- Katılım
- 18 Eyl 2009
- Mesajlar
- 392
- Konu Yazar
- #1
Uzun zamandır almayı planladığım Hayabusaya nihayet kavuştum arkadaşlar... İşte fotolar, daha iyileri umarım sizlerin olur...
İlk izlenimlerime gelince, ZX10R'dan sonra yolda usul usul derinlemesine giden, nasıl gittiğini hissettirmeyen, sürücüyü ve artçıyı yormayan, yolda yağ gibi akan bir dev Hayabusa. Tam anlamıyla bir Super Sport olmadığı için zx10r ve türevleri gibi agresif gitme ihtiyacı duymuyorsunuz yolda, çünkü sürekli eğilip küçülmekten oranız buranız ağrımıyor ve "ulan bir an önce gideyim de dinleneyim" hissiyatı yaratmıyor. Yavaşlayınca veya trafiğe takılınca sıcaklık hemen tavana vurmuyor ve fan açmıyor. 2013 modelleri öncesinde ABS olmaması bence en büyük eksiklik Hayabusada. Motosiklet çok ağır ve resmen DURMUYOR... Frenlemesi zx10r'a göre çok zayıf geldi bana fakat çelik fren hortumu ve papatya fren diskleriyle bir nebze de olsa iyileştirilebilir diye tahmin ediyorum. Elektronik donanımlara gelecek olursak, eğer benim gibi sık sık hangi viteste olduğunuzu unutuyorsanız, vites göstergesi çok çok fazla işe yarıyor... A B C harfleriyle belirtilen 3 farklı sürüş modu ise kullanım amacınıza ve tarzınıza göre çok işlevsel olmuş. Şehir içinde sakin sakin işinize evinize vs. gitmek istiyorsanız ya da yerler ıslak ise C modu mükemmel diyebiliirm. Bu moddayken motor siz isteseniz de bir hayabusa gibi ivmelenmiyor ve top speed'e ulaşmıyor, ani gaz açmalarda arka tekerler yolu sarmıyor tamamen düşük güçte güvenli sürüş için yapılmış bir mod. Uzun yollarda/seyahatlerde kullanacağınız mod ise B harfiyle adlandırılmış. Motor biraz daha fazla güç sunuyor size fakat yine tam bir hayabusa gibi gitmiyor. Yarışmak ve pist için yapılmış olan A modunda ise motor nevar neyok tüm gücü arka tekere aktarıyor ve orantısız güçle tanışmış oluyorsunuz.
Motoru aldığımdan beri daha 100 km anca yaptım. Kullandıkça, tecrübe ettikçe izlenimlerimi buradan paylaşmaya devam ederim...
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
İlk izlenimlerime gelince, ZX10R'dan sonra yolda usul usul derinlemesine giden, nasıl gittiğini hissettirmeyen, sürücüyü ve artçıyı yormayan, yolda yağ gibi akan bir dev Hayabusa. Tam anlamıyla bir Super Sport olmadığı için zx10r ve türevleri gibi agresif gitme ihtiyacı duymuyorsunuz yolda, çünkü sürekli eğilip küçülmekten oranız buranız ağrımıyor ve "ulan bir an önce gideyim de dinleneyim" hissiyatı yaratmıyor. Yavaşlayınca veya trafiğe takılınca sıcaklık hemen tavana vurmuyor ve fan açmıyor. 2013 modelleri öncesinde ABS olmaması bence en büyük eksiklik Hayabusada. Motosiklet çok ağır ve resmen DURMUYOR... Frenlemesi zx10r'a göre çok zayıf geldi bana fakat çelik fren hortumu ve papatya fren diskleriyle bir nebze de olsa iyileştirilebilir diye tahmin ediyorum. Elektronik donanımlara gelecek olursak, eğer benim gibi sık sık hangi viteste olduğunuzu unutuyorsanız, vites göstergesi çok çok fazla işe yarıyor... A B C harfleriyle belirtilen 3 farklı sürüş modu ise kullanım amacınıza ve tarzınıza göre çok işlevsel olmuş. Şehir içinde sakin sakin işinize evinize vs. gitmek istiyorsanız ya da yerler ıslak ise C modu mükemmel diyebiliirm. Bu moddayken motor siz isteseniz de bir hayabusa gibi ivmelenmiyor ve top speed'e ulaşmıyor, ani gaz açmalarda arka tekerler yolu sarmıyor tamamen düşük güçte güvenli sürüş için yapılmış bir mod. Uzun yollarda/seyahatlerde kullanacağınız mod ise B harfiyle adlandırılmış. Motor biraz daha fazla güç sunuyor size fakat yine tam bir hayabusa gibi gitmiyor. Yarışmak ve pist için yapılmış olan A modunda ise motor nevar neyok tüm gücü arka tekere aktarıyor ve orantısız güçle tanışmış oluyorsunuz.
Motoru aldığımdan beri daha 100 km anca yaptım. Kullandıkça, tecrübe ettikçe izlenimlerimi buradan paylaşmaya devam ederim...