TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Ağu 2011
Mesajlar
426
Arkadaşlar apache de araba yağı ya da başka yağ kullanmayın.Benim servis de ilk bakımda yanlış yağ koymuştu 3500 km de motor yapıldı ve olmadı 5000 de bir daha motor yaptırdım sıfırdan.Şimdiki ustam iyi şükür bi sorunum yok 10000 km yi geçtim sürekli kullanıyorum.Gene de apache diyorum benimkisi sadece şanssızlıktı.Neyse
performans ekzost kullananlar acaba memnun mu bende taktırmayı düşünüyorum. İxil yada shark kullanan var mı aranızda??

performans egzoz takılacaksa performans filtre de takılmalıdır. Böylece hava girişi ile çıkışı arasında fark oluşturulmamış motorun dengesiz çalışması önlenmiş olur. Şahsen filtre kutusuna en uygun yerden içeriye temiz hava akışı sağlayacak ufak pervane taktım. amacım pistonun benzini kendine çekme sırasında daha az hava mukavemetiyle karşı karşıya kalmasını sağlamaktır. Ayrıca hava soğutmalı motorlar ayrıca hava filtresinden çekilen soğuk hava ile de az da olsa soğumaktadır. BMW motosikletlerde ta ön fardan başlayan hava kanalları yapılarak süratin de etkisiyle daha da soğuyan havanın filtrelere ulaşması sağlanmaktadır. Bundan kıskanmış olabilirim. Ayrıca size bir önerim var. hazır Performans egzoz olaylarına girmeyin bence. orijinal egzozun uzun boyutundan faydalanarak kendinize daha mükemmel bir performans egzoz yapabilirsiniz. Kendi emeğiniz olacağından ayrıca sesi size daha hoş gelecektir. Egzozun içindeki susturucuları oksijenle veya başka bir şekilde çıkartın. en son boruya girebilecek ebatta alüminyum boru bulun ve içeride kalan kısımlarında karışık delikler açın dış kapaktan içeriye doğru iki parmak hariç... bu borunun etrafını elyaf battaniye vs. ile doldurun. taktığımız borunun dışarı çıkmaması için bir mekanizma tasarlayın. dıştan üç parmak kalınlığında (ağız borusu) deliksiz olsun. Bunu yapın ve sesi görün. Satılan performans egzosları kısa olduklarından ve basınçlı hava hemen çıktığından pırpırlı bir ses ve rahatsız edici bir ses çıkarmaktadırlar hiç olmazsa bana göre... orijinal egzozun uzunluğundan faydalanarak baısnçlı havanın a da olsa yumuşamasını ve bu sesin azalmasını sağlarız ve buğulu bir ses (en mükemmeli) elde ederiz. işte bu kdar .... sabrınız için teşekkürler. ben yaptım memnunum. şimdiye kadar polis de jandarma da durdurdu problem tinne(yok). :D .....uygulamak isteyenlere daha ayrıntılı yardımcı olmaya çalışırım bir şekilde.......
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ocak 2013
Mesajlar
561
gerçekten güzel olur ama tekrar eski halıne getırebılecekmıyız eksoz sesınden bıkarsak napıcaz yenı ekzoz setımı alıcaz?
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
gerçekten güzel olur ama tekrar eski halıne getırebılecekmıyız eksoz sesınden bıkarsak napıcaz yenı ekzoz setımı alıcaz?

o sistemi yapan arkadaş vardı. dediğin gibi egzoz seinden bıktı. bendeki orj susturucuyu verdim kaynattı kullanıyor:cherry:
 
Katılım
27 Nis 2012
Mesajlar
170
Slmm arkadaşlar sabri abi selami abiyee selamlar bi soru soracaktim..

Ipone full power katana 10 50 4t esterli 100 sentetikk motor yaglari bizm motoraaa uyarmi bilgisi olan var mii dimdiden tskler
 
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
416
performans egzoz takılacaksa performans filtre de takılmalıdır. Böylece hava girişi ile çıkışı arasında fark oluşturulmamış motorun dengesiz çalışması önlenmiş olur. Şahsen filtre kutusuna en uygun yerden içeriye temiz hava akışı sağlayacak ufak pervane taktım. amacım pistonun benzini kendine çekme sırasında daha az hava mukavemetiyle karşı karşıya kalmasını sağlamaktır. Ayrıca hava soğutmalı motorlar ayrıca hava filtresinden çekilen soğuk hava ile de az da olsa soğumaktadır. BMW motosikletlerde ta ön fardan başlayan hava kanalları yapılarak süratin de etkisiyle daha da soğuyan havanın filtrelere ulaşması sağlanmaktadır. Bundan kıskanmış olabilirim. Ayrıca size bir önerim var. hazır Performans egzoz olaylarına girmeyin bence. orijinal egzozun uzun boyutundan faydalanarak kendinize daha mükemmel bir performans egzoz yapabilirsiniz. Kendi emeğiniz olacağından ayrıca sesi size daha hoş gelecektir. Egzozun içindeki susturucuları oksijenle veya başka bir şekilde çıkartın. en son boruya girebilecek ebatta alüminyum boru bulun ve içeride kalan kısımlarında karışık delikler açın dış kapaktan içeriye doğru iki parmak hariç... bu borunun etrafını elyaf battaniye vs. ile doldurun. taktığımız borunun dışarı çıkmaması için bir mekanizma tasarlayın. dıştan üç parmak kalınlığında (ağız borusu) deliksiz olsun. Bunu yapın ve sesi görün. Satılan performans egzosları kısa olduklarından ve basınçlı hava hemen çıktığından pırpırlı bir ses ve rahatsız edici bir ses çıkarmaktadırlar hiç olmazsa bana göre... orijinal egzozun uzunluğundan faydalanarak baısnçlı havanın a da olsa yumuşamasını ve bu sesin azalmasını sağlarız ve buğulu bir ses (en mükemmeli) elde ederiz. işte bu kdar .... sabrınız için teşekkürler. ben yaptım memnunum. şimdiye kadar polis de jandarma da durdurdu problem tinne(yok). :D .....uygulamak isteyenlere daha ayrıntılı yardımcı olmaya çalışırım bir şekilde.......

keşke fotolu anlatsaydın hatta şuan kullanıyorsan bi sesini duyursaydın bize eksozun!
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
gerçekten güzel olur ama tekrar eski halıne getırebılecekmıyız eksoz sesınden bıkarsak napıcaz yenı ekzoz setımı alıcaz?

bende bunu merak ediyorum fakat er türlü polis geçirir egsozun içine fenerle bakıp dümdüz boru olarak grüyorsa ceza yazıyor yok karşıda duvar varsa yırtıyorsun
 
Katılım
15 Ağu 2012
Mesajlar
696
arkadaşlar yağ tavsiyesi alabilirmiyim ? repsol kullandım. çok memnunum.ama motul ve ipone uda denemek istiyorum. motul ün bizim motorlar için en iyi serisi hangisi ? 4bin bakımında değişmesi gereken bir şey var mı yağ ve yağ filtresinden başka ?
 
Katılım
25 Mar 2011
Mesajlar
800
şimdi kitapçığa baktım 5000 bakım için yağ ve hava filtresi + yağ değişimi harici bi değişim yok. bunun harıcınde kontroller orasını sık burasına bak falan gibi şeyler yazıo .
 
Katılım
27 Nis 2012
Mesajlar
170
arkadaşlar yağ tavsiyesi alabilirmiyim ? repsol kullandım. çok memnunum.ama motul ve ipone uda denemek istiyorum. motul ün bizim motorlar için en iyi serisi hangisi ? 4bin bakımında değişmesi gereken bir şey var mı yağ ve yağ filtresinden başka ?

Tabi sabri abi selami abi daha ii bilir
 
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
135
Arkadaşlar 2012 model apache bakıyorum izmir ve civarından 10bin kmyı geçmemiş olursa iyi olur satan duyan olursa mesaj atarsanız sevinirim
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
Arkadaşlar 2012 model apache bakıyorum izmir ve civarından 10bin kmyı geçmemiş olursa iyi olur satan duyan olursa mesaj atarsanız sevinirim

2013 al =)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:59 ----------

Aslında bu şekilde yapmak daha mantıklı o zaman polis ceza yazamaz orjinal eksozu çünki.

orjinal fazer egzozlu fazere ceza kestiler gözümün önünde,
polis tav oldu mu sese her türlü keser cezayı,
ben tigerla 10 kere durdu polis bi kere bile soran eden olmadı.
350 lira para değil aslında neden almıyorsunuz ki?
 
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
135
2013 al =)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:59 ----------



orjinal fazer egzozlu fazere ceza kestiler gözümün önünde,
polis tav oldu mu sese her türlü keser cezayı,
ben tigerla 10 kere durdu polis bi kere bile soran eden olmadı.
350 lira para değil aslında neden almıyorsunuz ki?

Hocam bütçemi aşıyor yeni kasası malesef
 
Katılım
25 Eyl 2013
Mesajlar
72
arkadaşlar motorum 2013 model yeni kasa siyah kırmızı sıfırdan farksız 1.900 km de 4500 tl satılıktır
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2012
Mesajlar
170
Tsubusaaa bana yardımcı olurmusun gorsunu almak isterimm

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:12 --------
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
eyvallah :) rodajda fazla zorlamamaya çalışıyorum :)

Merhaba.Serviste rodaj icin bir aciklama yaptilar mi?
Bana bu aksam ''rodaja gerek yok''dediler.
Nasipse c.tesi teslim alacagim motoru.
Ayrica rodaj icin arastirma yapiyorum.Bu konuda yeterli bilgisi
Olan arkadaslardan tavsiye alabilirim.
 
Katılım
25 Mar 2011
Mesajlar
800
Merhaba.Serviste rodaj icin bir aciklama yaptilar mi?
Bana bu aksam ''rodaja gerek yok''dediler.
Nasipse c.tesi teslim alacagim motoru.
Ayrica rodaj icin arastirma yapiyorum.Bu konuda yeterli bilgisi
Olan arkadaslardan tavsiye alabilirim.

Hayırlısı olsun; motorunu teslim aldığında sana verilecek olan kitapçıkda -01- sayfada RODAJ DÖNEMİ BİLGİLERİ var. Sen o servistekilerin dediğini umursama bence Rodajının düzgün ve ilk bakımın zamanında yapılması motorunun ömrünü ve performansını artıracaktır. bu kitapçıkta yazan. Zaten biraz motor motor bilgisi olan biriside aynı şeyi söyler. Sakın işte ben yıllardır motor kullanıyorum bu motoru açmak lazım bas basabildiğin kadar 120 130 Allah ne verdiyse diyenlere inanma . belki 120 görürsün ama bidaha göremezsin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst