Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
543
Abi rölanti biraz yüksek çünkü motosiklet otoparkta duruyor ve soğuk orası baya jikleyle çalıştırıp çıkıyorum 5-10 dk ama dışarda yine stop ediyordu bende rölantiyi yükselttim 1800-1900 falan sanırım ya düşük rölantide stop ediyor benim motor siz kaçta çalıştırıyorsunuz? Jikle ve benzin musluğu ne alaka ?
ben rolantiyi 1.4 lerde kulanıyorum en soguk gunlerde bile sadece yaptıgım en yukarda jikleyi kaldırıp calıstırıyorum 3 sn devri 10 binde tutukdan sonra bi altına alyor gaz kolunu bırakıyorum sonra kaskı felan giyiyorum o ara motor ısınıyor zaten jikleyi en alta alıp devam ediyorum 1.4 den yukarı koymadım hic ilk basta alısana kadar birkaç kere stop etirebilirsin sonra alışınca sıkıntı kalmaz benzin muslugu dediğim plastik bir aparat bu yedek depoya geçirirken cevirdiğin butonun ordaki ,rolantide stop etmesine sebeb olabiliyor mcx olan bir arkadaşımda vardı böğle bi sorun alakasını ve tekniksel sebebini bilmiyorum ama değiştirince sorun halloldu bi yere felan çarpmışındır yada bi delik felan açılmıştır onda muhtemelen normaldende fazla yakıyosundur.. neyse ustanada sor tabi ama bazı ustalar çok kalın kafalı ve mantıksız oluyor oğle hissedersen sadece benzin musluğunu değiştirmek istediğini söyle rolantinide düşür derim motor ısındıkdan sonra 2 3 binlere çıkar rolantın durduğu yerde 2 kat yorarsın motoru yazıkdır..
 
Katılım
25 Eyl 2010
Mesajlar
100
favorim her zaman siyah ama kırmızıda on numaraya benziyor.

Siyahı hiç düşünmedim. Kırmızıya kanım ısınmaya başladı :thumleft:

ben rolantiyi 1.4 lerde kulanıyorum en soguk gunlerde bile sadece yaptıgım en yukarda jikleyi kaldırıp calıstırıyorum 3 sn devri 10 binde tutukdan

Motor soğukken 10bin devirde çalıştırmak çok zararlı. Daha yeni olduğu için birşey olmuyor gibi geliyordur ama her seferinde motora zarar veriyorsun. Motor daha tam yağlanmamışken bi anda redline a kadar basılır mı :thumright
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
543
Siyahı hiç düşünmedim. Kırmızıya kanım ısınmaya başladı :thumleft:



Motor soğukken 10bin devirde çalıştırmak çok zararlı. Daha yeni olduğu için birşey olmuyor gibi geliyordur ama her seferinde motora zarar veriyorsun. Motor daha tam yağlanmamışken bi anda redline a kadar basılır mı :thumright
3 sn felan jigle sonda içindeki hava tamamen çıksın diye.. :) doğrudur zarar veriyodur belki ama en pratik çözüm bence :)
 
Katılım
18 Nis 2012
Mesajlar
250
ben rolantiyi 1.4 lerde kulanıyorum en soguk gunlerde bile sadece yaptıgım en yukarda jikleyi kaldırıp calıstırıyorum 3 sn devri 10 binde tutukdan sonra bi altına alyor gaz kolunu bırakıyorum sonra kaskı felan giyiyorum o ara motor ısınıyor zaten jikleyi en alta alıp devam ediyorum 1.4 den yukarı koymadım hic ilk basta alısana kadar birkaç kere stop etirebilirsin sonra alışınca sıkıntı kalmaz benzin muslugu dediğim plastik bir aparat bu yedek depoya geçirirken cevirdiğin butonun ordaki ,rolantide stop etmesine sebeb olabiliyor mcx olan bir arkadaşımda vardı böğle bi sorun alakasını ve tekniksel sebebini bilmiyorum ama değiştirince sorun halloldu bi yere felan çarpmışındır yada bi delik felan açılmıştır onda muhtemelen normaldende fazla yakıyosundur.. neyse ustanada sor tabi ama bazı ustalar çok kalın kafalı ve mantıksız oluyor oğle hissedersen sadece benzin musluğunu değiştirmek istediğini söyle rolantinide düşür derim motor ısındıkdan sonra 2 3 binlere çıkar rolantın durduğu yerde 2 kat yorarsın motoru yazıkdır..

Abi benzin musluğunun ne olduğunu biliyorum :D Sadece ne alaka dedim eyvallah sağol rölantiyi alıcam 1.400 e falan da sabah jikle açık 10 bin devirde tutmak zararlı değil mi ?
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
Abi benzin musluğunun ne olduğunu biliyorum :D Sadece ne alaka dedim eyvallah sağol rölantiyi alıcam 1.400 e falan da sabah jikle açık 10 bin devirde tutmak zararlı değil mi ?

sakın 10 bin devire çıkma bu tarz ısıtma diye bişey yoktur. boştaki ve soğuk motorla yüksek devir yapmak motoru ısıtmak yerine ciddi hasarlar verir. en sağlıklısı jikle en son seviyede açılır ve gerekirse çok az gaz verilir.
 
Katılım
20 Mar 2007
Mesajlar
234
glkp45 senın duruma ben yorum yapıyım benım motorda hava sıcak ısıkda durdugumda tam hareket edecekken stop edıyordu servıse soyledım ayarladılar bıraz yukselttım abı dedıler bana yuksek geldı ıbre senın dedıgın gıbı 1800-1900 dvr gosterıyordu aldım elıme tornavıdayı sag tarafta karburatorun uzerınde tek vıda var avans ayarı yapıyorsun az kulagın motorun sesınden anlıyorsan ayarlarsın olmadı devır saatıne bak bı ayar yaptım 1500 sabıtt ve stop etme yok yuksek rolantı yok sımdı cok ıyı oldu
ama 4400 km deyım zıncır pert oldu :D YA BU MOTOR yapanlar nıe kalıtelı zıncır kullanmaz da bızı ugrastırı :D sımdı pıyasaya bakacagım o rıng zıncırlere
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
ben alırken kırmızı vardı, bende siyahı bekledim 3 gün :D

siyahta gri'de kırmızıdan daha yakışıklı, ama bana göre. Kırmıı resimlerdeki kadar parlak durmuyor. siyahlarda bıraz toz tutunca göstermiyor motor kendini böyle vişne çürüğü gibi bir renk oluyor.

son olarakorta asyadaki ilk türklerin bir sözü vardır : 90'ı aşma, Siyahtan şaşma!!

tabiki gidip kendi dözlerinle görmen lazım
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
glkp45 senın duruma ben yorum yapıyım benım motorda hava sıcak ısıkda durdugumda tam hareket edecekken stop edıyordu servıse soyledım ayarladılar bıraz yukselttım abı dedıler bana yuksek geldı ıbre senın dedıgın gıbı 1800-1900 dvr gosterıyordu aldım elıme tornavıdayı sag tarafta karburatorun uzerınde tek vıda var avans ayarı yapıyorsun az kulagın motorun sesınden anlıyorsan ayarlarsın olmadı devır saatıne bak bı ayar yaptım 1500 sabıtt ve stop etme yok yuksek rolantı yok sımdı cok ıyı oldu
ama 4400 km deyım zıncır pert oldu :D YA BU MOTOR yapanlar nıe kalıtelı zıncır kullanmaz da bızı ugrastırı :D sımdı pıyasaya bakacagım o rıng zıncırlere
çin motorlarını kaliteli malzeme ve işçilik kullansalardı hondaya verdiğin parayı isterlerdi. çin motorlarının ucuzluk amacı bu ucuz ve kalitesiz mal kullanıp fiyatı aşağı çekmek...
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
çin motorlarını kaliteli malzeme ve işçilik kullansalardı hondaya verdiğin parayı isterlerdi. çin motorlarının ucuzluk amacı bu ucuz ve kalitesiz mal kullanıp fiyatı aşağı çekmek...
Arkadaşın motorunun sıkıntısı ayarsızlık. Ben çin mallarının pek de kalitesiz olduğunu düşünmüyorum. Onlarca kere basınçlı suyla yıkamama rağmen hiç pas yok mesela motorda.
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
543
çin motorlarını kaliteli malzeme ve işçilik kullansalardı hondaya verdiğin parayı isterlerdi. çin motorlarının ucuzluk amacı bu ucuz ve kalitesiz mal kullanıp fiyatı aşağı çekmek...
ozaman turk malıda uretelim fiyatı kıran sadece kulanılan malzemeyse çin malının en buyuk avantaji ucuz işcilik yani malzemeden çok işcilik ucuz olduğu için ucuz oluyor ürünler :) ha bazı malzemelerde hem malzeme hem işcilik ucuz oluyor o ayrı.. sen 2bin 3 bin euro avrupadaki işciye verceğene 50 100 euroyla çinde adam çalıştırıyosun fark burda daha çok..
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
ozaman turk malıda uretelim fiyatı kıran sadece kulanılan malzemeyse çin malının en buyuk avantaji ucuz işcilik yani malzemeden çok işcilik ucuz olduğu için ucuz oluyor ürünler :) ha bazı malzemelerde hem malzeme hem işcilik ucuz oluyor o ayrı.. sen 2bin 3 bin euro avrupadaki işciye verceğene 50 100 euroyla çinde adam çalıştırıyosun fark burda daha çok..

tabi onunda etkisi büyük.
ama sonuçta japon motorlar da çinde üretiliyo bi de bu taraftan bakın olaya...
o zaman japon motorların da ucuz olması lazım onlar da ucuz işçi çalıştırıyo...
 
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
267
hondanın motor mühendisliği ve kalite yönetimi daha iyi olduğu için uzun ömürlü olduklarını düşünüyorum. çinlilerde kendilerini aşıyor oyüzden honda kendine çeki düzen versin :)))
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
Arkadaşlar ben dün sabah sıfır drift aldım. Aldıgım adam öğleye doğru montajlatırım sende kontrol eder teslım alırsın dedı. Öğlen gittim evrakları aldım plaka işlemlerini baslatmak için, satıcıya dedım kı benım ıslemler cumaya kadar surer o zamana kadar motor sende kalsın dedım ve daha motoru hıc görmedım. az önce yemek yaparken aklıma geldı eskınden bende sanayıde renault servısınde calısmıstım, montaj anında basında beklemedıgım ıcın motorun hali nicedir bilmem. Sanayide başına bir iş gelmiş olmasın, parça falan aktar dökter olayı. Yoksa aldıgım bayi bu işi takip etmiş midir? En önemlisi tabiki motor kısmı, o kısım tek parça mı geliyor? yoksa onuda mı usta tek tek topluyor? Motor bloğunun daha önce açılıp açılmadığını nasıl anlarım? Conta izi mi arayacağım yoksa vida ağızlarına mı akarım? Vallaha bu izmirliye zerre kadar güvenim yok :silent:
 
Katılım
28 Ağu 2010
Mesajlar
1,148
Arkadaşlar ben dün sabah sıfır drift aldım. Aldıgım adam öğleye doğru montajlatırım sende kontrol eder teslım alırsın dedı. Öğlen gittim evrakları aldım plaka işlemlerini baslatmak için, satıcıya dedım kı benım ıslemler cumaya kadar surer o zamana kadar motor sende kalsın dedım ve daha motoru hıc görmedım. az önce yemek yaparken aklıma geldı eskınden bende sanayıde renault servısınde calısmıstım, montaj anında basında beklemedıgım ıcın motorun hali nicedir bilmem. Sanayide başına bir iş gelmiş olmasın, parça falan aktar dökter olayı. Yoksa aldıgım bayi bu işi takip etmiş midir? En önemlisi tabiki motor kısmı, o kısım tek parça mı geliyor? yoksa onuda mı usta tek tek topluyor? Motor bloğunun daha önce açılıp açılmadığını nasıl anlarım? Conta izi mi arayacağım yoksa vida ağızlarına mı akarım? Vallaha bu izmirliye zerre kadar güvenim yok :silent:


walla benim bildiğim blok hazır şaseye oturtuluyor diye biliyorum bazılarında blok takılı geliyor sadece lastikler takılı olmuyor örnek wericek olursam bisan cg ler gelmişti bi kere sadece lastikler takılı değildi kasa içinde geldi servis lastikleri jantları taktı gönderdi bu arada izmirin neresinde oturuyorsunuz hangi bayiden aldınız ve kaça ?
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
Arkadaşlar ben dün sabah sıfır drift aldım. Aldıgım adam öğleye doğru montajlatırım sende kontrol eder teslım alırsın dedı. Öğlen gittim evrakları aldım plaka işlemlerini baslatmak için, satıcıya dedım kı benım ıslemler cumaya kadar surer o zamana kadar motor sende kalsın dedım ve daha motoru hıc görmedım. az önce yemek yaparken aklıma geldı eskınden bende sanayıde renault servısınde calısmıstım, montaj anında basında beklemedıgım ıcın motorun hali nicedir bilmem. Sanayide başına bir iş gelmiş olmasın, parça falan aktar dökter olayı. Yoksa aldıgım bayi bu işi takip etmiş midir? En önemlisi tabiki motor kısmı, o kısım tek parça mı geliyor? yoksa onuda mı usta tek tek topluyor? Motor bloğunun daha önce açılıp açılmadığını nasıl anlarım? Conta izi mi arayacağım yoksa vida ağızlarına mı akarım? Vallaha bu izmirliye zerre kadar güvenim yok :silent:

mondial servisi benim arkadaşım.
hafta sonları devamlı sıfır motor topluyoruz. bunların içinde driftte var.
motor karton kutunun içinde demirlere sbitlenmiş olarak geliyor.motor komple montelenmiş olarak koliden çıkıyor yani motor kısmına servis müdahale etmiyor.
sadece dıştan görünen aksesuar, amartisör vs. gibi işlerin montelenmesi kalıyor. birde otora yağ ve benzin ekleyim alıcıya teslim ediliyor.
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
Cevaplarınız için teşekkür ederim, peşin 2.750'ye aldım.

yani montajlayan usta bana madik atamaz demi? Bende arabayı söker toplarım ama en son 2006 da motora binmiştim :flower:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst