Motosikletli Kurye Arkadaşlar Gelin Konuşalım

Katılım
29 Ara 2013
Mesajlar
135
AEA programında denk gelmiştim.Dernek başkanı olan saldırıya uğramıştı sanırım bu mevzular yüzünden.Tam emin değilim.Kesin olan bir şey varsa işçi adam bu ülkede hakkını arayamıyor.
 
Katılım
21 Ara 2013
Mesajlar
45
Arkadaşlar Taksim meydanı gibi işlek bir yerde toplanabiliriz belediye veya valilikten izin alarak. Hem bizim iş, can güvenliğimiz hem de trafiktekiler için. Kendi canını düşünmeyip, başkalarının canını da tehlikeye atan trafikte yardıran o beyinsizler demiyor ki arkadaş ben niye bu kadar acele ediyorum bu işte bir terslik yok mu? vur kafasına al ekmeğini.. Bayramda mesai? Nah mesai! Kapı orada istemezsen, başka keriz buluruz..
 
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
1,716
Bu işin yasalarla sabit işlemesi lazım.bir kuryenin belli zamanda yapabileceğinden fazlasını yaptırmaya çalışana ceza verilecek bir sistem gerekiyor bence.bütün problem ancak bu şekilde çözülebilir.
 
Katılım
1 Nis 2005
Mesajlar
2,168
Arkadaşlar Taksim meydanı gibi işlek bir yerde toplanabiliriz belediye veya valilikten izin alarak. Hem bizim iş, can güvenliğimiz hem de trafiktekiler için. Kendi canını düşünmeyip, başkalarının canını da tehlikeye atan trafikte yardıran o beyinsizler demiyor ki arkadaş ben niye bu kadar acele ediyorum bu işte bir terslik yok mu? vur kafasına al ekmeğini.. Bayramda mesai? Nah mesai! Kapı orada istemezsen, başka keriz buluruz..

https://www.facebook.com/motosikletlikuryeler?fref=ts
yetmez ama yine de bir derneğimiz var. hatta iş yeri ile olan mahkemelik durumlarda avukat desteği de sağlıyorlar.:cat:
valiliğin taksime izin vereceğini pek sanmıyorum.:mrgreen: hakkını arayan herhangi bir sektörde işçiye tahammülleri olmaz bu sıralar.

kuryeliğin sorunlarına bir zaman ben de çok kafa yormuştum.bırakıp şoförlüğe geçtiğimde orada da çok fazla sömürünün olduğunu anladım. sorun sistemde olduğu kadar bizde de var.neredeyse her köşe başında, eleman ilanı görmek mümkün. yani iş yerindeki haklarımızdan bu kadar taviz vermeye gerek yok. freni tutmayan, lastiği kabak motorlara en ucuzu kasklara layık görülmeye mecbur değiliz.

hiçbir evrak hiç bir pizza veya dürüm hayattan daha değerli değil.işin doğası gereği zaten ortalama bir sürücüden daha hızlı ve pratik olabiliyoruz. artı bir çaba sarfetmenin lüzumu yok.
 
Katılım
2 Nis 2014
Mesajlar
28
yazarın bize yazdığı yazıda konu altında bir değerlendirmede bulunmuştum meslek zorunlulukları konusunda en az 3 sene ehliyetli veya yeni ehliyet alanlara yönelik eğitim verilme gibi bu konuda toplanıp gezi yapılmasıyla ilgili ama kimse oralı olmadı herkesin keyfi bilir böle olduktan sonra tecrübeliler tecrübesizlere yol göstermedikten sonra bilgilendirmedikden sonra bu kuryelik motorculuk böyle devam eder

saygılar
kazasız belasız keyifli sürüşler
 
Katılım
1 Nis 2005
Mesajlar
2,168
yazarın bize yazdığı yazıda konu altında bir değerlendirmede bulunmuştum meslek zorunlulukları konusunda en az 3 sene ehliyetli veya yeni ehliyet alanlara yönelik eğitim verilme gibi bu konuda toplanıp gezi yapılmasıyla ilgili ama kimse oralı olmadı herkesin keyfi bilir böle olduktan sonra tecrübeliler tecrübesizlere yol göstermedikten sonra bilgilendirmedikden sonra bu kuryelik motorculuk böyle devam eder

saygılar
kazasız belasız keyifli sürüşler

bunun için önce meslek olarak kabul edilmek gerekiyordu. şükür ki şu anda kağıt üzerinde de olsa bir meslek kodu var. yani sgk bunu bir meslek olarak kabul etti. ancak pratiğe geçemedi bir türlü.
9621.01KURYE

9621.08 Kurye (İlaç Dağıtım)

8321.01 Motosiklet Sürücüsü

8321.02 Motorsikletli Kurye

ancak bir çok firma bu meslek kodlarından habersiz hala a2 ehliyeti olan eleman statüsünde çalıştırıyorlar.

belirli bir süre ehliyet sahibi olma şartı, mesleki eğitim şartı olmalı kesinlikle.
bunun yanında tehlikeli meslekler grubuna dahil edilip yüksek tazminat ve erken emeklilik gibi avantajlar sağlanmalı.tabi bu hakları kimse altın tepside vermeyecek. herhangi bir fast food veya kurye patronu kendisini böyle bir yükün altına sokmayı aklından bile geçirmez.

bu işte birlik olmaya engel bir çok etken var.

kuryelerin genelde 2 iş yapması,
eleman sirkülasyonunun fazla olduğu sektörlerde olmak,
bir çok kuryenin mümkün olduğunca başka işler yapıp çok mecbur kalınca kısa süre dönmesi. ( bu ben oluyorum:) )
tüm işlerde olduğu gibi kuryelikte de sınıf bilincinin olmayıp herhangi bir direniş başkaldırı türü şeylerin yine kendi meslektaşlarımız tarafından " eşkıyalık olarak nitelendirilmesi.

bir de mesleği daha iyi bir konuma getirelim derken şoförlükteki src , psikoteknik belgeleri gibi para tuzaklarına ve gereksiz bir sürü denetime tabi tutulmak gibi riskleri de unutmamalı.
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
933
Yemek siparişleri 30 dakikada gelmezse kudur ama kuryelere her çeşit hakareti et,evrakların geç gelirse köpür ama kuryelere hakaret et,hastan olsun gereken ilaç geciksiz cinayet işleyecek hale gel ama kuryulere hakaret et...

İnsan olduğumdan bazen o kadar çok utanıyorum ki...Hep biz haklıyız,hep biz iyiyiz...Hiç empati yok hiç sorunların çözülmesi için pozitif düşünce yok.Yasakla,ez,yok et...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst