yağ değişimindeki püf nokta dikkat

Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
Motorunuzun uzun ömürlü olması için en iyi yağı alıyorsunuz,km aksatmadan bakımlarına uyuyorsunuz peki ya en önemli unsuru gözden kaçırıyormusunuz?


http://www.youtube.com/watch?v=nGIfW8Bt-SY
 
Katılım
6 Eki 2013
Mesajlar
205
Yağ değiştirilirken motor sağa sola yatırılır. Bir miktar daha yağ gelir. Bu büyük ihtimalle o yağdır..
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Bende saga sola yatiririm,eskiden marşa basardim fakat ustam yagsiz motora mars mi basilir ulan dedikten sonra biraktim o isleri :)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Sallamalar, ileri geri hafif hafif oynamalar tarihe karıştı, arkadaş güzel ve hızlı bi yöntem paylaşmış,

herkesin aklına gelir demeyin çünkü benim gelmedi, saatlerce son damla akana kadar bekliyorum :mrgreen::mrgreen:
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
güzel fikir.

ama motor bölümüne şanzuman diyor abimiz :)

oysa şanzuman başka yerinde.
 
Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
2,513
Motosikleti
2025 NC 750X DCT
Egzoza takip uflesek demekki neymis cbf 150 yag yakmıyor arkadas yagi karagunler icin icinde saklıyor
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yağ değişiminde motorun içinde yağ kaldığı zaten bilinmeyen bir şey değil ki. Öyle olsa motora koyulacak yağ değerleri değişim ve motor açıldığında olarak farklı verilmez. Mesela benim motorumda 300 ml yağ kalıyor değişimde, bu normal bir şey ve böyle aksiyonlara hiç gerek yok.
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
Yağ değişiminde motorun içinde yağ kaldığı zaten bilinmeyen bir şey değil ki. Öyle olsa motora koyulacak yağ değerleri değişim ve motor açıldığında olarak farklı verilmez. Mesela benim motorumda 300 ml yağ kalıyor değişimde, bu normal bir şey ve böyle aksiyonlara hiç gerek yok.

eski yağla yeni yağın karışmasının sakıncası yok mudur yani?
ya da bu şekilde eski yağı boşaltmak sakıncalı mı?
 
Katılım
11 Şub 2012
Mesajlar
1,477
Bende bir kereye mahsus yağı boşalttıktan sonra içine benzin attım bi kaç tur elle kickstarttan çevirip temizledim sonra yeni yağı koydum. Ne kadar doğruydu bilmiyorum. Ama şimdi motoru sağa sola yatırıp damlamayacak hale gelene kadar yağını boşaltıyorum ve yeni yağı koyduğumda çubuğun olması gereken yerine kadar yağ geliyor sanırım olması gereken bu :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Şub 2013
Mesajlar
167
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
marş pedalına bikaç kez basıp motor sağa sola yatırın
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
eski yağla yeni yağın karışmasının sakıncası yok mudur yani?
ya da bu şekilde eski yağı boşaltmak sakıncalı mı?

Bu kadarının sakıncası yok, zaten olsa servis kılavuzunda böyle yapılması yazardı sonuçta her serviste kompresör var. Bu şekilde boşaltmanın bir sakıncası yok ama gereksiz zaten yine de tamamen boşalmaz içindeki yağ, ancak motor açıldığında içindeki yağın tamamı boşalabilir.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Yağsız motora marş basılmaz diye bişey yok. Yağın parçalar üzerinden süzülüp akması çok çok zor ve uzun bir süreçtir. Bu süreçte motor birkaç marş'a değil yarım saat gezmeye bile dayanır(test edilmiştir).

Yanlız yağlama sistemi(pompası) değişik olan motorlar varsa bilemem. Yağ basıncı düşük olduğu için yağ pompası zarar görebilir bazı motorların. Tabi bu tahmin, benim gördüğüm küçük hacimli motorlarda böyle bir ihtimal yok.

yağsız motora marş yaptırılmaz. ancak dediğiniz yeni yağı koyunca, marş motoruyla çalıştırmadan önce yapılırsa çok sağlıklı olacaktır çünkü yağsız üst kapağa yağ gitmiş olacaktır.

Sizin dediğinizi hersabah yapmak lazım ozaman. Her birkaç saatte yağ kartere süzülür zaten, üst taraf kısmen yağsız kalır. Onu nasıl yapcaz? :)

Zaten tam olarak yazdığınızı da anlayamadım, marş motoru ile üstü yağlıyacağız ama motor çalışmayacak... ?? O yağ oraya nasıl çıkacak? Krank dönecek, yağ pompası dönecek ve yağı yukarı basacak. Kran ve diğer parçalar harekete geçtikten sonra motorun çalışması/maması farketmez.

Üstelik böyle bir fanteziye girip marş motorunu boşuna yormanın bir anlamı yok bence.

eski yağla yeni yağın karışmasının sakıncası yok mudur yani?
ya da bu şekilde eski yağı boşaltmak sakıncalı mı?

Üreticiler biliyor zaten içinde eski yağ kalacağını, o yüzden eski yağ ile yeninin karışması sakıncalı değildir. Zaten malzeme üzerinde yapışmış olan yağı da süzmeye kalksan bir 100 ml de oradan çıkar. Yani illaki eski-yeni karışacak (bir ara eski-yeni ye gidek :) )

Bu şekilde boşaltmanın da sakıncası yoktur, sen yeterince yağ koyduktan sonra.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
scooter da şanzuman mı var ki :p:)

tüm scooterlerde şanzuman vardır (vespaların bazı modelleri vitesliler farklı)


arka debriyaj volanı (varyatör kapağının içindedir) arka tekere direk bağlı değidir bir dişli kutusu vardır. zaten dikkat edersen arka debriyaj volantı ile arka teker aynı hizada değildir aktarma değişik oranlarda dişlilerle sağlanıyor bunlar yağ içinde çalışırlar..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst