Plakasız motor sürmek?

Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
S.a arkadaşlar başlıkdanda görüldüğü gibi plakasız motor sürmeyi düşünüyorum yaşım 16, 17 me 1 sene var. Aslında altımda elektrikli motor var ama tın tın gitmesi, sürekli şarjı bitmesi, hep korna yemem, ve motoru olan birsürü arkadaşlarımın alay konusu olmam hem benim canımı inanılmaz derecede çok sıkıyor hemde motoruma sövmeme ve arkadaşlarımla kavga çıkarmama neden oluyor. Bende yaza bir motor almaya karar verdim ama ehliyetimin olmaması beni tedirgin ediyo. Motor süren arkadaşlarımın nerdeyse hepsi ehliyetsiz ve altlarında 125-150cc lik motorlarla geziyo mahallede. Bende plakasız veya hurda belgeli motor alarak sürmek istiyorum. Polise yakalansam bile sadece bana ceza keser ve motoru bağlar en azından ruhsat sahibi olmadığından başka ceza yemem siz ne dersiniz?
 
Katılım
19 Ağu 2011
Mesajlar
136
kardeşim bak yaşın küçük olduğu için bazı şeyleri anlamakta güçlük çekebilirsin. şuan ehliyetsizlik cezası 2 bin lira. evraksız araç kullanmak, kasksız kullanmak, plakasız kullanmak en az 3 bin lira. motorun ruhsatı olmadığndan da ceza yersin. hadi para bi şekilde ödenir bunu bi kenara bırak. oldu da birine çarptın oldu da sarhoşun biri geldi vurdu sana peki ne olacak ? dur ben söyliyim hayatın kayacak. en azından ehliyetini alana kadar bekle en kötü al bisiklet ona bin spor yapmış olursun..
 
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yokmu cevaplıycak bir vatandaş
 

Oz.

Katılım
27 Eki 2009
Mesajlar
164
kardeşim bak yaşın küçük olduğu için bazı şeyleri anlamakta güçlük çekebilirsin. şuan ehliyetsizlik cezası 2 bin lira. evraksız araç kullanmak, kasksız kullanmak, plakasız kullanmak en az 3 bin lira. motorun ruhsatı olmadığndan da ceza yersin. hadi para bi şekilde ödenir bunu bi kenara bırak. oldu da birine çarptın oldu da sarhoşun biri geldi vurdu sana peki ne olacak ? dur ben söyliyim hayatın kayacak. en azından ehliyetini alana kadar bekle en kötü al bisiklet ona bin spor yapmış olursun..

Arkadaş gayet güzel cevaplamış.
 
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kardeşim bak yaşın küçük olduğu için bazı şeyleri anlamakta güçlük çekebilirsin. şuan ehliyetsizlik cezası 2 bin lira. evraksız araç kullanmak, kasksız kullanmak, plakasız kullanmak en az 3 bin lira. motorun ruhsatı olmadığndan da ceza yersin. hadi para bi şekilde ödenir bunu bi kenara bırak. oldu da birine çarptın oldu da sarhoşun biri geldi vurdu sana peki ne olacak ? dur ben söyliyim hayatın kayacak. en azından ehliyetini alana kadar bekle en kötü al bisiklet ona bin spor yapmış olursun..

Dostum ben 8 yaşından beri hergün bir motosikletim olcağı hayalini kurdum artık sabrım kalmadı motoru alırsamda kasksız hayatta sürmem ama bu kanunlardan çok nefret ediyorum çünkü bu ülkede adalet yok bi avrupada 16 yaşında scooter 17 yaşında vitesli sürülüyo türkiyede öyle değil adam 17 sine giriyo ehliyeti devlet sana verince ister 1000cc lik al ister 50cc al hepsi aynı keseye konuyo gerçekten bu konuda meb e dilekçe bile sundum defalarca ama yok işte 1 kişinin sesiyle olmuyo bu ülkede bu gibi şeyler böyle olduğu sürece bu ülke gelişmez ve heryer ehlyetsiz cahil insanlarla dolar ama 16 yaşında alınmış olunsa en azından ehliyeti alırken bir tecrübe kazanır ve öyle sürer insan
 
Katılım
21 Ara 2013
Mesajlar
441
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bilinçsiz kullanıcılar derneği.com

Zaten bi siz birde 600cc ile başlamak isteyenler yüzünden oluyor bütün bu kazalar ölümler.
 
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bilinçsiz kullanıcılar derneği.com

Zaten bi siz birde 600cc ile başlamak isteyenler yüzünden oluyor bütün bu kazalar ölümler.

Bu kazaların tek suçlusu bu yönetimdir. Adamlar avrupadaki gibi cc sınırı getirmiyo. Normalde avrupada önce 100cc scooterle başlıyosun 16 yaşında, 17 inde maksimum 250cc lik bi vitesli motor alıyorsun ön tecrübe kazanıyon tam bir yıl sonra 18 inden bütün motorları kullanabileceğin bir ehliyet sınıfı alıyorsun. Ve bu 1 sene sonra felan ekstra bi ücret ödemiyorsun sadece kullanabiliyonmu diye direksiyon testine girip aynı gün alabiliyosun ehliyetini.
 
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
1,549
Ehliyeti geçtim bir de plakasız bir motosiklet
Motosiklete binmeden önce cebine 3000 tl yi koy öyle bin derim
Arkadaşlarının gazına gelme kaza yaparsın karşı tarafta ölü olur ve suçlu karşı taraf olur ama böyle bir durumda hapishanelik bile olabilirsin
 
Katılım
21 Ara 2013
Mesajlar
441
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu kazaların tek suçlusu bu yönetimdir. Adamlar avrupadaki gibi cc sınırı getirmiyo. Normalde avrupada önce 100cc scooterle başlıyosun 16 yaşında, 17 inde maksimum 250cc lik bi vitesli motor alıyorsun ön tecrübe kazanıyon tam bir yıl sonra 18 inden bütün motorları kullanabileceğin bir ehliyet sınıfı alıyorsun. Ve bu 1 sene sonra felan ekstra bi ücret ödemiyorsun sadece kullanabiliyonmu diye direksiyon testine girip aynı gün alabiliyosun ehliyetini.

Yeni ehliyet yasaları gelecek zaten.. Hoş gelsede kazalar olur Çünkü bu seferde ehliyetsiz kullanacaklar Senin sürmeyi düşündüğün gibi
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
199
genç kardeim bu kadar beklemişsin az daha sabır herşey kitabna uygun olsun ozaman kafan rahat bi şekilde zevkini çıkara çıkara binersin motoruna
 
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yeni ehliyet yasaları gelecek zaten.. Hoş gelsede kazalar olur Çünkü bu seferde ehliyetsiz kullanacaklar Senin sürmeyi düşündüğün gibi

Dostum tanıdığım arkadaşım vardı aldı bi ninja 250r benden ay olarak küçükdü daha bu olay 1 ay önce felan oldu neyse aldı işte motoru birtek vites değiştirmeyi biliyordu onun dışında trafik tecrübesi 0 dı. Ve ilk sürüşünde o kadar uyarmama rağmen gitti ve otobanda motor iyice hızlanınca napcağnı nasıl durdurcağnı bilemedi ve önünde trafik dolmaya başlayınca heycandan direk frene bastı ve balık sırtı denilen olay oldu çocuk şuanda kolu bacağı kırık geziyo ölmediğine şükürler ediyo bundan sonra 2 tekerli birşeye binersem ........ yım diyo. Beni onla bir tutamazsın burda kardeşim benim trafik tecrübem var çünkü motor sürdüm biryerde motorcu olarak çalıştım ama hiç benim olmadı.
 
Katılım
21 Ara 2013
Mesajlar
441
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ben 16 yaşındayken honda today50cc almıştım ve sadece mahallede kullanıyodum motor 60km hız yapardı ve ben sürekli tapa gaz giderdim gençliğin daha doğrusu çocukluğun verdiği heyecanla manyak gibi kullanırdım.. Tabi bu manyaklık 60 km hız ile sınırlıydı ve mahalle aralarında genelde boş arazilerde olurdu kimseye ve kendime neredeyse hiç risk teşkil etmiyordu.. Kim ne kadar inkar ederse etsin ben yavaş giderim usul usul giderim diyipte bizi yemesin 20 yaşa kadar insan olgunlaşamıyor..

Yani diyeceğim o ki ben kendimi bildiğim için 50cc scooter almıştım o zamanlarda todaye verdiğim paraya 200cc pioneer motorlar alınabiliyordu ama ben almadım Çinli olduğu için değil hızlı olacağı için almadım korktum yani ve today ile 1 kere bile trafiğe çıkmadım hep ara sokaklarda mahalle aralarında sürdüm..
LS2 ff351 kask , venom mont , dizlik ve bellik ile birlikte sürdüm..

Şimdi sen 16 yaşında nerdeyse 0 tecrübe ile 150cc alacaKSIN ve bu alacağın motor en az 100 basacak sen rahat durmazsın trafiğe otobana falan çıkarsın Ne diyim kardeş hevesini kırmak istemem hayırlı gazlamalar..
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Nis 2014
Mesajlar
131
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Genç gardaşım arkadaşlar gerekli açıklamayı yapmış bir bildikleri varki senin düşüncenin zıttı düşünceleri iddaa ediyorlar onları dinle
benimde sana tavsiyem 1 yıl daha bekleyip ehliyetini al öyle motorunu al
yaşın küçük kanın kaynıyor bizde o yollardan geçtik az çok biliriz bu işleri sabret delikanlı
 
Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
2,782
Sen o ehliyetsiz arkadaşlarından farklı ol,gaza gelmeyen bilinçli motosiklet kullanıcısı ol.Hepimiz o yollardan geçtik,senin gibi acele ettik.Senin kızdığın kanunlar 20 yıl öncede vardı,hata siz şanslısınız 17 yaşında ehliyet alabileceksiniz.Motosikleti ehliyet kullanmıyor ama bir adet dürüzü gelip sana çarparsa o haklı sen haksız oluryorsun,bütün hakların o dürüzüye geçiyor.Varsın arkadaşların ehliyetsiz gezsin onlara da sen örnek ol.İstedikleri kadar dalga geçsinler,kimseye bişey kanıtlamak zorunda değilsin.Ehliyet almama bi kaç ay kala kaza yapmıştım,önüme bi çocuk çıktı çarpmamak için ani bir manevrayla bi kaç takla ve sürüklenme...Çocuğa hiç birşey olmadı,ama polis çocuğu çıktı.O zamanlar hastaneler şu anki gibi ücretsiz değildi.Çocuğun hiç bişey olmamasına rağmen dünyanın tetkiğini yaptırmıştı ailesi.Polis karakolunda yediğim azarda cabası.Cezayı zaten hiç sorma.

Sen bunlara kafa yoracağına,şimdiden en güzelinden en seksisinden kask,full koruma ekipmanları almaya başla.Oldunmu böyle motorcu ol.Yeteri kadar serseri var zaten bi tane eksik olsun.Ehliyetsiz kullananlara değil de bilinçli kullanıcılara özenmeni tavsiye ederim.Hayat senin karar senin fikir bizim.Kal sağlıcakla.
 
Katılım
3 Nis 2014
Mesajlar
11
emo 132 merhaba,

Tecrübe edinmiş olman trafiğe çıkmış olman çok güzel.Çevrende ibretlik bir olay olmuş bunu da görmüşsün bu da çok güzel.Burada ne yapman gerektiğini de sorman fikir alman bu da çok güzel.Bu yaşadıklarını bilinçli bir şekilde kendine fayda sağlayacak şekilde kullan arkadaşım.Çevrendekilerin seninle dalga geçmeleri umurunda olmasın.Kendin için doğrusunu yap.Sağlığımız, aklımız sahip olduğumuz en değerli şeyler.Bunları bi şekilde bile bile görmezden gelip riske etme.Geçmişte çeşitli nedenlerden ötürü hepimizle dalga geçildi, hiç kulak asma.Plakasız ehliyetsiz sana yakışmayacak durumlar içine girme.İnsan yıllar geçince pişman olacağı şeyler yapabiliyor.Kendini tut hiç merak etme kalbinden geçen en güzel motor gün gelir senin olur.
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
ehliyet yok.. plaka da olmasa ne olur diyosun.. çok heyacanlıyım... çok istiyorum diyosun.. almak istediğin cevabı bu sitedeki hiç bir motor sever sana vermeyecektir..

Çok yanlış yerdesin..

Önce ehliyet sonra koruma, madem tecrüben var.. birde plakalı motosikletin oldumu o zaman sohbetin hasını bulursun burada...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst