Sürücü kursu yüzünden ilk kazamı yaptım :(

Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
42
Malumunuz yarın direksiyon sınavı var. Kurs hoca tahsis etmedi. Abi motor aşağıda al işini gör öğren gel dedi. Bende, bisikletteki ciddi uzun süreli tecrübeme güvenerek dengede sorun yaşamayacağımı düşünüp ve vites geçişleri frenleme vs hakkında buradan okuduklarıma güvenerek sadece 1. vitesde kullanırsam sorun olmaz heralde diyerek atladım motora. ( Mondial 100cc cup) Binecek alanda yok. Sokak arasında sürüyorum mecbur. Ama kullandığım motor çok kötüydü. Gaza çok milimlik dokunmamla şaha kalkıyordu motor. Herneyse 1-2 tur attıktan onra motor bi anda kontrolümden çıktı ve şaha kalktı. Hızla ilerlemeye başladım ve panik yaptım motoruu durduramadım. Baktım park eden araca doğru gidiyorum. Bi anda içgüdüsel olarak arka freni sıktım ve araca çok hafif bir şekilde çarparak durdum. Allahtan araçta herhangibir hasar oluşmadı. Ama gerçekten çok korktum ve bu işin ne kadar ciddi olduğunu anladım. 100 lük motor bişey olmaz dedim ama öyle değilmiş. Hemen motoru elime aldım gittim sürücü kursuna teslim ettim.
Şimdi yarın direksiyon sınavı var ve ne yapıcam bilemiyorum. Artık Allah kerim deyip giricem sınava.
Ben 250 cc motor almak istiyordum ve cc'si düşük olduğu için pek korkmuyordum. Alırım öğrenene kadar boş alanlarda sürerim diyordum ama öyle değilmiş olay. Ehliyeti alsam bile hondanın sürüş eğitimine girmeden motora binmeyi yasakladım kendime. Bir müsibet bin nasihattan iyidir diye boşuna dememişler. Çok şükür böyle ufak bir şeyle çok büyük ders aldım. Belkide şu olay olmasa ve sınavdan sorunsuz geçseydim o motoru direk alıp üstüne çıkacaktım ve kim bilir neler başıma gelecekti. Verilmiş sadakam varmış.
Ancak yarın ki sınavdan da geçmek istiyorum. Çünkü bidaha bidaha uğraşmak istemiyorum. Bu yüzden yarın ki sınav için bana verebilecek tavsiyeleriniz varsa çok minnettar olurum. Çünkü hoca falan yok kursta. Eğitim alabileceğim kimse yok :(
Okuduğunuz için teşekkürler.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
100'lük cub'ların 1. vitesi aşırı güçlüdür, 2 kişi her yokuşu çıkar. Şaha kalkması anormal bir durum değil, benim de cub'um öyleydi ilk aldığımda, karbüratörü sorunluydu gaz yemeyip birden fırlıyordu 1. viteste ön teker havadaydı sürekli. Karbüratörü değiştirdim, dişli oranlarıyla oynadım sorun geçti. Sınavda motoru 2. viteste sürün sorun çıkmaz. Cub'lar düz yolda 2. viteste de zorlanmadan kalkar.
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
42
100'lük cub'ların 1. vitesi aşırı güçlüdür, 2 kişi her yokuşu çıkar. Şaha kalkması anormal bir durum değil, benim de cub'um öyleydi ilk aldığımda, karbüratörü sorunluydu gaz yemeyip birden fırlıyordu 1. viteste ön teker havadaydı sürekli. Karbüratörü değiştirdim, dişli oranlarıyla oynadım sorun geçti. Sınavda motoru 2. viteste sürün sorun çıkmaz. Cub'lar düz yolda 2. viteste de zorlanmadan kalkar.
İşte bu öneri benim için altın değerinde oldu. Çok teşekkürler :)
 
Katılım
29 Ocak 2010
Mesajlar
1,550
geçmiş olsun, keşke bu işi son güne bırakmasaydınız..
 
Katılım
3 Nis 2013
Mesajlar
69
geçmiş olsun hocam bende hiç motora binmeden 250 lik calibre aldım ilk gün 2-3 kaza atlattım bir kere düşürdüm motoru beli meli incittim granajları cattlattım filan :D ama yılmadan devam :D benimde bir arkdaşım cupda 2. vitesde kalkıyordu sürekli korkuyodu bende ilk başta korktum ama kalkması filan normal 250 cclerde başarılar yarın içinde bende gircem bu aralar :D
 
Katılım
2 Eki 2012
Mesajlar
1,426
sınavdan önce kesinlikle gireceğin motorla bikaç tur at.İlk defa bindiğinde kavramayı falan bilmiyosun stop ediyor yada dediğin gibi şaha kalkıyor.Ben 2.sinde geçtim.ilkinde hiç tur atmadım direk bindim.stop falanda ettirmedim ama kalmışım.2.sinde 10 dk falan sürdüm geçtim.Başarılar...
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
sakin ol, hayallerine 1 gün kaldı...
hepimiz heyecanlıydık.
seninkine benzer bir olayı yıllar önce ben de yaşadım.

al bin dediler.
fi tarihinden kalma minsk motosiklet.
ama debriyaj ve vites geçişleri müthiş sorunlu.
1 de kalktım, geniş bir yol, tarfik akıyor. 1 km ileride u dönüş için refüjde aralık yapmışlar.
vites düşürecem diye arka teker kilitlendi... arkamdan araba geliyor olsaydı kesin altına almıştı beni. trafiğin ortası, yolun ortası ve kilitlenmiş bir motor....
boşa da alamadım, kilitlenmiş tekerle zor bela itip kurcalayıp düzelttim.
hiç ümidim yoktu seninki gibi.
sabah sınav yerine gidince aynı motoru karşıma getirdiler. öyle bir gerildim ki.
inşaat alanı içinde, toprak zemin ve kiremit parçaları üzerinde git-gel dediler.
bozuk dedik, devam dediler.
çektim besmelemi, tek vitese taktım, debriyajla hiç oynamadan gaz ayarıyla ve ayağımı yere koymamaya çalışarak usulca gidip geldim...
bana "sen motora binmekten anlamıyorsun " dedi kadın...
aha, z.çtık dedim :)
anlatmaya çalışsak da bozuk mozuk diye..
sonradan öğrendim ki 85 mi ne geçmişiz :)

panik yapma, herkesin başına geliyor, vitesle vs uğraşma.
hızına değil, kontrolüne ve sakinliğine dikkat ediyorlar.
yapacaklarını önce kafanda kur, kurduklarının dışına çıkma.
beynin zaten seni yönlendirecektir.
her şeyi ve çevreni unut.
konsantre ol, gör bak, alkış bile alacaksın kendinden :)

bol şans ;)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Abi gözünü seviim şu yaşadıklarını yeni başlamayı düşünen herkese bıkmadan anlat. Eğitim alınsa bile 250 cc küçümsenecek bi güç değil çünkü. Ülkemiz şartlarında 250cc son adımdan bi önce geliyor, böyle düşün :mrgreen:

Geçmiş olsun. Mengu nun tavsiyesi nokta atışı olmuş :cat: Bu şekilde sıkıntı yaşayacağın bişey çıkacağını düşünmüyorum, keyifle bin ve geç :) Kimleri geçiriyorlar bi görsen...
 
Katılım
27 Şub 2011
Mesajlar
340
cubları ehliyet eğitiminde 2. viteste kaldırırlar. sende öyle yap. eğer cup verirlerse altına 2. vitese tak öyle kalk zaten debriyaj yok gazı azcık ver o gider fren zaten ayağının altında. scooter verirlerse zaten kolay. debriyajlı motor zaten vermezler. hadi kolay gelsin. unutma 2. vitesle kalkarsan o ani kalkışı yaşamazsın cub ta bende öyle yapmıştım. çok yavaş gitme ama motor 2. viteste olduğundan tekleme yapar çokta hızlı gitme. tekleme bittiği zaman gazı sabit tut. ve kendini kadınlar 600cc motor kullanıyor ne gençler 250 lik motorları şaha kaldırıyor buda neymiş hallederim ben bunu diyerek avut. yetenekli biriysen banamısın demezsin. korkak olma adamlar gıcıklık yaparlar.
 
Katılım
25 Nis 2013
Mesajlar
29
Ben ilk scooter sürdüğümde dükkanın darabasına vurmuştum ( Cok sukur aksam saati dükkan kapalıydı. Camdan ıcerı gırmekte vardı :)) daha 1 metre gitmeden gazı nasıl vereceğimi bilmediğimden. Bende çok korkmuştum görenlerden dolayı rezil olmam işin başka bir boyutu ama o gün orda pes etseydim bir daha hiç binmezdim inat ettim motoru oldugu yerden kaldırıp yavaş yavaş gaz vermeye başladım sonra yola devam :). Arkadasın dediği gibi 2.viteste güzel güzel gidersin korkma fazla. Geçmiş olsun :)
 
Katılım
23 Ocak 2013
Mesajlar
160
Aslında adam haklı cub motorun saan neresini öğretecek gaz firen var sadece bide vites
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
42
Öncelikle herkese yanıtları için teşşekküler.
Tek tek alıntı yapmak istemediğim için ortak bir yanıt vermek istiyorum.
Daha önce binmeye fırsatım yoktu malesef. Çünkü bu ara çok yoğun mesai yapıyoruz :(
Kendime eskisi kadar olmasada hala güveniyorum ama neler olucak bilemiyorum. Şu 2. vites önerisi biraz beni umutlandırdı.
yalnız anlamadığım bişey var. şimdi motoru kaldırırken debriyajdan elimi çekerken bi yandan da hafifçe gaz açmam gerekmiyor mu? Ben bunu yapmaya çalışıyorum ama motor çok bağırıyor. Ayrıca motor diyelim durdu hiç debriyajla oynamadan gaz açarak kalktı motor. bu nasıl oldu bilmediğim birşey mi var? ( ki aslında çok şey var :) )
 
Katılım
25 Nis 2013
Mesajlar
29
Yanlışınız var. Cub motorda debriyaj yoktur ? Sağ elde ön fren vardır. Sol taraf boştur. Sağ ayak fren sol ayak vites hepsi bu kadar ?
 
Katılım
27 Şub 2011
Mesajlar
340
bak çok basit anlatayım ve sen yarın geçeceksin o sınavı. motor durduğu yerde ikinci vitese tak debriyaj yok. sol ayaktaki vites. 1n2345 diye gider. eğer ayağının ucuyla basarsan 1 e atarsın ama boştayken ayağının topuğuyla basarsan direk 2 ye atarsın. zaten kurstakiler büyük ihtimal 2. viteste verirler motoru ha vermezlerse bile motoru boşa al. (durduğun yerde sol ayağının ucuyla bas arka arkaya en sonunda duracaktır durduğu zaman vites 1 de demektir. sonra topuğunla bi kere bas boşa geçti bi kere daha bas 2 ye geçti ver gazı zaten hantal hantal kalkar. 2. viteste olduğundan sende rahatça hakim olabilirsin motora bu kadar basit. yazımı tekrar tekrar oku aklına oturacaktır icene.

---------- Post added at 22:22 ---------- Previous post was at 22:18 ----------

araba kullanıyorsan debriyaj olayı çok basit. ben hiç motor kullanmayı bilmeyen arkadaşıma bile 10 dakkada öğrettim debriyajı. düz yolda denemeler yap. gazı çok az ver debriyajı yavaş yavaş bırak. ikisini aynı anda yapmak zorunda değilsin. gazı istersen kökle debriyajı tam bırakmadığın sürece motor hızlanmaz. 1000cc dede böyledir bu. kısaca gazı veriyosun debriyajı motor hareket edene kadar bırakıyosun yavaş yavaş. motor belli bir miktar hareket edincede debriyajı olduğu yerde tutuyosun 2 sn kadar sonra ağır çekimde bırakıyosun ilk kalkış bu kadar basit.
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Ama vites sırasını yanlış söylemişsiniz!!!
Vitesler N1234 şeklinde. Ayak ucuyla basarak 1, sonra yine ayak ucuyla basarak 2 ve sonra ver gazı hafiften.
Bir kere yapsan ne kadar basit olduğunu göreceksin.
 
Katılım
28 Eyl 2012
Mesajlar
514
Ben motorun üstüne oturmamış bir insanım, ben nasıl geçecem direksiyon sınavını onu düşünüyorum. Senin hoca yine iyiymiş sabah gittim hocaya dedim motosiklet sürmesini bilmiyorum diye, bol bol bisiklet sür diyor, alakaya bakarmısın.
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
42
bbumoto3.jpg

Arkadaşlar bakın motor buna çok benziyordu hatta blkide bundandı.
Siz debriyaj yok demişsiniz ama mesela motor kontağı kapalıyken harket ettirmeye çalıştığında arka teker kasıyor. sol elciği sıkınca lastik rahat harelet ediyor. Aynı şekilde sürüş esnasında da sol elciği sıkınca motor sanki boşa almışçasına rahatlıyordu birden. Peki debriyaj yok ise bu neydi peki ( Cidden soruyorum :) )
Ayrıca vites sitemide bi tuhaf. Ayaklığın önünde ve arkasında pedallar var. Birine basınca yükseliyor diğerinde alçalıyor. Ama vites göstergesi var. O yüzden bu pek sorun değil gibi duruyor.

---------- Post added at 22:56 ---------- Previous post was at 22:52 ----------

bak çok basit anlatayım ve sen yarın geçeceksin o sınavı. motor durduğu yerde ikinci vitese tak debriyaj yok. sol ayaktaki vites. 1n2345 diye gider. eğer ayağının ucuyla basarsan 1 e atarsın ama boştayken ayağının topuğuyla basarsan direk 2 ye atarsın. zaten kurstakiler büyük ihtimal 2. viteste verirler motoru ha vermezlerse bile motoru boşa al. (durduğun yerde sol ayağının ucuyla bas arka arkaya en sonunda duracaktır durduğu zaman vites 1 de demektir. sonra topuğunla bi kere bas boşa geçti bi kere daha bas 2 ye geçti ver gazı zaten hantal hantal kalkar. 2. viteste olduğundan sende rahatça hakim olabilirsin motora bu kadar basit. yazımı tekrar tekrar oku aklına oturacaktır icene.


---------- Post added at 22:22 ---------- Previous post was at 22:18 ----------

araba kullanıyorsan debriyaj olayı çok basit. ben hiç motor kullanmayı bilmeyen arkadaşıma bile 10 dakkada öğrettim debriyajı. düz yolda denemeler yap. gazı çok az ver debriyajı yavaş yavaş bırak. ikisini aynı anda yapmak zorunda değilsin. gazı istersen kökle debriyajı tam bırakmadığın sürece motor hızlanmaz. 1000cc dede böyledir bu. kısaca gazı veriyosun debriyajı motor hareket edene kadar bırakıyosun yavaş yavaş. motor belli bir miktar hareket edincede debriyajı olduğu yerde tutuyosun 2 sn kadar sonra ağır çekimde bırakıyosun ilk kalkış bu kadar basit.

hocam şu son yazdığım mesaja bi bakarmısın. Eğer gerçekten debriyaj yok ise bu yazdığın benim için sınavın cevap anahtarı gibi olur :)
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
hocam şu son yazdığım mesaja bi bakarmısın. Eğer gerçekten debriyaj yok ise bu yazdığın benim için sınavın cevap anahtarı gibi olur :)

O arkadaşın kafası karışmış. Ben sana diyorum ki vites sırasını yanlış yazmış.
Sen hala o yorumda takılı kalıyorsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst