesajlar
19
Merhaba arkadaşlar. Dünden beri motorun selesi açılmıyor.
En son dün benzin aldım, benzin aldıktan sonra sele bir türlü açılmıyor.
Anahtar çevrilince "tık" diye bir ses geliyor, ama sele açılmıyor. Bu sorunu nasıl çözebilirim acaba?
 
Katılım
14 Eyl 2005
Mesajlar
437
Merhaba arkadaşlar. Dünden beri motorun selesi açılmıyor.
En son dün benzin aldım, benzin aldıktan sonra sele bir türlü açılmıyor.
Anahtar çevrilince "tık" diye bir ses geliyor, ama sele açılmıyor. Bu sorunu nasıl çözebilirim acaba?

Anahtarı çevirirken seleyi elle hafifçe zorlamayı deneyebilirsin.

Buna benzer bir sorunu serviste başka bir scooterda görmüştüm, servis elemanı kilit zorlanmış demişti. Başkaları kurcalamış olmasın:silent:

Ya da toz ve kirden dolayı ki,lit sıkışmış olabilir, biraz wd-40 yumuşatır iş görebilir.
 
Katılım
6 Nis 2014
Mesajlar
19
Anahtarı çevirirken seleyi elle hafifçe zorlamayı deneyebilirsin.

Buna benzer bir sorunu serviste başka bir scooterda görmüştüm, servis elemanı kilit zorlanmış demişti. Başkaları kurcalamış olmasın:silent:

Ya da toz ve kirden dolayı ki,lit sıkışmış olabilir, biraz wd-40 yumuşatır iş görebilir.

İlk seçeneği çok denedim, hatta yedek anahtar ile denedim yine aynı şey. Toz ile kirden kaynaklanabilecek bir şey olduğunu tahmin etmiyorum. Daha çok sıkışmış olabileceğini düşünüyorum. (Dün artçı ile sert bir şekilde kasise denk geldim.)
 
Katılım
14 Eyl 2005
Mesajlar
437
İlk seçeneği çok denedim, hatta yedek anahtar ile denedim yine aynı şey. Toz ile kirden kaynaklanabilecek bir şey olduğunu tahmin etmiyorum. Daha çok sıkışmış olabileceğini düşünüyorum. (Dün artçı ile sert bir şekilde kasise denk geldim.)

O zaman büyük ihtimal kilit eğildi ve sıkıştı
 
Katılım
6 Nis 2014
Mesajlar
19
O zaman büyük ihtimal kilit eğildi ve sıkıştı

Sorun çözüldü teşekkür ederim.
Üç kişilik ekip çalışması ile seleyi kaba kuvvet ile açtık.
Selenin altındaki kilit mekanizması kalın katı bir yağlanmadan dolayı rahat çalışmıyordu.
Güzelce silinip, tekrar yağlandıktan sonra çok rahat bir şekilde çalışmaya başladı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:31 ----------

İstanbul - sarıyer'de ikamet etmekteyim.
Kuruçeşme DAYTONAdan başka, Avrupa yakasında tavsiye edebileceğiniz bir servis var mı acaba?
(6000 km bakımı gerekiyormuş. Motoru ikinci el aldım, garantisi devam etmektedir.)
 
Katılım
14 Eyl 2005
Mesajlar
437
Ben tüm bakımları izmitte şişman motora yaptırıyorum motoru ordan aldığım için. Avrupa yakasında bildiğim bir yer yok, en yakın hasanpaşada yıldız ticaret var orasını söyleyebilirim.
 
Katılım
9 May 2013
Mesajlar
28
Değerli arkadaşlarım,
Yamaha xenterla başladığım scooter hayatıma Honda integra ile devam etme kararı aldım.Bugün 0 km bir integra aldım.Tabi daha motorumu teslim alamadım.Fatura tescil vs.den sonra nasipse Cuma günü Ankara Efe Honda dan teslim almaya gideceğim.617km Fethiye-Ankara arası benim için inşaallah iyi bir tecrübe ve rodaj açısından yararlı olacak umudu içersindeyim.Hepinize kazasız belasız sürüşler dilerim.İlgilenen olursa Xenter duruyor ve satılık Allaha emanet olunuz...
 
Katılım
9 May 2013
Mesajlar
28
Xenterım dün itibariyle yine forumdan bir kardeşimize gitti.Kendisine kazasız belasız hayırlı sürüşler diliyorum o1usta kardeşim kazasız belasız nice motorlar dilerim
 
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
7
Xenterım dün itibariyle yine forumdan bir kardeşimize gitti.Kendisine kazasız belasız hayırlı sürüşler diliyorum o1usta kardeşim kazasız belasız nice motorlar dilerim

çok teşekkür ederim abi, sana da yeni motorunla kazasız, belasız, keyifli sürüşler dilerim.

ayrıca aynı temennileri tüm camia için de diliyorum : )
 
Katılım
6 Nis 2006
Mesajlar
3
Selamınaleyküm. Merhaba arkadaşlar... Xenterım var beyaz 2013 satmayı düşünüyorum.İlgilenen olursa arayabilirsiniz.Whatsapp tan resimlerini gönderebilirim.İzmir de ikamet ediyorum. 5458990449 İyi günler...
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Haz 2014
Mesajlar
18
2015 modelleri ne zaman çıkacak..
Ön cam ve arka çanta standart mı?
2015 modelleri 2014 ten pahalı mı? Bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse mutlu oluruz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:12 ----------

yavuz kardeş.. Temiz mi motor km kaç ve kaç para istiyorsun????
 
Katılım
14 Eyl 2005
Mesajlar
437
2015 modelleri ne zaman çıkacak..
Ön cam ve arka çanta standart mı?
2015 modelleri 2014 ten pahalı mı? Bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse mutlu oluruz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:12 ----------

yavuz kardeş.. Temiz mi motor km kaç ve kaç para istiyorsun????

Avrupa pazarında bu sınıfta rekabet olduğu için orda ön cam ve çanta standart veriliyor fakat malesef ülkemizde extra satılıyor.

Motorum şu an satılık değil bu arada:)
 
Katılım
6 Mar 2008
Mesajlar
315
xenterimle 6400 kilometreyi devirmiş bulunmaktayım. Yaklaşık 8 yıldır scooter kullanıyorum. Bu motorun vermiş olduğu kullanım rahatlığını hiç bir scooter de bulamadım. Öncelikle süspansiyon bana göre süper, şehir içi ve şehirler arası yollarda en ufak bir bel rahatsızlığı vermedi. Üç saatlik bir kullanımdan sonra bile en küçük bir yorgunluk emaresine rastlamadım. Ha bu arada 53 yaşındayım. Yakıt uzun yolda ne kadar sıkıştırırsanız 3 litreyi geçmiyor. sakin kullanımda 2 litre tüketimi bile gördüğüm çok olmuştur. Bu arada scooterlerin ortak sıkıntısı olan kalkışlardaki ses ve titreşim şu ana kadar hiç başıma gelmedi. Bunda varyatör filtresinin olmasınında etkisi var galiba. Özellikle şehir içi için biçilmiş kaftan. Ama şehirler arasıda gitmem demiyor. Bu klasmanda alınabilecek en iyi scooter diyebilirim. 16 jant ölçülerindeki tekerlerin de bu sürüş rahatlığında payı var. Viraj dönmek kullandığım hiçbir scooterde bu kadar rahat olmamıştı. Buarada gece kullanımlarında H7 farlar çok iyi bir aydınlatma sunuyor. Birde bu motorun bakım aralıkları 5000 km de bir. Yağ filtresi olmayan hiçbir motorda bakım aralığı bu kadar uzun değil. Yeni scooter alacaklara tavsiye edebilirim. Kazasız sürüşler.:)
 
Katılım
14 Eyl 2005
Mesajlar
437
xenterimle 6400 kilometreyi devirmiş bulunmaktayım. Yaklaşık 8 yıldır scooter kullanıyorum. Bu motorun vermiş olduğu kullanım rahatlığını hiç bir scooter de bulamadım. Öncelikle süspansiyon bana göre süper, şehir içi ve şehirler arası yollarda en ufak bir bel rahatsızlığı vermedi. Üç saatlik bir kullanımdan sonra bile en küçük bir yorgunluk emaresine rastlamadım. Ha bu arada 53 yaşındayım. Yakıt uzun yolda ne kadar sıkıştırırsanız 3 litreyi geçmiyor. sakin kullanımda 2 litre tüketimi bile gördüğüm çok olmuştur. Bu arada scooterlerin ortak sıkıntısı olan kalkışlardaki ses ve titreşim şu ana kadar hiç başıma gelmedi. Bunda varyatör filtresinin olmasınında etkisi var galiba. Özellikle şehir içi için biçilmiş kaftan. Ama şehirler arasıda gitmem demiyor. Bu klasmanda alınabilecek en iyi scooter diyebilirim. 16 jant ölçülerindeki tekerlerin de bu sürüş rahatlığında payı var. Viraj dönmek kullandığım hiçbir scooterde bu kadar rahat olmamıştı. Buarada gece kullanımlarında H7 farlar çok iyi bir aydınlatma sunuyor. Birde bu motorun bakım aralıkları 5000 km de bir. Yağ filtresi olmayan hiçbir motorda bakım aralığı bu kadar uzun değil. Yeni scooter alacaklara tavsiye edebilirim. Kazasız sürüşler.:)


Güzel bir inceleme olmuş. Bende bu yorumlara aynen katılıyorum. Genelde yavaş hızlarda kullandığım içinde bende 3lt'yi hiç göremedim:) genelde 2 ile 2,5 arası oluyor. Jantların büyük oluşu şehir içi trafiğinde kıvraklık açısından çok önemli. Yalnız ilk 1000 bakımdan sonraki bakım 5000km sonra. Diğerleri 6000'de bir, gerçi ben motor ömrü açısından 3000 de bir değiştiriyorum:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst