Trafik sigorta fiyatları (uçuk rakamlar 2014)

Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Sigorta şirketlerine kızalım tamam da, iğneyi de kendimize batıralım birazda.
Usulsüz olarak sigortadan aracını yaptıran, sigorta şirketlerini dolandıran yüzbinlerce vatandaş yüzünden sigorta primlerinin arttırıldığı gerçeğini de kabullenmek lazım.
 
Katılım
29 May 2011
Mesajlar
10
Bende dün sigorta yaptırdım. 2013 model inazumaya bursa plaka yaş 25 uçuk fiyatlar çıktı. 556 tl ,300tl ,220 tl vs. En ucuz 162 tl yaptırdım.
 
Katılım
20 Mar 2014
Mesajlar
82
Sigorta şirketlerine kızalım tamam da, iğneyi de kendimize batıralım birazda.
Usulsüz olarak sigortadan aracını yaptıran, sigorta şirketlerini dolandıran yüzbinlerce vatandaş yüzünden sigorta primlerinin arttırıldığı gerçeğini de kabullenmek lazım.
Ne alakası var hocam, 2009 yılında 35TL ye sigorta yaptırmışım hiçbir kazam yok bu sene 200DEn aşağı fiyat alamadım.
2009 a kadar hile yokmuydu? birden 7 -15 kat arttı.

işin içyüzü öyledeğil işte,
2009 gibi bir kanunmu ne çıktı, eskiden sigortayı yaptırdığında geçmişe yönelik sigortayı ödemezdin, bu yüzdende sigorta yapılsın diye fiyatlar düşük tutulurdu. Ama geçmişe yönelik paralarda faiziyle alınmaya başlanınca geçirebildikçe geçirdiler. Sigorta şirketleri zararda falan değildir çok oyunlar dönüyor.

Kanundan dolayı bu kadar çok ödüyorsunuz.

Hadi geçmiş olsun gülü seven dikenine katlanır.

Ha birde araç muayene ücretleri varki dillere destan, adam 10dk bakıyor 150TL ni cukkalıyor. Sizce vatandaşın güvenliği için yapılan araç muayenesi paralı mı olmalı? Benzinden deli gibi vergi ödemiyormuyuz zaten?

HAdi paralı oalcak , Hemen hesap yapalım bir eleman günde 15 araç kontrol etsin, maaş 2500 desek ayda 24 gün çalışsa 360ARAÇ eder, 7tl eleman gideri, 5Tl de ıvır zıvır gideri 12TL gideri var. 150TL ney?
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Ne alakası var hocam, 2009 yılında 35TL ye sigorta yaptırmışım hiçbir kazam yok bu sene 200DEn aşağı fiyat alamadım.
2009 a kadar hile yokmuydu? birden 7 -15 kat arttı.

işin içyüzü öyledeğil işte,
2009 gibi bir kanunmu ne çıktı, eskiden sigortayı yaptırdığında geçmişe yönelik sigortayı ödemezdin, bu yüzdende sigorta yapılsın diye fiyatlar düşük tutulurdu. Ama geçmişe yönelik paralarda faiziyle alınmaya başlanınca geçirebildikçe geçirdiler. Sigorta şirketleri zararda falan değildir çok oyunlar dönüyor.

Kanundan dolayı bu kadar çok ödüyorsunuz.

Hadi geçmiş olsun gülü seven dikenine katlanır.

Ha birde araç muayene ücretleri varki dillere destan, adam 10dk bakıyor 150TL ni cukkalıyor. Sizce vatandaşın güvenliği için yapılan araç muayenesi paralı mı olmalı? Benzinden deli gibi vergi ödemiyormuyuz zaten?

HAdi paralı oalcak , Hemen hesap yapalım bir eleman günde 15 araç kontrol etsin, maaş 2500 desek ayda 24 gün çalışsa 360ARAÇ eder, 7tl eleman gideri, 5Tl de ıvır zıvır gideri 12TL gideri var. 150TL ney?

Sigortacın ile konuşursan ne alakası olduğunu o açıklar sana. Sanırım ben ne kadar anlatsam da sigortacı olmadığım için tatmin olmayacaksın :)
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
ben 2 sezondur 70 liraya yaptırıyorum

plaka 16
ruhsat sahibi 50 küsür yaşında (babam olur kendisi :) sırf sigortadan dolayı üstüme almıyorum )
motor 2006 model
 
Katılım
20 Mar 2014
Mesajlar
82
Çünkü anlatamadığın bir olayı bilmiyorsun demektir, ona sor açıklar diyorsun, şıracının şahidi bozacı diyorsun, yaz hocam bildiklerini bak yukarıda yazdım sana sebebini. ;) Eğer tabi sen yada bir yakının sigortacılıktan para kazanmıyorsan.

Zorunlu olan kılınan trafik sigortasını birde faiziyle geçmişe yönelik faizle tahsilatı ekleyip, fiyatınıda serbest bırakırsan böyle olur, HALK KAZIK YEMEK ZORUNDA KALIR. Zorunlu demişsin sigortaya, yaptırmazsan yandın demişsin. Zorunluysa her yerden her şekilde kontrol edeceksin fiyatıda sen belirleyeceksin. KAR GÜDÜLMEYECEK bu işte. 40 senedir böyleydi bu iş sonra ne olduda bu kadar arttı? 40 sene sigorta şirketleri batmadıda şimdimi batacaktı 10'larca kat pirim artışı geldi? Birden herkes 3 kağıtçımı oldu bırakalım bu işleri, bu hikayeleri.

şimdi verilere bakalım, herkes baksın geçen sene en düşük veren firma bu sene kaç veriyor? Burada rekabet kurumunada yakalanmamak için gizli anlaşmaları olduğunu düşündürüyor insana.

Geçen sene 140 veren yer bu sene 280 verdi nasıl iyimi?
ondan önceki sene 110 Olan yer 240 civarı vermişti.

Bu bana göer rekabet kurumuna yakalanmadan ustaca bir anlaşmalı fiyat artırma olayıdır.

Her sene birisi anlaşmalı en düşüğü veriyor ve böylelikle fahiş fiyattan sigorta yapılıyor. Rekabet kurumuda geçenlerde açıkladığı gibi rekabet kurallarına uygundur diyebiliyor.

Hele hele aracı olan sigortacıların karlarına hiç gelmeyeyim aralarında öyle 3 kağıtçılar varki çok çok araştırmak gerekiyor.


Sonuç olarak üşenmeyin arlanmayın öyleki bir aracı sigortacı size x firamsı için 200 derken, diğer bir aracı sigorta firması aynı x firmasını n sigortası için 100TL diyebiliyor buda başımıza geldi. Yani aracı sigorta firmalarıda fiyatı kaktırma çabasında.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Nis 2009
Mesajlar
1,797
Ben bugün hem arabama hemde yeni aldığım motoruma sigorta yaptırdım. Arabam 20 plaka geçen sene 220 bugün 205tl ye yaptırdım. Motorum 34 plaka 260tl en düşük buldum yaptırdım.
 
Katılım
25 Kas 2005
Mesajlar
1,094
Motosikleti
Forza 250
Sıfır km xmax 250 / Zonguldak plaka
105 TL ye yapıldı 2 hafta önce.

Yaşadığınız şehri değişin bence :)
 
Katılım
21 Şub 2014
Mesajlar
9
Martin altisinda mondial 150 mcx aldim. Plaka 75 alianz sigortadan 125 e yaptirdim. Yasim 30. İlk defa uzerime resmi kayitli bi varligim oldu. Ah su asgari ucret ah. Ocagimi somurdun :)
 
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
484
hazır konusu açılmışken bir araştırayım dedim o kadar sigorta teklifi sitelerine girdim sadece teklif veren tek firma anadolu sigorta oldu oda 200 tl ohh ne ala sözüm ona %15 hasarsızlık indirimi var amma geçen seneye göre bu fiyat %25 zamlı :farao:
 
Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
Sigota bedeli ikametgah adresine göre hesaplanacağı konusunda bir haber görmüştüm. Tabi ne zaman uygulanır bilmiyorum.
 
Katılım
12 Tem 2013
Mesajlar
578
Arkadaşlar aracın plakasının İstanbul olması ile çıkan fiyatın alakası yok. Poliçe fiyatı, araç sahibinin ikamet ettiği ile, sürücünün yaşına, daha önce kazaya karışıp karışmadığına vb.kriterlere göre şirketler tarafından belirleniyor. Ayrıca acentaların kar marjlarını da üzerine eklemek lazım. Gerçekten çok anormal fiyatlar çıkıyor günümüzde. Aracın değerinden daha fazla poliçe fiyatı çıktığına bizzat şahidim. Bazı arkadaşlar sigorta şirketlerinin zarar etmesinden dolayı fiyatların yükseldiğinden bahsetmişler. Bence kesinlikle alakası yok. hiç bir özel girişimci, şirket, holding, zarar ettiği işe girmez veya girmişse ve zarar ettiğini görüyorsa o sektörde kalmaz ve çıkar. Siz hiç bu nedenle piyasadan çıkan şirket gördünüz mü, tam aksine yeni yeni sigorta firmaları ülkeye gelip piyasaya girmeye çalışıyorlar. Çok para kazanamıyorlardır, bu nedenle ağlıyorlardır bunu kabul edebilirim. Çok para kazanmaları içinde sağolsun devletimiz gerekli düzenlemeleri yaptı, yani olan yine bize yani vatandaşa oldu. Sadece sigorta da mı böyle, hayır her alanda kazığı maalesef biz yiyoruz. En pahalı benzini, elektriği, suyu, interneti, cep telefonu tarifesini vb.vb. kullanıyoruz.
 
Katılım
13 Nis 2009
Mesajlar
1,797
ikamete dayalı fiyatlandırma uygulaması daha başlamadı. hala plakaya dayalı fiyatlandırma geçerli. bu gün 20.03.2014,de yaptırdım denizli plaka arabama 205 istanbul plaka sıfır motosiklete 260 tl ödedim. ikametgahım istanbul.
 
Katılım
2 Ara 2012
Mesajlar
538
sigortam.net ten baktım şimdi, 2 firma teklif verdi, biri 290 , diğeri 1.342,88 TL :queen: online sistemden umudumu kestiğim andır

kaza yok, plaka 81, yaş 28
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Çünkü anlatamadığın bir olayı bilmiyorsun demektir, ona sor açıklar diyorsun, şıracının şahidi bozacı diyorsun, yaz hocam bildiklerini bak yukarıda yazdım sana sebebini. ;) Eğer tabi sen yada bir yakının sigortacılıktan para kazanmıyorsa tabi bla bla bla.

Beni ne kadar tanıyorsun ki böyle birşeyle itham edebiliyorsun? Sigortacı tanıdığım yok, akrabam eşim dostum da yok. Üzerime kayıtlı 17 kişilik ruhsatında otobüs yazan ama bildiğin minibüs olan bir aracım, bir de motosikletim var. Çalıştığım şirkette de 3 binek bir de 10 kişilik minibüs var. Hepsinin sigortalarını ben yaptırıyorum. Bu konuya cevap yazarken sigortacıda (ilk defa gördüğüm, diğerlerine nazaran daha iyi fiyat verdiği için gittiğim) minibüs için koltuk, mali sorumluluk, zorunlu trafik sigortası olmak üzere 3 ayrı poliçe yaptırıyordum. Muhabbeti geçti orada da, tutanakların kazaya karışanların kendisinin tutmasıyla birlikte sigortayı dolandıranların çoğalmasına karşın şirketlerin hepsinin primleri arttırdığından bahsetti.
Ben işin uzmanı olmayabilirim de sizin insanları direk yargılamaktaki uzmanlığınız nereden geliyor?
Ayrıca benim ismimde Erdem.
İsminizle yaşamanız dileklerimle...
 
Katılım
4 Haz 2009
Mesajlar
2,147
2 sene once kırsehırde 36 tl ye yaptırıyordum sıgortayı o motoru sattım sımdı fazer var 150 kusur lıraya yaptırdım ( ankarada ) sıgortamı. arabama ıse 660 tl odedım. resmen sacmalık. kasko polıce fıyatına sıgorta parası.
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
Aracın plakasının bal gibi önemi var gençler.

21 plakalı arabaya 3750 lira kasko bedeli çıktı (terör bölgesi) plakayı değiştirince 800 liraya kapattık. Aynı şekilde 35 plaka için benm motosiklete en ucuz isteyen 280 lira dedi, plakayı izmir, istanbul dışındaki kıytırık şehirlerden çıkartınca 69 liraya yaptırdım ben sigortayı. Son 3 yıldır her yılda kaza yaparım oysa :queen:
 
Katılım
10 Tem 2010
Mesajlar
260
bu gün bende 2 ayrı fiyat aldım 205 birde sıgortamın bitecegini tekrardan yenileyebileceklerini endüşük fiyattan 185 liradan yapabileceklerini söyleyende şu anki sıgortamı yapan firma bende bi sıgortacı arkadaş vardı onu aradım gel bakalım dedi cumartesi bakacaz
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst