Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
543
arkadaşlar ben yaz için tekstilci oldugum için dısı yağmurluk içi svet kumasından uzun kollu onu fermuarlı hırka turu bişi yaptım
fermarı kapatınca kasın altına kadar çıkıyor ve ruzgar almıyor
hergun bişi soruyom foruma ama napalım oğrenecez
hava filitresini yanmaz temizleyiciyle temizleyin diyo bu ne yanmaz temizleyici
zinciri temizliycem gazyağı ile sonra elimde yağ olarak motordan çıkan yağ var onla yağlasam nasıl olur sıkıntı olurmu

ustad ztan sungeri dgstrmen yeterli oda 3 lira dgmz yani ugrastgna ben 3 liraya aldm yetkili servsten yazi icn k.bkma teldn yaznca bogle oluo .D
 
Katılım
28 Haz 2011
Mesajlar
173
ustad ztan sungeri dgstrmen yeterli oda 3 lira dgmz yani ugrastgna ben 3 liraya aldm yetkili servsten yazi icn k.bkma teldn yaznca bogle oluo .D
fiyatını bilmediğimden sordum 4600 km değişmelimi sunger
bunun yakıtı düşürmek için ornek 6000 devir gibi kullansak yakıt tuketimi düşermi
 
Katılım
28 Haz 2011
Mesajlar
173
selam arkadaşlar motoru otoparktan çıkarke asfalta yapıştırdım
motor kaldı ben gittim :) 2 vitese geçemeden allahtan bişe olmadı
otopark zten az rampa çıkıcam yol tersine rampa asfalt saten mermer gibi altımdan çıktı rsmen
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
543
fiyatını bilmediğimden sordum 4600 km değişmelimi sunger
bunun yakıtı düşürmek için ornek 6000 devir gibi kullansak yakıt tuketimi düşermi
tam hatırlamıyorum ama bizim motor sanırım o devirlerde en verimli torku veriyor en verimli tork en iyi yakıt demekdir.. sunger değişmeli ya aşırıda kolay değiştirmesi sele altındaki plastiğin altında sol plastiğin altında yani 4 5 tane vita var sök onları orda bir sünger var çıkar yeni aldığını tak bukadar .. bende 4600 km deyim kendini mi beni mi söyledin almadım o kısmı ama neyse.. :)

bu arada arkadaşlar zincir temizleme ve pas temizlemek için bimde bir yağ satılıyor şuan 5.90 a çok kulanışlı ve güzel bugun aldım çok hoşıma gitti
 
Katılım
28 Ağu 2010
Mesajlar
1,148
Eyvallah kardeş saolasın. Önceki 100 lük cup ile hiç kaza yapmadım inşallah bununla da yapmam.

Şu motora bi ruhsat koyma yeri niye yapmamışlar ya :)

motorunuz hayırlı olsun kırmızı gerçekten güzel yannız tabiki inşallak kaza yapmassınız ama şunu belirteyim bende mobilet oldu 100cc cup oldu hiç düşmedim bile hiç kaza yapmam diyordum dün aksam 40la giderken önümdeki taksi bi anda durdu ön frene asıldıgım gıbı yerdeydım cunku önümde kum toprak filan wardı asvaltta direk önü kaydı motorda birşey yok allahtan far muhafazası filan kırıldı yeni aldığım kaskada birşey olmadı yannız şunu anladım motosiklet süren birinin illaki kazası olur ama bu kazaları coğu dikkatsizlik ve artislik yapmaktan geliyor...

---------- Post added at 22:41 ---------- Previous post was at 22:35 ----------

ve ben önceden diyordum hiç motosikleti olmayan birinin motosiklet alırken 125 cc bile değil bence 100 cc lik otomatik vitesli bir scooterla yada moped filan trafiği tanımalı ondan sonra vitesli motosiklet almalı gerçektende böyle
 
Katılım
9 Nis 2013
Mesajlar
160
arkadaşlar size sorum olacak.motor 8500 km de motordan tık tık diye ses geliyodu her piston vuruşunda ustaya sordum subap ayarı yapılması lazım dedi 5000 kmden sonra böyle bi ayar istiyo dedi.daha önce 10.000 km yamaha ybr kullandım onda hiç oyle olmamıştı 2004 olmasına ragmen.bizim driftte bunu yaşayan bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.
 
Katılım
22 Haz 2012
Mesajlar
124
Bugün ybr ile mondial grumble yarıştırdık ybr gecti peki drftle yarissa hngisi gecer sizce bide bu drfte en az kac boy lazim
 
Katılım
9 Nis 2013
Mesajlar
160
5 sene ybr kullanmış biri olarak diyorum ki drift direk geçer.bi kere ybr max 110 der sonrası zor.bizim driftte 120 yi rahat görür eğim varsa direk 130 dasın.sen düşün gerisini.zaten driftin motorunun 10cc lik bi farkı da var.çok mu farkediyo derseniz bence yokusta fln gayet ediyo yani.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:53 ----------

bide merak ettiğim drifte daha kalın bi teker takılabiliyo mu taktıran var mı???
 
Katılım
25 May 2013
Mesajlar
556
Arkadaşlar 2 yıldır bende mondial drift kullanıyorum, sabahları ve özellikle motor soğuk iken geç çalışıyor ortalama 5 - 8 sn. arası marşa sürekli basıyorum fakat ayak pedalı kullandığımda hemen çalışıyor sorun marş motoru devirsiz olabilirmi yada akü ile ilgili bir sıkıntı? aldığım günden itibaren bu sorun hep vardı. Bu arada arka tekerin bilyası dağıldı daha 12000 km de, çıkan rulman plastik toz kapaklıydı metal kapaklı rulmanla değiştirdim ön tekerde de büyük ihtimal aynı rulmanlardan var :pale:
 
Katılım
25 Eyl 2010
Mesajlar
100
hocam toplama ne kadara patladı sana acaba....bide titreme falan var mı motorda

Daha ruhsat plaka yok pazartesi veya salı belli olucak ne kadara patlıyacağı :) Motoru 2600 e aldım. Titreşim hissetmedim yeni olduğu için fazla da zorlamadım rahatsız edici bir titreşim yok.

hayırlı olsun :))

Teşekkürler :))


Saolasın

motorunuz hayırlı olsun kırmızı gerçekten güzel yannız tabiki inşallak kaza yapmassınız ama şunu belirteyim bende mobilet oldu 100cc cup oldu hiç düşmedim bile hiç kaza yapmam diyordum dün aksam 40la giderken önümdeki taksi bi anda durdu ön frene asıldıgım gıbı yerdeydım cunku önümde kum toprak filan wardı asvaltta direk önü kaydı motorda birşey yok allahtan far muhafazası filan kırıldı yeni aldığım kaskada birşey olmadı yannız şunu anladım motosiklet süren birinin illaki kazası olur ama bu kazaları coğu dikkatsizlik ve artislik yapmaktan geliyor...

---------- Post added at 22:41 ---------- Previous post was at 22:35 ----------

ve ben önceden diyordum hiç motosikleti olmayan birinin motosiklet alırken 125 cc bile değil bence 100 cc lik otomatik vitesli bir scooterla yada moped filan trafiği tanımalı ondan sonra vitesli motosiklet almalı gerçektende böyle

Şunu belirteyim ben bu zamana kadar bir kez motosikletten düştüm oda 70 cc lik tvs scooter :) Sebebi de incecik ve ufacık lastikler yüzünden kullanımının çok zor olması en ufak virajda bile iyice yavaş dönmek gerekiyor. Acemi adam ne bilsin Allah ne verdiyse gidiyor ve düşüyor :) Birde scooterların ön frenleri çok sakat bu bizim motorlar gibi cuplar gibi değil direk kilitleniyor.
 
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
65
s.a motorunun geç çalışması marş motoru ile alakalı değildir büyük ihtimal buji-subab ayarı-hava ayarlarının kontrolu birde hava filtre temizliği gerekebilir sabahları motorunu çalıştırırken jikle kullanıyormusun buda önemlidir.jikleyi tam yukarı kaldır daha sonra marşa bas böyle daha rahat çalışır. bide motorunu bulundurduğun ortam kapalı alan ve nemli bir ortam mı buda önemli nemli ve soğuk ortamda duran motor daha geç çalışıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:41 ----------

Arkadaşlar 2 yıldır bende mondial drift kullanıyorum, sabahları ve özellikle motor soğuk iken geç çalışıyor ortalama 5 - 8 sn. arası marşa sürekli basıyorum fakat ayak pedalı kullandığımda hemen çalışıyor sorun marş motoru devirsiz olabilirmi yada akü ile ilgili bir sıkıntı? aldığım günden itibaren bu sorun hep vardı. Bu arada arka tekerin bilyası dağıldı daha 12000 km de, çıkan rulman plastik toz kapaklıydı metal kapaklı rulmanla değiştirdim ön tekerde de büyük ihtimal aynı rulmanlardan var :pale:


---------- Mesajlar birleştirildi - 08:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:43 ----------

motorunuz hayırlı olsun kırmızı gerçekten güzel yannız tabiki inşallak kaza yapmassınız ama şunu belirteyim bende mobilet oldu 100cc cup oldu hiç düşmedim bile hiç kaza yapmam diyordum dün aksam 40la giderken önümdeki taksi bi anda durdu ön frene asıldıgım gıbı yerdeydım cunku önümde kum toprak filan wardı asvaltta direk önü kaydı motorda birşey yok allahtan far muhafazası filan kırıldı yeni aldığım kaskada birşey olmadı yannız şunu anladım motosiklet süren birinin illaki kazası olur ama bu kazaları coğu dikkatsizlik ve artislik yapmaktan geliyor...[COLOR="Silver"
---------- Post added at 22:41 ---------- Previous post was at 22:35 ----------

[/COLOR]ve ben önceden diyordum hiç motosikleti olmayan birinin motosiklet alırken 125 cc bile değil bence 100 cc lik otomatik vitesli bir scooterla yada moped filan trafiği tanımalı ondan sonra vitesli motosiklet almalı gerçektende böyle

utkan geçmiş olsun kardeşim önemli bişiy yok inşallah
 
Katılım
22 Haz 2012
Mesajlar
124
5 sene ybr kullanmış biri olarak diyorum ki drift direk geçer.bi kere ybr m5ax 110 der sonrası zor.bizim driftte 120 yi rahat görür eğim varsa direk 130 dasın.sen düşün gerisini.zaten driftin motorunun 10cc lik bi farkı da var.çok mu farkediyo derseniz bence yokusta fln gayet ediyo yani.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:53 ----------

bide merak ettiğim drifte daha kalın bi teker takılabiliyo mu taktıran var mı???

Peki drifte binmek icin kac boy lazim
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
543
Daha ruhsat plaka yok pazartesi veya salı belli olucak ne kadara patlıyacağı :) Motoru 2600 e aldım. Titreşim hissetmedim yeni olduğu için fazla da zorlamadım rahatsız edici bir titreşim yok.



Teşekkürler :))



Saolasın



Şunu belirteyim ben bu zamana kadar bir kez motosikletten düştüm oda 70 cc lik tvs scooter :) Sebebi de incecik ve ufacık lastikler yüzünden kullanımının çok zor olması en ufak virajda bile iyice yavaş dönmek gerekiyor. Acemi adam ne bilsin Allah ne verdiyse gidiyor ve düşüyor :) Birde scooterların ön frenleri çok sakat bu bizim motorlar gibi cuplar gibi değil direk kilitleniyor.

bununda orjinal lastikleri kötü teker kitlemesi lastiğin hamuruyla ve ebatlarıyla alakalı ama daha çok hamuruyla yolu tutmasıyla fren balatasının tutma gucu lastıgın yolla olan surtunmesını gecerse kıtler o yüzden sağlam bir lastık olmadan çok güvenme derim hatta sağlam bir lastik bile olsa küt diye sıkarsan oda kurtarmaz sadece daha fazla sıkabılmenı ve hasasıyetını azaltır..

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:36 ----------

Peki drifte binmek icin kac boy lazim

pigme bile kulanır sanırım daha aşası cuplar sele yukseklıgı bayaga kısa rahat ol ben 1.72 yim bisiklet gibi cevirebiliyorum alışdıkdan sonra kolay kolay dusurmezsin motoru ağırda değil 130 kilo bide arkadaş 10 cc fark demiş ama sadece 10 cc değil daha önemlisi 3 beygir fark var ybr 10 drift 13 beygir 3 bergir çok gibi gelmiyor ama oranlarsan yüzden 33 daha fazla demek buda bayağa fark demek.. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------

Peki drifte binmek icin kac boy lazim

pigme bile kulanır sanırım daha aşası cuplar sele yukseklıgı bayaga kısa rahat ol ben 1.72 yim bisiklet gibi cevirebiliyorum alışdıkdan sonra kolay kolay dusurmezsin motoru ağırda değil 130 kilo bide arkadaş 10 cc fark demiş ama sadece 10 cc değil daha önemlisi 3 beygir fark var ybr 10 drift 13 beygir 3 bergir çok gibi gelmiyor ama oranlarsan yüzden 33 daha fazla demek buda bayağa fark demek.. :)
ha bide fark etmişseniz drift hiç bir şekilde kendisinden daha ucuz bir urunle mukayese edilmiyor daha üstleriyle ediliyor hep çogu noktadada geçiyor sadece mondial isminde kaybediyor bide servisde..yaygın bir servisi olsada kalitesiz ustalar genelde ama garantisinin arkasında asıl fabrikayı aradığınızda sonuna kadar kurumsallaşmış bir sistem olduğunu fark ediyorsunuz..
 
Katılım
16 Ocak 2013
Mesajlar
56
Saol bide ben motorlarda dönüş sorunu Yaşıyorum nasil döncem yatirarak falan mi

Kontra teknigi ile doneceksin sag elcigi itince saga sol elcigi itince sola donersin araba gibi degil sol elcigi it motorun sola yatip sola dondugunu goreceksin fazla itme dogal olarak devrilir. Bunu once kapali alanda dene alisana kadar benbu dandik lastiklerle bile hiz kesmeden viraj alabiliyorum.
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
543
Saol bide ben motorlarda dönüş sorunu Yaşıyorum nasil döncem yatirarak falan mi

bu motorla mı valla gidon açısı aşırı geniş naket krenajsız felan gidonu çevir dön :D ha yüksek hızlarda viraj diyor san başlarda daha yavaş yap çok yatma zamanla kabiliyetin artıyor yatarak döbüyorsun yeniysen çok yatırma yavaş gir az yatır daha ilerki zamanlarda iyice yatırabilirsin yanak açıklı 90 olduğu için yani bayağa geniş olduğu için sıkıntısız yatıyor daha çok yatarken kaymasın diyorsan havasını azcık azalt daha iyi yola yapışır daha iyi yatarsın..

nette eğitim videolarını izle derim çok aşırı faydası oluyor bak ben bu viraj vidiosunu aşırı faydalı bulmuştum cevirmede geyik espiriler yapılmış ama ingilizcem iyi derecede sadece isimlerde espiri yapmışlar geri kalan doğru yavaşda nasıl dönülür hızlıda nasıl nasıl düşersın şu bu.. temel bilgilerin çoğu var.. https://www.youtube.com/watch?v=VTC7f6M2L1E

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:10 ----------

Kontra teknigi ile doneceksin sag elcigi itince saga sol elcigi itince sola donersin araba gibi degil sol elcigi it motorun sola yatip sola dondugunu goreceksin fazla itme dogal olarak devrilir. Bunu once kapali alanda dene alisana kadar benbu dandik lastiklerle bile hiz kesmeden viraj alabiliyorum.

karaburunda fark etmedim fazla yatmışım ayak ucuz asvalta surtu kendime geldim devam ettim.. :d şuana kadar hiç kaza yaşamadım bizim motorla kaza yapmak için aşırı artıslığe girmek gerek onun dışında bisiklet gibi içgüdülerine güven birsüre sonra onlar seni koruyor.. :D
 
Katılım
25 May 2013
Mesajlar
556
sayin M_S_T oncelikle sorunum hakkinda ilgilenip zaman ayirdiginiz icin cok tesekkur ederim. Soylediklerinize dikkat edicem peki bu arada marsla calistirmaya gore pedalla cabuk calismasi neden olabilir
 
Katılım
18 Nis 2012
Mesajlar
250
Saol bide ben motorlarda dönüş sorunu Yaşıyorum nasil döncem yatirarak falan mi

Valla ben şehir içinde yüksek hıza çıkmadığımda normal dönüyorum ha şehir dışıda manisa-izmir yapıyorum arada en son 120 km ile döndüm virajları hiçbir sıkıntı çıkarmadan motoru biraz yatırarak ve en önemli şey virajda ASLA AMA ASLA ÖN FRENİ KULLANMA

Akın bi manisaya gel be bi ağırlatmadın kendini bana çay ısmarlıcaz sende :D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst