Motor Tekliyor. Acil !

Katılım
24 Ocak 2010
Mesajlar
612
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Depoyu ve karbüratörü temizledikten sonra motor teklemeye başladı. Yüksek devirde 4. ve 5. viteste 60kmh üzeri hızlarda tekleme yapıyor, 70kmh üzerine çıkmıyor. Buji-hava filtresi-benzin musluğu ve benzin filtresi temizlik sonrası değişti ancak benzin musluğunu kontrol ettiğimde bir miktar pislik biriktiğini gördüm. Teklemenin nedeni pislik olabilir mi ? Onun haricinde motorda 400gr yağ mevcut. 1000km önce değiştirmiştim. 100km'de ortalama 40gr yağ yakıyor. Yakıt 4Lt/100Km.

Yardımcı olursanız memnun olurum.
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
Nedeni pislik olabilir. Yeteri kadar benzin pompalanmadığında tekleme yapar. Hazır el atmışken musluk ve hortumlarıda değiştiriniz derim. Neden bu kadar fazla yağ yakıyor? ve yağı tamamlayın, elinize almanız olası olur motoru...
 
Katılım
24 Ocak 2010
Mesajlar
612
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Musluğu değiştirdim hocam, hortumları da değiştireceğim. Castrol Power1 10-50 kullanmaya başladığımdan beri yağ tüketimi arttı. Nedenini bilmiyorum.

Yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim.
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
Musluğu değiştirdim hocam, hortumları da değiştireceğim. Castrol Power1 10-50 kullanmaya başladığımdan beri yağ tüketimi arttı. Nedenini bilmiyorum.

Yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim.

Ustam şöyle der; Motoru hangi markaya, hangi yağa alıştırırsan hep onu kullan... :)

Mesela benim benzinli rc arabamda aynı muhabbet döner. Hangi marka yakıt kullanıyorsanız, onunla devam edin şeklinde...
 
Katılım
7 Eyl 2011
Mesajlar
384
Depoyu ve karbüratörü temizledikten sonra motor teklemeye başladı. Yüksek devirde 4. ve 5. viteste 60kmh üzeri hızlarda tekleme yapıyor, 70kmh üzerine çıkmıyor. Buji-hava filtresi-benzin musluğu ve benzin filtresi temizlik sonrası değişti ancak benzin musluğunu kontrol ettiğimde bir miktar pislik biriktiğini gördüm. Teklemenin nedeni pislik olabilir mi ? Onun haricinde motorda 400gr yağ mevcut. 1000km önce değiştirmiştim. 100km'de ortalama 40gr yağ yakıyor. Yakıt 4Lt/100Km.

Yardımcı olursanız memnun olurum.

Karburatoru temizlediysen hava ayar vidasinida ellemissindir buyuk ihtimal. Hava ayarin bozulmustur. Veya jikle acik kalmis olabilir bi kontrol et istersen.
 
Katılım
24 Ocak 2010
Mesajlar
612
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim. Bujiyi değiştirdim sorun çözüldü.
 
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
2,546
Yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim. Bujiyi değiştirdim sorun çözüldü.

her zman akla son gelen buji
benim ilk önce aklıma gelir çünkü motorun pistondan sonra hatta en çok ve zor şartlar altında çalışan parçası buji...ilk önce hep buji patlak verir o yüzden yanımda her zaman yedek bulundururum.yakıt sarfiyatında buji ile düşecektir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst