TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
selam dostlar,

vaktiyle yaptığım depo yan grenajı led çalışmasını paylaşmak istedim.

malzemeler:

2 adet turuncu dipsiz park ampulu
2 adet dipsiz ampul duyu
lehim ve havya
1 adet anahtar
1 metre 0,75 kablo (daha farklı ebatlarda kabloda kullanılabilir)


öncelikle depo grenajlarını söküyoruz. grenajları iki adet civata tutuyor. eminim birçoğunuz yerlerini biliyorsunuzdur. grenajları söktükten sonra aşağıdaki gibi montaj yapacaksınız.

25s8sg0.png


ben direkt olarak aküden hat çekip araya anahtar koydum. anahtarı ön kısıma yerleştirdim kimse görüp kurcalayamıyordu.direkt aküden aldığım için kontak kapalı iken de çalışıyordu. kısa süreli park ettiğim zamanlar ledleri açık bırakıyordum. akşamları çok tatlı bir görüntü oluyordu.

2629phv.jpg


en büyük eksiklik montajlanmış fotoğrafı yok:( elimizdekilerle yetinelim:)
 
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
416
selam dostlar,

vaktiyle yaptığım depo yan grenajı led çalışmasını paylaşmak istedim.

malzemeler:

2 adet turuncu dipsiz park ampulu
2 adet dipsiz ampul duyu
lehim ve havya
1 adet anahtar
1 metre 0,75 kablo (daha farklı ebatlarda kabloda kullanılabilir)


öncelikle depo grenajlarını söküyoruz. grenajları iki adet civata tutuyor. eminim birçoğunuz yerlerini biliyorsunuzdur. grenajları söktükten sonra aşağıdaki gibi montaj yapacaksınız.

http://i60.tinypic.com/25s8sg0.png

ben direkt olarak aküden hat çekip araya anahtar koydum. anahtarı ön kısıma yerleştirdim kimse görüp kurcalayamıyordu.direkt aküden aldığım için kontak kapalı iken de çalışıyordu. kısa süreli park ettiğim zamanlar ledleri açık bırakıyordum. akşamları çok tatlı bir görüntü oluyordu.

http://i62.tinypic.com/2629phv.jpg

en büyük eksiklik montajlanmış fotoğrafı yok:( elimizdekilerle yetinelim:)

bence çok harika olmuş en kısa zamanda bende yapmalıyım ama bence park lambasına bağlı olsa daha ii olur yani ben öyle yapmayı düşünüyorum
ha bide biraz uzaktan çekilmiş bir kaç foto atsan ii olurdu

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:53 ----------

motorumda yaptığım bazı değişiklikleri sizinle paylaşmak istedim bakalım beğenecekmesiniz

http://www.motosiklet.net/forum/mot...degisiklikleri-sizinle-paylasmak-istedim.html
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Tem 2012
Mesajlar
990
21 ledli hem çakar hem düz yanan park ampulü olurmu acaba büyük ihtimal patlatır. Ne zaman led park taktıysam hemen patladı :)
 
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
416
slm arkadaşlar, benim motorun ön fren balatasından 0-20 km arası hızla giderken (fren tutmadan) gıy gıy gıy diye ses geliyor neden acaba balataya baktım hiçte bitmişe benzemiyor yani incelme falan yok
 
Katılım
22 May 2014
Mesajlar
8
merhaba arkadaşlar.geçen yolda normal bi şekilde seyrederken benzin ışığı felan yanmadan benzin bi anda bitti ve motor stop etti.sonra yedek depoyla benzinliğe kadar gittim benzin aldım.bu benzin göstergesi ışığı yedek deponunda sonlarına geldiği zaman mı yanıyo.1 2 defa oldu bu olay.cevaplayabilirseniz sevinirim.bu arada motor yeni kasa rodaj dönemindeyim 400 km de.
 
Katılım
29 Tem 2012
Mesajlar
990
slm arkadaşlar, benim motorun ön fren balatasından 0-20 km arası hızla giderken (fren tutmadan) gıy gıy gıy diye ses geliyor neden acaba balataya baktım hiçte bitmişe benzemiyor yani incelme falan yok

Geçen gün orjinal ön fren balatası taktırdım şimdi düşük hızlarda 15-20 giderken takır tukur sesler geliyor. Servise gittim baktı söküldü temizlendi tekrar takıldı ama ses gene gelmeye başladı 400 km oldu taktıralı
 
Katılım
26 May 2013
Mesajlar
128
merhaba arkadaşlar.geçen yolda normal bi şekilde seyrederken benzin ışığı felan yanmadan benzin bi anda bitti ve motor stop etti.sonra yedek depoyla benzinliğe kadar gittim benzin aldım.bu benzin göstergesi ışığı yedek deponunda sonlarına geldiği zaman mı yanıyo.1 2 defa oldu bu olay.cevaplayabilirseniz sevinirim.bu arada motor yeni kasa rodaj dönemindeyim 400 km de.

yedek depoya geçtikten bi 50 km sonra yanıyor lamba. lambayı beklemeyin benzin için yolda kalabilirsiniz fazla gitmiyor lambadan sonra
 
Katılım
10 Ağu 2013
Mesajlar
324
merhaba arkadaşlar.geçen yolda normal bi şekilde seyrederken benzin ışığı felan yanmadan benzin bi anda bitti ve motor stop etti.sonra yedek depoyla benzinliğe kadar gittim benzin aldım.bu benzin göstergesi ışığı yedek deponunda sonlarına geldiği zaman mı yanıyo.1 2 defa oldu bu olay.cevaplayabilirseniz sevinirim.bu arada motor yeni kasa rodaj dönemindeyim 400 km de.

şimdi burada okuyunca baktım hakikaten benzin lambası varmış motorda... bende de hiç yanmadı... deponun sonunda dijital seviye göstergesi yanıp sönüyo o kadar...

bu arada benzin lafı geçmişken bişey söyleyeyim arkadaşlar... geçen benzinim bitti ve yakındaki benzinliğe 50 metre falan kalmıştı... ben de nasıl olsa benzinliğe varırım deyip yedeğe almadan devam ettim... bir iki kere öksürdü motor sonra debriyaja basınca durdu ve son 10 metreyi motor çalışmaz halde gittim... pompanın önüne yanaştım 10 tl lik benzin aldım... sonra çalıştıramadım... marşa basıyorum basıyorum bişey yok... gaz veriyorum almıyo... benzini karbüratör tahliye hortumundan atıyo... bir iki kere ayak marşına bastım ki hiç güvenmeyin çok saçma bi ayak marşımız var hangi sipastik yaptıysa bastıktan sonra arka fren pivotuna sıkışıyo her seferinde eğiliğ kurtarmak gerekiyo bi halta yaramıyo yani... mecburen aldım vitesi ikiye bisiklet gezdiriyomuş gibi koşarak iki tur attırdım benzinliğin içinde motora da kendine geldi çalışmaya başladı... rezil oldum.. ter içinde kaldım... çok küfür ettim... 30 cm eğilip musluğu çevirmeye üşendim üşengeçliğimin kurbanı oldum... dikkat edin...
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
Merhaba arkadaşlar.
Cumartesi motoru bakıma götüreceğim fakat yağ konusunda doğru düzgün bir bilgi bulamıyorum.
motosikletaksesuarlari.com'dan sipariş vereceğim, Cuma gün içinde yağın elimde olması gerekiyor.
- Motosiklete Motul'ün hangi yağını almam gerekiyor? 7100 alacağım sanırım.
- Ayrıca Adana-Mersin için yaz günlerinde 10w40 olur mu yoksa 15w50 mi alayım?

Ne zormuş uygun yağ bulmak, valla içim daraldı iyice... !
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
şimdi burada okuyunca baktım hakikaten benzin lambası varmış motorda... bende de hiç yanmadı... deponun sonunda dijital seviye göstergesi yanıp sönüyo o kadar...

bu arada benzin lafı geçmişken bişey söyleyeyim arkadaşlar... geçen benzinim bitti ve yakındaki benzinliğe 50 metre falan kalmıştı... ben de nasıl olsa benzinliğe varırım deyip yedeğe almadan devam ettim... bir iki kere öksürdü motor sonra debriyaja basınca durdu ve son 10 metreyi motor çalışmaz halde gittim... pompanın önüne yanaştım 10 tl lik benzin aldım... sonra çalıştıramadım... marşa basıyorum basıyorum bişey yok... gaz veriyorum almıyo... benzini karbüratör tahliye hortumundan atıyo... bir iki kere ayak marşına bastım ki hiç güvenmeyin çok saçma bi ayak marşımız var hangi sipastik yaptıysa bastıktan sonra arka fren pivotuna sıkışıyo her seferinde eğiliğ kurtarmak gerekiyo bi halta yaramıyo yani... mecburen aldım vitesi ikiye bisiklet gezdiriyomuş gibi koşarak iki tur attırdım benzinliğin içinde motora da kendine geldi çalışmaya başladı... rezil oldum.. ter içinde kaldım... çok küfür ettim... 30 cm eğilip musluğu çevirmeye üşendim üşengeçliğimin kurbanı oldum... dikkat edin...

geçmiş olsunda sizin şamandıra sıkışmış karbüratöre hafif tıklarsanız düzelir birde hafa yapmış o havayı vakumla çekene kadar çalışmaz normaldir fakat ayak marşının frene sıkıştığını ilk sizden duydum beim akü 3 aydır pert görüntü olarak duruyor sadece göstergeleri aydınlatıyor fakat ben hep ayak marşıyla tek seferde hiçbir yere takılmadan çalıştırıyorum sizn marş çubuğu yamulmuş olmasın


Merhaba arkadaşlar.
Cumartesi motoru bakıma götüreceğim fakat yağ konusunda doğru düzgün bir bilgi bulamıyorum.
motosikletaksesuarlari.com'dan sipariş vereceğim, Cuma gün içinde yağın elimde olması gerekiyor.
- Motosiklete Motul'ün hangi yağını almam gerekiyor? 7100 alacağım sanırım.
- Ayrıca Adana-Mersin için yaz günlerinde 10w40 olur mu yoksa 15w50 mi alayım?

Ne zormuş uygun yağ bulmak, valla içim daraldı iyice... !


kardeşim full sentetik al numarasını bilmem viskozite olarakta sizin orası için yaz kış 15w50 uygundur daha kuzeye gelirsen yaz kış 10w50 kullanmak daha iyi oluyor illa motul demezsen castrol 10w50yide tavsiye ederim
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Katılım
6 Ocak 2013
Mesajlar
595
motulun 5100 serisi yarı sentetik ester katkılı yağdır(orta seviye yağdır)
7100 serisi full sentetik ester katkılı (bu 5100 den kat kat iyidir)
300v serisi full sentetik double ester katkılıdır(en iyisi budur) 2 dir yağ değişiminde bunu kullanıyorum 15w50 olanı çok memnunum ama fiyatı çok uçuk yağ 5000 km sonunda dahi bozulma olmuyor ama zamanı geldi diyerek değiştiriyorum.
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
165
İlginç motor bu apache. Arap atı gibi sonradan açılıyor. 138 ibreyi gördük . Subap ayarindan sonra daha da artacağını düşünüyorum. Yarin 5000 bakımına götüreyim. Dsha sonra tecrubelerimi paylaşirim. Kazasız sürüşler.
 
Katılım
12 Ocak 2012
Mesajlar
34
cümleten slm arkadaşlar bi sorum olcak dişli büyüten varmı acaba varsa bi vere bilirmi bende değiştirmeyi düşünüyom
 
Katılım
1 Tem 2014
Mesajlar
7
Selam Arkadaşlar Bende TVS Apache RTR 150 2012 ikinci el motor alarak aranıza katıldım ilk motorum olur kendisi:) Sormak istediğim soruları sorayım müsait olan yardımcı olabilecek varsa memnun olurum.

1- Yağ olarak içinde castrol marka yağ var ben bunu motul 5100 10w40 ile değiştireceğim doğru bir seçim olur mu yada tavsiyeniz varmıdır.
2. Tekerlekleri orjinal tvs nin tekerleri bunları Metzeller olarak istiyorum fiyatları nerelerdedir tavsiye edecğiniz online alışveriş sitesi varmıdır. Link olarak verebilirseniz çok daha mutlu olurum.
3. İkince el aldığım için debriyaj ayarını falan yaptım bunun dışında extra olarak ne gibi ayarlar yapmam-yaptırmam gerekir.
4. İkinci el ayna takımı atıl durumda olan varsa makul fiyattan almak isterim sağ aynam olmadığı için istiyorum yeni olduğum için aynasız gitme işine pek alışamadım.
5. Konu başlığı ile ne kadar alakalı olmasada gözlük kullanıyorum ve kask önerisi istiyorum gözlük ile kullanabilecek geçici olarak 30 liralık bir kask aldım ön camı açılıp kapananlardan yazlık şekli bişey sanırım benimle aynı durumda olan arkadaşlar varsa tavsiyelerini dinlemek isterim.
6. Sürekli olarak yapılacak bakımlar ve kullanılacak ürünler nelerdir. Zincir temizliği şu kadar kmde yap, sağ değişimi şu kadar kmde yada extra başka neler yapılabilir ne yapmam gerekir üstadlarımızdan tavsiyeleri beklyiorum.
7. 2 Senelik motoru 8840 kmde aldım bunlarda km değişimi oluyormudur bilmiyorum biraz garibime gitti ama ilk motorum olacağı için o kadarda üstüne düşmedin bunu hakkında fikiriniz varmıdır.

Forumda motoru almadan önce aradığım ve en çok sıkıntı çektiğim şeyde kilo-boy ve motor seçimi idi 30 yaşında 1.81 boy ve 123 kiloyum ve doğru bir seçim yaptığımı düşünüyorum apache almak ile forumda benle aynı durumda arkadaşlara fikir vermiş olur inşallah :)

Başlık altındaki 1480 sayfanın ortalam 1000 sayfasını okudum 3-5 bişeyler öğrendim-fikir edindim. Tüm sorularımı 1 mesaj altında topladım benim gibi yeni başlayan arkadaşlarada yardımcı olması için.

Bandırmada ikamet ediyorum TVS serviside mevcut benimle aynı yerde oturan arkadaşlar var ise servis için tavsiyesi varmıdır. motorumun servis garantisi yok herhangi biryerde yaptırabilirim tavsiyeleriniz var ise. Teşşekkürler iyi ramazanlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Selam Arkadaşlar Bende TVS Apache RTR 150 2012 ikinci el motor alarak aranıza katıldım ilk motorum olur kendisi:) Sormak istediğim soruları sorayım müsait olan yardımcı olabilecek varsa memnun olurum.

1- Yağ olarak içinde castrol marka yağ var ben bunu motul 5100 10w40 ile değiştireceğim doğru bir seçim olur mu yada tavsiyeniz varmıdır.
2. Tekerlekleri orjinal tvs nin tekerleri bunları Metzeller olarak istiyorum fiyatları nerelerdedir tavsiye edecğiniz online alışveriş sitesi varmıdır. Link olarak verebilirseniz çok daha mutlu olurum.
3. İkince el aldığım için debriyaj ayarını falan yaptım bunun dışında extra olarak ne gibi ayarlar yapmam-yaptırmam gerekir.
4. İkinci el ayna takımı atıl durumda olan varsa makul fiyattan almak isterim sağ aynam olmadığı için istiyorum yeni olduğum için aynasız gitme işine pek alışamadım.
5. Konu başlığı ile ne kadar alakalı olmasada gözlük kullanıyorum ve kask önerisi istiyorum gözlük ile kullanabilecek geçici olarak 30 liralık bir kask aldım ön camı açılıp kapananlardan yazlık şekli bişey sanırım benimle aynı durumda olan arkadaşlar varsa tavsiyelerini dinlemek isterim.
6. Sürekli olarak yapılacak bakımlar ve kullanılacak ürünler nelerdir. Zincir temizliği şu kadar kmde yap, sağ değişimi şu kadar kmde yada extra başka neler yapılabilir ne yapmam gerekir üstadlarımızdan tavsiyeleri beklyiorum.
7. 2 Senelik motoru 8840 kmde aldım bunlarda km değişimi oluyormudur bilmiyorum biraz garibime gitti ama ilk motorum olacağı için o kadarda üstüne düşmedin bunu hakkında fikiriniz varmıdır.

Forumda motoru almadan önce aradığım ve en çok sıkıntı çektiğim şeyde kilo-boy ve motor seçimi idi 30 yaşında 1.81 boy ve 123 kiloyum ve doğru bir seçim yaptığımı düşünüyorum apache almak ile forumda benle aynı durumda arkadaşlara fikir vermiş olur inşallah :)

Başlık altındaki 1480 sayfanın ortalam 1000 sayfasını okudum 3-5 bişeyler öğrendim-fikir edindim. Tüm sorularımı 1 mesaj altında topladım benim gibi yeni başlayan arkadaşlarada yardımcı olması için.

Bandırmada ikamet ediyorum TVS serviside mevcut benimle aynı yerde oturan arkadaşlar var ise servis için tavsiyesi varmıdır. motorumun servis garantisi yok herhangi biryerde yaptırabilirim tavsiyeleriniz var ise. Teşşekkürler iyi ramazanlar.

1. yağ olarak castrol 10w50 yada motul 7100 serisi
2. http://www.motolastik.com/metzeler-me-22-300-17-50p-tt-ve-350-18-tt-62p-rf-pmu30243
3.gaz teli ayarı ve zincir gerginliği hava filtresi değişimi buji değişimi
4.----
5.----
6.zincir temizliği bulunduğun iklime ve yolun pisliğine göre değişir temizlikte gaz yağı kullanıyorum zincir spreyi ise castrolün var zincir spreyii birde rulmanlara sıkarım diğer oynak yerlerede mavi wd40(rulman hariç) diğer bilgiler kitapçıkta yazar
7.benim motorda 3 senelik 11 binde km sıfırlaması yapılır istersen pegler ve elcikler ne alemde aşınma var mı zincir hiç değişmiş mi değişmediyse zincir gerginlliği sonda mı değil mi benimki daha iki çizgide bunlara bakmak gerek
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
165
Arkadaşlar birinci vites gecisiyle ilgili cok sorun yaşıyorum. Bugün servisinde tahmin ettiğim gibi göbeği şişkin para kokusu alan usta sökülmesi lazım dedi. Daha önceden karşılaşan oldumu böyle sorunla yada bir çözüm bulan. 5000 kmdeki motoru dağıtmaya içim el vermiyor açıkçası.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst