Sürücü kursu yüzünden ilk kazamı yaptım :(

Katılım
6 Ara 2010
Mesajlar
2,175
Rahat ol aynı şeyler çoğu başlayan kişinin başına gelmiştir, benimde başıma geldi nedenini sana söyleyeyim :) Bende ilk cup çalışmaya başlayınca direğe ufak bir dokunuş yapmıştım :)
2 3 saat evin önümde 8 çizip durdum ve ertesi gün sınava girip geçtim :)

Gaz kolunu çok önden kavrayarak tutuyorsun demek ki, az gaz verince sen geri asılıyorsun ve otomatik olarak gaz veriyorsun, tabi acemi olduğun için ön fireni kullanamıyorsun, ayağını yere koymak için beklediğin için arka fireni de kullanamıyorsun haliyle, başını alıp gidiyorsun :)

2. tüyo ise şu:
Motoru dengede tutan arka tekerin itme gücüdür, bunun için kalkıştan sonra gazı az açıp aynı ayarda tutarak gitmendir, eğer gaz kesip verirsen dengen allak bullak olur, yani hep gaz sabit olsun :cat:
Arkadaşların dediği gibi 2. vites kullan :cat:
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Şöyle göstereyim. Bak sağ elcikte fren kolu var. Sol elcik ise boş.
Çünkü bunlar yarı otomatik yani debriyajsız motosikletler. Önce buna bir bak.
Sürdüğün motosiklet bundan mıydı? Sonra devam edelim.

4970CUB-Motorcycle-CB125-.jpg
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
42
O arkadaşın kafası karışmış. Ben sana diyorum ki vites sırasını yanlış yazmış.
Sen hala o yorumda takılı kalıyorsun.
Hiçbir fikrim olmadığından her yorum önem veriyorum hocam.
Peki öyleyse son olarak bu motorda debriyajı bırakırken kavrama falan hissetmedim ben. Debriyajı yavaşça bıraktım ardından gaz verdim. Ama giderken bi süre tekler gibi oldu motor. Daha sonra kesildi. Bunu engellemek için ne yapmalıyım. Misal debriyajı sonuna kadar sıkıpda bırakıyorum ben ama videolarda görüyorum adamlar hep azcık sıkıp da bırakıyorlar. Bu durum için ne yapmamı tavsiye edersiniz?

---------- Post added at 23:07 ---------- Previous post was at 23:05 ----------

Şöyle göstereyim. Bak sağ elcikte fren kolu var. Sol elcik ise boş.
Çünkü bunlar yarı otomatik yani debriyajsız motosikletler. Önce buna bir bak.
Sürdüğün motosiklet bundan mıydı? Sonra devam edelim.

http://img441.yukle.tc/images/4970CUB-Motorcycle-CB125-.jpg

evet buna çok benziyordu ama sol elcik onda boş değildi işte.
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Yani debriyajlı bir cub. Ben hiç denk gelmedim. O zaman vites sırası nasıldır ki?
Kavrama noktası bazı motosikletlere göre değişebilir ama genelde hafif sıkman yeterli olacaktır.
Yani kavrama en sonlarda olur genelde. Sınav yerine erken gidip birkaç tur atmakta fayda var.
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
42
İşte buldum. Linkteki motosikletin aynısıyıdı.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-k.k-vade-farksiz-12-taksit-mondial-100-cc-hyena-x-super-fiyat-116219667/pasif-ilan/#classifiedTitle
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
İşte buldum. Linkteki motosikletin aynısıyıdı.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-k.k-vade-farksiz-12-taksit-mondial-100-cc-hyena-x-super-fiyat-116219667/pasif-ilan/#classifiedTitle
Aa benim motordan. Bunun 1. vitesi acayip kısadır, fazla gaz verip debriyajı bırakırsan gidonu kafana geçirirsin saniyesinde. Motor çok hafif olduğundan bi şekilde durumu kurtarmıştım yere düşürmemiştim motoru.
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
42
Aa benim motordan. Bunun 1. vitesi acayip kısadır, fazla gaz verip debriyajı bırakırsan gidonu kafana geçirirsin saniyesinde. Motor çok hafif olduğundan bi şekilde durumu kurtarmıştım yere düşürmemiştim motoru.
peki ilk önerin dışında başka önerebileceğin birşey var mı hocam :)
 
Katılım
29 Haz 2012
Mesajlar
198
Bu ne yaw sınavda sürücü kursu vitesli motor mu verıyor. Allah yardımcın olsun kardesım inşallah kazasız belasız bi kerede gecersın sınavı...
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Ahanda Mengü gelmiş. Bunun vites sırası nasıl oluyor. O konuda bizi aydınlatır mısın?
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Ahanda Mengü gelmiş. Bunun vites sırası nasıl oluyor. O konuda bizi aydınlatır mısın?
Cublarla aynı 0-1-2-3-4, otomatik debriyaj yok gaz verip debriyajı bırakarak kalkıyosun, cg'lere çok kolay kalkış yapması. Debriyajı fazla kuvvetli olmadığından sen debriyajı sert bıraksan bile debriyaj hafiften kaçırdığı için stop etmiyo. Ama motoru bağırtıp debriyajı bırakırsan hiç acımaz gidonu yersin kafana :cherry:
 
Katılım
29 Haz 2012
Mesajlar
198
Cublarla aynı 0-1-2-3-4, otomatik debriyaj yok gaz verip debriyajı bırakarak kalkıyosun, cg'lere çok kolay kalkış yapması. Debriyajı fazla kuvvetli olmadığından sen debriyajı sert bıraksan bile debriyaj hafiften kaçırdığı için stop etmiyo. Ama motoru bağırtıp debriyajı bırakırsan hiç acımaz gidonu yersin kafana :cherry:

debriyajı nıye koymuslar o zaman ben anlamadım :D
 
Katılım
28 Ağu 2010
Mesajlar
1,148
ewt sakin ol mengu abininde dedigi gibi cupların 1 vitesi cok seridir bi anda şaha kalkar o yuzden 2. vitesde sür
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
42
Cublarla aynı 0-1-2-3-4, otomatik debriyaj yok gaz verip debriyajı bırakarak kalkıyosun, cg'lere çok kolay kalkış yapması. Debriyajı fazla kuvvetli olmadığından sen debriyajı sert bıraksan bile debriyaj hafiften kaçırdığı için stop etmiyo. Ama motoru bağırtıp debriyajı bırakırsan hiç acımaz gidonu yersin kafana :cherry:

O zaman ben yarın şöyle yapıyorum;
Marşa basıp çalıştırıyorum> Debriyajı hafif sıkıp 2. vitese atıp debriyajı bırakıyorum ( pek kavramadığından motor hala durağan) > ardından hafif gaz açıp sabit gazla inşallah sürüşü tamamlıyorum.

İşlem adımlarında bir hata var mıdır hocam?
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
O zaman ben yarın şöyle yapıyorum;
Marşa basıp çalıştırıyorum> Debriyajı hafif sıkıp 2. vitese atıp debriyajı bırakıyorum ( pek kavramadığından motor hala durağan) > ardından hafif gaz açıp abit gazla inşallah sürüşü tamamlıyorum.

İşlem adımlarında bir hata var mıdır hocam?
Motoru çalıştır debriyajı sık 1'e tak motor tüfek tepmesi gibi zıplayacaktır :cherry: debriyajı bırakmadan motoru sağ ayağınla ileri geri oynatırken sol ayağınla pedala bir daha bas 2'e tak, motoru biraz bağırt devir göstergesi var 4-5 bin devire gel, debriyajı yavaşça bırakmaya başla motor bayılır gibi olursa daha da gaz ver, hem motor önünü kaldırmaz hem de motoru yürüttün işte işlem tamam.
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
42
Motoru çalıştır debriyajı sık 1'e tak motor tüfek tepmesi gibi zıplayacaktır :cherry: debriyajı bırakmadan motoru sağ ayağınla ileri geri oynatırken sol ayağınla pedala bir daha bas 2'e tak, motoru biraz bağırt devir göstergesi var 4-5 bin devire gel, debriyajı yavaşça bırakmaya başla motor bayılır gibi olursa daha da gaz ver, hem motor önünü kaldırmaz hem de motoru yürüttün işte işlem tamam.
Sana ve yardımcı olan herkese çok çok teşekkür ederim hocam. Bu sınavı geçersem sürücü kursuyla değil sizlerin sayesinde geçicem inşallah. Dediklerinizi yarın harfiyen uyguluycam. Tekrar yardımlarınız için çok teşekkürler :)

He bide motorun devir göstergesi çalışmıyor ama napalım onu da sesinden tahmin edicem artık :)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Bide hiç değilse debriyaj kullanımını düzgünce öğrenmeden calibre 250 almayın hem size hem motora yazık olur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst