Scooterimde kalkışta gelen şıngırtı (Kayıştan gelmiyor)

Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Benim HS 150 lim de kalkışta gelen bir ses var , her zaman olmuyor !
özellikle çok yavaş kalkarken ,
Galiba debriyajdan geliyor !
Süt şişelerinin birbirine çarptığında çıkardığı sese benziyor !
 
Katılım
11 Mar 2006
Mesajlar
92
arkadasım o ses %100 debriyaj üzerindeki balataların asınmasın dan kaynalanır
 
Katılım
30 Kas 2005
Mesajlar
613
Mengu16' Alıntı:
Benim HS 150 lim de kalkışta gelen bir ses var , her zaman olmuyor !
özellikle çok yavaş kalkarken ,
Galiba debriyajdan geliyor !
Süt şişelerinin birbirine çarptığında çıkardığı sese benziyor !
mangu ne iş motorun daha kaç aylık yaw fazla hırpaladın aleti:queen:
 
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
40
bendede oluyo kalkışta ama benimkisi eksozdan geliyo sinek vızırtısı gibi belli devirlerde yapıyo
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Egzoz taş gibi de !
Debriyaj bitmiş olmalı , zaten motor çok zor kalkış yapıyor(en az yarım gazla)
Servis sağolsun rölantiyi 3000 devire ayarlamış !
Uzun süre durunca kontak kapattım ışıklarda falan ama
rölanti çok yüksekti , orta sehpadan indirirken arka freni sıkmazsam
motor kaçıp gidiyordu adeta !
Yaklaşık 200 km öyle kullandım , aslında hemen kısacaktım rölantiyi ama
sele altı bagajını sökmeden ulaşamadım , 2.güne kaldı !
7 günde 1000 km yaptım !
İlk 300 50 yi geçmedim !
300-700 arası genellikle 60km/s gittim
700kmde yağ değişti bence rodaj bitti
Motor iyi açıldı 60 geçmezsem 100kmde 2,2 lt yakıyor !
Ama Gerçek son hız düz yolda 87km/s(Kullanma kılavuzunda 85km/s yazıyor!)
Arabayla test ettik Ben 90 la giderken 2005 model oto 82km/s yazıyor !
 
Katılım
24 Haz 2005
Mesajlar
2,329
neyyy benmı yanlıs duydum devır 3000 olurmu ya bide 100 km de 2.2 litre nasıl yakıyor yanlısın olmasın
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
okan4037' Alıntı:
neyyy benmı yanlıs duydum devır 3000 olurmu ya bide 100 km de 2.2 litre nasıl yakıyor yanlısın olmasın

Benzin deposunu ağzına kadar doldurttum !
Benzin bitipte motor stop edene kadar 282 km yaptım KMsaati %99 doğru !
Yeniden ağzına kadar aynı pompadan doldurttum 6,38 litre aldı !
Hesaplayınca 100 kmde 2,23lt yaktığı sonucuna ulaştım !
1 depoyla 6,5 saat kullandım motoru...

Motoru ilk aldığımda rölanti çok yüksekti(Gerçekten 3000 devirdi)
motor orta sehpadayken lastik hızla dönüyordu boşta ,
ben sonra çok düşürdüm rölantiyi
şimdi 1300-1500 devir arası motor tekleye tekleye çalışıyor
70 kiloyum , gazı çok doğru ve ekonomik bir şekilde kullanıyorum !
60 ı geçmiyorum !
Işıklarda beklememek için çok uzaktan gaz kesip yavaşlıyorum durmamak için !
Motor freni çok güçlü , Fren kullanmıyorum 30-40km hıza düşene kadar !
Bu motor otoyolda 60-70km/s sabit hızla kullanıldığında 100kmde 2lt'den
bile az yakar !
Bu motoru hiç durmadan 7-8 saate kadar kullanabilirsiniz dayanabilirseniz !
Ama motor dayanır ben hiç ayağımı yere koymadan 70km yaptım !
yol sormak için durdum motoru susturmadan devam ettim
Tek marşta 100km yaptım !
Bu Motorla 60 geçmezseniz bir depoyla 7-8 saat binebilirsiniz !
 
Katılım
5 Şub 2006
Mesajlar
246
muslumoto' Alıntı:
bendede oluyo kalkışta ama benimkisi eksozdan geliyo sinek vızırtısı gibi belli devirlerde yapıyo
eksoz vidaları gevşemiştir bende de oluyor arada sırada. sıkıyorum vidaları geçiyor
 
Katılım
29 Eyl 2005
Mesajlar
4,008
motordaki ses orta ayaklığın yaylarından geliyor olabilir çift yay vardır onda içeridekini sök dene yan ayaklığa aynı işlemi uygula birde ayaklığın eksoza deyip deymediğine bak özellikle 2 kişi varken ve kalkışta bunlar ses yapıyor olabilir başımıza aynı olay gelmişti orta ayaklık sağdan eksoza değiyordu altında bir lastik var onun ses yapmasın diye o lastik aşınıyor ses yapıyor
 
Katılım
27 Ağu 2005
Mesajlar
1,069
Sen o motorla bu tempo ile kullanırsan 1 aya kalmaz yolda yanyana beraber yürürsünüz :)
 
Katılım
4 Nis 2006
Mesajlar
31
kardeş bende de aynı sorun var.. Motoru her kaldırışımda dişli sesi gibi birşey duyuyorum.. Sanki vites tam geçmemiş dişliye baskı yapıyormuş gibi.. Ha birde motor ısındıktan sonra oluyor bu yarım saat falan kullandıktan sonra dediğin gibi özellikle yavaş kalkarken.. ama sadece kalkışlarda.. 2-3-4-5 viteslerde ses yok.. Sanırım debriajla ilgili birşey o.. Bu hafta balata ve yay değişecek bakalım kesilecek mi ses..
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
JaNTi' Alıntı:
Sen o motorla bu tempo ile kullanırsan 1 aya kalmaz yolda yanyana beraber yürürsünüz :)

Tempomda bir yanlışlık yok !
Günde 6 saat motora binersen
Mobiletlede yaparsın 7 günde 1000km yi !
60 la gitmek bu motor için çocuk oyuncağı zaten
Çeyrek gazla 60 yapıyor ...
Hep Ankara çevre yolunda kullanıyorum
Yokuş aşağı yol bulunca gazı kesiyorum 15-20 saniye
motor hemen rahatlıyor zaten !
Bence 1 saat sürüşten sonra motoru dinlendirmek hikaye !
Motor 1 saat serin serin çalışıp saatin sonunda aniden mi
ısınıyor sanki ,
Yapılması gereken uzun süre yokuş çıktıktan sonra
yokuş aşağı inişte gaz kesilip motorun soğumasının sağlanmasıdır !
Yokuş çıkarken arada bir 3-4 saniyeliğine gaz kesmekte faydalı olur !
 
Katılım
4 Tem 2014
Mesajlar
12
Benim HS 150 lim de kalkışta gelen bir ses var , her zaman olmuyor !
özellikle çok yavaş kalkarken ,
Galiba debriyajdan geliyor !
Süt şişelerinin birbirine çarptığında çıkardığı sese benziyor !
anlatıln şey bende de oluyor arkadaşlar.motosikleti servise götürdüğüm de ''mondial ler de var bu ses''
yanıtını aldım.bildiğim kadarı ile bu motosikletler de zincir yok.demir çarpışma yada cam çarpışma sesine benzettiğimiz bus es size neden kaynaklanıyor olabilir?
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
o sesin uzmanıyım :D
IMG_8216.JPG

RESİMDEKİ tas gibi yuzey debriyaj balatasıdır o zamanla aşınır tozunu etrafa bırakır zımparayla ve basınclı havayla temizlenir uzun bir süre ses yapmaz.

dikkat et kalkışlarda ve motor soğukken çok yapar .temelli bu sesin geçmesini istiyor isen başka bir motorla bire bir uydurabilecek bir ustan yoksa motoru satman gerekir ki debriyaj balatan sert malzemeden kullanılmıştır
 
Katılım
4 Tem 2014
Mesajlar
12
o sesin uzmanıyım :D
http://burgmanusa.com/gallery/d/40141-2/IMG_8216.JPG
RESİMDEKİ tas gibi yuzey debriyaj balatasıdır o zamanla aşınır tozunu etrafa bırakır zımparayla ve basınclı havayla temizlenir uzun bir süre ses yapmaz.

dikkat et kalkışlarda ve motor soğukken çok yapar .temelli bu sesin geçmesini istiyor isen başka bir motorla bire bir uydurabilecek bir ustan yoksa motoru satman gerekir ki debriyaj balatan sert malzemeden kullanılmıştır
Yani düyorsunuz ki haberler kötü.çünkü motosikletim heniz 1500 km de mondial 125 znu.3 aylık motosikleti satmam gerekebilir...başka çaresi ya da sebebi olma imkanı yok mudur?ya da tamircinin uydurması çok zo ise komple parçayı garantiden isteyemez miyim?
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
tamırcı uydurabilseydi benım 4 senedir aynı şikayetle muzdarip oladuğum ps 150 lerin kronık sorununu çözebilirlerdi .hele 2 sene garantisi varken hiç bir şey yapılamaz .sorun bakalım dylan 150,ps 150 ,ixcting 250,sym joyride 200 bu motorların çoğunda kronik bu sorun vardır ve temelli bir çözüm bulabılmışler mi?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst