Viraj korkusu...

Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
12
Herkese iyi günler. Bugün size viraj korkumdan bahsetmek istiyorum. 2 aydır aktif olarak cbr125r kullanıyorum. Herşey çok güzel taaki viraja gelene kadar viraja girdiğimde motoru virajı dönecek kadar yatıramıyorum ve 15-20 km hıza düşüp bariyere yanaşarak geçiyorum. Bu korkumu nasıl yenebilirim. Şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
21 Nis 2009
Mesajlar
441
sürmeye devam ederek veya istanbulda eğitim veren yerler var oralara danışabilirsin
videolar var youtube'da felan eğitim videoları onları izle
kontra tekniğini araştır
bu hemen hemen tüm araç sürücülerinde vardır zamanla geçecektir eminim
kazasız belasız sürüşler
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
sürmeye devam ederek veya istanbulda eğitim veren yerler var oralara danışabilirsin
videolar var youtube'da felan eğitim videoları onları izle
kontra tekniğini araştır
bu hemen hemen tüm araç sürücülerinde vardır zamanla geçecektir eminim
kazasız belasız sürüşler

Sürmeye devam ve ölmemeye gayret ederek değil mi ? Yanlış yönlendirme olmuş, önemli bir konu.

Derhal eğitim almalısın, İstanbulda kim var bilmiyorum ama ART varsa oradan alabilirsin, güvenilir ve işlerini doğru düzgün yapan birileri olsun.

Eğitim almadan önce video felan izleyerek bişeyler öğrenmeye çalışma. Çok faydalı videolar olduğu gibi saçma salak eğitmen bozuntularının videoları da var.

Şu durumda internet ortamına güvenmekten ziyade profosyonel bir eğitmenden güvenli sürüş eğitimi almalısın. Ondan sonra bulacağın kaynakların sana faydası çok daha fazla olur ve doğru ile yanlışı daha iyi ayırt edersin.

Yani kısacası eğitim şart, en kısa sürede
 
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
12
sürmeye devam ederek veya istanbulda eğitim veren yerler var oralara danışabilirsin
videolar var youtube'da felan eğitim videoları onları izle
kontra tekniğini araştır
bu hemen hemen tüm araç sürücülerinde vardır zamanla geçecektir eminim
kazasız belasız sürüşler

kontra tekniğini okul bahçelerinde akşamları çalışıyorum ama akan trafikte ve bozuk zenimde gerçekten çok daha farklı oluyor motoru yatırmak. heran motor altımdan kaçıp gidecekmiş gibi hissediyorum. Ve şu kıçına yapışıp korna basan araba sürücüleride ayrı bir aksiyon katıyorlar korkuma.
unutmadan tavsiyeşerin için teşekkürlerimi sunarım :)
 
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
570
tecrübe olmadan büyük cc ile başlayanların en büyük sorunu virajlar. Ne olacak kenardan kenardan giderim derler ama iş viraja gelince ya bariyere savrulurlar ya da viraj dışındaki arabaya patlarlar. Neyse ki siz düşük cc ile başlamışsınız. Bu şekilde sürerseniz arkadan yapışan arabaya kızıp viraja hızlı girer patlarsınız ya da şeridi kaybeder virajın dışındaki arabnın altına gidersiniz. Hemen eğitim alın, istanbulda birçok eğitim fırsatı var internette video izleyerek falan olmaz, sürmeye devam ederek de olmaz
 
Katılım
6 Ocak 2006
Mesajlar
371
Motoru yatırmak için bir çaba harcamana gerek yok. Kendini rahat bırakıyorsun, sağa döneceksen sağ elçiği ileri itiyorsun ve hooop motor yatmaya başlıyor (kontra tekniği).
Başlangıçta çok saçma gelecek. Sağ elçiği ileri itince direksiyon sola döner, e nasıl motor sağa doğru yatıp sağa doğru viraja girecek? Çok anlamsız ama aynen öyle oluyor.

Aslında 30 km ve üzerindeki hızlarda bunu bilinçsizce zaten herkes yapıyormuş, eğitimde bunu bilinçli bir şekilde yapmayı öğreniyorsun. Biraz da antrenmanla üstesinden gelebilirsin.

Aynı motoru ben de kullanıyorum. GİS akademinin eğitimine katıldım. Manevra sırasında ayağım debriyaj pedalının altındaydı, motor o kadar yatmış ki ayakkabımın ucu asfalta sürttü.

Eğitimi kesinlikle tavsiye ederim.
Eğitimden önce kafamda çok soru işareti vardı. O kadar paraya değer mi mesela? Ben motomax'ten 1.000 TL alışveriş yaptım ve bu eğitim hediye geldi. Ama o paraya değer. Yol eğitimine de ücretini ödeyerek katılacağım mutlaka.
Oturuş pozisyonumuz dahi hatalıymış, bu yüzden hem motoru rahat kontrol edemiyor, hem de kendimi gereksiz yere yoruyormuşum.

Viraj ile ilgili küçük bir ipucu daha: Örneğin viraj sağa doğru olsun. Viraja soldan yaklaşıyorsunuz, virajın bitişini gördüğünüzde sağa doğru yolu kapatıyorsunuz. Düzlüğe çıkarken elçiği ileri itmeyi bıraktığınızda motor düzeliyor ve devam ediyorsunuz. Burada kafanızı çevirmeniz çok önemli. Virajın mümkün olduğunca sonuna doğru gözünüzle değil çenenizle bakıyorsunuz. Kafa tam çevrilecek ve yukarı doğru kalkacak.
Süratinizi viraja girmeden ayarlamalısınız. Viraja girdiğinizde gaz açıp kapatmak çok tehlikeli olabiliyor. Sabit hızla viraja girip, düzlüğü gördüğünüzde gazı açıyorsunuz.

Video da güzel bir açıklama da mevcut: http://www.youtube.com/watch?v=VTC7f6M2L1E
 
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
2,546
önce eğitim
ama bence arka tekerinde kalitesiz galiba o yüzdende olabilir.
yeni teker gibisi yok :)
birde ne olursa olsun virajın sonuna bak önüne bakma
baktın virajı alamıyorsun daha ileriye bak youtube de dünya kadar video var izlemelisin.
 
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
12
Peki bu eğitimlerin fiyatları nedir? Ve tavsiye ettiğiniz bir eğitim merkezi var mı acaba?

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:48 ----------

önce eğitim
ama bence arka tekerinde kalitesiz galiba o yüzdende olabilir.
yeni teker gibisi yok :)

Açıkcası pek anlamıyorum tekerden =) daha 2 aylık motor kullanıcısıyım bundan önce bir tecrübem olmadı.
 
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
570
hondanın eğitimi 2 gun 350 TL olması lazım. Yamaha tek gün sanırım daha ucuz olmalı
 
Katılım
6 Ocak 2006
Mesajlar
371
Honda'nın eğitimleri var. Fiyatlarına sayfasından ulaşabilirsin. 2 gün sürüyor.

Ben GİS akademiden almıştım. Sanırım 300 TL. 1 gün.

Ulus'ta bir yer vardı. Saatlik eğitimler veriyorlardı. İhtiyacına göre belirliyorlar eğitim süresini. Saati 60 TL diye hatırlıyorum. Eğer durumun çok kötüyse, motorla gitmene izin vermiyoruz falan diyorlardı. Burada 1'e 1 eğitim veriyorlar. Birkaç ay önce çok araştırmıştım.

GİS akademiyi gidip gördüğümden dolayı tavsiye edebilirim. Diğerleri için yorum yapamam.
 
Katılım
13 Nis 2013
Mesajlar
150
Ben de eğitimi gis akademiden almıştım cbr 125'imle, memnun kaldım. Sadece virajlar değil, örneğin düşük hızlarda neden ön fren yapılmaz gibi kuralları örneklerle gösteriyorlar.
 
Katılım
29 Ocak 2013
Mesajlar
80
Eğitim alarak. He yok para veremem o kadar diyorsan boş bir düzlük arazide kontra taktik çalış. Dönerken gazı kes. Tabi bunlarla elde edeceğin tecrübe eğitimde edineceğinden %90 daha az.
 
Katılım
28 Haz 2011
Mesajlar
173
ben drift 125 mondial kullanıyorum kontrayı bilmiyordum ama yaptıgımı fark ettim
genede 60 km ustunde bir hızla viraja girmiyorum daha 6 aylık bi kullanıcıyım oturdugum yerde yollar hep rampa virajlarda rampada ilk zamanlar çok zorlandım ama az buçuk gidiyoruz
 
Katılım
28 Tem 2013
Mesajlar
4,319
viraj demişken var mı hatıranız benim mesela bir tane var ilk motoru aldım viraja biraz hızlı girmişim tecrübe az arkada artçı var karşıdan da transit geliyor o da viraja hızlı girdi ama adam bir geliyor benim şeride girdi ben yol dışına çıkmak zorunda kaldım mucurlara kaptırdım motoru tam gidiyorum gittim dedim ova yoluna girmişim orada yavaşladım geri dönüp yoluma baktım
 

Ose

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Haz 2013
Mesajlar
579
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Söylenen her şeyi unut viraj alırken karşı kaldırıma.....
 
Katılım
6 Ocak 2006
Mesajlar
371
viraj demişken var mı hatıranız benim mesela bir tane var ilk motoru aldım viraja biraz hızlı girmişim tecrübe az arkada artçı var karşıdan da transit geliyor o da viraja hızlı girdi ama adam bir geliyor benim şeride girdi ben yol dışına çıkmak zorunda kaldım mucurlara kaptırdım motoru tam gidiyorum gittim dedim ova yoluna girmişim orada yavaşladım geri dönüp yoluma baktım

Ben de motor freni yapayım dedim virajın ortasında. Frene basılmaz ya hani...
Vitesi düşürünce arka kaymaya başladı. Yavaştım da devirmeden durabildim. Ama aklım gitti bi an.
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
527
Düşürmekten korkmayacağın bir motor ve de koruma ekipmanları ile köküne köküne yatırırsın bu korkuyu yenecek olan sensin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst